Άρθρο 18 Προσδιορισμός ακαθάριστου συνολικού ποσού επικουρικής σύνταξης – Προσθήκη παρ. 4 στο άρθρο 120 ν. 4623/2019

 

1. Στο άρθρο 120 του ν. 4623/2019 (Α΄ 134), περί του προσδιορισμού του ακαθαρίστου συνολικού ποσού της μηνιαίας κύριας σύνταξης, προστίθεται παρ. 4, ως εξής:

«4. Το συνολικό ακαθάριστο ποσό κάθε μηνιαίας επικουρικής σύνταξης ή περισσοτέρων της μίας επικουρικών συντάξεων λόγω γήρατος, αναπηρίας ή θανάτου, οι οποίες χορηγούνται από τον e-Ε.Φ.Κ.Α. και εφόσον μέρος του χρόνου ασφάλισης διανύθηκε ή ανάγεται έως και τις 31.12.2014, ανέρχεται κατ’ ανώτατο όριο στα έξι εικοστά (6/20) του ανώτατου ορίου που προβλέπεται στην παρ. 1 για τις κύριες συντάξεις. Το οριζόμενο στο πρώτο εδάφιο ανώτατο όριο καταλαμβάνει και τις κάθε είδους προσαυξήσεις της σύνταξης ή των συντάξεων.».

2. Το όριο της παρ. 1 εφαρμόζεται για τις επικουρικές συντάξεις που καταβάλλονται ή για τις οποίες εκδίδεται πράξη απονομής σύνταξης από την πρώτη μέρα του επόμενου μήνα της έναρξης ισχύος του παρόντος, ανεξαρτήτως του χρόνου που υποβλήθηκε η αίτηση συνταξιοδότησης ή εκδόθηκε η πράξη απονομής σύνταξης. Ποσά που έχουν καταβληθεί μέχρι την έναρξη ισχύος του παρόντος και υπερβαίνουν το όριο της παρ. 1 δεν αναζητούνται.

  • 20 Οκτωβρίου 2022, 19:54 | οστοε

    ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΙΚΩΝ ΤΡΑΠΕΖΙΚΩΝ
    ΟΡΓΑΝΩΣΕΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ (Ο.Σ.Τ.Ο.Ε.)

    Αριθ. Πρωτ.: 1567 Αθήνα 20/10/2022

    Αξιότιμε κ. Υπουργέ ,
    Ι. Με τις διατάξεις του υπό διαβούλευση νομοσχεδίου και δη με την διάταξη του άρθρου 18 προβλέπεται για πρώτη φορά ανώτατο όριο στις επικουρικές συντάξεις ανερχόμενο στα έξι εικοστά (6/20) του ανώτατου ορίου που προβλέπεται για τις κύριες συντάξεις.
    Με δεδομένο ότι το Κράτος μεριμνά για την κοινωνική ασφάλιση των εργαζομένων και έχει πλήρη εγγυητική υποχρέωση για το σύνολο των ασφαλιστικών παροχών κύριων και επικουρικών, αλλά και με γνώμονα τον δικαιολογητικό σκοπό της ως άνω διάταξης, ήτοι την αποφυγή ακραίων περιπτώσεων πολύ υψηλών επικουρικών συντάξεων, όχι όμως και την θέσπιση βλαπτικών διατάξεων για τους ασφαλισμένους και συνταξιούχους, αναφορικά στις επικουρικές τους συντάξεις , έχουμε την άποψη ότι το ως άνω ανώτατο όριο πρέπει να αφορά σε συγκεκριμένες κραυγαλέες περιπτώσεις υψηλών επικουρικών συντάξεων και να μην εφαρμοσθεί οριζόντια σε όλες τις επικουρικές συντάξεις καθώς μια οριζόντια εφαρμογή του (σε ποσοστό 6/20 επί του ανωτάτου ορίου των κύριων συντάξεων) παραβιάζει τις βασικές αρχές του κοινωνικοασφαλιστικού δικαίου , την αρχή της ισότητας και της ανταποδοτικότητας οδηγώντας σε έτι περαιτέρω μείωση των επικουρικών συντάξεων των Τ/Υ .
    Προς επίρρωσιν των ισχυρισμών μας , παραπέμπουμε στο αναλυτικό – με παραδείγματα – υπόμνημα του Συλλόγου Συνταξιούχων ΑΤΕ, ιδρυτικού μέλους της ΟΣΤΟΕ , το οποίο και υιοθετούμε , τονίζοντας συγχρόνως ότι οι επικουρικές μας συντάξεις ήδη καταβάλλονται μειωμένες καθώς με το άρθρο 44 του ν.4670/2020 ανέρχονται στο ύψος που είχαν στις 31.12.2014, δηλαδή τους επιβάλλονται ακόμα οι μνημονιακές περικοπές .
    Σε κάθε περίπτωση θεωρούμε ότι πρέπει να επαναθεσπισθεί κατώτατο όριο επικουρικής σύνταξης όπως διαχρονικά ίσχυε και καταργήθηκε με τον Ν. 4387/2016, προκειμένου οι επικουρικές συντάξεις να επιτελούν τον συνταγματικό τους ρόλο.
    ΙΙ. Με το υπό διαβούλευση άρθρο 3 προβλέπεται να χορηγηθεί έκτακτη οικονομική ενίσχυση Χριστουγέννων 2022 ύψους 250 € σε συγκεκριμένες κατηγορίες συνταξιούχων και δη στις ευάλωτες ομάδες και τους χαμηλοσυνταξιούχους – με εισοδηματικά κριτήρια- .
    Ωστόσο αυτή η νομοθετική πρωτοβουλία σε καμία περίπτωση δεν αναπληρώνει την απώλεια των εισοδημάτων που έχουν υποστεί όλοι οι συνταξιούχοι από την πλήρη κατάργηση των επιδομάτων εορτών και αδείας, επί των οποίων ιδίως οι συνταξιούχοι τραπεζοϋπάλληλοι έχουν καταβάλλει εξαιρετικά αυξημένες εισφορές καθ όλη τη διάρκεια του εργασιακού τους βίου . Για τον λόγο αυτό αιτούμαστε την άμεση επαναφορά των επιδομάτων εορτών και αδείας και την τακτική τους καταβολή σε όλους τους συνταξιούχους και σε ύψος ανάλογο της σύνταξης εκάστου. Μόνο με αυτό τον τρόπο θα αμβλυνθούν οι δυσμενείς συνέπειες της τεράστιας αύξησης του πληθωρισμού, της ραγδαίας αύξησης του ενεργειακού κόστους και την εκτίναξη των τιμών σε όλα τα είδη πρώτης ανάγκης.
    Ευελπιστούμε ότι οι ανωτέρω προτάσεις μας θα γίνουν αποδεκτές και θα ληφθούν υπόψη στο ασφαλιστικό νομοσχέδιο που θα κατατεθεί για ψήφιση στη Βουλή , ενώ για τα λοιπά θέματα που αφορούν τους συνταξιούχους Τ/Υ που δεν αντιμετωπίζονται με το υπό διαβούλευση νομοσχέδιο (άμεση καταβολή μνημονιακών περικοπών και των δώρων του 11μηνου στο σύνολο των συνταξιούχων, αυξήσεις από 1.1.2023 σε όλες τις συντάξεις, συνυνυπολογισμό κατά τον επανυπολογισμό των συντάξεων των πριν την 12.5.2016 συνταξιούχων του e- ΕΚΦΑ του συνόλου των αποδοχών τους επί των οποίων αποδόθηκαν εισφορές και όχι μόνο του συντάξιμου μισθού, αποκατάσταση των επικουρικών συντάξεων και των συντάξεων προσυνταξιοδοτικού καθεστώτος, επίλυση του ζητήματος του ΤΑΠΙΛΤ-ΑΤ) – σας έχουμε ήδη καταθέσει το από 15-9-2022 εμπεριστατωμένο υπόμνημα της ΟΣΤΟΕ με τις αιτιολογημένες θέσεις – απόψεις μας, ο δε Σύλλογος Συνταξιούχων ΕΤΕ έχει εμπεριστατωμένα εκθέσει τις προτάσεις του για τα ειδικότερα θέματα που αφορούν τα μέλη του στο αρ. 2 του υπό διαβούλευση νομοσχεδίου, προκειμένου να συμπεριληφθούν στο νομοσχέδιο που θα κατατεθεί στη Βουλή.

    Για την ΟΣΤΟΕ
    Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΟΥ ΔΣ. Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΤΟΥ Δ.Σ
    Γρηγόριος Σαμπάνης Παύλος Δερμενάκης

  • 20 Οκτωβρίου 2022, 18:19 | Σοφία

    Για αυτούς που έχει ήδη εκδοθεί πράξη συνταξιοδότησης, να μην υπάρχει προς τα πάνω όριο στις Επικουρικές

  • 20 Οκτωβρίου 2022, 16:44 | ΟΣΤΟΕ

    ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΙΚΩΝ ΤΡΑΠΕΖΙΚΩΝ
    ΟΡΓΑΝΩΣΕΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ (Ο.Σ.Τ.Ο.Ε.)
    ____________________________¬¬¬¬¬¬¬¬¬_____________________________________________

    Αριθ. Πρωτ.: 1567 Αθήνα 20/10/2022

    Αξιότιμε κ. Υπουργέ ,
    Ι. Με τις διατάξεις του υπό διαβούλευση νομοσχεδίου και δη με την διάταξη του άρθρου 18 προβλέπεται για πρώτη φορά ανώτατο όριο στις επικουρικές συντάξεις ανερχόμενο στα έξι εικοστά (6/20) του ανώτατου ορίου που προβλέπεται για τις κύριες συντάξεις.
    Με δεδομένο ότι το Κράτος μεριμνά για την κοινωνική ασφάλιση των εργαζομένων και έχει πλήρη εγγυητική υποχρέωση για το σύνολο των ασφαλιστικών παροχών κύριων και επικουρικών, αλλά και με γνώμονα τον δικαιολογητικό σκοπό της ως άνω διάταξης, ήτοι την αποφυγή ακραίων περιπτώσεων πολύ υψηλών επικουρικών συντάξεων, όχι όμως και την θέσπιση βλαπτικών διατάξεων για τους ασφαλισμένους και συνταξιούχους, αναφορικά στις επικουρικές τους συντάξεις , έχουμε την άποψη ότι το ως άνω ανώτατο όριο πρέπει να αφορά σε συγκεκριμένες κραυγαλέες περιπτώσεις υψηλών επικουρικών συντάξεων και να μην εφαρμοσθεί οριζόντια σε όλες τις επικουρικές συντάξεις καθώς μια οριζόντια εφαρμογή του (σε ποσοστό 6/20 επί του ανωτάτου ορίου των κύριων συντάξεων) παραβιάζει τις βασικές αρχές του κοινωνικοασφαλιστικού δικαίου , την αρχή της ισότητας και της ανταποδοτικότητας οδηγώντας σε έτι περαιτέρω μείωση των επικουρικών συντάξεων των Τ/Υ .
    Προς επίρρωσιν των ισχυρισμών μας , παραπέμπουμε στο αναλυτικό – με παραδείγματα – υπόμνημα του Συλλόγου Συνταξιούχων ΑΤΕ, ιδρυτικού μέλους της ΟΣΤΟΕ , το οποίο και υιοθετούμε , τονίζοντας συγχρόνως ότι οι επικουρικές μας συντάξεις ήδη καταβάλλονται μειωμένες καθώς με το άρθρο 44 του ν.4670/2020 ανέρχονται στο ύψος που είχαν στις 31.12.2014, δηλαδή τους επιβάλλονται ακόμα οι μνημονιακές περικοπές .
    Σε κάθε περίπτωση θεωρούμε ότι πρέπει να επαναθεσπισθεί κατώτατο όριο επικουρικής σύνταξης όπως διαχρονικά ίσχυε και καταργήθηκε με τον Ν. 4387/2016, προκειμένου οι επικουρικές συντάξεις να επιτελούν τον συνταγματικό τους ρόλο.
    ΙΙ. Με το υπό διαβούλευση άρθρο 3 προβλέπεται να χορηγηθεί έκτακτη οικονομική ενίσχυση Χριστουγέννων 2022 ύψους 250 € σε συγκεκριμένες κατηγορίες συνταξιούχων και δη στις ευάλωτες ομάδες και τους χαμηλοσυνταξιούχους – με εισοδηματικά κριτήρια- .
    Ωστόσο αυτή η νομοθετική πρωτοβουλία σε καμία περίπτωση δεν αναπληρώνει την απώλεια των εισοδημάτων που έχουν υποστεί όλοι οι συνταξιούχοι από την πλήρη κατάργηση των επιδομάτων εορτών και αδείας, επί των οποίων ιδίως οι συνταξιούχοι τραπεζοϋπάλληλοι έχουν καταβάλλει εξαιρετικά αυξημένες εισφορές καθ όλη τη διάρκεια του εργασιακού τους βίου . Για τον λόγο αυτό αιτούμαστε την άμεση επαναφορά των επιδομάτων εορτών και αδείας και την τακτική τους καταβολή σε όλους τους συνταξιούχους και σε ύψος ανάλογο της σύνταξης εκάστου. Μόνο με αυτό τον τρόπο θα αμβλυνθούν οι δυσμενείς συνέπειες της τεράστιας αύξησης του πληθωρισμού, της ραγδαίας αύξησης του ενεργειακού κόστους και την εκτίναξη των τιμών σε όλα τα είδη πρώτης ανάγκης.
    Ευελπιστούμε ότι οι ανωτέρω προτάσεις μας θα γίνουν αποδεκτές και θα ληφθούν υπόψη στο ασφαλιστικό νομοσχέδιο που θα κατατεθεί για ψήφιση στη Βουλή , ενώ για τα λοιπά θέματα που αφορούν τους συνταξιούχους Τ/Υ που δεν αντιμετωπίζονται με το υπό διαβούλευση νομοσχέδιο (άμεση καταβολή μνημονιακών περικοπών και των δώρων του 11μηνου στο σύνολο των συνταξιούχων, αυξήσεις από 1.1.2023 σε όλες τις συντάξεις, συνυνυπολογισμό κατά τον επανυπολογισμό των συντάξεων των πριν την 12.5.2016 συνταξιούχων του e- ΕΚΦΑ του συνόλου των αποδοχών τους επί των οποίων αποδόθηκαν εισφορές και όχι μόνο του συντάξιμου μισθού, αποκατάσταση των επικουρικών συντάξεων και των συντάξεων προσυνταξιοδοτικού καθεστώτος, επίλυση του ζητήματος του ΤΑΠΙΛΤ-ΑΤ) – σας έχουμε ήδη καταθέσει το από 15-9-2022 εμπεριστατωμένο υπόμνημα της ΟΣΤΟΕ με τις αιτιολογημένες θέσεις – απόψεις μας, ο δε Σύλλογος Συνταξιούχων ΕΤΕ έχει εμπεριστατωμένα εκθέσει τις προτάσεις του για τα ειδικότερα θέματα που αφορούν τα μέλη του στο αρ. 2 του υπό διαβούλευση νομοσχεδίου, προκειμένου να συμπεριληφθούν στο νομοσχέδιο που θα κατατεθεί στη Βουλή.

    Για την ΟΣΤΟΕ
    Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΟΥ ΔΣ. Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΤΟΥ Δ.Σ
    Γρηγόριος Σαμπάνης Παύλος Δερμενάκης

  • ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΑΡΘΡΟ 18

    «Ο ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΩΝ ΑΤΕ, μετέχοντας στη διαβούλευση για το Σχέδιο Νόμου περί του «Εξορθολογισμού Ασφαλιστικής και Συνταξιοδοτικής Νομοθεσίας και άλλες διατάξεις» και ειδικότερα σε σχέση με το άρθρο 18 περί του «Προσδιορισμού του Ακαθαρίστου Συνολικού Ποσού Επικουρικής Σύνταξης», υποβάλει τα ακόλουθα σχόλια.
    Επισημαίνεται, κατ’ αρχή, ότι ο λόγος του 6/20, για τον προσδιορισμό του Πλαφόν των μεικτών Επικουρικών Συντάξεων, σε σχέση με τις μεικτές Κύριες Συντάξεις, είναι καθ’ ολοκληρία εσφαλμένος, ΔΙΟΤΙ:
    1. Ο λόγος 6/20 είναι προφανές ότι αντανακλά τη σχέση του Ποσοστού Εισφορών προς το Ποσοστό Αναπλήρωσης του ΕΤΑΜ, του ΤΕΑΜ, του ΕΤΕΑ του ΕΤΕΑΕΠ και πλέον του e-ΕΦΚΑ καθώς και των ΜΕΤΑ την 1.1.1993 Ασφαλισμένων στα «Ειδικά Ταμεία», όπως είναι και ο ΕΛΕΜ των τραπεζοϋπαλλήλων της πρώην ΑΤΕ.
    Όπως δε ρητά αναγνωρίζεται, με τις σχετικές Υ.Α. για τον από 1.6.2016 επανυπολογισμό των Επικουρικών Συντάξεων των προ της 31.12.1992 Ασφαλισμένων στον ΕΛΕΜ, ο λόγος μεταξύ του Ποσοστού Εισφορών και του Ποσοστού Αναπλήρωσης των Συνταξιούχων του ΕΛΕΜ ισούται με 12/36, ήτοι ανέρχεται στο 33,33% και όχι στο 30,00%, που ισχύει για όλους τους παραπάνω Συνταξιούχους.
    Συνεπώς, το πραγματικό γεγονός των σχετικά μεγαλύτερων θυσιών των μέχρι την 31.12.1992 Ασφαλισμένων στον ΕΛΕΜ, πρέπει να αναγνωριστεί ρητά με το υπό διαβούλευση άρθρο 18, άλλως συντελείται κατάφωρη παραβίαση της αρχής της ανταποδοτικότητας, σε βάρος τόσο των εισέτι Ασφαλισμένων όσο και των Συνταξιούχων της κατηγορίας αυτής.
    2. Το Πλαφόν επί των μεικτών Κυρίων Συντάξεων, ως συνταγματικώς επανυπολογισμένων, συνεπάγεται τόσο για τους προ της 31.12.2014 Συνταξιούχους όσο και για τους μετά την ημερομηνία αυτή συνταξιοδοτούμενους, ότι το προ φόρου καθαρό καταβαλλόμενο ποσό μειώνεται, για ΟΛΟΥΣ γενικά τους Συνταξιούχους, ΜΟΝΟ λόγω ΕΑΣ, [όπου αυτό επιβάλλεται], και ΕΟΠΥΥ.
    Αντίθετα, όμως, ο από 1.6.2016 επανυπολογισμός των Επικουρικών Συντάξεων κρίθηκε αντισυνταγματικός από την Ολομέλεια του ΣτΕ, με αποτέλεσμα οι μεικτές Επικουρικές Συντάξεις των προ της 31.12.2014 επικουρουμένων Συνταξιούχων, πέραν των μειώσεων λόγω ΕΑΣ και ΕΟΠΥΥ,να υφίστανται επιπλέον και τις δυσβάστακτες μειώσεις των Νόμων 4024/2011, 4051/2012, 4093/2012 και 4052/2012.
    Το γεγονός αυτό έχει ως νομοτελειακό αποτέλεσμα ότι με τον προτεινόμενο τρόπο θέσπισης του Πλαφόν στις Επικουρικές Συντάξεις, όχι μόνο δεν αμβλύνονται, έστω, οι ανισότητες μεταξύ των προ και των μετά την31.12.2014 Συνταξιούχων που έχει εισάγει ο Ν. 4387/2016, [πρβλ. ΣτΕ 545/2022 Ολ.], αλλά και οξύνονται έτι περαιτέρω, σε βάρος των παλαιότερων Συνταξιούχων.
    Επισημαίνεται δε ότι ορισμένοι από τους Συνταξιούχους αυτούς, [ήτοι εκείνοι που έχουν υποστεί τις μεγαλύτερες θυσίες ως Ασφαλισμένοι], υφίστανται μία πρόσθετη ΜΕΙΩΣΗ στις καθαρές προ φόρου αποδοχές των Επικουρικών τους Συντάξεων, με νέες αρνητικές επιπτώσεις στο βιοτικό τους επίπεδο και μάλιστα σε μία περίοδο που η Χώρα έχει ήδη βγει από τα Μνημόνια και από την αυστηρή επιτήρηση που αυτά της είχαν επιβάλλει πολύ περισσότερο δε τώρα πουη Οικονομία της αναπτύσσεται με θετικούς ρυθμούς, οπότε δεν δικαιολογείται μία άνιση και συνταγματικώς ελεγκταία μεταχείριση.
    Για τους λόγους αυτούς, προτείνεται όπως, τουλάχιστον για όλους τους προ της 31.12.2014 Ασφαλισμένους και Συνταξιούχους του ΕΛΕΜ και όχι μόνο ισχύσει Πλαφόν στις ΠΡΟ ΦΟΡΟΥ ΚΑΤΑΒΑΛΛΟΜΕΝΕΣ αντί στις μεικτές Επικουρικές τους Συντάξεις. Το Πλαφόν δε αυτό θα προκύπτει μετά την εφαρμογή ποσοστού ίσου προς το 33,33%επί του ΠΡΟ ΦΟΡΟΥ Πλαφόν των Κύριων Συντάξεων, [ήτοι επί των 3.725,11 Ευρώ και όχι επί των 4.608,00 Ευρώ], για τους μέχρι την 31.12.1992 Ασφαλισμένους και Συνταξιούχους του ΕΛΕΜ, ενώ για τους μετά την 1.1.1993 Ασφαλισμένους και Συνταξιούχους του, το ποσοστό αυτό λογικό κρίνεται να ανέρχεται στο 30,00%.
    Ηπρότασηαυτή ακολουθεί τη λογική της διάταξης του άρθρου 13, παρ. 1 του Ν. 4387/2016 και πολύ περισσότερο της με Α.Π. Φ80000/οικ.36531/129/20.8.2019 Εγκυκλίουτου αρμόδιου Υπουργού Εργασίας και Κ.Υ., σύμφωνα με την οποία το θεσπιζόμενο Πλαφόν στις μετά την 1.1.2019 επανυπολογισμένες Κύριες Συντάξεις ορίζεται στο καθαρό προ φόρου ποσό των 3.725,11 Ευρώ.
    Με την υιοθέτηση της πρότασης αυτής θα αποφευχθούν δικαστικές διαμάχες για την αποκατάσταση των παραβιαζόμενων αρχών της Ανταποδοτικότητας και της Ισότητας καθώς και λόγω της περαιτέρω μείωσης των Επικουρικών Συντάξεων μεγάλου αριθμού υπαλλήλων των Φορέων του ευρύτερου Δημόσιου Τομέα.
    Προκειμένου, τέλος, να γίνει πλήρως αντιληπτό από όλους το μέγεθος των συνεπειών της διάταξης του άρθρου 18 του Σ.Ν. αυτού, παρατίθενται αριθμητικά παραδείγματα, τα οποία αναδεικνύουν την ορθότητα της ως άνω πρότασης.
    Κατ’ αρχή, σύμφωνα με την ως άνω Εγκύκλιο του αρμόδιου Υπουργού, με την οποία τέθηκε σε εφαρμογή το Πλαφόν των Κύριων Συντάξεων που θέσπισε το άρθρο 120 του Ν. 4623/2019, στα μεν μεικτά ποσά το Πλαφόν αυτό ανέρχεται στα 4.608,00 Ευρώ, στα δε καθαρά προ φόρου ποσά στα 3.725,11 Ευρώ.
    Όπως έχει κατατεθεί το ως άνω Σ.Ν., η εφαρμογή του Πλαφόν των 6/20 ή του 30,00% επί των 4.608,00 Ευρώ, σημαίνει ότι το Πλαφόν των μεικτών Επικουρικών Συντάξεων ανέρχεται στο ποσό των 1.382,40 Ευρώ. Με την παραδοχή δε ότι οι Συνταξιούχοι που έχουν τέτοιου επιπέδου μεικτές Επικουρικές Συντάξεις έχουν μεικτές Κύριες Συντάξεις στο αρχικό Πλαφόν των 2.773,40 Ευρώ, έπεται ότι, μετά την πιστή εφαρμογή, [επί των δύο αυτών μεικτών ποσών Συντάξεων], όλων των μειώσεων των εφαρμοστέων μνημονιακών Νόμων, το καθαρό προ φόρου ποσό της Επικουρικής Σύνταξης ανέρχεται στα 681,74 Ευρώ.
    ΕΑΝ, όμως, αντί του 30,00%, ληφθεί υπόψη το ποσοστό του 33,33%, ΤΟΤΕ, με τις ίδιες όπως και παραπάνω παραδοχές, η μεν μεικτή Επικουρική Σύνταξη ανέρχεται σε 1.535,85 Ευρώ, το δε καθαρό προ φόρου ποσό της σε 741,50 Ευρώ.
    Ας πάρουμε τώρα δύο Συνταξιούχους με μεικτές Επικουρικές Συντάξεις της τάξης των 1.780,00 Ευρώ ο πρώτος και των 1.570,00 Ευρώ ο δεύτερος. Τα προ φόρου καταβαλλόμενα ποσά εκάστου ανέρχονται στα 820,55 Ευρώ του πρώτου και στα 747,24 Ευρώ του δεύτερου. Δηλαδή, ΕΑΝ το Σ.Ν. αυτό περάσει από τη Βουλή ως έχει, ΤΟΤΕ, ο μεν πρώτος θα υποστεί μία ακόμη μείωσηστις προ φόρου αποδοχές του κατά 138,81 Ευρώ, ο δε δεύτερος κατά 65,50 Ευρώ.
    ΕΑΝ, αντίθετα, το Πλαφόν των Επικουρικών Συντάξεων υπολογιστεί με συντελεστή 33,33% επί του καθαρού προ φόρου ποσού της Κύριας Σύνταξης, [ήτοι επί των 3.725,11 Ευρώ], όπως δηλαδή προτείνεται ανωτέρω, ΤΟΤΕ το Πλαφόν του καθαρού προ φόρου ποσού της Επικουρικής Σύνταξης ανέρχεται στα1.241,58 Ευρώ, ύψος το οποίο ΔΕΝ επιφέρει καμία απολύτως περαιτέρω μείωση στους Ασφαλισμένους και Συνταξιούχους του ευρύτερου Δημόσιου Τομέα.
    Αποκλείει, όμως, την εμφάνιση Επικουρικών Συντάξεων άνω των 10.000,00 Ευρώ, που όπως είχε λεχθεί υπήρξε ηγενεσιουργός αιτία, για τη θέσπιση Πλαφόν και στις Επικουρικές Συντάξεις.
    Εξάλλου, δεν πρέπει να λησμονείται ότι όταν τον Αύγουστο 2019 θεσπίστηκε το Πλαφόν των Κύριων Συντάξεων, η ρητά εκφρασμένη βούληση του Νομοθέτη ήταν να εξαλειφθούν κάποιες ακραίες περιπτώσεις και όχι να θεσπιστούν βλαπτικές για τους Ασφαλισμένους και Συνταξιούχους διατάξεις. Για το λόγο δε αυτό, το Πλαφόν των 4.608,00 Ευρώ που θεσπίστηκε τότε, υπερακόντιζε το εξ ύψους 2.773,40 Ευρώ Πλαφόν, [συμπεριλαμβανομένων των Επιδομάτων Γάμου και Τέκνων], όπως ίσχυε από το 2010.»

    ΓΙΑ ΤΟ ΣΥΛΛΟΓΟ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΩΝ ΑΤΕ
    Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ –Γ. ΜΑΛΑΜΗΣ
    Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ – Π.ΠΑΡΙΣΣΗΣ