Άρθρο 16 Δικαιούχοι

 

1. Δικαιούχοι του προγράμματος είναι πρόσωπα ή οικογένειες που πληρούν σωρευτικά τις ακόλουθες προϋποθέσεις:
α) έχουν την πλήρη κυριότητα ή την επικαρπία κατά τουλάχιστον πενήντα τοις εκατό (50%) ακινήτου, αα) το οποίο βρίσκεται εντός των διοικητικών ορίων της Δημοτικής Ενότητας Νέας Μάκρης του Δήμου Μαραθώνος ή της Δημοτικής Ενότητας Ραφήνας του Δήμου Ραφήνας–Πικερμίου της Περιφερειακής Ενότητας Ανατολικής Αττικής της Περιφέρειας Αττικής που έχουν οριοθετηθεί ως πυρόπληκτες, σύμφωνα με την υπό στοιχεία Δ.Α.Ε.Φ.Κ.-Κ.Ε./8706/Α325/3.8.2018 κοινή απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών, Οικονομίας και Ανάπτυξης, Οικονομικών και Υποδομών και Μεταφορών (Β΄ 3255), και το οποίο αβ) αποτελούσε, την 23η Ιουλίου 2018, τη μόνιμη κατοικία των ίδιων ή δικαιοπαρόχων τους εκ κληρονομικής διαδοχής και έχει καταστραφεί ολοσχερώς ή έχει υποστεί τέτοιας έκτασης λειτουργικές ζημιές που το καθιστούν μη κατοικήσιμο εξαιτίας της πυρκαϊάς,
γ) αποκλείονται από τη στεγαστική συνδρομή της υπό στοιχεία Δ.Α.Ε.Φ.Κ.-Κ.Ε./8706/Α325/3.8.2018 κοινής υπουργικής απόφασης, σύμφωνα με την υποπαρ. 3.5 της παρ. 3 αυτής, καθώς και από τη χορήγηση οικοδομικής άδειας ή άδειας για την επισκευή του ακινήτου από την αρμόδια υπηρεσία, επειδή το ακίνητο βρίσκεται σε δασικές ή αναδασωτέες εκτάσεις, σε αιγιαλό, παραλία, όχθη, παρόχθια ζώνη ή ρέμα, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία,
δ) δεν διαθέτουν οι ίδιοι ή τα προστατευόμενα μέλη της οικογένειάς τους άλλα περιουσιακά στοιχεία ικανά να εξασφαλίσουν τη στέγασή τους εντός της Περιφέρειας Αττικής,
ε) δεν έχουν λάβει οι ίδιοι ή τα προστατευόμενα μέλη της οικογένειάς τους άλλης μορφής στεγαστική συνδρομή από δημόσιο φορέα,
στ) το ετήσιο ακαθάριστο εισόδημά τους δεν υπερβαίνει τα όρια που καθορίζονται στην απόφαση της παρ. 12 του άρθρου 28.

2. Δεν εμπίπτουν στα ακίνητα της περ. α) της παρ. 1:
α) ακίνητα που, κατά την 23η Ιουλίου 2018, ήταν εγκαταλειμμένα και για τα οποία δεν έχει αρθεί ο χαρακτηρισμός αυτός, σύμφωνα με την υπό στοιχεία Δ.Α.Ε.Φ.Κ.-Κ.Ε./8706/Α325/3.8.2018 κοινή υπουργική απόφαση και τη διαδικασία που αυτή προβλέπει,
β) κτίσματα πρόχειρης κατασκευής, όπως κτίρια από φύλλα λαμαρίνας ή φύλλα μοριοσανίδας, εκτός αν αποδεδειγμένα χρησιμοποιούνταν, την 23η Ιουλίου 2018, ως κύρια κατοικία των δικαιούχων.

  • 1 Δεκεμβρίου 2022, 11:31 | SMOLOKTOS

    Αγαπητοί, το σχέδιο νόμου μπάζει από παντού και δείχνει τον νατιβισμό ως προταιραιότητα. Πρέπει να γνωρίζεται ότι κοινωνική πρόνοια και προστασία δεν σημαίνει να δημιουργώ φτωχούς και κατόπιν να τους δίνω ένα για να ζήσουν. κοιωνική πρόνοια και προστασία σημείνει στήριξη των ευάλωτων ομάδων για να ανανήψουν από την φτώχεια και εισέλθουν στην κανονικότητα που σημεινει ότιβ ζώ πάνω από τα όρι της φτώχειας . Αυτο ΓΙΑ ΝΑ ΓΊΝΕΙ ΧΡΕΙΆΖΕΤΑΙ ΘΈΛΕΣΗ ΚΑΙ ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΑΠΟ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ και όχι από τις διάφορε οργανώσεις ΜΚΟ και τα συσσίτια και το ΤΕΒΑ . Στο παρόν σχέδιο νόμου δεν ανφέρεται καθόλου η λέξη ΠΟΛΥΤΕΚΝΟΣ ΚΑΙ ΔΗΜΟΓΡΑΦΙΚΟ. Στο ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ αρθρο 21 αναφέρεται σαφώς ο ρόλος της ΠΟΛΙΤΕΙΑΣ για την φροντίδα που πρέπει ΝΑ ΑΣΚΕΊ στις ΠΟΛΥΤΕΚΝΕΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΕΣ. Ο λόγος είναι ότι πρέπει μέσα από αυτό το που ετοιμάζεται προς ψήφιση στηρίζονται μονο οι ΑΛΛΟΕΘΝΕΙΣ το γένος και όχι οι ΓΗΓΕΝΕΙΣ το γένος.Οι ΘΑΝΑΤΟΙ είναι διπλάσιοι και τριπλάσιοι στον ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΛΥΘΥΣΜΟ από τις ΓΕΝΝΗΣΕΙΣ. ΓΙΑ ΝΑ ΛΥΘΕΙ ΤΟ ΔΗΜΟΓΡΑΦΙΚΟ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΛΗΘΦΟΥΝ ΓΕΝΝΑΙ ΜΕΤΡΑ. ΚΑΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΣΤΙΆΖΟΝΤΑΙ ΣΤΑΕΞΗΣ:-Άμεση επαναθεσμοθέτηση του ειδικού μειωμένου τιμολογίου ηλεκτρικού ρεύματος πολυτέκνων, χωρίς κριτήρια, αφού η Υπουργική Απόφαση με την οποία καταργήθηκε, ακυρώθηκε με απόφαση της Ολομέλειας ΣτΕ (430/2022), με εφαρμογή από φέτος.

    -Άμεση επαναφορά του επιδόματος πολυτέκνων, όπως υποσχέθηκε στο προεκλογικό της πρόγραμμα η Νέα Δημοκρατία, με βάση τις δημοσιονομικές δυνατότητες. Είναι επιβεβλημένη η επαναφορά, έναντι της τεράστιας υπερφορολόγησης που υπέστησαν οι πολύτεκνοι από το 2009, αλλά και της συνεισφοράς τους στον ΦΠΑ.

    -Μειωμένος ΕΝΦΙΑ για τις πολύτεκνες οικογένειες, αφού ο πολύτεκνος, όσα παιδιά και αν έχει πληρώνει για την 1η κατοικία τον ίδιο ΕΝΦΙΑ με τον άγαμο! Οι ανάγκες στέγασης είναι ίδιες;

    -Επαναφορά των ελεύθερων μετεγγραφών των πολυτέκνων γονέων και παιδιών, όπως ίσχυε επί δεκατίες. Με το Ν. 4692/2020 λίγες μόνο πολύτεκνες οικογένειες επιτυγχάνουν να σπουδάσουν τα παιδιά τους στο τόπο κατοικίας τους. Μέτρο χωρίς κόστος για το κράτος.

    -Απασχόληση συνταξιούχων πολυτέκνων, χωρίς περικοπή της κύριας και επικουρικής σύνταξης , όπως είχε θεσμοθετηθεί με το Ν. 1256/1982. Μέτρο χωρίς κόστος για το κράτος, μόνο έσοδο.

    -Εφαρμογή του άρθρου 52 του Ν. 2082/1992 περί άμεση στεγαστικής συνδρομής των πολυτέκνων που αποκτού το έβδομο (7ο) παιδί.

    Επαναφορά της ισόβιας «σύνταξης» της πολύτεκνης μητέρας και του επιδόματος πολυτέκνων που καταργήθηκαν με τους νόμους 4093/2012, 4141/2013 και 4144/2013.

    -Επίσημη αναγνώριση της ΑΣΠΕ ως θεσμικού κοινωνικού εταίρου και συμβούλου του Κράτους σε θέματα οικογένειας και εφαρμογή της αναγνώρισης αυτής στα έργα ΕΣΠΑ. Μέτρο χωρίς κόστος.