Η ισχύς του παρόντος αρχίζει από τη δημοσίευσή του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Αρχική Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1152 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Ιουνίου 2019 για διαφανείς και προβλέψιμους όρους εργασίας στην Ευρωπαϊκή ΈνωσηΜΕΡΟΣ ΣΤ’ – ΕΝΑΡΞΗ ΙΣΧΥΟΣ – Άρθρο 35 – Έναρξη ισχύος
ΜΕΡΟΣ ΣΤ’ – ΕΝΑΡΞΗ ΙΣΧΥΟΣ – Άρθρο 35 – Έναρξη ισχύος
- 53 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Α’ – Σκοπός – Αντικείμενο Άρθρο 1 – Σκοπός
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 2 – Αντικείμενο
- 13 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Β’ – Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1152 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Ιουνίου 2019 για διαφανείς και προβλέψιμους όρους εργασίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση – Άρθρο 3 Σκοπός – Αντικείμενο και πεδίο εφαρμογής – Απαγόρευση υποβάθμισης της προστασίας που παρέχεται στους εργαζόμενους– Αντικατάσταση άρθρου 69 Κώδικα Ατομικού Εργατικού Δικαίου (Άρθρα 1, 2 και 20 της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1152)
- 30 ΣχόλιαΆρθρο 4 – Δοκιμαστική περίοδος – Δόκιμος εργαζόμενος – Προσθήκη άρθρου 1Α στον Κώδικα Ατομικού Εργατικού Δικαίου (Άρθρο 8 της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1152)
- 23 ΣχόλιαΆρθρο 5 – Παροχή πληροφοριών – Χρονοδιάγραμμα και μέσα ενημέρωσης – Αντικατάσταση άρθρου 71 Κώδικα Ατομικού Εργατικού Δικαίου – (Άρθρα 3 και 5 της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1152)
- 26 ΣχόλιαΆρθρο 6 – Υποχρέωση παροχής ενημέρωσης – Αντικατάσταση άρθρου 70 Κώδικα Ατομικού Εργατικού Δικαίου – (Άρθρο 4 της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1152)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 7 – Μεταβολή των στοιχείων της σύμβασης ή της σχέσης εργασίας και πληροφορίες για την εργασία στην αλλοδαπή – Αντικατάσταση άρθρου 73 Κώδικα Ατομικού Εργατικού Δικαίου – (Άρθρο 6 της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1152)
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 8 – Πληροφορίες για την εργασία στην αλλοδαπή – Αντικατάσταση άρθρου 72 Κώδικα Ατομικού Εργατικού Δικαίου – (Άρθρο 7 της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1152)
- 53 ΣχόλιαΆρθρο 9 – Παράλληλη απασχόληση – Αντικατάσταση άρθρου 189 Κώδικα Ατομικού Εργατικού Δικαίου – (Άρθρο 9 της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1152)
- 35 ΣχόλιαΆρθρο 10 – Ελάχιστη προβλεψιμότητα της εργασίας – Προστατευτικά μέτρα – Προσθήκη άρθρου 182Α στον Κώδικα Ατομικού Εργατικού Δικαίου – (Άρθρα 10 και 11 της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1152)
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 11 – Μετάβαση σε άλλη μορφή απασχόλησης – Προσθήκη άρθρου 69Α στον Κώδικα Ατομικού Εργατικού Δικαίου (Άρθρο 12 της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1152)
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 12 – Υποχρεωτική κατάρτιση – Προσθήκη άρθρου 70Α στον Κώδικα Ατομικού Εργατικού Δικαίου (Άρθρο 13 της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1152)
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 13 – Συλλογικές συμβάσεις εργασίας – Προσθήκη άρθρου 69Β στον Κώδικα Ατομικού Εργατικού Δικαίου (Άρθρο 14 της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1152)
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 14 – Συνέπειες παράλειψης του εργοδότη ως προς τη χορήγηση αναγκαίων εγγράφων – Αντικατάσταση άρθρου 74 Κώδικα Ατομικού Εργατικού Δικαίου (Άρθρο 15 της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1152)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 15 – Δικαίωμα επανόρθωσης – Προσθήκη άρθρου 74Α στον Κώδικα Ατομικού Εργατικού Δικαίου (Άρθρο 16 της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1152)Άρθρο 15 – Δικαίωμα επανόρθωσης – Προσθήκη άρθρου 74Α στον Κώδικα Ατομικού Εργατικού Δικαίου (Άρθρο 16 της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1152)
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 16 – Προστασία από δυσμενή μεταχείριση ή συνέπειες – Προσθήκη άρθρου 74Β στον Κώδικα Ατομικού Εργατικού Δικαίου (Άρθρο 17 της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1152)
- 20 ΣχόλιαΆρθρο 17 – Προστασία από την απόλυση και βάρος της απόδειξης – Τροποποίηση άρθρου 339 Κώδικα Ατομικού Εργατικού Δικαίου (Άρθρο 18 της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1152)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 18 – Κυρώσεις – Προσθήκη άρθρου 74Γ στον Κώδικα Ατομικού Εργατικού Δικαίου (Άρθρο 19 της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1152)Άρθρο 18 – Κυρώσεις – Προσθήκη άρθρου 74Γ στον Κώδικα Ατομικού Εργατικού Δικαίου (Άρθρο 19 της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1152)
- 5 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Γ’ – ΕΝΑΡΜΟΝΙΣΗ ΡΥΘΜΙΣΕΩΝ ΕΡΓΑΤΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ – Άρθρο 19 – Καταγγελία σύμβασης εργασίας αορίστου χρόνου χωρίς προειδοποίηση και χωρίς αποζημίωση απόλυσης – Προσθήκη άρθρου 325Α στον Κώδικα Ατομικού Εργατικού Δικαίου
- 7 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Δ’ – ΛΟΙΠΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ – ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΠΛΑΤΦΟΡΜΑΣ ΚΑΙ ΑΠΛΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ ΤΟΥ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ «ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ», ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ ΘΕΣΜΟΥ ΤΗΣ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΚΑΡΤΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ – Άρθρο 20 – Δημιουργία ψηφιακής πλατφόρμας REBRAIN GREECE για τη διασύνδεση επιστημόνων – εργαζομένων υψηλών δεξιοτήτων που διαμένουν εντός και εκτός Ελλάδος με την εγχώρια αγορά εργασίας
- 31 ΣχόλιαΆρθρο 21 – Ανάρτηση βασικών όρων εργασίας και ατομικής σύμβασης εργασίας στο Πληροφοριακό Σύστημα «ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ» – Ηλεκτρονική υπογραφή – Πρότυπο Βασικών Όρων Εργασίας και Ατομικής Σύμβασης Εργασίας
- 30 ΣχόλιαΆρθρο 22 – Καταχώριση αλλαγής ωραρίου και υπερωριών στο Πληροφοριακό Σύστημα «ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ» από επιχειρήσεις ή εκμεταλλεύσεις που έχουν ενταχθεί στην ψηφιακή κάρτα εργασίας – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 80 ν. 4144/2013
- 17 ΣχόλιαΆρθρο 23 – Διαδικασία υποβολής στο Πληροφοριακό Σύστημα «ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ» των περιπτώσεων οικειοθελούς αποχώρησης μισθωτού – Τροποποίηση άρθρου 320 Κώδικα Ατομικού Εργατικού Δικαίου
- 14 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Β’ – ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ – Άρθρο 24 – Επιχειρησιακός συντονισμός με την Επιθεώρηση Εργασίας για την προστασία της εργασίας– Τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 103 ν. 4808/2021
- 33 ΣχόλιαΆρθρο 25 – Ρυθμίσεις για την απασχόληση την έκτη ημέρα σε επιχειρήσεις ή εκμεταλλεύσεις συνεχούς λειτουργίας – Προσθήκη άρθρου 182Γ στον Κώδικα Ατομικού Εργατικού Δικαίου
- 29 ΣχόλιαΆρθρο 26 – Ρυθμίσεις για την απασχόληση την έκτη ημέρα σε επιχειρήσεις ή εκμεταλλεύσεις που δεν είναι εκ φύσεως συνεχούς λειτουργίας – Προσθήκη άρθρου 182Β στον Κώδικα Ατομικού Εργατικού Δικαίου
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 27 – Δυνατότητα απασχόλησης εργαζομένων σε εκπαιδευτικά κέντρα πιλότων και τεχνικών αεροσκαφών κατά την ημέρα Κυριακή και κατά τις ημέρες αργίας – Προσθήκη περ. κε) στην παρ. 1 του άρθρου 200 του Κώδικα Ατομικού Εργατικού Δικαίου
- 16 ΣχόλιαΆρθρο 28 – Δυνατότητα συμφωνίας περί διευθέτησης του χρόνου εργασίας μεταξύ του εργοδότη και του εργαζόμενου – Τροποποίηση παρ. 6 άρθρου 192 Κώδικα Ατομικού Εργατικού Δικαίου
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 29 – Καταβολή ειδικού εποχιακού βοηθήματος στους εργαζόμενους που έχουν παραχωρηθεί από επιχειρήσεις προσωρινής απασχόλησης σε επιχειρήσεις του τουριστικού και επισιτιστικού κλάδου – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 22 ν. 1836/1989
- 72 ΣχόλιαΆρθρο 30 – Καθορισμός όρων και προϋποθέσεων άσκησης καθηκόντων ιατρών εργασίας – Προσθήκη παρ. 4 στο άρθρο 16 του ν. 3850/2010 – Εξουσιοδοτική διάταξη
- 20 ΣχόλιαΆρθρο 31 – Προστασία δικαιώματος στην εργασία – Προσθήκη παρ. 4 στο άρθρο 93 του ν. 4808/2021
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 32 – Προστασία εργαζομένων σε περιπτώσεις φυσικών και τεχνολογικών καταστροφών και έκτακτων καιρικών φαινομένων
- 1 ΣχόλιοΜΕΡΟΣ Ε’ – ΕΞΟΥΣΙΟΔΟΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΓΟΥΜΕΝΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ – Άρθρο 33 – Εξουσιοδοτικές διατάξεις
- 13 ΣχόλιαΆρθρο 34 – Καταργούμενες διατάξεις
- 6 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ ΣΤ’ – ΕΝΑΡΞΗ ΙΣΧΥΟΣ – Άρθρο 35 – Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
25 Αυγούστου 2023, 13:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
11 Σεπτεμβρίου 2023, 09:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
6 Σχόλια 603 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 11659 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1152 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Ιουνίου 2019 για διαφανείς και προβλέψιμους όρους εργασίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση
- «Σπίτι μου - στεγαστική πολιτική για τους νέους, αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας για κοινωνική κατοικία και άλλες διατάξεις»
- Εθνική Στρατηγική και Σχέδιο Δράσης για την Κοινωνική Ένταξη των Ρομά 2021 - 2030
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το Εθνικό Σχέδιο Δράσης για την Ισότητα των Φύλων 2021-2025
- ΤΟΜΕΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ
- ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ ΚΑΙ ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΕΘΝΙΚΟΥ ΦΟΡΕΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ (e-Ε.Φ.Κ.Α.)
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (Ε.Ε.) 2022/2041 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 19ης Οκτωβρίου 2022 για επαρκείς κατώτατους μισθούς στην Ευρωπαϊκή Ένωση
- Αναμόρφωση επαγγελματικής ασφάλισης, εξορθολογισμός ασφαλιστικής νομοθεσίας, συνταξιοδοτικές ρυθμίσεις...
- Εξορθολογισμός ασφαλιστικής και συνταξιοδοτικής νομοθεσίας, ενίσχυση ευάλωτων κοινωνικών ομάδων και άλλες διατάξεις
- ΕΘΝΙΚΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ
- Σχέδιο κοινής υπουργικής απόφασης περί παροχής εξ αποστάσεως εργασίας με τηλεργασία μετά από αίτηση του εργαζομένου
- Δουλειές Ξανά:Αναδιοργάνωση Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης και ψηφιοποίηση των υπηρεσιών της, αναβάθμιση δεξιοτήτων εργατικού δυναμικού και διάγνωσης των αναγκών εργασίας και άλλες διατάξεις
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΦΟΡΕΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ
- «Ενίσχυση της κοινωνικής προστασίας: διατάξεις για την πρόληψη και αντιμετώπιση περιστατικών κακοποίησης και παραμέλησης ανηλίκων...»
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου:"Ασφαλιστική Μεταρρύθμιση για τη Νέα Γενιά: εισαγωγή κεφαλαιοποιητικού συστήματος προκαθορισμένων εισφορών στην επικουρική ασφάλιση...
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για την "Εθνική Στρατηγική για την Κοινωνική Ένταξη και Μείωση της Φτώχειας"
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το νομοσχέδιο για την προστασία της εργασίας
- Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (EE) 2016/2341 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 14ης Δεκεμβρίου 2016
- Ασφαλιστικές και συνταξιοδοτικές ρυθμίσεις, Αντιμετώπιση της αδήλωτης εργασίας
- Στρατηγικό Πλαίσιο για τον Ανασχεδιασμό των Ενεργητικών Πολιτικών Απασχόλησης
- Μέτρα Προώθησης Αναδοχής και Υιοθεσίας
- Σχέδιο Νόμου «Κοινωνική και Αλληλέγγυα Οικονομία και ανάπτυξη των φορέων της»
- Ενιαίο Σύστημα Κοινωνικής Ασφάλειας - Μεταρρύθμιση ασφαλιστικού - συνταξιοδοτικού συστήματος - Ρυθμίσεις φορολογίας εισοδήματος και τυχερών παιγνίων
- Αντιμετώπιση της ανθρωπιστικής κρίσης
- Αύξηση προσωρινής σύνταξης
- Κύρωση του Αναθεωρημένου Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Χάρτη του Συμβουλίου της Ευρώπης
- Πλαίσιο Δράσης για αστέγους
- Διαφάνεια στη λειτουργία της ασφαλιστικής αγοράς
- Ενημέρωση και διαβούλευση των εργαζομένων σε κοινοτικής κλίμακας επιχειρήσεις και ομίλους επιχειρήσεων
- Κυρώσεις και μέτρα για την παράνομη μετανάστευση
- Αντιμετώπιση της παραβατικότητας
- Περιβαλλοντικοί Ισχυρισμοί σε Πλαστικά Αντικείμενα & Συσκευασίες
- Αναμόρφωση Σώματος Επιθεώρησης
- Κοινωνική Οικονομία και Κοινωνική Επιχειρηματικότητα
- Διαδικασία επίλυσης συλλογικών διαφορών
- «Μέτρα ενίσχυσης των εργαζομένων και ευάλωτων κοινωνικών ομάδων, κοινωνικοασφαλιστικές διατάξεις και διατάξεις για την ενίσχυση των ανέργων»
- ΕΠΙΔΟΜΑ ΓΕΝΝΗΣΗΣ ΚΑΙ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Παρακολούθηση και Αξιολόγηση των Πολιτικών Κοινωνικής Ένταξης και Κοινωνικής Συνοχής
- Μέτρα ανακούφισης για τα ΑΜΕΑ
- Οδηγία Εφαρμογής Ίσης Μεταχείρισης Ανδρών-Γυναικών
Το νομοσχέδιο είναι στη σωστή κατεύθυνση. Ωστόσο καλό είναι να προσεχθεί σε πολλά σημεία του. Μεταξύ αυτών ο ΣΒΑΠ δίνει ιδιαίτερη προσοχή στον τρόπο με τον οποίο θα κρίνει το ΣΕΠΕ την εφαρμογή των διατάξεων. Κρίνεται ακόμη ως θετική η απόφαση με την υιοθέτηση ψηφιακής κάρτας να αίρεται η υποχρέωση αναγγελίας στο σύστημα Εργάνη. Η κατάργηση αυτή της διαδικασίας λύνει πολλά θέματα και κυρίως απομακρύνει βέβαιες δυσλειτουργίες.
Επίσης έχουμε τις ακόλουθες προτάσεις:
-Διευθύνοντες υπάλληλοι «ελεύθεροι ωραρίου» -Μείωση συντελεστή Β κατηγορίας στελεχών από 6 σε 3.
Σύμφωνα με την πρόσφατη νομοθεσία, εργαζόμενοι που κατέχουν θέση εποπτείας ή εμπιστευτική και οι συμφωνημένες μηνιαίες αποδοχές τους δεν υπολείπονται του 6πλάσιου του εκάστοτε κατώτατου μισθού, εξαιρούνται από την υποχρέωση ψηφιακής κάρτας. Προτείνεται αντί του 6πλάσιου, το 3πλάσιο του εκάστοτε κατώτατου μισθού.
-Κάλυψη αναγκών βιομηχανικών επιχειρήσεων σε επαγγέλματα και δεξιότητες.
Είναι κοινό το πρόβλημα της έλλειψης εργατικού δυναμικού, τόσο εξειδικευμένου όσο και ανειδίκευτου, στις βιομηχανικές / μεταποιητικές επιχειρήσεις.
Θεωρούμε απαραίτητο εκ μέρους του Υπουργείου Εργασίας τον σχεδιασμό ενός ολοκληρωμένου προγράμματος αποτύπωσης των ελλείψεων σε επαγγέλματα και δεξιότητες ανά κλάδο και ανά περιφέρεια, εκπαίδευσης και κατάρτισης ανέργων αλλά και ενεργών εργαζομένων από τη ΔΥΠΑ και άλλες δομές εκπαίδευσης/ κατάρτισης και στη συνέχεια μαθητείας/ πρακτικής άσκησης σε ενδιαφερόμενες επιχειρήσεις.
-Τα αναγνωριζόμενα ημερήσια έξοδα σίτισης ανά εργαζόμενο να αυξηθούν σε 20 ευρώ /ημέρα.
Με τις νέες αλλαγές, πολλές επιχειρήσεις, ιδίως μεγάλες, θα κληθούν να εμπλουτίσουν ή να τροποποιήσουν τις συμβάσεις εργασίας τους, να δημιουργήσουν νέα πρότυπα συμβάσεων εργασίας, να ενημερώσουν τα στελέχη τους και τους εργαζόμενους, να ορίσουν νέες ροές και διαδικασίες κτλ. Συνεπώς, ο όγκος εργασιών που προκύπτει από την εφαρμογή των νέων διατάξεων, καθιστά αναγκαία τη μετάθεση του χρόνου έναρξης ισχύος των νέων διατάξεων από 01.01.24.
Καταθέτουμε την άποψη μας και τις πρώτες επισημάνσεις στο νομοσχέδιο Γεωργιάδη σε ένα κοινό άρθρο στην «ΕΠΟΧΗ»
https://www.epohi.gr/article/46921/erhetai-ki-allh-prostasia-ton-ergazomenon-kai-pos-tha-thn-antexoyme?fbclid=IwAR2v_NNgt2PfaJ9TdRpt8xffiV5iTLddqnjqUkBnkQbCNTHGjGb3NwGQO0Q
ΥΠΟΜΝΗΜΑ
ΘΕΜΑΤΩΝ ΤΟΥ ΕΜΠΟΡΙΚΟΥ ΚΑΙ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΟΥ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟΥ ΠΕΙΡΑΙΩΣ
προς τον
ΥΠΟΥΡΓΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ
1. Πράσινες δεξιότητες: Κατάρτιση και Πιστοποίηση εργαζομένων πειραϊκών επιχειρήσεων για την απόκτηση νέων δεξιοτήτων στους τομείς των «πράσινων τεχνολογιών» με έμφαση στην ειδικότητα του Ενεργειακού Τεχνικού
Η επένδυση στο πράσινο μέλλον και η μετάβασή μας προς μια πράσινη οικονομία, εάν υλοποιηθούν αποτελεσματικά, αποτελούν αναγκαία προϋπόθεση για τη μετρίαση της κλιματικής αλλαγής που μας απειλεί όλους, αλλά ταυτόχρονα και αναπτυξιακή ευκαιρία, καθώς συνδυάζουν την περιβαλλοντική βιωσιμότητα με την οικονομική και κοινωνική ευημερία.
Για αυτή τη μετάβαση, είναι απαραίτητο, οι παρεμβάσεις που αφορούν την κλιματική αλλαγή, να συμπληρωθούν με στοχευμένη ενεργειακή πολιτική, με ενεργειακή επάρκεια και ανταγωνιστικό κόστος ενέργειας για όλους, καθώς και με μια συνεπή βιομηχανική πολιτική, η οποία να εξασφαλίζει ότι η ευρωπαϊκή – και η ελληνική – παραγωγή θα μπορεί να διατηρήσει την ανταγωνιστικότητά της. Επίσης, οι τεχνολογίες και οι νέοι κλάδοι και ειδικότητες, που αναδύονται αναμένεται να επιφέρουν αλλαγές και στον κόσμο της εργασίας.
Οι αλλαγές αυτές θα είναι τόσο ποσοτικές, με π.χ. αύξηση θέσεων εργασίας σε ορισμένους κλάδους και μείωση σε άλλους, όσο και ποιοτικές, με τη δημιουργία νέων «πράσινων» επαγγελμάτων, τον μετασχηματισμό άλλων και την προσθήκη νέων αρμοδιοτήτων και καθηκόντων γύρω από τη βιωσιμότητα και την προστασία του περιβάλλοντος.
Όμως, πρέπει να αντιμετωπιστεί ένα τριπλό χάσμα που περιλαμβάνει: το χάσμα δεξιοτήτων για τα νέα επαγγέλματα, το γεωγραφικό χάσμα, όπου οι νέες δραστηριότητες δημιουργούνται σε διαφορετικά μέρη από εκεί όπου υπάρχει συρρίκνωση δραστηριοτήτων και χρονικό χάσμα, όπου η δημιουργία νέων θέσεων είναι σταδιακή ενώ η απώλειά τους, άμεση.
Προκειμένου οι επιχειρήσεις και οι εργαζόμενοι να βγουν ενισχυμένοι από αυτή τη διαδικασία, είναι απαραίτητο να αντιληφθούν τη νέα πραγματικότητα και να προσαρμοσθούν σε αυτήν.
Η μετάβαση προς μια «πράσινη» εποχή και οικονομία, αποτελεί μια ιδιαίτερα σημαντική πρόκληση για την αγορά εργασίας. Αυτή η μετάβαση συνεπάγεται αλλαγές στην αγορά εργασίας, σε όρους δεξιοτήτων και απασχόλησης. Γι’ αυτό απαιτείται να αντιμετωπιστεί η αναντιστοιχία των δεξιοτήτων των εργαζομένων και των νέων αναγκών που συνεχώς αναδύονται στην αγορά εργασίας, μέσα από πολιτικές οι οποίες θα εφοδιάζουν τον εργαζόμενο πληθυσμό με τις σωστές «πράσινες» δεξιότητες. Σύμφωνα με μελέτες, εκατομμύρια άνθρωποι θα εργαστούν στο νέο αυτό μοντέλο, με έμφαση στις «πράσινες» και βιώσιμες πρακτικές, με την Ελλάδα να έχει την ευκαιρία να καταγράψει το 4ο υψηλότερο ποσοστό αύξησης απασχόλησης στην ΕΕ, με την εφαρμογή της Συμφωνίας του Παρισιού για το Κλίμα (EuroFound, 2019).
2. Έλλειψη εξειδικευμένου, με ψηφιακές δεξιότητες, προσωπικού – έλλειψη εργατικού δυναμικού – Μετακλήσεις εργαζομένων από τρίτες χώρες
Οι ΜμΕ εξακολουθούν να αναφέρουν δυσκολίες πρόσληψης προσωπικού με δεξιότητες προσαρμοσμένες στις ανάγκες τους. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο πρέπει να επενδύσουμε στην εκπαίδευση και μαθητεία. Είναι τα καλύτερα μέσα για να εκπαιδεύσουμε, αλλά και να μετεκπαιδεύσουμε, άτομα στην εργασία και να διασφαλίσουμε ομαλές μεταβάσεις από το σχολείο στην εργασία. Όλοι οι εργοδότες θεωρούν τις ψηφιακές δεξιότητες ως απαραίτητες, δεδομένου ότι η ψηφιοποίηση της εργασίας επιταχύνεται σε όλους τους τομείς. Αφορά νέους και, επίσης, ενήλικες που χρειάζονται βελτίωση δεξιοτήτων για να είναι κατάλληλοι στην πρόσβαση και πρόοδο στην αγορά εργασίας.
Το Εμπορικό Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς συμμερίζεται πλήρως την άποψη ότι είναι καιρός να εντατικοποιήσουμε τις επενδύσεις στις δεξιότητες των ανθρώπων. Περισσότερο από ποτέ, όλοι πρέπει να χρησιμοποιήσουμε τα εργαλεία και τους πόρους που διαθέτουμε για να ενισχύσουμε την εκπαίδευση, την κατάρτιση και την ανάπτυξη δεξιοτήτων. Είναι θετικό το γεγονός ότι οι επιχειρήσεις ζητούν υποστήριξη για την ενίσχυση της απόκτησης δεξιοτήτων, ευθυγραμμισμένες με τις ταχύτατα μεταβαλλόμενες ανάγκες της αγοράς εργασίας.
Το Επιμελητήριο έχει καταστεί γνώστης του προβληματισμού επιχειρήσεων-μελών του για έλλειψη εργατικού δυναμικού.
Όσον αφορά στις μετακλήσεις εργαζομένων από τρίτες χώρες δέον όπως υπάρξει διεύρυνση προκειμένου να καλυφθούν οι ανάγκες επιχειρήσεων.
3. Προσέλκυση νέων στο ναυτικό επάγγελμα
Η προσέλκυση νέων στο ναυτικό επάγγελμα παραμένει μείζονος σημασίας θέμα, τόσο για τη ναυτιλία των Ελλήνων, όσο και για την παγκόσμια, καθώς, μελέτες που έχουν γίνει, έχουν δείξει ότι, προσεχώς, περισσότερους από 40.000 αξιωματικούς θα πρέπει να «παράγει» παγκοσμίως η ναυτιλιακή βιομηχανία σε ετήσια βάση μέχρι το 2030, ώστε να εξασφαλιστεί ότι θα επαρκούν οι ναυτικοί προκειμένου να κινηθούν τα πλοία. Την ίδια στιγμή, η «πράσινη μετάβαση» θα απαιτούσε εκπαίδευση 300.000 ναυτικών για να εργαστούν με νέα πράσινα καύσιμα μέχρι τα μέσα του αιώνα. Η πιο φιλόδοξη, πλήρης απαλλαγή από τον άνθρακα, σε ολόκληρη τη βιομηχανία μέχρι το 2050, θα απαιτούσε πρόσθετη εκπαίδευση για 450.000 ναυτικούς μόνο μέχρι το τέλος αυτής της δεκαετίας, συν άλλους 800.000 μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του 2030. Κατά συνέπεια, η προσέλκυση νέων στο ναυτικό επάγγελμα, αλλά και η εκπαίδευση και μετεκπαίδευση για την κάλυψη των απαιτήσεων του στόλου των εμπορικών πλοίων, και όχι μόνο, συνιστά μια διαρκή πρόκληση για τη ναυτιλία, όπως επίσης συνιστά πρόκληση και η βελτίωση της αντίληψης πρωτίστως για την κοινωνία, αλλά και για τα κέντρα λήψης αποφάσεων, της σημαντικότητας του έργου της ναυτιλίας σε παγκόσμια κλίμακα. Και με μόνο το στοιχείο ότι σχεδόν το 90% του παγκόσμιου εμπορίου κινείται δια θαλάσσης, δεν αφήνει περιθώρια για παρανοήσεις.
4. Υπερωριακή απασχόληση
Ο αριθμός των επιτρεπόμενων καθ’ έτος υπερωριών είναι εξαιρετικά χαμηλός, με αποτέλεσμα και η επιχείρηση να μην εξυπηρετείται και οι εργαζόμενοι να μην αποκτούν περισσότερο εισόδημα αυτούς τους κρίσιμους καιρούς, ώστε να καλύψουν ανάγκες τους, δεδομένου ότι, έτσι κι αλλιώς, δεν υπάρχουν διαθέσιμοι στην περιοχή άνεργοι.
5. Αναρρωτικές άδειες
Έλλειψη μηχανισμών ελέγχου λήψης αναρρωτικών αδειών. Επιχείρηση-μέλος μας αναφέρει περίπτωση παράτασης αδείας εργαζομένου για οσφυαλγία, που αφορά σε χρόνο κατά τον οποίο δεν ήταν στην Ελλάδα, αλλά στο εξωτερικό (όλα τα στοιχεία, στη διάθεση του Υπουργείου).
6. Ψηφιακή Κάρτα εργασίας
α) Ναυτιλία: Επιχείρηση-μέλος μας αναφέρει ότι, η κάρτα εργασίας δεν εξυπηρετεί καθόλου τις επιχειρήσεις που έχουν σχέση με τη Ναυτιλία. Δεν είναι δυνατόν να χάσει πλοίο άγκυρα και να κινδυνεύει, ή, σε περίπτωση κακοκαιρίας, να χρειαστεί κάβους για να μην χτυπήσει σε βράχια και να μην δραστηριοποιηθούμε νύχτα, Κυριακή ή Σάββατο. Υπενθυμίζουμε το γεγονός της μεγάλης ρύπανσης, όταν σχετικές εταιρίες μας ζήτησαν, στις 5:00 π.μ., να τους παραδώσουμε σχετικά υλικά. Που θ’ ανακοινώσει κανείς, τέτοια ώρα, έκτακτη υπερωρία; Υπάρχει περίπτωση να μπει ελεγκτής σε Ναυτιλιακή Εταιρία 8:00 ή 9:00 το βράδυ και να μην υπάρχουν εργαζόμενοι, οι οποίοι, λόγω εκτάκτων γεγονότων ανά την υφήλιο, μπορούν να βγαίνουν από το δηλωθέν πρόγραμμα απασχόλησης; Ο προηγούμενος νόμος έγινε χωρίς διαβούλευση με ομάδες επιχειρήσεων – εργαζομένων με ιδιαίτερη ανάγκη, παρά μόνο με τους εκπροσώπους εμπορικών καταστημάτων, super market, τράπεζες που, από την φύση της δουλειάς, είναι απλή η χρήση κάρτας.
β) Αλλαγές για επιχειρήσεις με έως 20 εργαζόμενους: Κατάργηση της ανάρτησης στο Πληροφοριακό Σύστημα ΕΡΓΑΝΗ μιας σειράς εντύπων για τις επιχειρήσεις που θα επιλέξουν να εφαρμόσουν ταχύτερα την ψηφιακή κάρτα εργασίας, με στόχο τον περιορισμό της γραφειοκρατίας, δεδομένου ότι, μέσω της ψηφιακής κάρτας, το πραγματικό ωράριο των μισθωτών θα απεικονίζεται σε πραγματικό χρόνο στο σύστημα «Εργάνη».
γ) Εφαρμογή στις εταιρείες logistics και γενικότερα στη θαλάσσια εφοδιαστική αλυσίδα – Ωράρια οδηγών στις μεταφορές: Υπάρχει προβληματισμός από την πλευρά των επιχειρήσεων καθώς τα ωράρια εργασίας ενίοτε επεκτείνονται εξαιτίας του κυκλοφοριακού φόρτου ή προβλημάτων προγραμματισμού στις φορτοεκφορτώσεις. Αντίστοιχα στον ναυπηγοεπισκευαστικό τομέα και στη θαλάσσια εφοδιαστική αλυσίδα καταγράφεται αντίστοιχος προβληματισμός καθώς στις περισσότερες των περιπτώσεων απαιτούνται δράσεις επείγοντος χαρακτήρα καθώς πλοία απαιτούν στις προσεγγίσεις τους τροφοεφόδια ή ανταλλακτικά.
7. Αναγνώριση της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδος, σε θεσμικό κοινωνικό εταίρο
Επαναφέρουμε την πρόταση αναγνώρισης της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδος, σε θεσμικό κοινωνικό εταίρο, ως τριτοβάθμιο όργανο των Περιφερειακών Επιμελητηριακών Συμβουλίων και των 59 Επιμελητηρίων της Χώρας, χωρίς να λαμβάνει κρατική επιχορήγηση.
ΟΙ ΠΑΣΧΟΝΤΕΣ ΑΠΟ ΣΚΛΗΡΥΝΣΗ ΚΑΤΑ ΠΛΑΚΑΣ ΝΑ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΠΡΟΣΕΡΧΟΝΤΑΙ ΣΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΟΥΣ ΤΟ ΠΡΩΙ ΜΙΑ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΩΡΑ ΑΡΓΟΤΕΡΑ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΤΩΝ ΚΙΝΗΤΙΚΩΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΠΟΥ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΟΥΝ. ΤΑ ΦΑΡΜΑΚΑ ΠΟΥ ΛΑΜΒΑΝΟΥΝ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΙΣΧΥΡΑ ΚΑΙ ΟΛΑ ΤΑ ΚΟΜΜΑΤΑ ΟΦΕΙΛΟΥΝ ΝΑ ΣΤΗΡΙΞΟΥΝ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΕΥΠΑΘΗ ΟΜΑΔΑ. ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΕΛΑΧΙΣΤΟ ΠΟΥ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ.
Γεια σας 18 χρονων ασφαλίστηκα στον ΟΑΕΕ 18 χρονών και τώρα συμπληρώνω 40 χρόνια δουλειάς και πρέπει να περιμένω άλλα 4 ολόκληρα χρόνια να πάω 62 χρονών για να αρχίσω να πληρώνομαι δηλαδή πρέπει να δουλέψω 44 χρόνια για να πάρω την σύνταξη μου πιστεύω ότι αυτό είναι άδικο για κάποιους σαν εμένα , που τώρα αισθάνομαι μεγάλο κορόιδο , που είμαστε πιστεύω πολλοί λίγοι στον αριθμό , και πρέπει να το δείτε . Κ.ΓΕΩΡΓΙΆΔΗ δεν θα σας έγραφα ποτέ , αλλά με αυτά που λέτε τα οποία τα βρίσκω πολύ σωστά , ίσος δεν γνωρίζετε το πρόβλημα αυτό . Θέλω να σας πω ότι ένσημα το ταμείο δεν θα χάσει γιατί δεν μπορώ να πληρώνω 2 εισφορές και έτσι έχω το γιο μου ανασφάλιστο ευχαριστώ για τον χρόνο σας και ελπίζω να το διαβάσετε και να διορθώσετε αυτή την μεγάλη αδικία που γίνετε εις βάρος μου