Άρθρο 34 – Καταργούμενες διατάξεις

Από την έναρξη ισχύος του παρόντος καταργούνται:
α) το π.δ. 156/1994 (Α’ 102), περί της υποχρέωσης του εργοδότη να ενημερώνει τον εργαζόμενο για τους όρους που διέπουν τη σύμβαση ή τη σχέση εργασίας, και
β) η περ. Α της παρ. 2 του άρθρου 74 του ν. 3863/2010 (Α’ 115), περί της καταγγελίας χωρίς προειδοποίηση και χωρίς αποζημίωση απόλυσης της σύμβασης εργασίας αορίστου χρόνου.

  • 8 Σεπτεμβρίου 2023, 21:52 | Μάριος

    Αξιότιμε κ. Υπουργέ,
    Περιμένουμε εναγωνίως την διάταξη για έκδοση σύνταξης σε οφειλέτες του ΕΦΚΑ. Θέλω να σας παρακαλέσω να είστε όσο πιο επιεικής γίνετια στην συγκεκριμένη διάταξη. Άνθρωποι που δούλευαν μία ζωή, ακόμα και 40 έτη, δεν μπόρεσαν λόγω τις κρίσης να βγουν στην σύνταξη, καθώς για παράδειγμα ελεύθεροι επαγγελματίες με φορτηγά ή τουριστικά λεοφωρεία δεν μπορούσαν να λάβουν ενημερότητα ή εγγυητικές επιστολές για να κάνουν μεταβίαση και να μπορέσουν να καταθέσουν τα χαρτιά τους, με αποτέλεσμα να παλεύουν να ορθοποδήσουν και να μην μπορούν να ανταπεξέλθουν στις ασφαλιστικές τους υποχρεώσεις, είχαν επιχειρήσεις που χρεοκόπησαν, είτε λόγω της κρίσης είτε λόγω κλοπών, είναι τρομερά άδικο στο τέλος του εργασιακού τους βίου αυτοί οι άνθρωποι να μένουν χωρίς σύνταξη ενώ όλα τα προηγούμενα χρόνια ήταν συνεπείς με τις υποχρεώσεις τους. Παρακαλούμε θερμά για την όσο το δυνατό μεγαλύτερη αύξηση του ορίου της οφειλής πέραν των 20.000 ευρώ καθώς επίσης και τις όποιες άλλες ρυθμίσεις μπορεί να βοηθήσουν (μείωση ή διαγραφή τόκων, επαναφορά των 120 δόσεων και ενοποίηση για όλες τις οφειλές και ρυθμίσεις σε μία νέα και ενιαία καθώς πολλοί καλούνται να ανταποκριθούν σε πολλαπλές ρυθμίσεις ταυτόχρονα, είτε των 120 δόσεων μαζί με πάγιες είτε με τις 72 δόσεις της πανδημίας και την πληθωρισιτκής κρίσης). Οι δεκάδες χιλιάδες άνθρωποι που αναγκάζονται να επιβιώνουν απο τους μισθούς των παιδιών τους, που δεν είναι στρατηγικοί κακοπληρωτές, δικαιούνται μία ευκαιρία στο τέλος της ζωής τους να ζήσουν με αξιοπρέπεια.

  • 8 Σεπτεμβρίου 2023, 12:12 | ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΛΙΑΝΙΚΗΣ ΠΩΛΗΣΕΩΣ ΕΛΛΑΔΟΣ

    Προτείνεται η νομοθετική κατάργηση του αρ. 8 παρ. 4 του ΝΔ 4020/59:
    Ως γνωστόν, είναι νόμιμη και έγκυρη η συμφωνία ότι οι αξιώσεις του μισθωτού για υπερεργασία, για απασχόληση κατά τις Κυριακές, για απασχόληση κατά την 6η ημέρα κ.α. συμψηφίζονται με τις υπέρτερες των νομίμων καταβαλλόμενες αποδοχές.
    Όμως, δυνάμει διάταξης που νομοθετήθηκε πριν από 64 χρόνια!! (άρθρο 8 παρ. 4 του ΝΔ 4020/59), οι αξιώσεις από υπερωριακή απασχόληση δε συμψηφίζονται με τις ανώτερες των νομίμων καταβαλλόμενες αποδοχές, ούτε κατόπιν συμφωνίας.
    Δεδομένου ότι ουδείς δικαιολογητικός λόγος συντρέχει για διαφορετική μεταχείριση υπερεργασίας – υπερωρίας, θα πρέπει να προβλεφθεί η κατάργηση του αρ. 8 παρ. 4 του ΝΔ 4020/59. Άλλως, να δοθεί νομοθετικά η δυνατότητα να ανταλλάσσονται οι ώρες υπερωρίας με επιπλέον ημέρες ρεπό/αδείας (όπως συμβαίνει π.χ. στην Γερμανία).

  • Προτείνεται η νομοθετική κατάργηση του αρ. 8 παρ. 4 του ΝΔ 4020/59:
    Ως γνωστόν, είναι νόμιμη και έγκυρη η συμφωνία ότι οι αξιώσεις του μισθωτού για υπερεργασία, για απασχόληση κατά τις Κυριακές, για απασχόληση κατά την 6η ημέρα κ.α. συμψηφίζονται με τις υπέρτερες των νομίμων καταβαλλόμενες αποδοχές.
    Όμως, δυνάμει διάταξης που νομοθετήθηκε πριν από 64 χρόνια!! (άρθρο 8 παρ. 4 του ΝΔ 4020/59), οι αξιώσεις από υπερωριακή απασχόληση δε συμψηφίζονται με τις ανώτερες των νομίμων καταβαλλόμενες αποδοχές, ούτε κατόπιν συμφωνίας.
    Δεδομένου ότι ουδείς δικαιολογητικός λόγος συντρέχει για διαφορετική μεταχείριση υπερεργασίας – υπερωρίας, θα πρέπει να προβλεφθεί η κατάργηση του αρ. 8 παρ. 4 του ΝΔ 4020/59. Άλλως, να δοθεί νομοθετικά η δυνατότητα να ανταλλάσσονται οι ώρες υπερωρίας με επιπλέον ημέρες ρεπό/αδείας (όπως συμβαίνει π.χ. στην Γερμανία).

  • 8 Σεπτεμβρίου 2023, 08:43 | Jungheinrich Hellas ΕΠΕ

    Προτείνεται η νομοθετική κατάργηση του αρ. 8 παρ. 4 του ΝΔ 4020/59:
    Ως γνωστόν, είναι νόμιμη και έγκυρη η συμφωνία ότι οι αξιώσεις του μισθωτού για υπερεργασία, για απασχόληση κατά τις Κυριακές, για απασχόληση κατά την 6η ημέρα κ.α. συμψηφίζονται με τις υπέρτερες των νομίμων καταβαλλόμενες αποδοχές.
    Όμως, δυνάμει διάταξης που νομοθετήθηκε πριν από 64 χρόνια!! (άρθρο 8 παρ. 4 του ΝΔ 4020/59), οι αξιώσεις από υπερωριακή απασχόληση δε συμψηφίζονται με τις ανώτερες των νομίμων καταβαλλόμενες αποδοχές, ούτε κατόπιν συμφωνίας.
    Δεδομένου ότι ουδείς δικαιολογητικός λόγος συντρέχει για διαφορετική μεταχείριση υπερεργασίας – υπερωρίας, θα πρέπει να προβλεφθεί η κατάργηση του αρ. 8 παρ. 4 του ΝΔ 4020/59. Άλλως, να δοθεί νομοθετικά η δυνατότητα να ανταλλάσσονται οι ώρες υπερωρίας με επιπλέον ημέρες ρεπό/αδείας (όπως συμβαίνει π.χ. στην Γερμανία).

  • Προτείνεται η νομοθετική κατάργηση του αρ. 8 παρ. 4 του ΝΔ 4020/59:
    Ως γνωστόν, είναι νόμιμη και έγκυρη η συμφωνία ότι οι αξιώσεις του μισθωτού για υπερεργασία, για απασχόληση κατά τις Κυριακές, για απασχόληση κατά την 6η ημέρα κ.α. συμψηφίζονται με τις υπέρτερες των νομίμων καταβαλλόμενες αποδοχές.
    Όμως, δυνάμει διάταξης που νομοθετήθηκε πριν από 64 χρόνια!! (άρθρο 8 παρ. 4 του ΝΔ 4020/59), οι αξιώσεις από υπερωριακή απασχόληση δε συμψηφίζονται με τις ανώτερες των νομίμων καταβαλλόμενες αποδοχές, ούτε κατόπιν συμφωνίας.
    Δεδομένου ότι ουδείς δικαιολογητικός λόγος συντρέχει για διαφορετική μεταχείριση υπερεργασίας – υπερωρίας, θα πρέπει να προβλεφθεί η κατάργηση του αρ. 8 παρ. 4 του ΝΔ 4020/59. Άλλως, να δοθεί νομοθετικά η δυνατότητα να ανταλλάσσονται οι ώρες υπερωρίας με επιπλέον ημέρες ρεπό/αδείας (όπως συμβαίνει π.χ. στην Γερμανία).

  • Προτείνεται η νομοθετική κατάργηση του αρ. 8 παρ. 4 του ΝΔ 4020/59:
    Ως γνωστόν, είναι νόμιμη και έγκυρη η συμφωνία ότι οι αξιώσεις του μισθωτού για υπερεργασία, για απασχόληση κατά τις Κυριακές, για απασχόληση κατά την 6η ημέρα κ.α. συμψηφίζονται με τις υπέρτερες των νομίμων καταβαλλόμενες αποδοχές.
    Όμως, δυνάμει διάταξης που νομοθετήθηκε πριν από 64 χρόνια!! (άρθρο 8 παρ. 4 του ΝΔ 4020/59), οι αξιώσεις από υπερωριακή απασχόληση δε συμψηφίζονται με τις ανώτερες των νομίμων καταβαλλόμενες αποδοχές, ούτε κατόπιν συμφωνίας.
    Δεδομένου ότι ουδείς δικαιολογητικός λόγος συντρέχει για διαφορετική μεταχείριση υπερεργασίας – υπερωρίας, θα πρέπει να προβλεφθεί η κατάργηση του αρ. 8 παρ. 4 του ΝΔ 4020/59. Άλλως, να δοθεί νομοθετικά η δυνατότητα να ανταλλάσσονται οι ώρες υπερωρίας με επιπλέον ημέρες ρεπό/αδείας (όπως συμβαίνει π.χ. στην Γερμανία).

  • Προτείνεται η νομοθετική κατάργηση του αρ. 8 παρ. 4 του ΝΔ 4020/59:
    Ως γνωστόν, είναι νόμιμη και έγκυρη η συμφωνία ότι οι αξιώσεις του μισθωτού για υπερεργασία, για απασχόληση κατά τις Κυριακές, για απασχόληση κατά την 6η ημέρα κ.α. συμψηφίζονται με τις υπέρτερες των νομίμων καταβαλλόμενες αποδοχές.
    Όμως, δυνάμει διάταξης που νομοθετήθηκε πριν από 64 χρόνια!! (άρθρο 8 παρ. 4 του ΝΔ 4020/59), οι αξιώσεις από υπερωριακή απασχόληση δε συμψηφίζονται με τις ανώτερες των νομίμων καταβαλλόμενες αποδοχές, ούτε κατόπιν συμφωνίας.
    Δεδομένου ότι ουδείς δικαιολογητικός λόγος συντρέχει για διαφορετική μεταχείριση υπερεργασίας – υπερωρίας, θα πρέπει να προβλεφθεί η κατάργηση του αρ. 8 παρ. 4 του ΝΔ 4020/59. Άλλως, να δοθεί νομοθετικά η δυνατότητα να ανταλλάσσονται οι ώρες υπερωρίας με επιπλέον ημέρες ρεπό/αδείας (όπως συμβαίνει π.χ. στην Γερμανία).

  • 5 Σεπτεμβρίου 2023, 12:55 | ΑΝΤΩΝΗΣ Μ

    Με το αρθρ. 27 του Ν. 4331/2015 προστέθηκε στον Ν. 1264/1982 το άρθρο 13Α με υπότιτλο «Εφαρμογή συστήματος απλής αναλογικής στις οργανώσεις των συνταξιούχων».
    Ο Ν. 1264/1982 ρυθμίζει την ίδρυση, οργάνωση, λειτουργία και δράση των συνδικαλιστικών οργανώσεων μόνο των εργαζομένων, δηλ. μόνο εκείνων που απασχολούνται με σχέση εξηρτημένης εργασίας ιδιωτικού δικαίου. Ο Ν. 1264/1982 δεν ισχύει για τις συνδ. οργανώσεις των εργοδοτών.
    Οι οργανώσεις των συνταξιούχων δεν είναι συνδικαλιστικές οργανώσεις κατά την έννοια του Ν. 1264/1982
    Επί των οργανώσεων των συνταξιούχων ισχύουν οι διατάξεις περί σωματείων του ΑΚ (άρθρα 78-107) και οι σχετικές διατάξεις του Εισαγωγικού Νόμου του ΑΚ (άρθρα 12, 107-108).
    Αν ο κοινός νομοθέτης ήθελε επιβάλει την εφαρμογή των παραπάνω αναγκαστικών διατάξεων του Νόμου 1264 και στα κοινά σωματεία του Αστικού Κώδικα (π.χ. σωματεία επιστημονικά, πολιτιστικά, αθλητικά, καλλιτεχνικά, θρησκευτικά κ.ο.κ.), τότε είναι βέβαιο ότι μία τέτοια νομοθετική ρύθμιση θα προσέκρουε στο δικαίωμα του συνεταιρίζεσθαι (αρθρ. 12 § 1 του Συντ.) και θα ήταν αντισυνταγματική, διότι θα περιόριζε κατά παράβαση της αρχής της αναλογικότητας (αρθρ. 25 § 1 εδ. γ του Συντ.) τη σωματειακή αυτονομία. Διότι πράγματι ένας τόσο σοβαρός περιορισμός της αυτονομίας των σωματείων δεν είναι κατάλληλος ούτε αναγκαίος για την προάσπιση άλλων ισότιμων δικαιωμάτων ούτε υπηρετεί κάποιο υπέρτερο κοινωνικό συμφέρον.

    Ως εκ τούτου θα πρέπει να υπάρξει κατάργηση του άρθρου 27 του Ν 4331/15.

    Προτεινόμενη Διάταξη :
    Από τη δημοσίευση του παρόντος νόμου και εφεξής καταργείται η διάταξη του άρθρου 27 του Ν4331/2015

  • 5 Σεπτεμβρίου 2023, 12:24 | ΑΝΤΩΝΗΣ Μ

    1. Από τη δημοσίευση του παρόντος νόμου και εφεξής καταργείται η διάταξη του άρθρου 27 του νόμου 4331/2015.

  • 4 Σεπτεμβρίου 2023, 17:22 | Βαγγέλης Μυλωνάς

    Καλησπέρα,
    Θέλω να κάνω κάποιες προτάσεις που αφορούν την αυτασφάλιση των μισθωτών
    και τις προϋποθέσεις μειωμένης σύνταξης σε ηλικία 62 ετών.
    Α) Νομίζω ότι η προϋπόθεση που θέλει 100 ένσημα ανά έτος την τελευταία 5ετια για τους ασφαλισμένους πριν το 1983 πρέπει να αλλάξει και να γίνει 500 ή 750 ένσημα χωρίς τον περιοσμό του ανά έτος (καθολική προϋπόθεση για κάθε εργαζόμενο).
    Β) Για την αυτασφάλιση των μισθωτών το ύψος των ασφαλιστικών εισφορών θα πρέπει να καθορίζετε από προκαθορισμένες κλίμακες όπως στους μη μισθωτούς υπαλλήλους (νόμος Βρούτση) και όχι βάση των αποδοχών του τελευταίου έτους εργασίας πριν την οικιοθελή ασφάλιση του. (θυμίζω ότι το σύστημα υπολογισμού συνταξίμων αποδοχών είναι ανταποδοτικό).

    Γ) Η εξαγορα του στρατου ειναι δίκαιο να γίνετε χωρίς καταβολή εισφορών.

    Ευχαριστώ!!!!

  • 3 Σεπτεμβρίου 2023, 22:37 | Κυριάκος Ντοκάκης

    Θέλω να αναφερθώ στην 105583 Κοινή Υπουργική Απόφαση (FEK-2022-Tefxos B-05747-12_11_2022) αναφορικά με αποσχόληση σε καθεστώς Τηλεργασίας για διαπιστωμένα προβλήματα υγείας.
    Συγκεκριμένα στην περ. β) της παραγράφου 2 άρθρο 3 προβλέπεται διάστημα
    3 μηνών! Και μετά ξανά νέα αίτηση!!!
    Αναγκαζόμαστε λοιπόν κάθε 3μηνο για εξετάσεις, δικαιολογητικά, αποφάσεις ΑΥΕ, για παθήσεις παγιωμένες και μη αναστρέψιμες.
    Θεωρείτε ότι είναι δίκαιο να γίνεται αυτό κάθες 3μηνο?
    Δεν μπορεί αυτό να επεκταθεί για 1 έτος? Γιατί να παιδεύομασται με αυτόν τον τρόπο?

    Δεν γνωρίζω σε ποιόν τομέα θα έπρεπε να το υποβάλω στο προσχέδιο. Ελπίζω να ληφθεί υπόψιν.

  • 2 Σεπτεμβρίου 2023, 16:28 | Basiliy

    Congratulations

  • 26 Αυγούστου 2023, 12:40 | Γιάννης Παντελάκης

    Καλημέρα σας.
    Το νομοσχέδιο είναι καλό και δίκαιο αρκεί να τηρείται από όλες τις πλευρές…

    Έχω μια επισήμανση-ερώτηση να κάνω.
    Σε αρκετές από τις διατάξεις παρατηρώ την υποχρέωση του Εργοδότη να δηλώνει-ενημερώνει εργαζόμενο και αρμόδιες αρχές (ΕΡΓΑΝΗ) κάθε του κίνηση η συμφωνία του με τον εργαζόμενο.

    Στα καταργούμενα όμως διαβάζω:
    Από την έναρξη ισχύος του παρόντος καταργούνται:
    α) το π.δ. 156/1994 (Α’ 102), περί της υποχρέωσης του εργοδότη να ενημερώνει τον εργαζόμενο για τους όρους που διέπουν τη σύμβαση ή τη σχέση εργασίας!!

    Αυτό δίνει άλλο νόημα. Τελικά ο Εργοδότης λειτουργεί μονομερώς χωρίς την υποχρέωση να ενημερώνει η οχι;; Διότι αυτό… μοιάζει να,ακυρώνει όσα αναφέρονται σε προηγούμενες διατάξεις.

    Θα ήθελα μια διευκρίνηση γιατί πιθανόν να μην έχω καταλάβει κάτι καλά.

    Ευχαριστώ
    Με εκτίμηση
    Γιάννης Παντελάκης