Από την έναρξη ισχύος του παρόντος καταργούνται:
α) το π.δ. 156/1994 (Α’ 102), περί της υποχρέωσης του εργοδότη να ενημερώνει τον εργαζόμενο για τους όρους που διέπουν τη σύμβαση ή τη σχέση εργασίας, και
β) η περ. Α της παρ. 2 του άρθρου 74 του ν. 3863/2010 (Α’ 115), περί της καταγγελίας χωρίς προειδοποίηση και χωρίς αποζημίωση απόλυσης της σύμβασης εργασίας αορίστου χρόνου.
Αρχική Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1152 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Ιουνίου 2019 για διαφανείς και προβλέψιμους όρους εργασίας στην Ευρωπαϊκή ΈνωσηΆρθρο 34 – Καταργούμενες διατάξεις
Άρθρο 34 – Καταργούμενες διατάξεις
- 53 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Α’ – Σκοπός – Αντικείμενο Άρθρο 1 – Σκοπός
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 2 – Αντικείμενο
- 13 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Β’ – Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1152 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Ιουνίου 2019 για διαφανείς και προβλέψιμους όρους εργασίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση – Άρθρο 3 Σκοπός – Αντικείμενο και πεδίο εφαρμογής – Απαγόρευση υποβάθμισης της προστασίας που παρέχεται στους εργαζόμενους– Αντικατάσταση άρθρου 69 Κώδικα Ατομικού Εργατικού Δικαίου (Άρθρα 1, 2 και 20 της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1152)
- 30 ΣχόλιαΆρθρο 4 – Δοκιμαστική περίοδος – Δόκιμος εργαζόμενος – Προσθήκη άρθρου 1Α στον Κώδικα Ατομικού Εργατικού Δικαίου (Άρθρο 8 της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1152)
- 23 ΣχόλιαΆρθρο 5 – Παροχή πληροφοριών – Χρονοδιάγραμμα και μέσα ενημέρωσης – Αντικατάσταση άρθρου 71 Κώδικα Ατομικού Εργατικού Δικαίου – (Άρθρα 3 και 5 της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1152)
- 26 ΣχόλιαΆρθρο 6 – Υποχρέωση παροχής ενημέρωσης – Αντικατάσταση άρθρου 70 Κώδικα Ατομικού Εργατικού Δικαίου – (Άρθρο 4 της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1152)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 7 – Μεταβολή των στοιχείων της σύμβασης ή της σχέσης εργασίας και πληροφορίες για την εργασία στην αλλοδαπή – Αντικατάσταση άρθρου 73 Κώδικα Ατομικού Εργατικού Δικαίου – (Άρθρο 6 της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1152)
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 8 – Πληροφορίες για την εργασία στην αλλοδαπή – Αντικατάσταση άρθρου 72 Κώδικα Ατομικού Εργατικού Δικαίου – (Άρθρο 7 της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1152)
- 53 ΣχόλιαΆρθρο 9 – Παράλληλη απασχόληση – Αντικατάσταση άρθρου 189 Κώδικα Ατομικού Εργατικού Δικαίου – (Άρθρο 9 της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1152)
- 35 ΣχόλιαΆρθρο 10 – Ελάχιστη προβλεψιμότητα της εργασίας – Προστατευτικά μέτρα – Προσθήκη άρθρου 182Α στον Κώδικα Ατομικού Εργατικού Δικαίου – (Άρθρα 10 και 11 της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1152)
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 11 – Μετάβαση σε άλλη μορφή απασχόλησης – Προσθήκη άρθρου 69Α στον Κώδικα Ατομικού Εργατικού Δικαίου (Άρθρο 12 της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1152)
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 12 – Υποχρεωτική κατάρτιση – Προσθήκη άρθρου 70Α στον Κώδικα Ατομικού Εργατικού Δικαίου (Άρθρο 13 της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1152)
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 13 – Συλλογικές συμβάσεις εργασίας – Προσθήκη άρθρου 69Β στον Κώδικα Ατομικού Εργατικού Δικαίου (Άρθρο 14 της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1152)
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 14 – Συνέπειες παράλειψης του εργοδότη ως προς τη χορήγηση αναγκαίων εγγράφων – Αντικατάσταση άρθρου 74 Κώδικα Ατομικού Εργατικού Δικαίου (Άρθρο 15 της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1152)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 15 – Δικαίωμα επανόρθωσης – Προσθήκη άρθρου 74Α στον Κώδικα Ατομικού Εργατικού Δικαίου (Άρθρο 16 της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1152)Άρθρο 15 – Δικαίωμα επανόρθωσης – Προσθήκη άρθρου 74Α στον Κώδικα Ατομικού Εργατικού Δικαίου (Άρθρο 16 της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1152)
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 16 – Προστασία από δυσμενή μεταχείριση ή συνέπειες – Προσθήκη άρθρου 74Β στον Κώδικα Ατομικού Εργατικού Δικαίου (Άρθρο 17 της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1152)
- 20 ΣχόλιαΆρθρο 17 – Προστασία από την απόλυση και βάρος της απόδειξης – Τροποποίηση άρθρου 339 Κώδικα Ατομικού Εργατικού Δικαίου (Άρθρο 18 της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1152)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 18 – Κυρώσεις – Προσθήκη άρθρου 74Γ στον Κώδικα Ατομικού Εργατικού Δικαίου (Άρθρο 19 της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1152)Άρθρο 18 – Κυρώσεις – Προσθήκη άρθρου 74Γ στον Κώδικα Ατομικού Εργατικού Δικαίου (Άρθρο 19 της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1152)
- 5 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Γ’ – ΕΝΑΡΜΟΝΙΣΗ ΡΥΘΜΙΣΕΩΝ ΕΡΓΑΤΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ – Άρθρο 19 – Καταγγελία σύμβασης εργασίας αορίστου χρόνου χωρίς προειδοποίηση και χωρίς αποζημίωση απόλυσης – Προσθήκη άρθρου 325Α στον Κώδικα Ατομικού Εργατικού Δικαίου
- 7 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Δ’ – ΛΟΙΠΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ – ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΠΛΑΤΦΟΡΜΑΣ ΚΑΙ ΑΠΛΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ ΤΟΥ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ «ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ», ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ ΘΕΣΜΟΥ ΤΗΣ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΚΑΡΤΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ – Άρθρο 20 – Δημιουργία ψηφιακής πλατφόρμας REBRAIN GREECE για τη διασύνδεση επιστημόνων – εργαζομένων υψηλών δεξιοτήτων που διαμένουν εντός και εκτός Ελλάδος με την εγχώρια αγορά εργασίας
- 31 ΣχόλιαΆρθρο 21 – Ανάρτηση βασικών όρων εργασίας και ατομικής σύμβασης εργασίας στο Πληροφοριακό Σύστημα «ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ» – Ηλεκτρονική υπογραφή – Πρότυπο Βασικών Όρων Εργασίας και Ατομικής Σύμβασης Εργασίας
- 30 ΣχόλιαΆρθρο 22 – Καταχώριση αλλαγής ωραρίου και υπερωριών στο Πληροφοριακό Σύστημα «ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ» από επιχειρήσεις ή εκμεταλλεύσεις που έχουν ενταχθεί στην ψηφιακή κάρτα εργασίας – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 80 ν. 4144/2013
- 17 ΣχόλιαΆρθρο 23 – Διαδικασία υποβολής στο Πληροφοριακό Σύστημα «ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ» των περιπτώσεων οικειοθελούς αποχώρησης μισθωτού – Τροποποίηση άρθρου 320 Κώδικα Ατομικού Εργατικού Δικαίου
- 14 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Β’ – ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ – Άρθρο 24 – Επιχειρησιακός συντονισμός με την Επιθεώρηση Εργασίας για την προστασία της εργασίας– Τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 103 ν. 4808/2021
- 33 ΣχόλιαΆρθρο 25 – Ρυθμίσεις για την απασχόληση την έκτη ημέρα σε επιχειρήσεις ή εκμεταλλεύσεις συνεχούς λειτουργίας – Προσθήκη άρθρου 182Γ στον Κώδικα Ατομικού Εργατικού Δικαίου
- 29 ΣχόλιαΆρθρο 26 – Ρυθμίσεις για την απασχόληση την έκτη ημέρα σε επιχειρήσεις ή εκμεταλλεύσεις που δεν είναι εκ φύσεως συνεχούς λειτουργίας – Προσθήκη άρθρου 182Β στον Κώδικα Ατομικού Εργατικού Δικαίου
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 27 – Δυνατότητα απασχόλησης εργαζομένων σε εκπαιδευτικά κέντρα πιλότων και τεχνικών αεροσκαφών κατά την ημέρα Κυριακή και κατά τις ημέρες αργίας – Προσθήκη περ. κε) στην παρ. 1 του άρθρου 200 του Κώδικα Ατομικού Εργατικού Δικαίου
- 16 ΣχόλιαΆρθρο 28 – Δυνατότητα συμφωνίας περί διευθέτησης του χρόνου εργασίας μεταξύ του εργοδότη και του εργαζόμενου – Τροποποίηση παρ. 6 άρθρου 192 Κώδικα Ατομικού Εργατικού Δικαίου
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 29 – Καταβολή ειδικού εποχιακού βοηθήματος στους εργαζόμενους που έχουν παραχωρηθεί από επιχειρήσεις προσωρινής απασχόλησης σε επιχειρήσεις του τουριστικού και επισιτιστικού κλάδου – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 22 ν. 1836/1989
- 72 ΣχόλιαΆρθρο 30 – Καθορισμός όρων και προϋποθέσεων άσκησης καθηκόντων ιατρών εργασίας – Προσθήκη παρ. 4 στο άρθρο 16 του ν. 3850/2010 – Εξουσιοδοτική διάταξη
- 20 ΣχόλιαΆρθρο 31 – Προστασία δικαιώματος στην εργασία – Προσθήκη παρ. 4 στο άρθρο 93 του ν. 4808/2021
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 32 – Προστασία εργαζομένων σε περιπτώσεις φυσικών και τεχνολογικών καταστροφών και έκτακτων καιρικών φαινομένων
- 1 ΣχόλιοΜΕΡΟΣ Ε’ – ΕΞΟΥΣΙΟΔΟΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΓΟΥΜΕΝΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ – Άρθρο 33 – Εξουσιοδοτικές διατάξεις
- 13 ΣχόλιαΆρθρο 34 – Καταργούμενες διατάξεις
- 6 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ ΣΤ’ – ΕΝΑΡΞΗ ΙΣΧΥΟΣ – Άρθρο 35 – Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
25 Αυγούστου 2023, 13:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
11 Σεπτεμβρίου 2023, 09:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
13 Σχόλια 603 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 11659 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1152 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Ιουνίου 2019 για διαφανείς και προβλέψιμους όρους εργασίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση
- «Σπίτι μου - στεγαστική πολιτική για τους νέους, αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας για κοινωνική κατοικία και άλλες διατάξεις»
- Εθνική Στρατηγική και Σχέδιο Δράσης για την Κοινωνική Ένταξη των Ρομά 2021 - 2030
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το Εθνικό Σχέδιο Δράσης για την Ισότητα των Φύλων 2021-2025
- ΤΟΜΕΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ
- ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ ΚΑΙ ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΕΘΝΙΚΟΥ ΦΟΡΕΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ (e-Ε.Φ.Κ.Α.)
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (Ε.Ε.) 2022/2041 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 19ης Οκτωβρίου 2022 για επαρκείς κατώτατους μισθούς στην Ευρωπαϊκή Ένωση
- Αναμόρφωση επαγγελματικής ασφάλισης, εξορθολογισμός ασφαλιστικής νομοθεσίας, συνταξιοδοτικές ρυθμίσεις...
- Εξορθολογισμός ασφαλιστικής και συνταξιοδοτικής νομοθεσίας, ενίσχυση ευάλωτων κοινωνικών ομάδων και άλλες διατάξεις
- ΕΘΝΙΚΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ
- Σχέδιο κοινής υπουργικής απόφασης περί παροχής εξ αποστάσεως εργασίας με τηλεργασία μετά από αίτηση του εργαζομένου
- Δουλειές Ξανά:Αναδιοργάνωση Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης και ψηφιοποίηση των υπηρεσιών της, αναβάθμιση δεξιοτήτων εργατικού δυναμικού και διάγνωσης των αναγκών εργασίας και άλλες διατάξεις
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΦΟΡΕΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ
- «Ενίσχυση της κοινωνικής προστασίας: διατάξεις για την πρόληψη και αντιμετώπιση περιστατικών κακοποίησης και παραμέλησης ανηλίκων...»
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου:"Ασφαλιστική Μεταρρύθμιση για τη Νέα Γενιά: εισαγωγή κεφαλαιοποιητικού συστήματος προκαθορισμένων εισφορών στην επικουρική ασφάλιση...
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για την "Εθνική Στρατηγική για την Κοινωνική Ένταξη και Μείωση της Φτώχειας"
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το νομοσχέδιο για την προστασία της εργασίας
- Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (EE) 2016/2341 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 14ης Δεκεμβρίου 2016
- Ασφαλιστικές και συνταξιοδοτικές ρυθμίσεις, Αντιμετώπιση της αδήλωτης εργασίας
- Στρατηγικό Πλαίσιο για τον Ανασχεδιασμό των Ενεργητικών Πολιτικών Απασχόλησης
- Μέτρα Προώθησης Αναδοχής και Υιοθεσίας
- Σχέδιο Νόμου «Κοινωνική και Αλληλέγγυα Οικονομία και ανάπτυξη των φορέων της»
- Ενιαίο Σύστημα Κοινωνικής Ασφάλειας - Μεταρρύθμιση ασφαλιστικού - συνταξιοδοτικού συστήματος - Ρυθμίσεις φορολογίας εισοδήματος και τυχερών παιγνίων
- Αντιμετώπιση της ανθρωπιστικής κρίσης
- Αύξηση προσωρινής σύνταξης
- Κύρωση του Αναθεωρημένου Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Χάρτη του Συμβουλίου της Ευρώπης
- Πλαίσιο Δράσης για αστέγους
- Διαφάνεια στη λειτουργία της ασφαλιστικής αγοράς
- Ενημέρωση και διαβούλευση των εργαζομένων σε κοινοτικής κλίμακας επιχειρήσεις και ομίλους επιχειρήσεων
- Κυρώσεις και μέτρα για την παράνομη μετανάστευση
- Αντιμετώπιση της παραβατικότητας
- Περιβαλλοντικοί Ισχυρισμοί σε Πλαστικά Αντικείμενα & Συσκευασίες
- Αναμόρφωση Σώματος Επιθεώρησης
- Κοινωνική Οικονομία και Κοινωνική Επιχειρηματικότητα
- Διαδικασία επίλυσης συλλογικών διαφορών
- «Μέτρα ενίσχυσης των εργαζομένων και ευάλωτων κοινωνικών ομάδων, κοινωνικοασφαλιστικές διατάξεις και διατάξεις για την ενίσχυση των ανέργων»
- ΕΠΙΔΟΜΑ ΓΕΝΝΗΣΗΣ ΚΑΙ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Παρακολούθηση και Αξιολόγηση των Πολιτικών Κοινωνικής Ένταξης και Κοινωνικής Συνοχής
- Μέτρα ανακούφισης για τα ΑΜΕΑ
- Οδηγία Εφαρμογής Ίσης Μεταχείρισης Ανδρών-Γυναικών
Αξιότιμε κ. Υπουργέ,
Περιμένουμε εναγωνίως την διάταξη για έκδοση σύνταξης σε οφειλέτες του ΕΦΚΑ. Θέλω να σας παρακαλέσω να είστε όσο πιο επιεικής γίνετια στην συγκεκριμένη διάταξη. Άνθρωποι που δούλευαν μία ζωή, ακόμα και 40 έτη, δεν μπόρεσαν λόγω τις κρίσης να βγουν στην σύνταξη, καθώς για παράδειγμα ελεύθεροι επαγγελματίες με φορτηγά ή τουριστικά λεοφωρεία δεν μπορούσαν να λάβουν ενημερότητα ή εγγυητικές επιστολές για να κάνουν μεταβίαση και να μπορέσουν να καταθέσουν τα χαρτιά τους, με αποτέλεσμα να παλεύουν να ορθοποδήσουν και να μην μπορούν να ανταπεξέλθουν στις ασφαλιστικές τους υποχρεώσεις, είχαν επιχειρήσεις που χρεοκόπησαν, είτε λόγω της κρίσης είτε λόγω κλοπών, είναι τρομερά άδικο στο τέλος του εργασιακού τους βίου αυτοί οι άνθρωποι να μένουν χωρίς σύνταξη ενώ όλα τα προηγούμενα χρόνια ήταν συνεπείς με τις υποχρεώσεις τους. Παρακαλούμε θερμά για την όσο το δυνατό μεγαλύτερη αύξηση του ορίου της οφειλής πέραν των 20.000 ευρώ καθώς επίσης και τις όποιες άλλες ρυθμίσεις μπορεί να βοηθήσουν (μείωση ή διαγραφή τόκων, επαναφορά των 120 δόσεων και ενοποίηση για όλες τις οφειλές και ρυθμίσεις σε μία νέα και ενιαία καθώς πολλοί καλούνται να ανταποκριθούν σε πολλαπλές ρυθμίσεις ταυτόχρονα, είτε των 120 δόσεων μαζί με πάγιες είτε με τις 72 δόσεις της πανδημίας και την πληθωρισιτκής κρίσης). Οι δεκάδες χιλιάδες άνθρωποι που αναγκάζονται να επιβιώνουν απο τους μισθούς των παιδιών τους, που δεν είναι στρατηγικοί κακοπληρωτές, δικαιούνται μία ευκαιρία στο τέλος της ζωής τους να ζήσουν με αξιοπρέπεια.
Προτείνεται η νομοθετική κατάργηση του αρ. 8 παρ. 4 του ΝΔ 4020/59:
Ως γνωστόν, είναι νόμιμη και έγκυρη η συμφωνία ότι οι αξιώσεις του μισθωτού για υπερεργασία, για απασχόληση κατά τις Κυριακές, για απασχόληση κατά την 6η ημέρα κ.α. συμψηφίζονται με τις υπέρτερες των νομίμων καταβαλλόμενες αποδοχές.
Όμως, δυνάμει διάταξης που νομοθετήθηκε πριν από 64 χρόνια!! (άρθρο 8 παρ. 4 του ΝΔ 4020/59), οι αξιώσεις από υπερωριακή απασχόληση δε συμψηφίζονται με τις ανώτερες των νομίμων καταβαλλόμενες αποδοχές, ούτε κατόπιν συμφωνίας.
Δεδομένου ότι ουδείς δικαιολογητικός λόγος συντρέχει για διαφορετική μεταχείριση υπερεργασίας – υπερωρίας, θα πρέπει να προβλεφθεί η κατάργηση του αρ. 8 παρ. 4 του ΝΔ 4020/59. Άλλως, να δοθεί νομοθετικά η δυνατότητα να ανταλλάσσονται οι ώρες υπερωρίας με επιπλέον ημέρες ρεπό/αδείας (όπως συμβαίνει π.χ. στην Γερμανία).
Προτείνεται η νομοθετική κατάργηση του αρ. 8 παρ. 4 του ΝΔ 4020/59:
Ως γνωστόν, είναι νόμιμη και έγκυρη η συμφωνία ότι οι αξιώσεις του μισθωτού για υπερεργασία, για απασχόληση κατά τις Κυριακές, για απασχόληση κατά την 6η ημέρα κ.α. συμψηφίζονται με τις υπέρτερες των νομίμων καταβαλλόμενες αποδοχές.
Όμως, δυνάμει διάταξης που νομοθετήθηκε πριν από 64 χρόνια!! (άρθρο 8 παρ. 4 του ΝΔ 4020/59), οι αξιώσεις από υπερωριακή απασχόληση δε συμψηφίζονται με τις ανώτερες των νομίμων καταβαλλόμενες αποδοχές, ούτε κατόπιν συμφωνίας.
Δεδομένου ότι ουδείς δικαιολογητικός λόγος συντρέχει για διαφορετική μεταχείριση υπερεργασίας – υπερωρίας, θα πρέπει να προβλεφθεί η κατάργηση του αρ. 8 παρ. 4 του ΝΔ 4020/59. Άλλως, να δοθεί νομοθετικά η δυνατότητα να ανταλλάσσονται οι ώρες υπερωρίας με επιπλέον ημέρες ρεπό/αδείας (όπως συμβαίνει π.χ. στην Γερμανία).
Προτείνεται η νομοθετική κατάργηση του αρ. 8 παρ. 4 του ΝΔ 4020/59:
Ως γνωστόν, είναι νόμιμη και έγκυρη η συμφωνία ότι οι αξιώσεις του μισθωτού για υπερεργασία, για απασχόληση κατά τις Κυριακές, για απασχόληση κατά την 6η ημέρα κ.α. συμψηφίζονται με τις υπέρτερες των νομίμων καταβαλλόμενες αποδοχές.
Όμως, δυνάμει διάταξης που νομοθετήθηκε πριν από 64 χρόνια!! (άρθρο 8 παρ. 4 του ΝΔ 4020/59), οι αξιώσεις από υπερωριακή απασχόληση δε συμψηφίζονται με τις ανώτερες των νομίμων καταβαλλόμενες αποδοχές, ούτε κατόπιν συμφωνίας.
Δεδομένου ότι ουδείς δικαιολογητικός λόγος συντρέχει για διαφορετική μεταχείριση υπερεργασίας – υπερωρίας, θα πρέπει να προβλεφθεί η κατάργηση του αρ. 8 παρ. 4 του ΝΔ 4020/59. Άλλως, να δοθεί νομοθετικά η δυνατότητα να ανταλλάσσονται οι ώρες υπερωρίας με επιπλέον ημέρες ρεπό/αδείας (όπως συμβαίνει π.χ. στην Γερμανία).
Προτείνεται η νομοθετική κατάργηση του αρ. 8 παρ. 4 του ΝΔ 4020/59:
Ως γνωστόν, είναι νόμιμη και έγκυρη η συμφωνία ότι οι αξιώσεις του μισθωτού για υπερεργασία, για απασχόληση κατά τις Κυριακές, για απασχόληση κατά την 6η ημέρα κ.α. συμψηφίζονται με τις υπέρτερες των νομίμων καταβαλλόμενες αποδοχές.
Όμως, δυνάμει διάταξης που νομοθετήθηκε πριν από 64 χρόνια!! (άρθρο 8 παρ. 4 του ΝΔ 4020/59), οι αξιώσεις από υπερωριακή απασχόληση δε συμψηφίζονται με τις ανώτερες των νομίμων καταβαλλόμενες αποδοχές, ούτε κατόπιν συμφωνίας.
Δεδομένου ότι ουδείς δικαιολογητικός λόγος συντρέχει για διαφορετική μεταχείριση υπερεργασίας – υπερωρίας, θα πρέπει να προβλεφθεί η κατάργηση του αρ. 8 παρ. 4 του ΝΔ 4020/59. Άλλως, να δοθεί νομοθετικά η δυνατότητα να ανταλλάσσονται οι ώρες υπερωρίας με επιπλέον ημέρες ρεπό/αδείας (όπως συμβαίνει π.χ. στην Γερμανία).
Προτείνεται η νομοθετική κατάργηση του αρ. 8 παρ. 4 του ΝΔ 4020/59:
Ως γνωστόν, είναι νόμιμη και έγκυρη η συμφωνία ότι οι αξιώσεις του μισθωτού για υπερεργασία, για απασχόληση κατά τις Κυριακές, για απασχόληση κατά την 6η ημέρα κ.α. συμψηφίζονται με τις υπέρτερες των νομίμων καταβαλλόμενες αποδοχές.
Όμως, δυνάμει διάταξης που νομοθετήθηκε πριν από 64 χρόνια!! (άρθρο 8 παρ. 4 του ΝΔ 4020/59), οι αξιώσεις από υπερωριακή απασχόληση δε συμψηφίζονται με τις ανώτερες των νομίμων καταβαλλόμενες αποδοχές, ούτε κατόπιν συμφωνίας.
Δεδομένου ότι ουδείς δικαιολογητικός λόγος συντρέχει για διαφορετική μεταχείριση υπερεργασίας – υπερωρίας, θα πρέπει να προβλεφθεί η κατάργηση του αρ. 8 παρ. 4 του ΝΔ 4020/59. Άλλως, να δοθεί νομοθετικά η δυνατότητα να ανταλλάσσονται οι ώρες υπερωρίας με επιπλέον ημέρες ρεπό/αδείας (όπως συμβαίνει π.χ. στην Γερμανία).
Προτείνεται η νομοθετική κατάργηση του αρ. 8 παρ. 4 του ΝΔ 4020/59:
Ως γνωστόν, είναι νόμιμη και έγκυρη η συμφωνία ότι οι αξιώσεις του μισθωτού για υπερεργασία, για απασχόληση κατά τις Κυριακές, για απασχόληση κατά την 6η ημέρα κ.α. συμψηφίζονται με τις υπέρτερες των νομίμων καταβαλλόμενες αποδοχές.
Όμως, δυνάμει διάταξης που νομοθετήθηκε πριν από 64 χρόνια!! (άρθρο 8 παρ. 4 του ΝΔ 4020/59), οι αξιώσεις από υπερωριακή απασχόληση δε συμψηφίζονται με τις ανώτερες των νομίμων καταβαλλόμενες αποδοχές, ούτε κατόπιν συμφωνίας.
Δεδομένου ότι ουδείς δικαιολογητικός λόγος συντρέχει για διαφορετική μεταχείριση υπερεργασίας – υπερωρίας, θα πρέπει να προβλεφθεί η κατάργηση του αρ. 8 παρ. 4 του ΝΔ 4020/59. Άλλως, να δοθεί νομοθετικά η δυνατότητα να ανταλλάσσονται οι ώρες υπερωρίας με επιπλέον ημέρες ρεπό/αδείας (όπως συμβαίνει π.χ. στην Γερμανία).
Με το αρθρ. 27 του Ν. 4331/2015 προστέθηκε στον Ν. 1264/1982 το άρθρο 13Α με υπότιτλο «Εφαρμογή συστήματος απλής αναλογικής στις οργανώσεις των συνταξιούχων».
Ο Ν. 1264/1982 ρυθμίζει την ίδρυση, οργάνωση, λειτουργία και δράση των συνδικαλιστικών οργανώσεων μόνο των εργαζομένων, δηλ. μόνο εκείνων που απασχολούνται με σχέση εξηρτημένης εργασίας ιδιωτικού δικαίου. Ο Ν. 1264/1982 δεν ισχύει για τις συνδ. οργανώσεις των εργοδοτών.
Οι οργανώσεις των συνταξιούχων δεν είναι συνδικαλιστικές οργανώσεις κατά την έννοια του Ν. 1264/1982
Επί των οργανώσεων των συνταξιούχων ισχύουν οι διατάξεις περί σωματείων του ΑΚ (άρθρα 78-107) και οι σχετικές διατάξεις του Εισαγωγικού Νόμου του ΑΚ (άρθρα 12, 107-108).
Αν ο κοινός νομοθέτης ήθελε επιβάλει την εφαρμογή των παραπάνω αναγκαστικών διατάξεων του Νόμου 1264 και στα κοινά σωματεία του Αστικού Κώδικα (π.χ. σωματεία επιστημονικά, πολιτιστικά, αθλητικά, καλλιτεχνικά, θρησκευτικά κ.ο.κ.), τότε είναι βέβαιο ότι μία τέτοια νομοθετική ρύθμιση θα προσέκρουε στο δικαίωμα του συνεταιρίζεσθαι (αρθρ. 12 § 1 του Συντ.) και θα ήταν αντισυνταγματική, διότι θα περιόριζε κατά παράβαση της αρχής της αναλογικότητας (αρθρ. 25 § 1 εδ. γ του Συντ.) τη σωματειακή αυτονομία. Διότι πράγματι ένας τόσο σοβαρός περιορισμός της αυτονομίας των σωματείων δεν είναι κατάλληλος ούτε αναγκαίος για την προάσπιση άλλων ισότιμων δικαιωμάτων ούτε υπηρετεί κάποιο υπέρτερο κοινωνικό συμφέρον.
Ως εκ τούτου θα πρέπει να υπάρξει κατάργηση του άρθρου 27 του Ν 4331/15.
Προτεινόμενη Διάταξη :
Από τη δημοσίευση του παρόντος νόμου και εφεξής καταργείται η διάταξη του άρθρου 27 του Ν4331/2015
1. Από τη δημοσίευση του παρόντος νόμου και εφεξής καταργείται η διάταξη του άρθρου 27 του νόμου 4331/2015.
Καλησπέρα,
Θέλω να κάνω κάποιες προτάσεις που αφορούν την αυτασφάλιση των μισθωτών
και τις προϋποθέσεις μειωμένης σύνταξης σε ηλικία 62 ετών.
Α) Νομίζω ότι η προϋπόθεση που θέλει 100 ένσημα ανά έτος την τελευταία 5ετια για τους ασφαλισμένους πριν το 1983 πρέπει να αλλάξει και να γίνει 500 ή 750 ένσημα χωρίς τον περιοσμό του ανά έτος (καθολική προϋπόθεση για κάθε εργαζόμενο).
Β) Για την αυτασφάλιση των μισθωτών το ύψος των ασφαλιστικών εισφορών θα πρέπει να καθορίζετε από προκαθορισμένες κλίμακες όπως στους μη μισθωτούς υπαλλήλους (νόμος Βρούτση) και όχι βάση των αποδοχών του τελευταίου έτους εργασίας πριν την οικιοθελή ασφάλιση του. (θυμίζω ότι το σύστημα υπολογισμού συνταξίμων αποδοχών είναι ανταποδοτικό).
Γ) Η εξαγορα του στρατου ειναι δίκαιο να γίνετε χωρίς καταβολή εισφορών.
Ευχαριστώ!!!!
Θέλω να αναφερθώ στην 105583 Κοινή Υπουργική Απόφαση (FEK-2022-Tefxos B-05747-12_11_2022) αναφορικά με αποσχόληση σε καθεστώς Τηλεργασίας για διαπιστωμένα προβλήματα υγείας.
Συγκεκριμένα στην περ. β) της παραγράφου 2 άρθρο 3 προβλέπεται διάστημα
3 μηνών! Και μετά ξανά νέα αίτηση!!!
Αναγκαζόμαστε λοιπόν κάθε 3μηνο για εξετάσεις, δικαιολογητικά, αποφάσεις ΑΥΕ, για παθήσεις παγιωμένες και μη αναστρέψιμες.
Θεωρείτε ότι είναι δίκαιο να γίνεται αυτό κάθες 3μηνο?
Δεν μπορεί αυτό να επεκταθεί για 1 έτος? Γιατί να παιδεύομασται με αυτόν τον τρόπο?
Δεν γνωρίζω σε ποιόν τομέα θα έπρεπε να το υποβάλω στο προσχέδιο. Ελπίζω να ληφθεί υπόψιν.
Congratulations
Καλημέρα σας.
Το νομοσχέδιο είναι καλό και δίκαιο αρκεί να τηρείται από όλες τις πλευρές…
Έχω μια επισήμανση-ερώτηση να κάνω.
Σε αρκετές από τις διατάξεις παρατηρώ την υποχρέωση του Εργοδότη να δηλώνει-ενημερώνει εργαζόμενο και αρμόδιες αρχές (ΕΡΓΑΝΗ) κάθε του κίνηση η συμφωνία του με τον εργαζόμενο.
Στα καταργούμενα όμως διαβάζω:
Από την έναρξη ισχύος του παρόντος καταργούνται:
α) το π.δ. 156/1994 (Α’ 102), περί της υποχρέωσης του εργοδότη να ενημερώνει τον εργαζόμενο για τους όρους που διέπουν τη σύμβαση ή τη σχέση εργασίας!!
Αυτό δίνει άλλο νόημα. Τελικά ο Εργοδότης λειτουργεί μονομερώς χωρίς την υποχρέωση να ενημερώνει η οχι;; Διότι αυτό… μοιάζει να,ακυρώνει όσα αναφέρονται σε προηγούμενες διατάξεις.
Θα ήθελα μια διευκρίνηση γιατί πιθανόν να μην έχω καταλάβει κάτι καλά.
Ευχαριστώ
Με εκτίμηση
Γιάννης Παντελάκης