Δημιουργείται ψηφιακή πλατφόρμα με επωνυμία «REBRAIN GREECE» στο Πληροφοριακό Σύστημα «ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ» (Π.Σ. ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ) του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης για την ανάπτυξη μηχανισμού ενίσχυσης των ταλέντων και διασύνδεσης των επιστημόνων – εργαζομένων, οι οποίοι διαμένουν εντός και εκτός Ελλάδος, με θέσεις εργασίας σε επαγγέλματα υψηλών δεξιοτήτων και εξειδίκευσης που προσφέρονται από επιχειρήσεις του ιδιωτικού τομέα, οι οποίες δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα. Η ψηφιακή πλατφόρμα του πρώτου εδαφίου διασυνδέεται και διαλειτουργεί μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης με τον μηχανισμό διάγνωσης αναγκών για την αγορά εργασίας, το Π.Σ. ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ, την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων, καθώς και με οποιονδήποτε άλλον φορέα κρίνεται απαραίτητο για την αποτελεσματικότερη λειτουργία της. Η καταχώριση των ζητούμενων, εκ μέρους των επιχειρήσεων, προσόντων και δεξιοτήτων διενεργείται με βάση την ευρωπαϊκή ταξινόμηση για τις δεξιότητες/ικανότητες, τα προσόντα και τα επαγγέλματα (European Skills, Competences, Qualifications and Occupations – ESCO).
Αρχική Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1152 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Ιουνίου 2019 για διαφανείς και προβλέψιμους όρους εργασίας στην Ευρωπαϊκή ΈνωσηΜΕΡΟΣ Δ’ – ΛΟΙΠΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ – ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΠΛΑΤΦΟΡΜΑΣ ΚΑΙ ΑΠΛΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ ΤΟΥ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ «ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ», ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ ΘΕΣΜΟΥ ΤΗΣ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΚΑΡΤΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ – Άρθρο 20 – Δημιουργία ψηφιακής πλατφόρμας REBRAIN GREECE για τη διασύνδεση επιστημόνων – εργαζομένων υψηλών δεξιοτήτων που διαμένουν εντός και εκτός Ελλάδος με την εγχώρια αγορά εργασίας
ΜΕΡΟΣ Δ’ – ΛΟΙΠΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ – ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΠΛΑΤΦΟΡΜΑΣ ΚΑΙ ΑΠΛΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ ΤΟΥ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ «ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ», ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ ΘΕΣΜΟΥ ΤΗΣ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΚΑΡΤΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ – Άρθρο 20 – Δημιουργία ψηφιακής πλατφόρμας REBRAIN GREECE για τη διασύνδεση επιστημόνων – εργαζομένων υψηλών δεξιοτήτων που διαμένουν εντός και εκτός Ελλάδος με την εγχώρια αγορά εργασίας
- 53 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Α’ – Σκοπός – Αντικείμενο Άρθρο 1 – Σκοπός
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 2 – Αντικείμενο
- 13 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Β’ – Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1152 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Ιουνίου 2019 για διαφανείς και προβλέψιμους όρους εργασίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση – Άρθρο 3 Σκοπός – Αντικείμενο και πεδίο εφαρμογής – Απαγόρευση υποβάθμισης της προστασίας που παρέχεται στους εργαζόμενους– Αντικατάσταση άρθρου 69 Κώδικα Ατομικού Εργατικού Δικαίου (Άρθρα 1, 2 και 20 της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1152)
- 30 ΣχόλιαΆρθρο 4 – Δοκιμαστική περίοδος – Δόκιμος εργαζόμενος – Προσθήκη άρθρου 1Α στον Κώδικα Ατομικού Εργατικού Δικαίου (Άρθρο 8 της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1152)
- 23 ΣχόλιαΆρθρο 5 – Παροχή πληροφοριών – Χρονοδιάγραμμα και μέσα ενημέρωσης – Αντικατάσταση άρθρου 71 Κώδικα Ατομικού Εργατικού Δικαίου – (Άρθρα 3 και 5 της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1152)
- 26 ΣχόλιαΆρθρο 6 – Υποχρέωση παροχής ενημέρωσης – Αντικατάσταση άρθρου 70 Κώδικα Ατομικού Εργατικού Δικαίου – (Άρθρο 4 της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1152)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 7 – Μεταβολή των στοιχείων της σύμβασης ή της σχέσης εργασίας και πληροφορίες για την εργασία στην αλλοδαπή – Αντικατάσταση άρθρου 73 Κώδικα Ατομικού Εργατικού Δικαίου – (Άρθρο 6 της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1152)
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 8 – Πληροφορίες για την εργασία στην αλλοδαπή – Αντικατάσταση άρθρου 72 Κώδικα Ατομικού Εργατικού Δικαίου – (Άρθρο 7 της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1152)
- 53 ΣχόλιαΆρθρο 9 – Παράλληλη απασχόληση – Αντικατάσταση άρθρου 189 Κώδικα Ατομικού Εργατικού Δικαίου – (Άρθρο 9 της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1152)
- 35 ΣχόλιαΆρθρο 10 – Ελάχιστη προβλεψιμότητα της εργασίας – Προστατευτικά μέτρα – Προσθήκη άρθρου 182Α στον Κώδικα Ατομικού Εργατικού Δικαίου – (Άρθρα 10 και 11 της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1152)
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 11 – Μετάβαση σε άλλη μορφή απασχόλησης – Προσθήκη άρθρου 69Α στον Κώδικα Ατομικού Εργατικού Δικαίου (Άρθρο 12 της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1152)
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 12 – Υποχρεωτική κατάρτιση – Προσθήκη άρθρου 70Α στον Κώδικα Ατομικού Εργατικού Δικαίου (Άρθρο 13 της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1152)
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 13 – Συλλογικές συμβάσεις εργασίας – Προσθήκη άρθρου 69Β στον Κώδικα Ατομικού Εργατικού Δικαίου (Άρθρο 14 της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1152)
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 14 – Συνέπειες παράλειψης του εργοδότη ως προς τη χορήγηση αναγκαίων εγγράφων – Αντικατάσταση άρθρου 74 Κώδικα Ατομικού Εργατικού Δικαίου (Άρθρο 15 της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1152)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 15 – Δικαίωμα επανόρθωσης – Προσθήκη άρθρου 74Α στον Κώδικα Ατομικού Εργατικού Δικαίου (Άρθρο 16 της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1152)Άρθρο 15 – Δικαίωμα επανόρθωσης – Προσθήκη άρθρου 74Α στον Κώδικα Ατομικού Εργατικού Δικαίου (Άρθρο 16 της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1152)
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 16 – Προστασία από δυσμενή μεταχείριση ή συνέπειες – Προσθήκη άρθρου 74Β στον Κώδικα Ατομικού Εργατικού Δικαίου (Άρθρο 17 της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1152)
- 20 ΣχόλιαΆρθρο 17 – Προστασία από την απόλυση και βάρος της απόδειξης – Τροποποίηση άρθρου 339 Κώδικα Ατομικού Εργατικού Δικαίου (Άρθρο 18 της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1152)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 18 – Κυρώσεις – Προσθήκη άρθρου 74Γ στον Κώδικα Ατομικού Εργατικού Δικαίου (Άρθρο 19 της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1152)Άρθρο 18 – Κυρώσεις – Προσθήκη άρθρου 74Γ στον Κώδικα Ατομικού Εργατικού Δικαίου (Άρθρο 19 της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1152)
- 5 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Γ’ – ΕΝΑΡΜΟΝΙΣΗ ΡΥΘΜΙΣΕΩΝ ΕΡΓΑΤΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ – Άρθρο 19 – Καταγγελία σύμβασης εργασίας αορίστου χρόνου χωρίς προειδοποίηση και χωρίς αποζημίωση απόλυσης – Προσθήκη άρθρου 325Α στον Κώδικα Ατομικού Εργατικού Δικαίου
- 7 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Δ’ – ΛΟΙΠΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ – ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΠΛΑΤΦΟΡΜΑΣ ΚΑΙ ΑΠΛΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ ΤΟΥ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ «ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ», ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ ΘΕΣΜΟΥ ΤΗΣ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΚΑΡΤΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ – Άρθρο 20 – Δημιουργία ψηφιακής πλατφόρμας REBRAIN GREECE για τη διασύνδεση επιστημόνων – εργαζομένων υψηλών δεξιοτήτων που διαμένουν εντός και εκτός Ελλάδος με την εγχώρια αγορά εργασίας
- 31 ΣχόλιαΆρθρο 21 – Ανάρτηση βασικών όρων εργασίας και ατομικής σύμβασης εργασίας στο Πληροφοριακό Σύστημα «ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ» – Ηλεκτρονική υπογραφή – Πρότυπο Βασικών Όρων Εργασίας και Ατομικής Σύμβασης Εργασίας
- 30 ΣχόλιαΆρθρο 22 – Καταχώριση αλλαγής ωραρίου και υπερωριών στο Πληροφοριακό Σύστημα «ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ» από επιχειρήσεις ή εκμεταλλεύσεις που έχουν ενταχθεί στην ψηφιακή κάρτα εργασίας – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 80 ν. 4144/2013
- 17 ΣχόλιαΆρθρο 23 – Διαδικασία υποβολής στο Πληροφοριακό Σύστημα «ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ» των περιπτώσεων οικειοθελούς αποχώρησης μισθωτού – Τροποποίηση άρθρου 320 Κώδικα Ατομικού Εργατικού Δικαίου
- 14 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Β’ – ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ – Άρθρο 24 – Επιχειρησιακός συντονισμός με την Επιθεώρηση Εργασίας για την προστασία της εργασίας– Τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 103 ν. 4808/2021
- 33 ΣχόλιαΆρθρο 25 – Ρυθμίσεις για την απασχόληση την έκτη ημέρα σε επιχειρήσεις ή εκμεταλλεύσεις συνεχούς λειτουργίας – Προσθήκη άρθρου 182Γ στον Κώδικα Ατομικού Εργατικού Δικαίου
- 29 ΣχόλιαΆρθρο 26 – Ρυθμίσεις για την απασχόληση την έκτη ημέρα σε επιχειρήσεις ή εκμεταλλεύσεις που δεν είναι εκ φύσεως συνεχούς λειτουργίας – Προσθήκη άρθρου 182Β στον Κώδικα Ατομικού Εργατικού Δικαίου
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 27 – Δυνατότητα απασχόλησης εργαζομένων σε εκπαιδευτικά κέντρα πιλότων και τεχνικών αεροσκαφών κατά την ημέρα Κυριακή και κατά τις ημέρες αργίας – Προσθήκη περ. κε) στην παρ. 1 του άρθρου 200 του Κώδικα Ατομικού Εργατικού Δικαίου
- 16 ΣχόλιαΆρθρο 28 – Δυνατότητα συμφωνίας περί διευθέτησης του χρόνου εργασίας μεταξύ του εργοδότη και του εργαζόμενου – Τροποποίηση παρ. 6 άρθρου 192 Κώδικα Ατομικού Εργατικού Δικαίου
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 29 – Καταβολή ειδικού εποχιακού βοηθήματος στους εργαζόμενους που έχουν παραχωρηθεί από επιχειρήσεις προσωρινής απασχόλησης σε επιχειρήσεις του τουριστικού και επισιτιστικού κλάδου – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 22 ν. 1836/1989
- 72 ΣχόλιαΆρθρο 30 – Καθορισμός όρων και προϋποθέσεων άσκησης καθηκόντων ιατρών εργασίας – Προσθήκη παρ. 4 στο άρθρο 16 του ν. 3850/2010 – Εξουσιοδοτική διάταξη
- 20 ΣχόλιαΆρθρο 31 – Προστασία δικαιώματος στην εργασία – Προσθήκη παρ. 4 στο άρθρο 93 του ν. 4808/2021
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 32 – Προστασία εργαζομένων σε περιπτώσεις φυσικών και τεχνολογικών καταστροφών και έκτακτων καιρικών φαινομένων
- 1 ΣχόλιοΜΕΡΟΣ Ε’ – ΕΞΟΥΣΙΟΔΟΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΓΟΥΜΕΝΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ – Άρθρο 33 – Εξουσιοδοτικές διατάξεις
- 13 ΣχόλιαΆρθρο 34 – Καταργούμενες διατάξεις
- 6 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ ΣΤ’ – ΕΝΑΡΞΗ ΙΣΧΥΟΣ – Άρθρο 35 – Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
25 Αυγούστου 2023, 13:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
11 Σεπτεμβρίου 2023, 09:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
7 Σχόλια 603 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 11659 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1152 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Ιουνίου 2019 για διαφανείς και προβλέψιμους όρους εργασίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση
- «Σπίτι μου - στεγαστική πολιτική για τους νέους, αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας για κοινωνική κατοικία και άλλες διατάξεις»
- Εθνική Στρατηγική και Σχέδιο Δράσης για την Κοινωνική Ένταξη των Ρομά 2021 - 2030
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το Εθνικό Σχέδιο Δράσης για την Ισότητα των Φύλων 2021-2025
- ΤΟΜΕΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ
- ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ ΚΑΙ ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΕΘΝΙΚΟΥ ΦΟΡΕΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ (e-Ε.Φ.Κ.Α.)
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (Ε.Ε.) 2022/2041 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 19ης Οκτωβρίου 2022 για επαρκείς κατώτατους μισθούς στην Ευρωπαϊκή Ένωση
- Αναμόρφωση επαγγελματικής ασφάλισης, εξορθολογισμός ασφαλιστικής νομοθεσίας, συνταξιοδοτικές ρυθμίσεις...
- Εξορθολογισμός ασφαλιστικής και συνταξιοδοτικής νομοθεσίας, ενίσχυση ευάλωτων κοινωνικών ομάδων και άλλες διατάξεις
- ΕΘΝΙΚΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ
- Σχέδιο κοινής υπουργικής απόφασης περί παροχής εξ αποστάσεως εργασίας με τηλεργασία μετά από αίτηση του εργαζομένου
- Δουλειές Ξανά:Αναδιοργάνωση Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης και ψηφιοποίηση των υπηρεσιών της, αναβάθμιση δεξιοτήτων εργατικού δυναμικού και διάγνωσης των αναγκών εργασίας και άλλες διατάξεις
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΦΟΡΕΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ
- «Ενίσχυση της κοινωνικής προστασίας: διατάξεις για την πρόληψη και αντιμετώπιση περιστατικών κακοποίησης και παραμέλησης ανηλίκων...»
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου:"Ασφαλιστική Μεταρρύθμιση για τη Νέα Γενιά: εισαγωγή κεφαλαιοποιητικού συστήματος προκαθορισμένων εισφορών στην επικουρική ασφάλιση...
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για την "Εθνική Στρατηγική για την Κοινωνική Ένταξη και Μείωση της Φτώχειας"
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το νομοσχέδιο για την προστασία της εργασίας
- Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (EE) 2016/2341 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 14ης Δεκεμβρίου 2016
- Ασφαλιστικές και συνταξιοδοτικές ρυθμίσεις, Αντιμετώπιση της αδήλωτης εργασίας
- Στρατηγικό Πλαίσιο για τον Ανασχεδιασμό των Ενεργητικών Πολιτικών Απασχόλησης
- Μέτρα Προώθησης Αναδοχής και Υιοθεσίας
- Σχέδιο Νόμου «Κοινωνική και Αλληλέγγυα Οικονομία και ανάπτυξη των φορέων της»
- Ενιαίο Σύστημα Κοινωνικής Ασφάλειας - Μεταρρύθμιση ασφαλιστικού - συνταξιοδοτικού συστήματος - Ρυθμίσεις φορολογίας εισοδήματος και τυχερών παιγνίων
- Αντιμετώπιση της ανθρωπιστικής κρίσης
- Αύξηση προσωρινής σύνταξης
- Κύρωση του Αναθεωρημένου Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Χάρτη του Συμβουλίου της Ευρώπης
- Πλαίσιο Δράσης για αστέγους
- Διαφάνεια στη λειτουργία της ασφαλιστικής αγοράς
- Ενημέρωση και διαβούλευση των εργαζομένων σε κοινοτικής κλίμακας επιχειρήσεις και ομίλους επιχειρήσεων
- Κυρώσεις και μέτρα για την παράνομη μετανάστευση
- Αντιμετώπιση της παραβατικότητας
- Περιβαλλοντικοί Ισχυρισμοί σε Πλαστικά Αντικείμενα & Συσκευασίες
- Αναμόρφωση Σώματος Επιθεώρησης
- Κοινωνική Οικονομία και Κοινωνική Επιχειρηματικότητα
- Διαδικασία επίλυσης συλλογικών διαφορών
- «Μέτρα ενίσχυσης των εργαζομένων και ευάλωτων κοινωνικών ομάδων, κοινωνικοασφαλιστικές διατάξεις και διατάξεις για την ενίσχυση των ανέργων»
- ΕΠΙΔΟΜΑ ΓΕΝΝΗΣΗΣ ΚΑΙ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Παρακολούθηση και Αξιολόγηση των Πολιτικών Κοινωνικής Ένταξης και Κοινωνικής Συνοχής
- Μέτρα ανακούφισης για τα ΑΜΕΑ
- Οδηγία Εφαρμογής Ίσης Μεταχείρισης Ανδρών-Γυναικών
Προσθήκη άρθρου
Δημιουργία πλατφόρμας υποαπασχολουμένων εργαζομένων (προτεινόμενο όνομα ΔΙΟΓΕΝΗΣ):
Δεδομένου ότι η ΔΥΠΑ επικεντρώνεται στην καταπολέμηση της ανεργίας, αλλά όχι της υποαπασχόλησης, κρίνεται αναγκαία η δημιουργία πλατφόρμας στην όποια θα καταγράφονται οι υποαπασχολούμενοι και θα ενισχύονται στην εύρεση συμπληρωματικής θέσης εργασίας ή άλλης θέσης πλήρους απασχόλησης. Όσο διαρκεί η περίοδος υποαπασχόλησης διατηρείται μέρος των προνομίων της κάρτας ανεργίας αντιστρόφως ανάλογα των ωρών απασχόλησης.
Δικηγορικό Γραφείο Κυμιωνή
Ιωάννης Ελ. Κυμιωνής
Δικηγόρος παρ’Αρείω Πάγω – Εμμισθος Δικηγόρος τ.ΟΑΕΔ/ΔΥΠΑ,
LL.M., LL.M., ΥΔ Παντείου Πανεπιστημίου,
Διαπιστευμένος Διαμεσολαβητής – Νομικός Παραστάτης Διαμεσολαβήσεων
Πρωτοβουλία «Ευρωπαϊκή Δημοκρατική Επιλογή» – ioanniskymionis@yahoo.gr
Η Πρωτοβουλία REBRAIN GREECE μπορεί να στοχεύσει και στην οριστική επιστροφή και παλιννόστηση των Ελλήνων Εργαζομένων Εξωτερικού είτε βάσει των υψηλών εξειδικευμένων προσόντων είτε άλλων χαλαρότερων επαγγελματικών κριτηρίων και να συνδεθεί και να συνδυασιεί με το εξαγγελθέν Πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Σπίτι μου» [Ν.4997/25.11.2022 – Α’ 219], ώστε να αποτελέσει συνταγματικώς επιτρεπτή ειδική μη ανταποδοτική κοινωνική μη μισθολογική παροχή κοινωνικής ασφάλειας με σκοπό την δημογραφική τόνωση της Χώρας. Θα μπορούσε συνεπώς το Πρόγραμμα «Σπίτι μου» να παρέχει κατοικίες εν αρχή στους λεγόμενους Ελληνες αποδήμους «ψηφιακούς νομάδες» χωρίς οικογενειακές υποχρεώσεις με στόχο την μόνιμη επανεγκατάσταση στην Χώρα και κατά προτίμηση στην Περιφέρεια πέραν των δύο μεγάλων οικιστικών συγκροιημάτων Αθήνας και Θεσσαλονίκης και την διατήρηση της κατοικίας υπό τον όρο της απόκτησης οικογένειας εντός διετίας από την χορήγηση.
Ιωάννης Ελ. Κυμιωνής,
Δικηγόρος ΔΣΑ-ΔΥΠΑ.
Οι Ε.Π.Α και Ιδιωτικά Γραφεια Ευρέσεως Εργασίας να εχουν προσβαση στην ψηφιακή πλατφόρμα REBRAIN GREECE
να εργαστούν και οι αμεα με αυτισμός
Παρακαλώ να μου επιτραπεί ένα σχόλιο σχετικά με την απασχόληση συνταξιούχων, ατόμων που απομακρύνθηκαν (εθελουσίως;!) από την εργασία τους λαμβάνοντας έκτακτες αποζημιώσεις, ή και δικαιούχων προσυνταξιοδοτικών βοηθημάτων, στους οποίους ανήκω κι εγώ.
Αρκετοί από εμάς στελεχώσαμε δυναμικά και πετυχημένα τον ιδιωτικό τομέα στη χώρα μας, διαθέτουμε κατάρτιση και εμπειρία στο αντικείμενο στο οποίο εργαστήκαμε, αν και έχουμε σίγουρα απωλέσει την «σπιρτάδα» που απαιτεί το σύγχρονο εργασιακό περιβάλλον. Στην ηλικία των 45-65 ετών, έχουμε τυπικά προσόντα και πιστοποιημένες γνώσεις που θα τις ζήλευαν ακόμα και στελέχη του εξωτερικού (σκεφτείτε μόνο σε ποιά γενιά ανήκουμε και πόσες θυσίες έκαναν οι γονείς μας για να μορφωθούμε, να μάθουμε ξένες γλώσσες και να σπουδάσουμε στα καλύτερα πανεπιστήμια). Αν και νιώθουμε παραγωγικοί και δημιουργικοί, οι παρούσες εργασικές σχέσεις και συνθήκες μας αποθαρρύνουν να αναζητήσουμε απασχόληση και να συμπληρώσουμε το εισόδημά μας. Συγκεκριμένα, η ηλικιακή προκατάληψη, η πολυπλοκότητα των νόμων που ισχύουν κατά περίπτωση και η διστακτικότητα ακόμα και των εργατολόγων/λογιστών να ερμηνεύσουν τις συνέπειες επιθυμητών επαγγελματικών εγχειρημάτων μας, αποτελούν εμπόδια στην πραγμάτωση των στόχων μας. Οι ασφαλιστικές ανατροπές που τυχόν προκύπτουν ως αποτέλεσμα αλλαγής είδους εργασίας (π.χ. από πρώην μισθωτός σε ελεύθερο επαγγελματία) είναι ακόμα μία τροχοπέδη στην απασχόληση ενός ατόμου με τα χαρακτηριστικά αυτά.
Παρακαλώ λοιπόν για τα παρακάτω:
1. Στην πλατφόρμα σας REBRAIN,ας μεριμνήσετε και για ένα τμήμα π.χ.RECYCLE!
2. Καταργήστε το συντομότερο και πλήρως και χωρίς προϋποθέσεις τη μείωση της σύνταξης / του βοηθήματος για τους χαμηλο-συνταξιούχους / βοηθηματούχους που επιθυμούν να εργαστούν.
3. Μέσω της ΔΥΠΑ εξετάστε τη δυνατότητα παροχής διευκολύνσεως ώστε να καταρτιστούν/προβληθούν/απασχοληθούν και άτομα που δεν εργάζονται αλλά και δεν έχουν τις προϋποθέσεις ένταξης στις ομάδες ανέργων.
4. Μην επιβάλλετε την αλλαγή όρων ασφάλισης στην περίπτωση που ένας συνταξιούχος μισθωτός θέλει π.χ. να εργαστεί ως ελεύθερος επαγγελματίας, μόνο και μόνο για να συμπληρώσει το εισοδημά του. Η συνθήκη αυτή τον οδηγεί στην αδήλωτη εργασία και τη φοροδιαφυγή.
Σας ευχαριστώ για το χρόνο και την προσοχή σας.
Αν πραγματικά θέλετε επιστροφή εξειδικευμένων επιστημόνων πρέπει να αναιρέσετε στην πράξη την ΠΥΣ6/2012. Γιατι να επιστρέψει κάποιος και με μικρότερη αμοιβή και με τον ίδιο το μισθό του και τις συνθήκες εργασίας του να τελούν υπό την αίρεση των ιδεοληψιών του κάθε Τόμσεν; Παράδειγμα:με την ΠΥΣ327/1995 εγκρίθηκε η μέσω ΑΣΕΠ πρόσληψη υψηλών προσόντων εξειδικευμένου προσωπικού στην εταιρεία και λαμβάνοντας υπόψη νόμους που προέβλεπαν μονιμότητα που «δεν θα μπορούσε να αλλάξει χωρίς τη σύμφωνη γνώμη της Ομοσπονδίας εργαζομένων» και προυπολογιζε συγκεκριμένο κονδύλιο. Την εποχή εκείνη αποδεικνύεται ότι νυν εργαζόμενοι είχαν προτάσεις με αποδοχές 4πλάσιες από αυτές της εταιρείας . Συνεπώς το μισθολογικό κόστος είναι ΧΑΜΗΛΟ και όχι υψηλό σε σχέση με την διεθνή αγορά για ανθρώπους με υψηλά προσόντα. Επιπλέον η εταιρεία αντί να δώσει ανταγωνιστικούς μισθούς, έδινε χρονοεπίδομα και φυσικά μονιμότητα. Αυτό είναι απόλυτα στα πλαίσια της ελευθερίας της επιχειρηματικότητας (θεμελιώδης για την ΕΕ) και ΒΟΗΘΑΕΙ τον ανταγωνισμό. Γιατι αν εγώ θέλω να ξεκινήσω μια εταιρεία π.χ. υψηλής τεχνολογίας και χρειάζομαι υψηλών προσοντων προσωπικό, αλλά δεν έχω τα κεφάλαια που έχουν οι ήδη καθιερωμένοι ανταγωνιστές μου, μπορώ να τους προτείνω να δουλέψουν για μένα με αρχικά χαμηλό μισθό, αλλά αυξανόμενο καθώς θα αυξάνονται τα κέρδη. Και φυσικά μονιμότητα, για να έχει αντίκρυσμα η υπόσχεση μου για ωριμάνσεις. Με αυτή την επέμβαση, ακόμα και αν εξαιρέσουμε επιχειρήσεις που θα θελήσουν αυτό το μοντέλλο από δώ και στο εξής, πάλι στερούμε από τον επιχειρηματία που θέλει να κανει αυτό το μοντέλλο κάθε αξιοπιστία και στην πράξη του στερούμε την ελευθερία να επιλέξει αυτό το μοντέλο χρηματοδότησης. Σημειωτέον ότι την εποχή εκεινη (1995) η εταιρεία ειχε και εκτακτο προσωπικό στο οποίο δεν είχαν εφαρμογή οι ΕΣΣΕ. Μπορούσε δηλαδή να προκυρήξει διαγωνισμό για έκτακτο προσωπικό που χρειαζόταν κατά την ΠΥΣ327/1995 για π.χ. μια 5ετια για να εκσυγχρονισθεί. Φυσικά τότε θα έπρεπε να πληρώσει ανταγωνιστικούς μισθούς και όχι το ¼ τους. Οι ωριμάνσεις και οι μονιμότητα δεν είναι κάποιο «δωρο» προς τους εργαζόμενους, αλλά ΟΡΟΙ που τίθενται στα πλαίσια της ελευθερίας των συμβάσεων.
Αν τα λεφτα που στερήθηκαν οι εργαζόμενοι αυτοί πήγαιναν στο δημόσιο, π.χ. χρέος, υγεία, άμυνα, παιδεία κλπ , θα υπήρχε μια λογική βάση. Οταν ομως πηγαίνουν στο μάνατζμεντ της εταιρείας που υπερτετραπλασίασε τις αποδοχές του, για ποιά λογική βάση μιλάμε;Σύμφωνα με το ΕΔΔΑ και το ΣΤΕ(ΟλΣΤΕ2115/2014)
«14. …. προκύπτει ότι, αν συντρέχουν σοβαροί λόγοι δημόσιου συμφέροντος, είναι επιτρεπτός ο περιορισμός των ενοχικών δικαιωμάτων, εφόσον, υπό τις συγκεκριμένες εκάστοτε συνθήκες, ο περιορισμός είναι πρόσφορος, αναγκαίος και συμβατός με την αρχή της αναλογικότητας. Κατά δε το άρθρο 1 του Πρώτου Πρόσθετου Πρωτοκόλλου της Ε.Σ.Δ.Α., στο νομοθέτη εναπόκειται να αξιολογήσει τους λόγους δημόσιας ωφέλειας που μπορούν να δικαιολογήσουν επέμβαση στην περιουσία, ύστερα από στάθμιση ζητημάτων πολιτικής, κοινωνικής και οικονομικής φύσεως, αρκεί η εν λόγω εκτίμηση να μη στερείται προδήλως λογικής βάσης (Ε.Δ.Δ.Α. Sud Parisienne de Construction κατά Γαλλίας σκ. 36) η προστασία δε της εθνικής οικονομίας της χώρας με τη νομοθετική επέμβαση σε ζητήματα παροχών κοινωνικής ασφάλισης αποτελεί, κατ’ αρχήν, νόμιμο σκοπό, συμβατό με τους γενικούς στόχους της Ε.Σ.Δ.Α. (βλ. σχετ. Ε.Δ.Δ.Α. Andrejeva κατά Λεττονίας 18.2.2009 σκ. 86). Τέλος, σε κάθε επέμβαση στην περιουσία, πρέπει να τηρείται δίκαιη ισορροπία μεταξύ του γενικού συμφέροντος και του σεβασμού της περιουσίας των προσώπων και να πληρούνται οι όροι της αρχής της αναλογικότητας (Ε.Δ.Δ.Α. Sud Parisienne de Construction κατά Γαλλίας σκ. 41, Andrejeva κατά Λεττονίας σκ. 87).»
Με άλλα λόγια: Αν περιμένουμε επιστροφή εξειδικευμένων επιστημόνων από το εξωτερικό πρέπει κατ’ελάχιστο να μην εξαπατάμε τους ήδη επιστρέψαντες. και να διορθώσουμε αυτές τις εξαπατήσεις αναδρομικά.
Congratulations