ΜΕΡΟΣ Β’ – Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1152 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Ιουνίου 2019 για διαφανείς και προβλέψιμους όρους εργασίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση – Άρθρο 3 Σκοπός – Αντικείμενο και πεδίο εφαρμογής – Απαγόρευση υποβάθμισης της προστασίας που παρέχεται στους εργαζόμενους– Αντικατάσταση άρθρου 69 Κώδικα Ατομικού Εργατικού Δικαίου (Άρθρα 1, 2 και 20 της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1152)

Το άρθρο 69 του Κώδικα Ατομικού Εργατικού Δικαίου (π.δ. 80/2022, Α’ 222), περί του σκοπού και του πεδίου εφαρμογής του Τμήματος Ι του Μέρους Γ’ του κώδικα, αντικαθίσταται ως εξής:

«Άρθρο 69
Σκοπός – Αντικείμενο και πεδίο εφαρμογής – Ορισμοί

1. Με τα άρθρα 1Α, 69 έως 74Γ, 182Α, 189 και 339 ενσωματώνεται στην ελληνική νομοθεσία η Οδηγία (ΕΕ) 2019/1152 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Ιουνίου 2019 για διαφανείς και προβλέψιμους όρους εργασίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση (L 186).
2. Τα άρθρα 1Α, 69 έως 74Γ, 182Α, 189 και 339 α) δεν θίγουν την εφαρμογή ευνοϊκότερων διατάξεων για τους εργαζόμενους που προβλέπονται από την εθνική και ενωσιακή νομοθεσία και β) εφαρμόζονται σε όλους τους εργαζόμενους που απασχολούνται με σύμβαση ή σχέση εξαρτημένης εργασίας, συμπεριλαμβανομένων των περιπτώσεων δανεισμού εργαζομένου, με την επιφύλαξη των οικείων διατάξεων και ιδίως του άρθρου 118.
3. Τα άρθρα 1Α, 69Α, 69Β, 70Α, 182Α και 189 δεν εφαρμόζονται σε εργαζόμενους στον δημόσιο τομέα, όπως ορίζεται στην περ. α) της παρ. 1 του άρθρου 14 του ν. 4270/2014 (Α΄ 143), εφόσον ισχύουν για τα ζητήματα αυτά ειδικές διατάξεις.
4. Οι υποχρεώσεις των άρθρων 69Α και 70Α δεν εφαρμόζονται σε εργοδότες οικιακών μισθωτών.
5. Στους ναυτικούς και στους θαλάσσιους αλιείς: α) τα άρθρα 70, 71, 72 και 73 εφαρμόζονται με την επιφύλαξη του π.δ. 171/2014 (Α’ 268) και του π.δ. 49/2020 (Α’ 107), αντιστοίχως, β) δεν εφαρμόζονται οι υποχρεώσεις που προβλέπονται στις περ. ιγ) και ιε) της παρ. 1 του άρθρου 70 και στα άρθρα 69Α, 182Α εκτός της παρ. 4 και στο άρθρο 189.
6. Για την εφαρμογή των άρθρων 69 έως 74Γ, 182Α και 189 ισχύουν οι ακόλουθοι ορισμοί:
α) Ως «ωράριο εργασίας» νοείται το χρονοδιάγραμμα που καθορίζει τις ώρες και ημέρες έναρξης και λήξης της εκτέλεσης της εργασίας.
β) Ως «ώρες και ημέρες αναφοράς» νοούνται χρονικές περίοδοι σε συγκεκριμένες ημέρες, κατά τη διάρκεια των οποίων μπορεί να εκτελεστεί η εργασία με αίτημα του εργοδότη.
γ) Ως «πρόγραμμα οργάνωσης του χρόνου εργασίας» νοούνται η μορφή οργάνωσης του χρόνου εργασίας και η κατανομή της σύμφωνα με ορισμένο τρόπο που καθορίζεται από τον εργοδότη.».

  • 8 Σεπτεμβρίου 2023, 12:08 | Σ.Κ.Ε.Α.Κ.

    Σε ένα περιβάλλον όπου η εστίαση αναδεικνύεται ως σημαντικός κοινωνικός και οικονομικός παράγοντας, επισημαίνουμε την αναγκαιότητα ενός συνεκτικού πλαισίου για την αντιμετώπιση των προκλήσεων που ανακύπτουν. Μέσω της διαβούλευσης και του διαλόγου μεταξύ όλων των εμπλεκομένων παραγόντων, από τους εργαζομένους έως τους επιχειρηματίες και τις κυβερνητικές αρχές, προσδιορίζουμε τις βασικές ανάγκες και αναζητούμε λύσεις που θα είναι επωφελείς για όλους.

    Η δημιουργία ενός περιβάλλοντος που προάγει την επαγγελματική ανάπτυξη και την ευημερία των εργαζομένων αποτελεί κεντρικό σημείο της προτεινόμενης προσέγγισης. Μέσω της βελτίωσης των εργασιακών συνθηκών, της προσφοράς ευέλικτων επιλογών εργασίας και της ενθάρρυνσης της συνεχούς εκπαίδευσης, προάγουμε ταυτόχρονα την ικανοποίηση των εργαζομένων και την ανάπτυξη των δεξιοτήτων τους.

    Ο Σύλλογος μας θέτει τρεις προτάσεις στο πλαίσιο της διαβούλευσης που θα αντιμετωπίζουν τα καθημερινά προβλήματα των επιχειρήσεων της εστίασης.

    • Μεγάλο πρόβλημα στην εστίαση αποτελεί η καταβολή δώρου Χριστουγέννων ή Πάσχα καθώς και του επιδόματος αδείας στους εργαζόμενους. Αυτό γίνεται γιατί η εργασία στην εστίαση έχει ως επί το πλείστων ευκαιριακό χαρακτήρα ή εποχιακό ακόμη και εκπαιδευτικό. Είναι δύσκολο για έναν επιχειρηματία που απασχολεί προσωπικό το μήνα Αύγουστο και τον πληρώνει ότι έχει συμφωνήσει να πρέπει να καταβάλει εισφορές για δώρα το Γενάρη.
    Πρόταση μας είναι στην εστίαση και προπάντων στις εποχιακές επιχειρήσεις να ενσωματωθεί η καταβολή του 13ου και 14ου μισθού (των δώρων) στο μισθό. Αυτό θα επιφέρει μία ονομαστική αύξηση στις αποδοχές των εργαζομένων περίπου 16,6%. Επίσης θα αποφέρει στο κράτος επιπλέον φορολόγηση και άμεσο αντίκτυπο στην αγορά καθώς η ονομαστική αύξηση θα πέσει στην αγορά.

    • Δεύτερο μεγάλο θέμα αποτελεί η αύξηση των μη μισθολογικών εισφορών. Η εστίαση είναι κλάδος με ένταση εργασίας. Σημαίνει ότι δουλεύει αργίες, νυχτερινά, Κυριακές. Επίσης έχει εύρος ωραρίου που σημαίνει ξεκινά από το πρωί και πολλές φορές καταλήγει αργά το βράδυ.
    Πρόταση μας είναι οι μισθολογικές εισφορές να μην προσαυξάνονται με τρόπο που αλλάζει η σχέση κλάσματος καθαρού μισθού προς σύνολο εισφορών. Άλλο ένα κόστος για τον επιχειρηματία είναι η παρακράτηση του φόρου από τον εργαζόμενο και η υποχρέωση καταβολής της από τον ίδιο. Εμείς θέλουμε να καταβάλουμε στον εργαζόμενο το φόρο ως αμοιβή του και ο εργαζόμενος να πληρώνει στη δήλωση του όπως όλοι μας τον φόρο που θα αντιστοιχεί. Αυτό θα δώσει επιπλέον ρευστότητα στην αγορά και ικανοποίηση στον εργαζόμενο για τις αμοιβές που πραγματικά δίνει ο εργοδότης. Αυτό θα φέρει πιο κοντά το πραγματικό μισθό με το δηλωμένο. Θα σας δώσω ένα παράδειγμα για να αντιληφθείτε το μέγεθος της αδικίας που συντελείτε και αναγκάζει το κλάδο μας να παρανομεί.
    Μάγειρας με συμφωνημένο μισθό 2.500 πληρωτέο δηλώνεται με το βασικό που σημαίνει 804,52 πληρωτέο. Μιλάμε με πληρωτέα ποσά και όχι μικτούς μισθούς γιατί η αγορά δουλεύει με αυτό τον τρόπο.
    Στις 2500. Έχουμε εισφορές 1729,23 και φόρο 923,67 Συνολικό κόστος 5.152,90
    Στα 804,52 Έχουμε εισφορές 424,89 και φόρο 36,72 Συνολικό κόστος 1.266,13 + 1.233,87 στο χέρι. Κέρδος άμεσο στην επιχείρηση 2,652.90
    Αν η παρακράτηση φόρου γινόταν μισθός θα είχαμε 923,67+804,52=1.728,19 πληρωτέο και άρα φορολογητέο.
    Επίσης Αν δούμε το ποσοστό πληρωτέου με εισφορές μας βγαίνει στα 2500 ευρώ ποσοστό 69,17% Ενώ στα 804,52 έχουμε ποσοστό 47,19%.
    Στην αναλογία αυτή πρέπει να υπάρξει πλαφόν ύψους μέχρι το 55% του πληρωτέου. Αυτό θα επιφέρει άλλο ένα 10% μέσο όφελος άμεσα πληρωτέο στον εργαζόμενο. Είμαστε ένα βήμα πριν την πραγματική αποτύπωση της αγοράς. Με αυτό τον τρόπο ο εργοδότης δεν θα αναγκαστεί να κλέψει και ο εργαζόμενος θα δει πραγματικά τι πληρώνει ο εργοδότης γι αυτόν. Επίσης ο εργαζόμενος θα φορολογηθεί για τα πραγματικά εισοδήματα του και δεν θα είναι δικαιούχος όλων των προνοιακών επιδομάτων.
    • Τρίτη και τελευταία πρόταση περιλαμβάνει την εφαρμογή της ψηφιακής κάρτας στην εστίαση. Η εφαρμογή της πρέπει να συνοδευτεί με κίνητρα οικονομικά και κίνητρα ουσιαστικά.
    Η εφαρμογή των δύο προτάσεων που έκανε ο Σύλλογος μας πιο πάνω είναι πραγματικά κίνητρα, ουσιαστικά και οικονομικά για μία επιχείρηση που θέλει να είναι νόμιμη.
    Είναι πρόδηλο πως η εστίαση είναι υπέρ της καταγραφής της εργασίας καθώς και της πληρωμής αυτής. Το απαρχαιωμένο πλαίσιο εργασιακών σχέσεων λειτουργεί εις βάρος εργαζομένων, επιχειρήσεων και δημοσίων εσόδων επιμένοντας ότι οι εργασιακές σχέσεις στην εστίαση είναι εξαιρετικά πολύπλοκες και διαφοροποιούνται από οποιονδήποτε άλλο κλάδο
    Είμαστε στη διάθεση σας για να σας δώσουμε και άλλα παραδείγματα με εικονικές αποτυπώσεις της καθημερινότητας στον κλάδο της εστίασης.

  • 8 Σεπτεμβρίου 2023, 00:15 | ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΝΑΥΠΗΓΙΚΗΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑΣ (Σ.Ε.ΝΑ.ΒΙ.)

    ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΝΑΥΠΗΓΙΚΗΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑΣ-(Σ.Ε.ΝΑ.ΒΙ.)-Διεύθ:Λεωφ.Δημοκρατίας 443,Ν.Ικόνιο-Πέραμα,Τ.Κ. 185 36
    Τηλ:212-1051002,E-mail:info@senavi-repairs.gr
    -ΕΝΩΣΗ ΒΙΟΤΕΧΝΩΝ ΕΡΓΟΔΟΤΩΝ ΜΗΧΑΝΟΥΡΓΩΝ ΠΕΙΡΑΙΑ-(ΕΝΩ.ΜΗΧ.ΠΕ.)-
    Διεύθ: Γεώργιου Κασιμάτη 1 & Πλατεία Οδησσού,Πειραιάς,Τ.Κ. 185 31
    Τηλ:210-4637419,E-mail:info@enomixpe.gr

    Προτείνεται τροπολογία στο Ν/Σ ως εξής :
    Η παράγραφος 2, του άρθρου 38 του Νόμου 4387/2016, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει με το άρθρο 34 του νόμου 4670 τροποποιείται ως εξής :
    Το ανώτατο όριο ασφαλιστέων αποδοχών για τον υπολογισμό της μηνιαίας ασφαλιστικής εισφοράς των μισθωτών και των εργοδοτών ορίζεται στο ποσό των δύο χιλιάδων πεντακοσίων ευρώ, αναπροσαρμοζόμενο από 1.1.2024 έως 31.12.2025 κατ’ έτος με διαπιστωτική πράξη του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, κατά το ποσοστό μεταβολής του μέσου ετήσιου γενικού δείκτη τιμών καταναλωτή του προηγούμενου έτους. Σε περίπτωση αρνητικής τιμής του ως άνω ποσοστού, το ποσόν των ασφαλιστέων αποδοχών παραμένει στα επίπεδα του προηγουμένου έτους. Από 1.1.2026 και εφεξής το ανώτατο όριο των ασφαλιστέων αποδοχών προσαυξάνεται κατ’ έτος κατά τον δείκτη μεταβολής μισθών σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στην παράγραφο 4 του άρθρου 8.

    Αιτιολογική Έκθεση
    Ιστορικό

    1.Κατά την περίοδο της εποπτείας της Ελληνικής Οικονομίας, με τη μνημονιακή ρύθμιση της παραγράφου 2(α), του άρθρου 38 του Νόμου 4387/2016 : «Το ανώτατο όριο ασφαλιστέων αποδοχών για τον υπολογισμό της μηνιαίας ασφαλιστικής εισφοράς των μισθωτών και των εργοδοτών, συνίσταται στο δεκαπλάσιο του ποσού που αντιστοιχεί στον εκάστοτε προβλεπόμενο κατώτατο βασικό μισθό άγαμου μισθωτού άνω των 25 ετών.»

    2Με το άρθρο 34 του νόμου 4670/2020 τροποποιήθηκε η παράγραφος 2(α) του άρθρου 38 του Νόμου 4387/2016 και ισχύει ως εξής : «Το ανώτατο όριο ασφαλιστέων αποδοχών για τον υπολογισμό της μηνιαίας ασφαλιστικής εισφοράς των μισθωτών και των εργοδοτών ορίζεται στο ποσό των έξι χιλιάδων πεντακοσίων ευρώ, αναπροσαρμοζόμενο από 1.1.2023 έως 31.12.2024 κατ’ έτος με διαπιστωτική πράξη του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, κατά το ποσοστό μεταβολής του μέσου ετήσιου γενικού δείκτη τιμών καταναλωτή του προηγούμενου έτους. Σε περίπτωση αρνητικής τιμής του ως άνω ποσοστού, το ποσόν των ασφαλιστέων αποδοχών παραμένει στα επίπεδα του προηγουμένου έτους. Από 1.1.2025 και εφεξής το ανώτατο όριο των ασφαλιστέων αποδοχών προσαυξάνεται κατ’ έτος κατά τον δείκτη μεταβολής μισθών σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στην παράγραφο 4 του άρθρου 8.»
    Παρατήρηση : Με την τροποποίηση το ανώτατο όριο ασφαλιστέων αποδοχών για τον υπολογισμό της μηνιαίας ασφαλιστικής εισφοράς των μισθωτών και των εργοδοτών αποσυνδέθηκε από τον κατώτατο βασικό μισθό, όμως παρέμεινε στα μνημονιακά πολύ υψηλά επίπεδα.

    3.Κατ’ εφαρμογή της παραγράφου 2(α) του άρθρου 38 του Νόμου 4387/2016, όπως ισχύει, ο Υφυπουργός Εργασίας & Κοινωνικών Υποθέσεων με την απόφαση Δ.15 / Δ΄ / 9801/30-1-2023 « Αναπροσαρμογή ανωτάτου ορίου ασφαλιστέων αποδοχών και ποσών ασφαλιστικών κατηγοριών από 1.1.2023», όρισε : «Το ανώτατο όριο ασφαλιστέων αποδοχών της παρ. 2.α του άρθρου 5 και της παρ. 2 του άρθρου 38 του ν. 4387/2016 για τον υπολογισμό της μηνιαίας ασφαλιστικής εισφοράς των μισθωτών και των εργοδοτών προσαυξάνεται κατά 9,6452611330377% και διαμορφώνεται στο ποσό των 7.126,94 ευρώ.

    Τεκμηρίωση της προτεινόμενης τροπολογίας

    Με την προτεινόμενη τροπολογία αποκαθίσταται, στα προ των μνημονιακών δεσμεύσεων επίπεδα, το ανώτατο όριο ασφαλιστέων αποδοχών για τον υπολογισμό της μηνιαίας ασφαλιστικής εισφοράς των μισθωτών και των εργοδοτών και ενισχύεται η διεθνής ανταγωνιστικότητα σημαντικών κλάδων της Ελληνικής Οικονομίας, με χαρακτηριστικό παράδειγμα τη Ναυπηγική Βιομηχανία. Ακολουθεί αναλυτική τεκμηρίωση :
    Σε ορισμένους κλάδους, με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και διακριτή θέση στο Διεθνή Ανταγωνισμό, όπως π.χ. ο κλάδος της επισκευής πλοίων, οι ονομαστικές μηνιαίες αποδοχές του ειδικευμένου τεχνικά προσωπικού είναι ιδιαίτερα υψηλές. Οι υψηλές αυτές αμοιβές, δεν καταβάλλονται, ως συνήθως, σε ολιγάριθμο ανώτατο στελεχικό δυναμικό, αλλά καταβάλλονται στην πλειοψηφία των εργατοτεχνιτών, βάσει συλλογικών συμβάσεων. Τις υψηλές ονομαστικές αμοιβές, στις οποίες περιλαμβάνονται οι υπερωρίες, επιβάλει π.χ.στη Ναυπηγοεπισκευή:
    (α) η φύση των εργασιών,
    (β) οι αυστηροί χρονικοί περιορισμοί τήρησης συμβατικών υποχρεώσεων με πλοιοκτήτες,
    (γ) η σπανιότητα αξιόπιστου ειδικευμένου εργατοτεχνικού προσωπικού.
    Συνέπεια των υψηλών αποδοχών και του πολύ υψηλού ανώτατου ορίου ασφαλιστέων αποδοχών για τον υπολογισμό της μηνιαίας ασφαλιστικής εισφοράς των μισθωτών και των εργοδοτών, καταβάλλονται δυσθεώρητες ασφαλιστικές εισφορές, για σημαντικό αριθμό εργατοτεχνιτών. Συχνά στη Ναυπηγοεπισκευή οι μηνιαίες ασφαλιστικές εισφορές εργαζομένου κυμαίνονται μεταξύ 2.200 και 2.400€. Τα ποσά αυτά δεν αποδίδονται ανταποδοτικά στις καταβαλλόμενες συντάξεις. Αποτέλεσμα είναι, το υπέρμετρα υψηλό μη μισθολογικό κόστος των επιχειρήσεών εξαγωγικών κλάδων της Ελληνικής Οικονομίας. Στην περίπτωση της ναυπηγοεπισκευής επηρεάζει κρίσιμα αρνητικά την ανταγωνιστικότητα του κλάδου, ιδιαίτερα όσον αφορά τα γειτονικά ναυπηγεία Τουρκίας, Μάλτας και Ρουμανίας.
    Οι ανωτέρω υπέρμετρες ασφαλιστικές εισφορές αποτελούν απομεινάρι και απολίθωμα της γκρίζας περιόδου εποπτείας της Ελληνικής Οικονομίας.
    Η προτεινόμενη τροπολογία, που στοχεύει στον εξορθολογισμό της μνημονιακής διάταξης, ειδικά για τον κλάδο της Ναυπηγικής Βιομηχανίας υπηρετεί τον στρατηγικό εθνικό στόχο της αναθέρμανσής της.
    ΟΙ ΠΡΟΕΔΡΟΙ:
    ΓΙΑ ΤΟΝ Σ.Ε.ΝΑ.ΒΙ.:Bασίλης Κανακάκης
    ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΩ.ΜΗΧ.ΠΕ.:Kωνσταντίνος Σπυρόπουλος

  • Ως Δίκτυο Νέων Ιατρών Ελλάδας (JDN-Hellas), εκφράζοντας τις ανησυχίες των Νέων Ιατρών (απόφοιτοι Ιατρικής Σχολής έως και 15 έτη μετά την κτήση του πτυχίου), υπενθυμίζουμε ότι η Οδηγία ορίζει ελάχιστα επίπεδα ρύθμισης των ωραρίων εργασίας και προστασίας των εργαζομένων. Εκεί που υπάρχουν ευνοϊκότεροι εθνικοί νόμοι προς όφελος του εργαζομένου, αυτοί οι νόμοι δεν πρέπει να αγνοηθούν.

  • 7 Σεπτεμβρίου 2023, 21:08 | ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΟΑΕΔ

    • Άρθρο 2.: Η «επιφύλαξη των οικείων διατάξεων και ιδίως του άρθρου 118» εισάγει στοιχεία οικονομικής και εργασιακής διάκρισης για τους εργαζόμενους που υπάγονται σε «έμμεσο εργοδότη» δηλαδή τους δανειζόμενους υπαλλήλους, καταστρατηγώντας έτσι την εφαρμογή και το πνεύμα τόσο της Οδηγίας ΕΕ 2019/1152 όσο και των προγενέστερων κειμένων στα οποία βασίστηκε η οδηγία και θεμελιώνουν την εργασιακή ισότητα.

    • Άρθρο 3.: Η μη εφαρμογή σε «σε εργαζόμενους στον δημόσιο τομέα» εισάγει στοιχεία εργασιακής διάκρισης για τους εργαζόμενους του δημοσίου τομέα, καταστρατηγώντας έτσι την εφαρμογή και το πνεύμα τόσο της Οδηγίας ΕΕ 2019/1152 όσο και των προγενέστερων κειμένων στα οποία βασίστηκε η οδηγία και θεμελιώνουν την εργασιακή ισότητα. Οι διακρίσεις στην ελληνική νομοθεσία εις βάρος των δημοσίων υπαλλήλων σε ζητήματα τόσο οικονομικά όσο και εργασιακά είναι συστηματική στην ελληνική νομολογία, καθιστώντας υπόλογο το κράτος στην ενωσιακή νομολογία. Η δε διάκριση αυτή δεν σχετίζεται με το Άρθρο 1 παρ. 6, και τη Σκέψη 9 της Οδηγίας ΕΕ 2019/1152 η οποία αφορά «δημόσιες υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης, στις ένοπλες δυνάμεις, στις αστυνομικές αρχές, σε δικαστές, εισαγγελείς, ανακριτές ή άλλες υπηρεσίες επιβολής του νόμου λόγω της ειδικής φύσης των καθηκόντων που καλούνται να εκτελέσουν ή λόγω των όρων απασχόλησής τους.»

    • Άρθρο 4.: Η μη εφαρμογή του 69Α σε «σε εργοδότες οικιακών μισθωτών» εισάγει στοιχεία εργασιακής διάκρισης για τους εργαζόμενους, καταστρατηγώντας έτσι την εφαρμογή και το πνεύμα τόσο της Οδηγίας ΕΕ 2019/1152 όσο και των προγενέστερων κειμένων στα οποία βασίστηκε η οδηγία και θεμελιώνουν την εργασιακή ισότητα. Συνεχίζοντας του Άρθρου 13, τη Σκέψη 8 (με τα της διόρθωσης μετάφρασης) και της Σκέψης 37 της Οδηγίας ΕΕ 2019/1152 και, προκειμένου οι εργαζόμενοι σε εργοδότες οικιακών μισθωτών να μην υστερούν και αδικούνται έναντι των άλλων εργαζομένων ως προς τον 70Α, χρειάζεται το κράτος να μεριμνήσει για την εκπαίδευση του εργατικού δυναμικού οικιακών μισθωτών μέσω συστηματικών προγραμμάτων χρηματοδοτούμενων από ίδιους πόρους ή συγχρηματοδοτούμενων και με ενωσιακούς.

    • παρ. γ’ Άρθρο 6: Αντικατάσταση της φράσης «καθορίζεται από τον εργοδότη» από τη φράση «καθορίζεται από την κείμενη νομοθεσία και συγκεκριμενοποιείται από τη συμφωνία μεταξύ εργοδότη-εργαζόμενου, καθώς ο «καθορισμός’ από τον εργοδότη παραπέμπει σε επιβεβλημένη πράξη, άρα πράξη που αντίκειται στη Χάρτα Θεμελιωδών Δικαιωμάτων της ΕΕ. Ο προτεινόμενος στη διαβούλευση ορισμός, προτείνεται ήδη από το Άρθρο 2 της Οδηγίας ΕΕ 2019/1152, αλλά κρίνεται πως θα ήταν σκόπιμη η αντικατάσταση του από τον ορισμό που προτείνουμε καθώς κάτι τέτοιο συνάδει με την παρ. 2 του Άρθρου 20 και με τη Χάρτα Θεμελιωδών Δικαιωμάτων της ΕΕ

  • 4 Σεπτεμβρίου 2023, 13:18 | Πέτρος

    Καλή σας ημέρα,

    Θα πρέπει να ληθφεί υπ όψιν ότι ορισμένες ειδικότητες των δημοσιών υπαλλήλων
    (σωμάτα ασφαλείας, ενόπλες δυνάμεις κ.λ.π.) έχουν την δυνατότητα να εργάζονται παράλληλα και εκτός δημοσίου τομέα.

    Λόγω των περικοπών των μισθών και της αύξησης του κόστους διαβίωσης θα πρέπει να εξεταστεί η δυνατότητα νόμιμης εργασίας (με αντικειμενικά κριτήρια) για όλους τους δημοσίους υπαλλήλους παράλληλα και στον ιδιωτικό τομέα.

  • 2 Σεπτεμβρίου 2023, 15:20 | Γιώργος ΜΠΟΥΜΠΟΠΟΥΛΟΣ

    Το υπό σχολιασμό σε δημόσια διαβούλευση σχέδιο νόμου, αποτελεί προσαρμογή της εσωτερικής νομοθεσίας στην οδηγία (ΕΕ) 2019/1152 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Ιουνίου 2019 δια της τροποποίησης/συμπλήρωσης διατάξεων του Κώδικα Ατομικού Εργατικού Δικαίου.
    Η πιο πάνω οδηγία έχει, κατά τα οριζόμενα σε αυτή, εφαρμογή και στη ναυτική εργασία.
    Ως γνωστό, η ναυτική εργασία διέπεται από ιδιαίτερες διατάξεις και, κυρίως, ως εποπτευόμενη από το Υπουργείο Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής, διέπεται από ιδιαίτερους μηχανισμούς και φορείς ελέγχου εφαρμογής των διατάξεων που την αφορούν και επιβολής κυρώσεων, σε περίπτωση παραβάσεων.
    Με τον τρόπο που επιλέχθηκε η προσαρμογή της εσωτερικής νομοθεσίας στη ναυτική εργασία (δηλ, με διατάξεις του Κώδικα Ατομικού Εργατικού Δικαίου) παραβλέπονται οι πιο πάνω ιδιαιτερότητες της ναυτικής εργασίας και, θεωρώ, αυτό δεν είναι πρόθεση της Κυβέρνησης αν ληφθεί υπόψη και το θλιβερό παρελθόν που επιχειρήθηκε εσφαλμένα απολύτως η διάλυση του Υπουργείου Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής.
    Ως παράδειγμα αναφέρω ότι σύμφωνα με το σχέδιο νόμου και ειδικότερα το άρθρο 15 αυτού, στον Κώδικα Ατομικού Εργατικού Δικαίου προτίθεται άρθρο 74Α, το οποίο φέρεται να έχει εφαρμογή και στη ναυτική εργασία. Στην περίπτωση αυτή προβλέπεται εμπλοκή του «Επιθεωρητή Εργασιακών Σχέσεων» και παραβλέπει ( εσφαλμένα) την αρμοδιότητα των Λιμενικών Αρχών και της Διεύθυνσης Ναυτικής Εργασίας στα θέματα ναυτικής εργασίας, σύμφωνα με τον ισχύοντα οργανισμό του Υπουργείου Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής.
    Η παραπάνω αναφορά είναι ένα μεμονωμένο μόνο παράδειγμα δεδομένου ότι το σύνολο του σχεδίου νόμου δια της ρύθμισης θεμάτων και ναυτικής εργασίας μέσω του Κώδικα Ατομικού Εργατικού Δικαίου, ουσιαστικά επαναλαμβάνει την πιο πάνω ανορθόδοξη και προβληματική εφαρμογή διατάξεων στη ναυτική εργασία και ιδιαίτερα όσον αφορά τον έλεγχο εφαρμογής και την παραπομπή σε κυρώσεις άλλων πλην αυτών του Κώδικα Δημοσίου Ναυτικού Δικαίου.
    Θέλω να πιστεύω ότι η προηγούμενη εμπειρία και θητεία του νυν Υπουργού Εργασίας & Κοινωνικής Ασφάλισης στο Υπουργείο Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής είναι εχέγγυο της κατανόησης του θέματος αλλά και της βούλησής του προς επίλυση σε συνεργασία με το Υπουργείο Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής.

  • 2 Σεπτεμβρίου 2023, 15:39 | Γιώργος ΜΠΟΥΜΠΟΠΟΥΛΟΣ

    Το υπό σχολιασμό σε δημόσια διαβούλευση σχέδιο νόμου, αποτελεί προσαρμογή της εσωτερικής νομοθεσίας στην οδηγία (ΕΕ) 2019/1152 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Ιουνίου 2019 δια της τροποποίησης/συμπλήρωσης διατάξεων του Κώδικα Ατομικού Εργατικού Δικαίου.
    Η πιο πάνω οδηγία έχει, κατά τα οριζόμενα σε αυτή, εφαρμογή και στη ναυτική εργασία.
    Ως γνωστό, η ναυτική εργασία διέπεται από ιδιαίτερες διατάξεις και, κυρίως, ως εποπτευόμενη από το Υπουργείο Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής, διέπεται από ιδιαίτερους μηχανισμούς και φορείς ελέγχου εφαρμογής των διατάξεων που την αφορούν και επιβολής κυρώσεων, σε περίπτωση παραβάσεων.
    Με τον τρόπο που επιλέχθηκε η προσαρμογή της εσωτερικής νομοθεσίας στη ναυτική εργασία (δηλ, με διατάξεις του Κώδικα Ατομικού Εργατικού Δικαίου) παραβλέπονται οι πιο πάνω ιδιαιτερότητες της ναυτικής εργασίας και, θεωρώ, αυτό δεν είναι πρόθεση της Κυβέρνησης αν ληφθεί υπόψη και το θλιβερό παρελθόν που επιχειρήθηκε εσφαλμένα απολύτως η διάλυση του Υπουργείου Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής.
    Ως παράδειγμα αναφέρω ότι σύμφωνα με το σχέδιο νόμου και ειδικότερα το άρθρο 15 αυτού, στον Κώδικα Ατομικού Εργατικού Δικαίου προτίθεται άρθρο 74Α, το οποίο φέρεται να έχει εφαρμογή και στη ναυτική εργασία. Στην περίπτωση αυτή προβλέπεται εμπλοκή του «Επιθεωρητή Εργασιακών Σχέσεων» και παραβλέπεται (όλως εσφαλμένα) η αρμοδιότητα των Λιμενικών Αρχών και της Διεύθυνσης Ναυτικής Εργασίας στα θέματα ναυτικής εργασίας, σύμφωνα με τον ισχύοντα οργανισμό του Υπουργείου Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής.
    Η παραπάνω αναφορά είναι ένα μεμονωμένο μόνο παράδειγμα δεδομένου ότι το σύνολο του σχεδίου νόμου δια της ρύθμισης θεμάτων και ναυτικής εργασίας μέσω του Κώδικα Ατομικού Εργατικού Δικαίου, ουσιαστικά επαναλαμβάνει την πιο πάνω ανορθόδοξη και προβληματική εφαρμογή διατάξεων στη ναυτική εργασία και ιδιαίτερα όσον αφορά τον έλεγχο εφαρμογής και την παραπομπή σε κυρώσεις άλλων πλην αυτών του Κώδικα Δημοσίου Ναυτικού Δικαίου.
    Θέλω να πιστεύω ότι η προηγούμενη εμπειρία και θητεία του νυν Υπουργού Εργασίας & Κοινωνικής Ασφάλισης στο Υπουργείο Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής είναι εχέγγυο της κατανόησης του θέματος αλλά και της βούλησής του προς επίλυση σε συνεργασία με το Υπουργείο Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής.

  • 1 Σεπτεμβρίου 2023, 23:05 | Βασίλης

    Καλησπέρα σας.
    Σε 4 μήνες, το 2023 μας αποχαιρετά και υποδεχομαστε το 2024 μαζί με την επενδυτική βαθμίδα,αλλά εμείς οι εν ενεργεία δημόσιοι υπάλληλοι έχουμε ακόμα στις κρατήσεις μας την εισφορά αλληλεγγύης υπέρ ανεργίας του 2011.
    Ένα μνημονικό νόμο που όλοι έχουν ξεχάσει αλλά είναι μέσα στη μισθοδοσία μας
    Η ανεργία έχει πέσει,η οικονομία πάει αρκετά καλά οπότε καιρός είναι να καταργηθεί αυτός ο μνημονικός νόμος
    Ας το κοιτάξει επιτέλους κάποιος.
    Ευχαριστώ πολύ

  • 30 Αυγούστου 2023, 23:31 | ΧΡΥΣΟΒΑΛΑΝΤΗΣ

    Δημόσια ΙΕΚ-ΔΥΠΑ. ΤΑ ΔΗΜΌΣΙΑ ΙΕΚ ΥΠΆΓΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΊΟ ΕΡΓΑΣΊΑΣ, ΌΠΩΣ ΓΝΩΡΊΖΕΤΕ ΓΙΑ ΝΑ ΟΛΟΚΛΗΡΏΣΕΙ ΤΟΝ ΚΎΚΛΟ ΣΠΟΥΔΏΝ ΣΟΥ ΘΑ ΠΡΈΠΕΙ ΝΑ ΚΆΝΕΙΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΑΚΤΙΚΉ ΆΣΚΗΣΗ 980 ΩΡΕς.
    1. ΈΧΩ ΤΕΛΕΙΏΣΕΙ ΤΟ ΔΗΜΌΣΙΟ ΙΕΚ ΔΥΠΑ φύλακας μουσείων και αρχαιολογικών χώρων. Γιατί αμειβόμενη πρακτική άσκηση ξεκινάει από το 2021 α εξάμηνο; 0 εγώ ξεκίνησα το ΙΕΚ το 2020 το α εξάμηνο και είμαι υποχρεωμένος να κάνω πρακτική άσκηση χωρίς αμοιβή. Ποιος εργάζεται τη σήμερον ημέρα έξι μήνες χωρίς αμοιβή;;; Γιατί δεν προσμετράται η εμπειρία προϋπηρεσίας του στρατού; του security με ίδιο κωδ. Ασφαλίσεις τα ενσημα για να πάρεις έστω και απαλλαγή από την πρακτική άσκηση;
    2. Γνωρίζω ότι σε κάποια μέρη το Υπουργείο πολιτισμού παίρνει αρχαιοφύλακες εποχιακούς με προκήρυξη. Γιατί να πηγαίνουν αρχαιοφύλακες άσχετων ειδικοτήτων που δεν έχουν ιδέα από μουσεία και δεν γνωρίζουν τι σημαίνει το ΣΕΑ και γιατί να μην πηγαίνουν οι πρακτικαριοι ειδικότητας φύλακας μουσείων και αρχαιολογικών χώρων ,που έχουν τελειώσει τη συγκεκριμένη ειδικότητα, ώστε να ολοκληρώνουν και τον κύκλο σπουδών τους; Που είναι και ο μοναδικός χώρος για να κάνεις την πρακτική σου άσκηση…. Εδώ Υπουργέ μου πρέπει να έρθετε σε επικοινωνία με το Υπουργείο πολιτισμού.

  • 27 Αυγούστου 2023, 20:28 | Μαρκογιαννάκης Γιάννης

    Καλησπέρα σας.
    Το θέμα μου αφορά τον ασφαλιστικό τομέα, αλλά λόγω συνάφειας το αναφέρω στην παρούσα διαβούλευση μήπως δοθεί κάποια λύση.
    Είμαι συνταξιούχος με όρους τριαντακοπενταετίας αλλά θεωρώ ότι η σύνταξή μου έπρεπε να είναι μεγαλύτερη για τους παρακάτω λόγους.
    1) Εμείς που εργαστήκαμε από νεαρές ηλικίες, δεκαετία 1970, δουλεύαμε εξαήμερο και οκτάωρο. Έτσι υπήρχαν μήνες που εργαζομασταν 26 και 27 και 28 ημέρες. Κάποιοι, όπως ο γράφων, που εργάστηκαν και σε παιδικές κατασκηνώσεις δούλευαν και 31 ημέρες. Φυσικά αυτά που αναφέρω αποδεικνύονται από τα βιβλιάρια ενσημων που τηρούσαμε τότε και που υπάρχουν βέβαια.
    Επειδή οι όροι της συνταξιοδοτησης μου με 35 έτη εργασίας, δηλαδή
    με 10500 ένσημα (ημερομίσθια) προέβλεπαν ότι ο κάθε μήνας εργασίας έχει 25 μέρες οι παραπάνω ημέρες (πέρα των 25) δεν μέτρησαν πουθενά.
    ΠΡΟΤΑΣΗ: Σήμερα, στην εποχή της ψηφιοποίησης και με δεδομένο ότι έχει δημιουργηθεί ένα τεράστιο αρχείο δεδομένων να προσμετρηθούν τα επι πλέον ένσημα μας, για τα οποία έχουμε πληρώσει τις εισφορές, και να αυξηθεί ανάλογα η σύνταξή μας.
    2) Εμείς που εργαστήκαμε την δεκαετία του 1970 σε εργοστάσια, «κολλούσαμε» βαρέα ένσημα.
    Αυτά τα βαρεα ένσημα δεν προσμετρήθηκαν πουθενά, για την προσαύξηση της σύνταξης μαε, αν και πληρώσαμε τις ανάλογες εισφορές.
    ΠΡΟΤΑΣΗ: Σήμερα, την εποχή της ψηφιοποίησης, και με δεδομένο ότι έχει δημιουργηθεί ένα τεράστιο αρχείο δεδομένων να προσμετρηθουν τα βαρεα ένσημα που έχουμε «κολλήσει» στον εργασιακό μας βίο και να αυξηθεί ανάλογα η σύνταξή μας.
    3) Κατά την αποχώρηση μου από την εργασία μου, με εθελουσία τον Δεκέμβριο του 2013, μας ζητήθηκε σε συνθήκες επείγοντος, να πληρώσουμε, για αυτασφαλιση για τον υπόλοιπο χρόνο μέχρι την συνταξιοδοτηση μας, τις ανάλογες εισφορές ΑΛΛΑ κατα προσέγγιση.
    Φυσικά για λόγους ασφαλείας πληρώσαμε για μεγαλύτερο χρόνο από αυτόν που τελικά ήταν απαραίτητος. Οι επι πλέον αυτές εισφορές ούτε μας επεστράφησαν ούτε προσμετρηθηκαν και την προσαύξηση της σύνταξης μας.
    ΠΡΟΤΑΣΗ: Οι παραπάνω εισφορές ή να μας επιστραφούν ή να προσμετρηθουν για την αύξηση της σύνταξης μας.

    Οι δύο πρώτες περιπτώσεις αφορούν ανθρώπους που εργάστηκαν σκληρά σε πολύ νεαρές ηλικίες και κατα κάποιο τρόπο η λύση τους θα είναι μια ιδιαίτερη δικαίωση.
    Η τρίτη περίπτωση αφορά μερικές εκατοντάδες ανθρώπων που πλήρωσαν πολύ ακριβά την αυτασφαλιση τους.
    Με εκτίμηση.

  • 26 Αυγούστου 2023, 08:21 | Σκουμπουτη Ειρηνη

    Καλο θα ηταν να δοθει η ευκαιρια στους εργαζομενους στα ΕΛΤΑ ν αναγνωρισουν ως συνταξιμα χρονια οσοι πηγαν για διυλεια με 2190/1994.Και δεν προλαβαν με τον 4331/2015 αρθρο 23.Δειξτε την κατανοησή σας και την ευεσθησία σας ,κ Υπουργε,Αδωνι Γεωργιαδη!!Σας ευχαριστω!!!

  • 26 Αυγούστου 2023, 07:51 | Μιλτιαδης Καλογεροπουλος

    Θα μπορουσε αυτο το νομοσχεδιο να διορθώση μια αδικια-παραληψη του ν4331/2015 αρθρο 23.Να μας δωσει το δικαιωμα να εξαγωρασουμε ως συνταξιμα χρονια οσοι επαναπροσληφθηκαμε(στα ΕΛΤΑ)με τον ν.2190/1994.Ελπιζουμε πολλα απ τον υπουργο κ.Αδωνι Γεωργιαδη,γιατι ειναι μεσα στην κοινωνια και γνωριζει απο δουλεια!Σας ευχαριστω!!!

  • 26 Αυγούστου 2023, 06:51 | Βασίλης

    Καλημέρα σας.
    Λίγο άσχετο αυτό που θέλω να σας πω σε σχέση με το νομοσχέδιο.
    Εδώ και αρκετά χρόνια δίνεται η δυνατότητα εξαγοράς πλασματικών ετών ασφάλισης όπως είναι και των χρόνων σπουδών για την απόκτηση ενός πτυχίου.
    Ταυτόχρονα ομως η πρακτική άσκηση σπουδαστων η οποία είναι απαραίτητη για την απόκτηση του πτυχίου δεν υπολογίζεται σαν χρόνος ασφάλισης ούτε δίνεται η δυνατότητα εξαγοράς.
    Θα ήταν σωστό είτε αυτός ο χρόνος πρακτικής να προσμετράται στο συνταξιοδοτικό δικαίωμα είτε να δίνεται η δυνατότητα εξαγοράς του χρόνου αυτού.
    Ευχαριστώ πολύ για τον χρόνο σας.