1) Θα πρέπει να υπάρξει πρόβλεψη για όσους υπηρετούν σε θέσεις διαφορετικές απο την κατάταξή τους. Για παράδειγμα, ΠΕ Διοικητικού Οικονομικού που εργάζεται ώς ΠΕ Πληροφορικής.
2) Θα πρέπει να αναφερθεί και να αξιολογηθεί το έργο που έχει παραχθεί τα τελευταία χρόνια πχ 5.
3) Θα πρέπει να υπάρξει διαφορετική βαρύτητα στην αξιολόγηση όταν υπάρχει μεγάλη διαφοροποίηση των τυπικών προσόντων μεταξύ αξιολογητή προιστάμενου και αξιολογούμενου υφιστάμενου Για παράδειγμα όταν ο προιστάμενος είναι ΔΕ με 20 χρόνια προυπηρεσία και ο υφιστάμενος ΠΕ με Διδακτορικό με 17 χρόνια προυπηρεσία η αξιολόγηση του προιστάμενου δεν μπορεί να θεωρηθεί 100% ανυστερόβουλη και ίσως δεν είναι και σωστή.
4) Επιπλέον των τυποποιημένων ερωτήσεων θα πρέπει να ζητείται απο τον αξιολογούμενο να απαντήσει γραπτά και σε κάποιες ερωτήσεις γενικής φύσεως. Η δυνατότητα χειρισμού του λόγου, η ορθογραφία, η τοποθέτηση σε κάποιο θέμα γενικής παιδείας κ.α. είναι σημαντικές παράμετροι. Ενδεχομένως σημαντικότεροι απο την ορθότητα της απάντησης σε κάποιο δοιηκητικό θέμα το οποίο ενδεχομένως δεν τον έχει και ούτε πρόκειται να τον απασχολήσει ποτέ. Ομοίως, ενώ οποιοσδήποτε συναλασόμενος με το Δημόσιο δεν ενδιαφέρεται καθόλου για το εαν ο υπάλληλος απάντησε σωστά ή οχι σε τυποποιημένες ερωτήσεις, σαφώς και ενδιαφέρεται για το εαν ο άνθρωπος που έχει απέναντί του είναι σε θέση να επικοινωνήσει ώστε να μπορεί τουλάχιστον να συνενοηθεί.
5) Δεδομένου οτι θα γίνει μια τέτοια διαδικασία, θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί ώστε να αποδελτιωθούν και προτάσεις για βελτιώσεις. Θα ήταν πολύ ενδιαφέρον να συγκεντρωθούν επιπλέον των απαντήσεων σε τυποποιημένες ερωτήσεις και οι απόψεις των αξιολογούμενων για το τι θα έπρεπε να αλλάξει, να καταργηθεί, εξελιχθεί κοκ
1) Θα πρέπει να υπάρξει πρόβλεψη για όσους υπηρετούν σε θέσεις διαφορετικές απο την κατάταξή τους. Για παράδειγμα, ΠΕ Διοικητικού Οικονομικού που εργάζεται ώς ΠΕ Πληροφορικής. 2) Θα πρέπει να αναφερθεί και να αξιολογηθεί το έργο που έχει παραχθεί τα τελευταία χρόνια πχ 5. 3) Θα πρέπει να υπάρξει διαφορετική βαρύτητα στην αξιολόγηση όταν υπάρχει μεγάλη διαφοροποίηση των τυπικών προσόντων μεταξύ αξιολογητή προιστάμενου και αξιολογούμενου υφιστάμενου Για παράδειγμα όταν ο προιστάμενος είναι ΔΕ με 20 χρόνια προυπηρεσία και ο υφιστάμενος ΠΕ με Διδακτορικό με 17 χρόνια προυπηρεσία η αξιολόγηση του προιστάμενου δεν μπορεί να θεωρηθεί 100% ανυστερόβουλη και ίσως δεν είναι και σωστή. 4) Επιπλέον των τυποποιημένων ερωτήσεων θα πρέπει να ζητείται απο τον αξιολογούμενο να απαντήσει γραπτά και σε κάποιες ερωτήσεις γενικής φύσεως. Η δυνατότητα χειρισμού του λόγου, η ορθογραφία, η τοποθέτηση σε κάποιο θέμα γενικής παιδείας κ.α. είναι σημαντικές παράμετροι. Ενδεχομένως σημαντικότεροι απο την ορθότητα της απάντησης σε κάποιο δοιηκητικό θέμα το οποίο ενδεχομένως δεν τον έχει και ούτε πρόκειται να τον απασχολήσει ποτέ. Ομοίως, ενώ οποιοσδήποτε συναλασόμενος με το Δημόσιο δεν ενδιαφέρεται καθόλου για το εαν ο υπάλληλος απάντησε σωστά ή οχι σε τυποποιημένες ερωτήσεις, σαφώς και ενδιαφέρεται για το εαν ο άνθρωπος που έχει απέναντί του είναι σε θέση να επικοινωνήσει ώστε να μπορεί τουλάχιστον να συνενοηθεί. 5) Δεδομένου οτι θα γίνει μια τέτοια διαδικασία, θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί ώστε να αποδελτιωθούν και προτάσεις για βελτιώσεις. Θα ήταν πολύ ενδιαφέρον να συγκεντρωθούν επιπλέον των απαντήσεων σε τυποποιημένες ερωτήσεις και οι απόψεις των αξιολογούμενων για το τι θα έπρεπε να αλλάξει, να καταργηθεί, εξελιχθεί κοκ