Το Κοινό Πλαίσιο Αξιολόγησης είναι ένα εργαλείο το οποίο βαθμολογεί υπηρεσίες. Δεν έχει καμία σχέση με την αξιολόγηση του προσωπικού.
"...στο πλαίσιο του ν. 3230/2004 «Καθιέρωση συστήματος διοίκησης με στόχους, μέτρηση της αποδοτικότητας και άλλες διατάξεις» έχει υλοποιήσει σειρά επιμορφωτικών προγραμμάτων για την προσαρμογή της δημόσιας διοίκησης στις σύγχρονες μεθόδους στοχοθεσίας και αξιολόγησης των διοικητικών διαδικασιών. Το Κοινό Πλαίσιο Αξιολόγησης (Common Assessment Framework – CAF), διαμορφώθηκε από την Επιστημονική Ομάδα Εφαρμογής Καινοτομιών στις Δημόσιες Υπηρεσίες (Innovation Public Services Group) που λειτουργεί στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης και στην οποία συμμετέχει ενεργά και η χώρα μας.
Με τις διατάξεις του άρθρου 9 του ανωτέρω νόμου καθιερώθηκε για πρώτη φορά στην Ελλάδα η απονομή ειδικών βραβείων για τις δημόσιες υπηρεσίες, τα Ν.Π.Δ.Δ. και τους ΟΤΑ α΄ και β΄ βαθμού, που διακρίνονται για την αποδοτικότητα και την ποιότητα των παρεχομένων προς τους πολίτες υπηρεσιών. Κατόπιν δε της Κοινής Απόφασης των Υπουργών Εσωτερικών και Οικονομίας & Οικονομικών «Ειδικά Βραβεία Δημοσίων Υπηρεσιών» (ΦΕΚ 1020/Β/8-5-2006) καθορίστηκε ως κριτήριο αξιολόγησης των υποψήφιων υπηρεσιών η επιτυχής εφαρμογή του Κοινού Πλαισίου Αξιολόγησης (Κ.Π.Α)".
Συμπέρασμα:υπάρχουν ωραία εργαλεία που μπορούμε να χρησιμοποιούμε, αλλά μην τα μπλέκουμε τα πράγματα. Προσοχή: Το Κοινό πλαίσιο αξιολόγησης δεν επιβραβεύει τους άριστους. Μπορεί μία υπηρεσία να αξιολογηθεί με χαμηλό βαθμό την χρονιά εκκίνησης. Αυτό που πρέπει να κάνει είναι να προτείνει τρόπους βελτίωσης και κυρίως να ξαναμετρηθεί για αποδείξει ότι βελτιώθηκε. Λοιπόν αυτος που ξεκινάει από τον πάτο και βελτιώνεται είναι πολύ πιο σημαντικός για το κοινό πλαίσιο αξιολόγησης από εκείνον που ήταν ήδη καλός και είχε μία μικρότερη βελτίωση. Η αξία εδώ βρίσκεται στα συγκριτικά αποτελέσματα.
Μπορεί κα΄ποιος να μου εξηγήσει τι σχε΄ση έχει όλο αυτό με την αξιολόγηση του προσωπικού? Και να μην αναφέρω ότι το κοινό πλαίσιο αξιολόγησης γίνεται ενδουπηρεσιακά με τα τεκμήριά σου ανά κριτήριο, σημαίνει ότι καποιοι υπάλληλοί σου θα ασχολούνται μόνο με αυτό, χρειάζεται μήνες δουλειάς, ερωτηματολόγια και στατιστική επεξεργασία κλπ. Και αφού γίνουν όλα αυτά θα γίνει και η αξιολόγηση του προσωπικού? Σε δύσκολους καιρούς χρειάζεται σοβαρότητα νομίζω.
Το Κοινό Πλαίσιο Αξιολόγησης είναι ένα εργαλείο το οποίο βαθμολογεί υπηρεσίες. Δεν έχει καμία σχέση με την αξιολόγηση του προσωπικού. "...στο πλαίσιο του ν. 3230/2004 «Καθιέρωση συστήματος διοίκησης με στόχους, μέτρηση της αποδοτικότητας και άλλες διατάξεις» έχει υλοποιήσει σειρά επιμορφωτικών προγραμμάτων για την προσαρμογή της δημόσιας διοίκησης στις σύγχρονες μεθόδους στοχοθεσίας και αξιολόγησης των διοικητικών διαδικασιών. Το Κοινό Πλαίσιο Αξιολόγησης (Common Assessment Framework – CAF), διαμορφώθηκε από την Επιστημονική Ομάδα Εφαρμογής Καινοτομιών στις Δημόσιες Υπηρεσίες (Innovation Public Services Group) που λειτουργεί στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης και στην οποία συμμετέχει ενεργά και η χώρα μας. Με τις διατάξεις του άρθρου 9 του ανωτέρω νόμου καθιερώθηκε για πρώτη φορά στην Ελλάδα η απονομή ειδικών βραβείων για τις δημόσιες υπηρεσίες, τα Ν.Π.Δ.Δ. και τους ΟΤΑ α΄ και β΄ βαθμού, που διακρίνονται για την αποδοτικότητα και την ποιότητα των παρεχομένων προς τους πολίτες υπηρεσιών. Κατόπιν δε της Κοινής Απόφασης των Υπουργών Εσωτερικών και Οικονομίας & Οικονομικών «Ειδικά Βραβεία Δημοσίων Υπηρεσιών» (ΦΕΚ 1020/Β/8-5-2006) καθορίστηκε ως κριτήριο αξιολόγησης των υποψήφιων υπηρεσιών η επιτυχής εφαρμογή του Κοινού Πλαισίου Αξιολόγησης (Κ.Π.Α)". Συμπέρασμα:υπάρχουν ωραία εργαλεία που μπορούμε να χρησιμοποιούμε, αλλά μην τα μπλέκουμε τα πράγματα. Προσοχή: Το Κοινό πλαίσιο αξιολόγησης δεν επιβραβεύει τους άριστους. Μπορεί μία υπηρεσία να αξιολογηθεί με χαμηλό βαθμό την χρονιά εκκίνησης. Αυτό που πρέπει να κάνει είναι να προτείνει τρόπους βελτίωσης και κυρίως να ξαναμετρηθεί για αποδείξει ότι βελτιώθηκε. Λοιπόν αυτος που ξεκινάει από τον πάτο και βελτιώνεται είναι πολύ πιο σημαντικός για το κοινό πλαίσιο αξιολόγησης από εκείνον που ήταν ήδη καλός και είχε μία μικρότερη βελτίωση. Η αξία εδώ βρίσκεται στα συγκριτικά αποτελέσματα. Μπορεί κα΄ποιος να μου εξηγήσει τι σχε΄ση έχει όλο αυτό με την αξιολόγηση του προσωπικού? Και να μην αναφέρω ότι το κοινό πλαίσιο αξιολόγησης γίνεται ενδουπηρεσιακά με τα τεκμήριά σου ανά κριτήριο, σημαίνει ότι καποιοι υπάλληλοί σου θα ασχολούνται μόνο με αυτό, χρειάζεται μήνες δουλειάς, ερωτηματολόγια και στατιστική επεξεργασία κλπ. Και αφού γίνουν όλα αυτά θα γίνει και η αξιολόγηση του προσωπικού? Σε δύσκολους καιρούς χρειάζεται σοβαρότητα νομίζω.