1). Υπάρχουν πάνω από 110 διαφορετικά είδη παραστατικών. Αν υιοθετηθεί το συγκεκριμένο μορφότυπο, όπου έχει γίνει η ένωση των διαφορετικών πεδίων που υπάρχει σε καθε διαφορετικό είδος παραστατικού, τότε ναι μεν στο προτεινόμενο αρχείο θα αποστέλλονται κάθε φορά τα συγκεκριμένα πεδία του συγκεκριμένου παραστατικού, όταν όμως αυτά θα ενσωματώνονται σε μια βάση δεδομένων, όπως η ORACLE της ΓΓΠΣ, θα πρέπει να υπάρχει πρόβλεψη για κάθε διαφορετικό πεδίο, ακόμη και για αυτά που δεν υπάρχουν στο συγκεκριμένο παραστατικό . Το αποτέλεσμα θα είναι μια εξαιρετικά αραιή βάση δεδομένων, κατά την δική μου πρόβλεψη θα είναι αραιή κατά 99%. Αυτό είναι ιδιαίτερα κακό, καθώς για κάθε byte πληροφορίας, θα πρέπει να διαθέτουμε εκατονταπλάσιο χώρο στο περιορισμένο δίσκο.
2). Η δημιουργία του προτεινόμενου μορφοτύπου προϋποθέτει την αντικατάσταση - αναβάθμιση των προγραμμάτων έκδοσης παραστατικών (ERP ή εμπορική διαχείριση). Ακόμη και το τελευταίο βιβλιοπωλείο που θα χρειαστεί κάποια στιγμή να προμηθεύσει χαρτί Α4 σε ένα σχολείο, θα πρέπει να συμμορφωθεί με το προτεινόμενο μορφότυπο, κάτι που συνεπάγεται την αντικατάσταση των υπαρχόντων προγραμμάτων. Αυτό είναι όμως ένα τεράστιο κόστος για τους επιχειρηματίες, χωρίς να έχουν κανένα όφελος. Οι μόνοι που θα έχουν όφελος θα είναι οι εταιρείες που πουλάνε τέτοια προγράμματα.
3). Για να γίνει διασταύρωση, απαραίτητη προϋπόθεση είναι η αποστολή στην ΓΓΠΣ όλων των παραστατικών. Διαφορετικά θα έχουμε μια απλή συλλογή δεδομένων χωρίς δυνατότητα διασταύρωσης. Με την υπό διαβούλευση πρόταση δεν γίνεται η συλλογή όλων των παραστατικών.
4). Οσον αφορά τους παρόχους άυλης τιμολόγησης, αμφιβάλλω κατά πόσο είναι σωστό μια εταιρεία ( ο πάροχος) να έχει πρόσβαση σε δεδομένα φορολογικού ενδιαφέροντος μιας άλλης εταιρείας ( του εκδότη).
5). Για όλους αυτούς τους λόγους προτείνω την υιοθέτηση μιας άλλης πρότασης ηλεκτρονικής τιμολόγησης που ήδη προωθείται από το υπουργείο Οικονομικών, σύμφωνα με την οποία τα πεδία είναι ελάχιστα καθώς αποστέλεται για κάθε παραστατικό μόνο η καθαρή αξία και το ΦΠΑ , ο απαιτούμενος χώρος επίσης ο ελάχιστος δυνατός, δεν απαιτείται αντικατάσταση ή αναβάθμιση των υπαρχόντων προγραμμάτων ERP ή των προγραμμάτων εμπορικής διαχείρισης, και προβλέπεται η συλλογή όλων των μηχανογραφικώς εκδοθέντων παραστατικών και των χειρογράφων τιμολογίων. Με την υλοποίηση της πρότασης αυτής δεν θα απαιτείται πλέον η υποβολή συγκεντρωτικών καταστάσεων τιμολογίων πελατών - προμηθευτών και πιθανώς και άλλων υποβολών.
1). Υπάρχουν πάνω από 110 διαφορετικά είδη παραστατικών. Αν υιοθετηθεί το συγκεκριμένο μορφότυπο, όπου έχει γίνει η ένωση των διαφορετικών πεδίων που υπάρχει σε καθε διαφορετικό είδος παραστατικού, τότε ναι μεν στο προτεινόμενο αρχείο θα αποστέλλονται κάθε φορά τα συγκεκριμένα πεδία του συγκεκριμένου παραστατικού, όταν όμως αυτά θα ενσωματώνονται σε μια βάση δεδομένων, όπως η ORACLE της ΓΓΠΣ, θα πρέπει να υπάρχει πρόβλεψη για κάθε διαφορετικό πεδίο, ακόμη και για αυτά που δεν υπάρχουν στο συγκεκριμένο παραστατικό . Το αποτέλεσμα θα είναι μια εξαιρετικά αραιή βάση δεδομένων, κατά την δική μου πρόβλεψη θα είναι αραιή κατά 99%. Αυτό είναι ιδιαίτερα κακό, καθώς για κάθε byte πληροφορίας, θα πρέπει να διαθέτουμε εκατονταπλάσιο χώρο στο περιορισμένο δίσκο. 2). Η δημιουργία του προτεινόμενου μορφοτύπου προϋποθέτει την αντικατάσταση - αναβάθμιση των προγραμμάτων έκδοσης παραστατικών (ERP ή εμπορική διαχείριση). Ακόμη και το τελευταίο βιβλιοπωλείο που θα χρειαστεί κάποια στιγμή να προμηθεύσει χαρτί Α4 σε ένα σχολείο, θα πρέπει να συμμορφωθεί με το προτεινόμενο μορφότυπο, κάτι που συνεπάγεται την αντικατάσταση των υπαρχόντων προγραμμάτων. Αυτό είναι όμως ένα τεράστιο κόστος για τους επιχειρηματίες, χωρίς να έχουν κανένα όφελος. Οι μόνοι που θα έχουν όφελος θα είναι οι εταιρείες που πουλάνε τέτοια προγράμματα. 3). Για να γίνει διασταύρωση, απαραίτητη προϋπόθεση είναι η αποστολή στην ΓΓΠΣ όλων των παραστατικών. Διαφορετικά θα έχουμε μια απλή συλλογή δεδομένων χωρίς δυνατότητα διασταύρωσης. Με την υπό διαβούλευση πρόταση δεν γίνεται η συλλογή όλων των παραστατικών. 4). Οσον αφορά τους παρόχους άυλης τιμολόγησης, αμφιβάλλω κατά πόσο είναι σωστό μια εταιρεία ( ο πάροχος) να έχει πρόσβαση σε δεδομένα φορολογικού ενδιαφέροντος μιας άλλης εταιρείας ( του εκδότη). 5). Για όλους αυτούς τους λόγους προτείνω την υιοθέτηση μιας άλλης πρότασης ηλεκτρονικής τιμολόγησης που ήδη προωθείται από το υπουργείο Οικονομικών, σύμφωνα με την οποία τα πεδία είναι ελάχιστα καθώς αποστέλεται για κάθε παραστατικό μόνο η καθαρή αξία και το ΦΠΑ , ο απαιτούμενος χώρος επίσης ο ελάχιστος δυνατός, δεν απαιτείται αντικατάσταση ή αναβάθμιση των υπαρχόντων προγραμμάτων ERP ή των προγραμμάτων εμπορικής διαχείρισης, και προβλέπεται η συλλογή όλων των μηχανογραφικώς εκδοθέντων παραστατικών και των χειρογράφων τιμολογίων. Με την υλοποίηση της πρότασης αυτής δεν θα απαιτείται πλέον η υποβολή συγκεντρωτικών καταστάσεων τιμολογίων πελατών - προμηθευτών και πιθανώς και άλλων υποβολών.