Άρθρο 10
Ένα χρόνιο αίτημα πολιτών και δημοσίων υπαλλήλων που ανατρέχουν σε ιδιωτικές τράπεζες νομικών πληροφοριών, όχι πάντοτε επιτυχημένα. Θεωρώ, βέβαια, αναγκαία για την ουσιαστική εφαρμογή του άρθρου, την εξασφάλιση των πιστώσεων που απαιτούνται για την εγκατάσταση πληροφοριακών υποδομών που υποστηρίζουν διαδικασίες κωδικοποίησης και ηλεκτρονικής νομοθέτησης.
α) Ο ορισμός που δίνεται είναι εύληπτος και περιεκτικός. Θεωρώ, μόνο, αδόκιμη τη λέξη αποκάθαρση και προτείνω τη χρήση των λοιπών ουσιαστικών που περιέχει η ρύθμιση και τα οποία έχουν μία διοικητική – νομική χροιά.
β) Προσοχή πρέπει να δοθεί στην απάλειψη διατάξεων που έχουν καταργηθεί σιωπηρά και προς τούτο πρέπει να δοθούν σαφείς κατευθυντήριες γραμμές από την ΚΕΚΗΝ, καθώς η σχετική απόφαση περί της διαγραφής αποτελεί προϊόν λεπτής ερμηνευτικής επεξεργασίας.
γ) Δε γίνεται αντιληπτός ο σκοπός πρόβλεψης της παρ. 3 του άρθρου 10. Γιατί να αφήσουμε αυτό το παραθυράκι; Υπάρχουν περιπτώσεις που θα δικαιολογείται μία τέτοια απόκλιση, δοθέντος ότι με αυτόν τον τρόπο το πιθανότερο είναι ότι δε θα αρθούν οι ασάφειες και οι αντινομίες που διέπουν το συγκεκριμένο πεδίο ρύθμισης;
δ) Η παρ. 4 του άρθρου 10 αποτελεί ουσιαστικά επανάληψη της παρ.2 του άρθρου 2, όπως αυτό προτείνω να διατυπωθεί ανωτέρω κατά το σχολιασμό του άρθρου 2.
ε) Δε δίνεται ο ορισμός της αναμόρφωσης σε χωριστό άρθρο (απλά αναφέρεται στο άρθρο 10 περί κωδικοποίησης). Προτείνω, λοιπόν, να προσδιορισθεί η έννοια της αναμόρφωσης, που δεν έχουμε συναντήσει ως τώρα σε νομικά κείμενα, σε χωριστό άρθρο, και αυτή να αφορά ολόκληρα πεδία δράσης που αναμορφώνονται με τροποποίηση, κατάργηση ή θέσπιση νέων ρυθμίσεων σε αντιδιαστολή με την κωδικοποίηση (που αφορά μόνο υφιστάμενες ρυθμίσεις).
στ) Θα ήταν δε ευχής έργο να αποφεύγονται οι τροποποιήσεις στο μέγιστο δυνατό βαθμό και να μην ξεπερνούν τις 2 με νομοθετική πρόβλεψη.
Άρθρο 10 Ένα χρόνιο αίτημα πολιτών και δημοσίων υπαλλήλων που ανατρέχουν σε ιδιωτικές τράπεζες νομικών πληροφοριών, όχι πάντοτε επιτυχημένα. Θεωρώ, βέβαια, αναγκαία για την ουσιαστική εφαρμογή του άρθρου, την εξασφάλιση των πιστώσεων που απαιτούνται για την εγκατάσταση πληροφοριακών υποδομών που υποστηρίζουν διαδικασίες κωδικοποίησης και ηλεκτρονικής νομοθέτησης. α) Ο ορισμός που δίνεται είναι εύληπτος και περιεκτικός. Θεωρώ, μόνο, αδόκιμη τη λέξη αποκάθαρση και προτείνω τη χρήση των λοιπών ουσιαστικών που περιέχει η ρύθμιση και τα οποία έχουν μία διοικητική – νομική χροιά. β) Προσοχή πρέπει να δοθεί στην απάλειψη διατάξεων που έχουν καταργηθεί σιωπηρά και προς τούτο πρέπει να δοθούν σαφείς κατευθυντήριες γραμμές από την ΚΕΚΗΝ, καθώς η σχετική απόφαση περί της διαγραφής αποτελεί προϊόν λεπτής ερμηνευτικής επεξεργασίας. γ) Δε γίνεται αντιληπτός ο σκοπός πρόβλεψης της παρ. 3 του άρθρου 10. Γιατί να αφήσουμε αυτό το παραθυράκι; Υπάρχουν περιπτώσεις που θα δικαιολογείται μία τέτοια απόκλιση, δοθέντος ότι με αυτόν τον τρόπο το πιθανότερο είναι ότι δε θα αρθούν οι ασάφειες και οι αντινομίες που διέπουν το συγκεκριμένο πεδίο ρύθμισης; δ) Η παρ. 4 του άρθρου 10 αποτελεί ουσιαστικά επανάληψη της παρ.2 του άρθρου 2, όπως αυτό προτείνω να διατυπωθεί ανωτέρω κατά το σχολιασμό του άρθρου 2. ε) Δε δίνεται ο ορισμός της αναμόρφωσης σε χωριστό άρθρο (απλά αναφέρεται στο άρθρο 10 περί κωδικοποίησης). Προτείνω, λοιπόν, να προσδιορισθεί η έννοια της αναμόρφωσης, που δεν έχουμε συναντήσει ως τώρα σε νομικά κείμενα, σε χωριστό άρθρο, και αυτή να αφορά ολόκληρα πεδία δράσης που αναμορφώνονται με τροποποίηση, κατάργηση ή θέσπιση νέων ρυθμίσεων σε αντιδιαστολή με την κωδικοποίηση (που αφορά μόνο υφιστάμενες ρυθμίσεις). στ) Θα ήταν δε ευχής έργο να αποφεύγονται οι τροποποιήσεις στο μέγιστο δυνατό βαθμό και να μην ξεπερνούν τις 2 με νομοθετική πρόβλεψη.