Άρθρο 13
- Γραφείο Καλής Νομοθέτησης
α) Θεωρώ ότι πρέπει να διευκρινισθεί, σε συνδυασμό με το άρθρο 6, αν το Γραφείο απλά γνωμοδοτεί ή έχει δικαίωμα διορθωτικών επεμβάσεων επί των σχεδίων Ανάλυσης Συνεπειών Ρυθμίσεων.
β) Κρίνω ότι πέραν των αρμοδιοτήτων του γραφείου καλής νομοθέτησης όσον αφορά την ανάλυση συνεπειών ρυθμίσεων, πρέπει να της δοθεί η αρμοδιότητα έκδοσης οδηγιών νομοτεχνικής επεξεργασίας και τήρησης γενικότερα των αρχών καλής νομοθέτησης κατά τη θέσπιση ρυθμίσεων.
γ) Δεν αναφέρεται η αρμοδιότητα συμμετοχής του Γραφείου στις διαδικασίες της διαβούλευσης (άρθρο 13 παρ. 3γ).
δ) Τέλος, εφόσον οι αξιολογήσεις αποτελεσμάτων ρυθμίσεων (άρθρο 7 παρ.3) και ο αριθμός των προς υποβολή σχεδίων νόμων ανά έτος (άρθρο 3 παρ. 1) δεν αποστέλλονται στο Γραφείο καλής νομοθέτησης μόνο προς ενημέρωσή της και για τις ενέργειές του, πρέπει να αναφερθούν και στο άρθρο 13.
- Γραφεία Νομοθετικής Πρωτοβουλίας
Θεωρώ ότι πρέπει:
α) Οι επισημάνσεις του Γραφείου να αφορούν και τα πεδία της αναμόρφωσης,
β) να αναφερθεί το άρθρο 6 στην αρμοδιότητα (β),
γ) να αναφερθεί το άρθρο 7 στην αρμοδιότητα (ε),
δ) να προστεθεί η αρμοδιότητα που περιγράφεται στην παρ. 4 του άρθρου 8 και η αρμοδιότητα που περιγράφεται στις παρ.5 α και β του άρθρου 10.
ε) Να αναφερθεί ότι στα Γραφεία μπορεί να μεταφέρονται συναφείς αρμοδιότητες οργανικών μονάδων που επιτελούν παρεμφερές έργο και συγχωνεύονται με τα Γραφεία αυτά.
13 παρ. 4
- Γιατί δεν ορίζεται προθεσμία εντός της οποίας θα εκδοθεί το Προεδρικό Διάταγμα; Δεν είναι αναγκαίο να στελεχωθούν τα γραφεία νομοθετικής πρωτοβουλίας για τη σύσταση του κλάδου, ενώ ο καθορισμός των τυπικών προσόντων που θα απαιτούνται είναι εύκολος, καθώς πρέπει να συναρτώνται με τις διαδικασίες της νομοθέτησης (πτυχίο Νομικής κλπ) και ενδεχομένως πρόσθετα προσόντα που θα εγγυώνται ακόμα περισσότερο την κατοχή από τα άτομα που θα ενταχθούν στον κλάδο της απαιτούμενης τεχνογνωσίας.
Άρθρο 13 - Γραφείο Καλής Νομοθέτησης α) Θεωρώ ότι πρέπει να διευκρινισθεί, σε συνδυασμό με το άρθρο 6, αν το Γραφείο απλά γνωμοδοτεί ή έχει δικαίωμα διορθωτικών επεμβάσεων επί των σχεδίων Ανάλυσης Συνεπειών Ρυθμίσεων. β) Κρίνω ότι πέραν των αρμοδιοτήτων του γραφείου καλής νομοθέτησης όσον αφορά την ανάλυση συνεπειών ρυθμίσεων, πρέπει να της δοθεί η αρμοδιότητα έκδοσης οδηγιών νομοτεχνικής επεξεργασίας και τήρησης γενικότερα των αρχών καλής νομοθέτησης κατά τη θέσπιση ρυθμίσεων. γ) Δεν αναφέρεται η αρμοδιότητα συμμετοχής του Γραφείου στις διαδικασίες της διαβούλευσης (άρθρο 13 παρ. 3γ). δ) Τέλος, εφόσον οι αξιολογήσεις αποτελεσμάτων ρυθμίσεων (άρθρο 7 παρ.3) και ο αριθμός των προς υποβολή σχεδίων νόμων ανά έτος (άρθρο 3 παρ. 1) δεν αποστέλλονται στο Γραφείο καλής νομοθέτησης μόνο προς ενημέρωσή της και για τις ενέργειές του, πρέπει να αναφερθούν και στο άρθρο 13. - Γραφεία Νομοθετικής Πρωτοβουλίας Θεωρώ ότι πρέπει: α) Οι επισημάνσεις του Γραφείου να αφορούν και τα πεδία της αναμόρφωσης, β) να αναφερθεί το άρθρο 6 στην αρμοδιότητα (β), γ) να αναφερθεί το άρθρο 7 στην αρμοδιότητα (ε), δ) να προστεθεί η αρμοδιότητα που περιγράφεται στην παρ. 4 του άρθρου 8 και η αρμοδιότητα που περιγράφεται στις παρ.5 α και β του άρθρου 10. ε) Να αναφερθεί ότι στα Γραφεία μπορεί να μεταφέρονται συναφείς αρμοδιότητες οργανικών μονάδων που επιτελούν παρεμφερές έργο και συγχωνεύονται με τα Γραφεία αυτά. 13 παρ. 4 - Γιατί δεν ορίζεται προθεσμία εντός της οποίας θα εκδοθεί το Προεδρικό Διάταγμα; Δεν είναι αναγκαίο να στελεχωθούν τα γραφεία νομοθετικής πρωτοβουλίας για τη σύσταση του κλάδου, ενώ ο καθορισμός των τυπικών προσόντων που θα απαιτούνται είναι εύκολος, καθώς πρέπει να συναρτώνται με τις διαδικασίες της νομοθέτησης (πτυχίο Νομικής κλπ) και ενδεχομένως πρόσθετα προσόντα που θα εγγυώνται ακόμα περισσότερο την κατοχή από τα άτομα που θα ενταχθούν στον κλάδο της απαιτούμενης τεχνογνωσίας.