Η Ελληνική Θαλάσσια Ένωση ιδρύθηκε από το Πολεμικό Ναυτικό το 1931, πριν δηλ. 81 χρόνια, με συνιδρυτές τον Ελευθέριο Βενιζέλο και τον Παύλο Κουντουριώτη.
Κύριο μέσο επιτεύξεως των σκοπών της Ε.Θ.Ε. είναι το μηνιαίο περιοδικό «ΝΑΥΤΙΚΗ ΕΛΛΑΣ». Είναι ο βασικός της δίαυλος επικοινωνίας με τους απανταχού Έλληνες, όλων των ηλικιών και ενδιαφερόντων, που έχουν κοινό γνώρισμα την αγάπη, προς τη μάνα του Ελληνισμού τη θάλασσα, καθώς και την ιστορία – παραδόσεις που εκπορεύονται από αυτήν.
Η έναρξη του περιοδικού έγινε το 1928 και το 1931 εντάχθηκε στη νεοϊδρυθείσα Ε.Θ.Ε.
Σχεδόν 80 χρόνια εκδίδεται συνεχώς κάθε μήνα, με μία μόνο μικρή διακοπή στα χρόνια της κατοχής.
Τεράστια η προσφορά του εν λόγω περιοδικού, στη μάθηση της ναυτικής πολεμικής ιστορίας μας, τεράστια στην προβολή του δεύτερου πυλώνα της θαλάσσιας ζωής μας, του εμπορικού ναυτικού και φυσικά πολύτιμη για την ανάπτυξη και διάδοση της μοναδικής στον κόσμο θαλασσινής μας λογοτεχνίας.
Γι΄αυτούς τους λόγους, η Ακαδημία Αθηνών, οι πνευματικοί ηγήτορες του τόπου μας, βράβευσαν το σπουδαίο αυτό περιοδικό το 1979.
Η πορεία της Ε.Θ.Ε. παρακολουθεί, προηγείται ή ακολουθεί, στα 80 αυτά χρόνια της ζωής της, την πολύπαθη ναυτική ιστορία του τόπου μας. Είναι αρωγός, εμπνευστής και δημιουργός Ναυτικής Παραδόσεως, θαλασσινής λογοτεχνίας και Ναυτικού αθλητισμού. Η Ε.Θ.Ε. είναι ο θεμελιωτής της ελληνικής Ιστιοπλοΐας και το 1935 δημιουργεί το πρώτο Ιστιοπλοϊκό σκάφος αγώνων τύπου Ε.Θ.Ε.
Το προσωπικό της Ε.Θ.Ε. αποτελείται από :
- ΑΜΙΣΘΟ επταμελές Διοικητικό Συμβούλιο, συμφώνως α) κωδικοποίησης ισχυουσών διατάξεων περί Ε.Θ.Ε. ΓΕΝ/Β1 – III Ιαν. 1967, β) ΦΕΚ. 428Α/1935.
- Τρεις δημοσίους υπαλλήλους ανήκοντες στο Υπουργείο Εθνικής Αμύνης (Γ.Ε.Ν.)
Η Ε.Θ.Ε. τα τελευταία χρόνια δεν προσλαμβάνει κρατική επιχορήγηση και τα έσοδά της προέρχονται από : α) Διαφημίσεις επί του περιοδικού, β) Συνδρομές του περιοδικού, γ) Τόκους του αποθεματικού που διαθέτει στην Τράπεζα της Ελλάδος, το οποίο παρά το γνωστό «κούρεμα», παραμένει αρκετά σημαντικό.
Καθ’ όλην τη διάρκεια της λειτουργίας της μέχρι και τώρα η Ε.Θ.Ε. παρουσιάζει ετησίως ΠΛΕΟΝΑΣΜΑΤΙΚΟ ΙΣΟΛΟΓΙΣΜΟ.
Με την κατάργηση της Ε.Θ.Ε. :
α) Θα χαθεί ένας ιστορικός πυλώνας διαφυλάξεως και προβολής της Ναυτικής Ιστορίας και των ναυτικών παραδόσεων μας.
β) Το ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΚΕΙΜΗΛΙΟ, περιοδικό «ΝΑΥΤΙΚΗ ΕΛΛΑΣ» εάν δεν διακοπεί τελείως η έκδοσή του, είναι αμφίβολο εάν θα συνεχίσει να εκπληρώνει τους σκοπούς για τους οποίους καθιερώθηκε.
γ) Δεν επέρχεται οικονομικό όφελος στο ελληνικό Δημόσιο, διότι όπως εγράφη ανωτέρω, η Ε.Θ.Ε. είναι πλεονασματική. Αντίθετα το Δημόσιο και ειδικότερα το Γ.Ε.Ν. θα επιβαρύνεται με το κόστος εκδόσεως του περιοδικού, που μέχρι σήμερα υπερκαλύπτεται από διαφημίσεις και που ως υπηρεσιακό έντυπο πλέον δεν θα είναι εφικτό και νόμιμο να περιλαμβάνει.
δ) Δεν επέρχεται οικονομικό όφελος από τη μείωση του προσωπικού, καθ΄όσον το Διοικητικό Συμβούλιο είναι άμισθο και οι τρεις δημόσιοι υπάλληλοι είναι μόνιμο προσωπικό του Γ.Ε.Ν., το οποίο θα παραμείνει στο Δημόσιο σε άλλες θέσεις.
Μετά την παράθεση των παραπάνω τελειώνω με τα εξής :
Πιστεύω ότι βιώνουμε τη μεγαλύτερη κρίση, αξιών, εθνικής ταυτότητας και εθνικής κυριαρχίας, από τις παραμονές της Επαναστάσεως του 1821.
Πρέπει να μείνουμε ενωμένοι ως ΕΛΛΗΝΕΣ, αγνοώντας τις σειρήνες της ΞΕΝΟΛΑΤΡΕΙΑΣ και της υποτέλειας.
Πρέπει να διαφυλάξουμε με ευλάβεια οτιδήποτε Ιερό, Ιστορικό, Εθνικό. Σε αυτά εντάσσω και τη διατήρηση της Ε.Θ.Ε. και του περιοδικού της «ΝΑΥΤΙΚΗ ΕΛΛΑΣ».
ΕΑΝ
παρ΄όλα αυτά, έχουν δρομολογηθεί κάποιες αποφάσεις, λόγω άγνοιας ή σκοπιμοτήτων ξένων προς το εθνικό συμφέρον, τότε τουλάχιστον το όνομα ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΘΑΛΑΣΣΙΑ ΕΝΩΣΗ, το περιοδικό «ΝΑΥΤΙΚΗ ΕΛΛΑΣ» και το σπάνιο όσο και πολύτιμο ιστορικό της αρχείο,
ΠΡΕΠΕΙ
ΝΑ ΜΕΙΝΟΥΝ και να αξιοποιηθούν ως περιουσιακά στοιχεία και πολύτιμη παρακαταθήκη του Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού στο έθνος.
Αξιωματικός
ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΠΟΛΕΜΙΚΟΥ ΝΑΥΤΙΚΟΥ
Η Ελληνική Θαλάσσια Ένωση ιδρύθηκε από το Πολεμικό Ναυτικό το 1931, πριν δηλ. 81 χρόνια, με συνιδρυτές τον Ελευθέριο Βενιζέλο και τον Παύλο Κουντουριώτη. Κύριο μέσο επιτεύξεως των σκοπών της Ε.Θ.Ε. είναι το μηνιαίο περιοδικό «ΝΑΥΤΙΚΗ ΕΛΛΑΣ». Είναι ο βασικός της δίαυλος επικοινωνίας με τους απανταχού Έλληνες, όλων των ηλικιών και ενδιαφερόντων, που έχουν κοινό γνώρισμα την αγάπη, προς τη μάνα του Ελληνισμού τη θάλασσα, καθώς και την ιστορία – παραδόσεις που εκπορεύονται από αυτήν. Η έναρξη του περιοδικού έγινε το 1928 και το 1931 εντάχθηκε στη νεοϊδρυθείσα Ε.Θ.Ε. Σχεδόν 80 χρόνια εκδίδεται συνεχώς κάθε μήνα, με μία μόνο μικρή διακοπή στα χρόνια της κατοχής. Τεράστια η προσφορά του εν λόγω περιοδικού, στη μάθηση της ναυτικής πολεμικής ιστορίας μας, τεράστια στην προβολή του δεύτερου πυλώνα της θαλάσσιας ζωής μας, του εμπορικού ναυτικού και φυσικά πολύτιμη για την ανάπτυξη και διάδοση της μοναδικής στον κόσμο θαλασσινής μας λογοτεχνίας. Γι΄αυτούς τους λόγους, η Ακαδημία Αθηνών, οι πνευματικοί ηγήτορες του τόπου μας, βράβευσαν το σπουδαίο αυτό περιοδικό το 1979. Η πορεία της Ε.Θ.Ε. παρακολουθεί, προηγείται ή ακολουθεί, στα 80 αυτά χρόνια της ζωής της, την πολύπαθη ναυτική ιστορία του τόπου μας. Είναι αρωγός, εμπνευστής και δημιουργός Ναυτικής Παραδόσεως, θαλασσινής λογοτεχνίας και Ναυτικού αθλητισμού. Η Ε.Θ.Ε. είναι ο θεμελιωτής της ελληνικής Ιστιοπλοΐας και το 1935 δημιουργεί το πρώτο Ιστιοπλοϊκό σκάφος αγώνων τύπου Ε.Θ.Ε. Το προσωπικό της Ε.Θ.Ε. αποτελείται από : - ΑΜΙΣΘΟ επταμελές Διοικητικό Συμβούλιο, συμφώνως α) κωδικοποίησης ισχυουσών διατάξεων περί Ε.Θ.Ε. ΓΕΝ/Β1 – III Ιαν. 1967, β) ΦΕΚ. 428Α/1935. - Τρεις δημοσίους υπαλλήλους ανήκοντες στο Υπουργείο Εθνικής Αμύνης (Γ.Ε.Ν.) Η Ε.Θ.Ε. τα τελευταία χρόνια δεν προσλαμβάνει κρατική επιχορήγηση και τα έσοδά της προέρχονται από : α) Διαφημίσεις επί του περιοδικού, β) Συνδρομές του περιοδικού, γ) Τόκους του αποθεματικού που διαθέτει στην Τράπεζα της Ελλάδος, το οποίο παρά το γνωστό «κούρεμα», παραμένει αρκετά σημαντικό. Καθ’ όλην τη διάρκεια της λειτουργίας της μέχρι και τώρα η Ε.Θ.Ε. παρουσιάζει ετησίως ΠΛΕΟΝΑΣΜΑΤΙΚΟ ΙΣΟΛΟΓΙΣΜΟ. Με την κατάργηση της Ε.Θ.Ε. : α) Θα χαθεί ένας ιστορικός πυλώνας διαφυλάξεως και προβολής της Ναυτικής Ιστορίας και των ναυτικών παραδόσεων μας. β) Το ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΚΕΙΜΗΛΙΟ, περιοδικό «ΝΑΥΤΙΚΗ ΕΛΛΑΣ» εάν δεν διακοπεί τελείως η έκδοσή του, είναι αμφίβολο εάν θα συνεχίσει να εκπληρώνει τους σκοπούς για τους οποίους καθιερώθηκε. γ) Δεν επέρχεται οικονομικό όφελος στο ελληνικό Δημόσιο, διότι όπως εγράφη ανωτέρω, η Ε.Θ.Ε. είναι πλεονασματική. Αντίθετα το Δημόσιο και ειδικότερα το Γ.Ε.Ν. θα επιβαρύνεται με το κόστος εκδόσεως του περιοδικού, που μέχρι σήμερα υπερκαλύπτεται από διαφημίσεις και που ως υπηρεσιακό έντυπο πλέον δεν θα είναι εφικτό και νόμιμο να περιλαμβάνει. δ) Δεν επέρχεται οικονομικό όφελος από τη μείωση του προσωπικού, καθ΄όσον το Διοικητικό Συμβούλιο είναι άμισθο και οι τρεις δημόσιοι υπάλληλοι είναι μόνιμο προσωπικό του Γ.Ε.Ν., το οποίο θα παραμείνει στο Δημόσιο σε άλλες θέσεις. Μετά την παράθεση των παραπάνω τελειώνω με τα εξής : Πιστεύω ότι βιώνουμε τη μεγαλύτερη κρίση, αξιών, εθνικής ταυτότητας και εθνικής κυριαρχίας, από τις παραμονές της Επαναστάσεως του 1821. Πρέπει να μείνουμε ενωμένοι ως ΕΛΛΗΝΕΣ, αγνοώντας τις σειρήνες της ΞΕΝΟΛΑΤΡΕΙΑΣ και της υποτέλειας. Πρέπει να διαφυλάξουμε με ευλάβεια οτιδήποτε Ιερό, Ιστορικό, Εθνικό. Σε αυτά εντάσσω και τη διατήρηση της Ε.Θ.Ε. και του περιοδικού της «ΝΑΥΤΙΚΗ ΕΛΛΑΣ». ΕΑΝ παρ΄όλα αυτά, έχουν δρομολογηθεί κάποιες αποφάσεις, λόγω άγνοιας ή σκοπιμοτήτων ξένων προς το εθνικό συμφέρον, τότε τουλάχιστον το όνομα ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΘΑΛΑΣΣΙΑ ΕΝΩΣΗ, το περιοδικό «ΝΑΥΤΙΚΗ ΕΛΛΑΣ» και το σπάνιο όσο και πολύτιμο ιστορικό της αρχείο, ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΕΙΝΟΥΝ και να αξιοποιηθούν ως περιουσιακά στοιχεία και πολύτιμη παρακαταθήκη του Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού στο έθνος. Αξιωματικός ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΠΟΛΕΜΙΚΟΥ ΝΑΥΤΙΚΟΥ