Σύμφωνα με το Άρθρο 107 Τμήμα Α', Μέρος Ε του πειθαρχικού διακαίου, που αφορά στην απαρίθμηση πειθαρχικών παραπτωμάτων όπως τα παρακάτω 8:
1)κάθε παράβαση υπαλληλικού καθήκοντος που προσδιορίζεται από τις υποχρεώσεις που επιβάλλουν στον υπάλληλο οι κείμενες διατάξεις, εντολές και οδηγίες. Το υπαλληλικό καθήκον σε καμία περίπτωση δεν επιβάλλει στον υπάλληλο πράξη ή παράλειψη που να αντίκειται προς τις διατάξεις του Συντάγματος και των νόμων, υπό τις προϋποθέσεις του άρθρου 25 του παρόντος.
2) η αναξιοπρεπής ή ανάρμοστη ή ανάξια για υπάλληλο συμπεριφορά εντός υπηρεσίας,
3) η παράβαση της αρχής της αμεροληψίας,
4) η αδικαιολόγητη αποχή από την εκτέλεση των καθηκόντων,
5) η παραβίαση των υποχρεώσεων του άρθρου 27 του παρόντος, καθώς και η αδικαιολόγητη προτίμηση νεότερων υποθέσεων με παραμέληση παλαιότερων,
6) η άρνηση παροχής πληροφόρησης στους πολίτες και τις αρχές,
7) η μη έγκαιρη απάντηση σε αναφορές πολιτών σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις,
8) η μη τήρηση του ωραρίου από τον υπάλληλο και η παράλειψη του προϊσταμένου να ελέγχει την τήρησή του.
παρατηρώ ότι αφορούν κυρίως στη σχέση-συνεργασία του δημόσιου υπαλλήλου με το κοινό και το τελευταίο μπορεί να γνωρίζει καλύτερα για τα παραπάνω παραπτώματα κυρίως για την καλύτερη εξυπηρέτησή του, οπότε αυτόματα αποκτά και πειθαρχική εξουσία.
Μια πρόταση λοιπόν είναι να υπάρξει ένας αξιόπιστος τρόπος καταγραφής παραπόνων από το κοινό που έρχεται ίσως και καθημερινά για την εξυπηρετησή του σε επαφή με κάποιους δημόσιους υπαλλήλους μιας υπηρεσίας και δεν ικανοποιούν τα παραπάνω κριτήρια. Αυτός ο τρόπος θα μπορούσε να είναι είτε μέσω της ίδιας της υπηρεσίας ή μιας συνολικής π.χ. μέσω διαδικτύου που θα επιβλέπεται καθημερινά από τις πειθαρχικές εξουσίες ελέγχου παραπτωμάτων δημοσίών υπαλλήλων.
Σύμφωνα με το Άρθρο 107 Τμήμα Α', Μέρος Ε του πειθαρχικού διακαίου, που αφορά στην απαρίθμηση πειθαρχικών παραπτωμάτων όπως τα παρακάτω 8: 1)κάθε παράβαση υπαλληλικού καθήκοντος που προσδιορίζεται από τις υποχρεώσεις που επιβάλλουν στον υπάλληλο οι κείμενες διατάξεις, εντολές και οδηγίες. Το υπαλληλικό καθήκον σε καμία περίπτωση δεν επιβάλλει στον υπάλληλο πράξη ή παράλειψη που να αντίκειται προς τις διατάξεις του Συντάγματος και των νόμων, υπό τις προϋποθέσεις του άρθρου 25 του παρόντος. 2) η αναξιοπρεπής ή ανάρμοστη ή ανάξια για υπάλληλο συμπεριφορά εντός υπηρεσίας, 3) η παράβαση της αρχής της αμεροληψίας, 4) η αδικαιολόγητη αποχή από την εκτέλεση των καθηκόντων, 5) η παραβίαση των υποχρεώσεων του άρθρου 27 του παρόντος, καθώς και η αδικαιολόγητη προτίμηση νεότερων υποθέσεων με παραμέληση παλαιότερων, 6) η άρνηση παροχής πληροφόρησης στους πολίτες και τις αρχές, 7) η μη έγκαιρη απάντηση σε αναφορές πολιτών σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις, 8) η μη τήρηση του ωραρίου από τον υπάλληλο και η παράλειψη του προϊσταμένου να ελέγχει την τήρησή του. παρατηρώ ότι αφορούν κυρίως στη σχέση-συνεργασία του δημόσιου υπαλλήλου με το κοινό και το τελευταίο μπορεί να γνωρίζει καλύτερα για τα παραπάνω παραπτώματα κυρίως για την καλύτερη εξυπηρέτησή του, οπότε αυτόματα αποκτά και πειθαρχική εξουσία. Μια πρόταση λοιπόν είναι να υπάρξει ένας αξιόπιστος τρόπος καταγραφής παραπόνων από το κοινό που έρχεται ίσως και καθημερινά για την εξυπηρετησή του σε επαφή με κάποιους δημόσιους υπαλλήλους μιας υπηρεσίας και δεν ικανοποιούν τα παραπάνω κριτήρια. Αυτός ο τρόπος θα μπορούσε να είναι είτε μέσω της ίδιας της υπηρεσίας ή μιας συνολικής π.χ. μέσω διαδικτύου που θα επιβλέπεται καθημερινά από τις πειθαρχικές εξουσίες ελέγχου παραπτωμάτων δημοσίών υπαλλήλων.