Στην Ελλάδα του ψηφιακού αραμπά, της υπεύθυνης δήλωσης του νόμου "105" με θεώρηση του γνησίου της υπογραφής, και του παραβόλου που πληρώνεται αυτοπροσώπως στην Εφορία συζητάμε για υπηρεσίες ασφαλούς χρονοσήμανσης.
Η Ασφαλής Χρονοσήμανση είναι λυμένη άσκηση της Πληροφορικής.
Η Ηλεκτρονική υπογραφή επίσης έχει λυθεί
και το e-mail είναι ο πλέον πρόσφορος τρόπος για την ανταλλαγή εγγράφων, στην παρούσα φάση γιατί υποστηρίζει Ψηφιακή υπογραφή, χρονοσήμανση, επιβεβαίωση παράδοσης, επιβεβαίωση παραλαβής κ.λ.π. Παράλληλα είναι ασφαλές και έχει δοκιμαστεί στην πράξη χρόνια και χρόνια ενώ υποστηρίζεται από όλες τις συσκευές ακόμα και τις λιγότερο "έξυπνες". Οι Αμερικάνοι έκαναν δύο πολέμους στον Κόλπο με μέσο ανταλλαγής μηνυμάτων το e-mail, εμείς εδώ το χρησιμοποιούμε για να ανταλλάσσουμε "ανέκδοτα" και video.
Επομένως το πρόβλημα δεν είναι αυτό, αλλά ένα άλλο πιο δύσκολο !
Η ανταλλαγή εγγράφων με το δημόσιο έχει σαν παραλήπτη από την πλευρά του κράτους έναν υπάλληλο. Ο υπάλληλος αυτός έχει ένα Ψηφιακό Πιστοποιητικό, που με την έως τώρα κοινή πρακτική είναι ονομαστικό. Ο Κρατικός αυτός υπάλληλος όμως έχει μια θέση στον κρατικό μηχανισμό που του δίνει το δικαίωμα να ανταλλάσσει έγγραφα με τον εκάστοτε πολίτη. Άρα ο υπάλληλος προβαίνει στις διοικητικές πράξεις "εκ θέσεως" και όχι λόγω ονόματος. Ο υπάλληλος δηλαδή στην συγκεκριμένη πράξη αντιπροσωπεύει το κράτος, και το κράτος οφείλει να έχει συνέπεια και συνέχεια. Άρα θα πρέπει να βρεθεί ένας τρόπος που να εξασφαλίζει ότι ο συγκεκριμένος υπάλληλος (κάτοχος του συγκεκριμένου ψηφιακού πιστοποιητικού) εκ θέσεως έχει το δικαίωμα να συναλλάσσεται με τον πολίτη για συγκεκριμένα θέματα. Πρέπει επομένως να βρεθεί ένας τρόπος που να εξασφαλίζει ότι ο υπάλληλος έχει την συγκεκριμένη θέση στον κρατικό μηχανισμό και επομένως είναι ο κατάλληλος για την συγκεκριμένη συναλλαγή. Ο μηχανισμός αυτός θα εξασφαλίσει ότι δεν θα γίνεται αντιποίηση αρχής, κατάχρηση θέσης, κ.λ.π και ο πολίτης θα είναι σίγουρος πως συναλλάσσεται με τον κατάλληλο υπάλληλο.
Μην γελιόμαστε η αντιστοίχηση υπαλλήλων και θέσεων στην κρατική μηχανή γίνεται μόνο μέσω ενός έγκυρου μητρώου, που ενημερώνεται σωστά. Για την τεχνολογία αυτού του Μητρώου μην το βασανίζεται. Ο μηχανισμός λέγεται directory services και είναι και αυτός λυμένη άσκηση. Οι διαδικασίες τήρησης του μητρώου είναι το δύσκολο!
Για του λόγου το αληθές σκεφτείτε ότι δύο χρόνια μετά την απογραφή των υπάλληλων κάνουμε μια ακόμα απογραφή. Προσωπικά το είχα προβλέψει ...
Στην Ελλάδα του ψηφιακού αραμπά, της υπεύθυνης δήλωσης του νόμου "105" με θεώρηση του γνησίου της υπογραφής, και του παραβόλου που πληρώνεται αυτοπροσώπως στην Εφορία συζητάμε για υπηρεσίες ασφαλούς χρονοσήμανσης. Η Ασφαλής Χρονοσήμανση είναι λυμένη άσκηση της Πληροφορικής. Η Ηλεκτρονική υπογραφή επίσης έχει λυθεί και το e-mail είναι ο πλέον πρόσφορος τρόπος για την ανταλλαγή εγγράφων, στην παρούσα φάση γιατί υποστηρίζει Ψηφιακή υπογραφή, χρονοσήμανση, επιβεβαίωση παράδοσης, επιβεβαίωση παραλαβής κ.λ.π. Παράλληλα είναι ασφαλές και έχει δοκιμαστεί στην πράξη χρόνια και χρόνια ενώ υποστηρίζεται από όλες τις συσκευές ακόμα και τις λιγότερο "έξυπνες". Οι Αμερικάνοι έκαναν δύο πολέμους στον Κόλπο με μέσο ανταλλαγής μηνυμάτων το e-mail, εμείς εδώ το χρησιμοποιούμε για να ανταλλάσσουμε "ανέκδοτα" και video. Επομένως το πρόβλημα δεν είναι αυτό, αλλά ένα άλλο πιο δύσκολο ! Η ανταλλαγή εγγράφων με το δημόσιο έχει σαν παραλήπτη από την πλευρά του κράτους έναν υπάλληλο. Ο υπάλληλος αυτός έχει ένα Ψηφιακό Πιστοποιητικό, που με την έως τώρα κοινή πρακτική είναι ονομαστικό. Ο Κρατικός αυτός υπάλληλος όμως έχει μια θέση στον κρατικό μηχανισμό που του δίνει το δικαίωμα να ανταλλάσσει έγγραφα με τον εκάστοτε πολίτη. Άρα ο υπάλληλος προβαίνει στις διοικητικές πράξεις "εκ θέσεως" και όχι λόγω ονόματος. Ο υπάλληλος δηλαδή στην συγκεκριμένη πράξη αντιπροσωπεύει το κράτος, και το κράτος οφείλει να έχει συνέπεια και συνέχεια. Άρα θα πρέπει να βρεθεί ένας τρόπος που να εξασφαλίζει ότι ο συγκεκριμένος υπάλληλος (κάτοχος του συγκεκριμένου ψηφιακού πιστοποιητικού) εκ θέσεως έχει το δικαίωμα να συναλλάσσεται με τον πολίτη για συγκεκριμένα θέματα. Πρέπει επομένως να βρεθεί ένας τρόπος που να εξασφαλίζει ότι ο υπάλληλος έχει την συγκεκριμένη θέση στον κρατικό μηχανισμό και επομένως είναι ο κατάλληλος για την συγκεκριμένη συναλλαγή. Ο μηχανισμός αυτός θα εξασφαλίσει ότι δεν θα γίνεται αντιποίηση αρχής, κατάχρηση θέσης, κ.λ.π και ο πολίτης θα είναι σίγουρος πως συναλλάσσεται με τον κατάλληλο υπάλληλο. Μην γελιόμαστε η αντιστοίχηση υπαλλήλων και θέσεων στην κρατική μηχανή γίνεται μόνο μέσω ενός έγκυρου μητρώου, που ενημερώνεται σωστά. Για την τεχνολογία αυτού του Μητρώου μην το βασανίζεται. Ο μηχανισμός λέγεται directory services και είναι και αυτός λυμένη άσκηση. Οι διαδικασίες τήρησης του μητρώου είναι το δύσκολο! Για του λόγου το αληθές σκεφτείτε ότι δύο χρόνια μετά την απογραφή των υπάλληλων κάνουμε μια ακόμα απογραφή. Προσωπικά το είχα προβλέψει ...