Με την συμμετοχή μου στη διαβούλευση θέλω να επισημάνω ένα κακώς κείμενο και να προτείνω ρυθμίσεις για την διόρθωσή του. Πρόκειται για την μέχρι στιγμής εξαίρεση των υπαλλήλων της Υπηρεσίας Εξωτερικής Φρούρησης Καταστημάτων Κράτησης από τις διατάξεις για την κινητικότητα των δημοσίων υπαλλήλων με τη διαδικασία της μεταφοράς ή μετάταξης όπως ορίζει ο νόμος 4093/13 ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ Ζ. Ρυθμίσεις Θεμάτων Αρμοδιότητας ΥΠΟΥΡΓΕΙOY ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗΣ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ και συγκεκριμένα από την ΥΠΟΠΑΡΑΓΡΑΦΟ Ζ.1α). ΜΕΤΑΤΑΞΗ–ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ. Η απαγόρευση αυτή αναφέρεται σε πρόσφατη απάντηση αιτήματος ενδιαφερομένου υπαλλήλου προς το Υπουργείο Δικαιοσύνης με αριθμό Πρωτοκόλλου από το τμήμα Γ1 «17167 18/2/13». Συγκεκριμένα αναφέρονται τα εξής:
«Απαντώντας στην από 12-2-2013 αίτησή σας και αναφορικά με όσα διαλαμβάνονται σε αυτήν σας γνωρίζουμε ότι
- Οι διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 49 του ν. 2721/1999 (ΦΕΚ 112/Α), προβλέπουν μόνο κλάδο ΔΕ Προσωπικού Εξωτερικής Φρούρησης
- Από τις διατάξεις της παρ. 10 του άρθρου 49 του ν.2721 (ΦΕΚ 112/Α), όπως ισχύει μετά τη συμπλήρωσή του με την παρ. 3 του άρθρου 1 του ν.3388/2005 (Α΄225) προβλέπεται ότι «…Δεν επιτρέπεται μετάταξη υπαλλήλου προς και από τον κλάδο ΔΕ Προσωπικού Εξωτερικής Φρούρησης».» Και παραπέμπει για πληροφορίες στον νόμο 4093/13.
Συνεπώς, πιστεύουμε πως υπάρχει δυσαρμονία μεταξύ του γράμματος και του πνεύματος του νόμου 4093/13 για τις μετατάξεις στον δημόσιο τομέα γιατί εξαιρείται αυτή η υπηρεσία. Τόσο εγώ όσο και ένας όμιλος υπαλλήλων έχουμε πολλές φορές απευθυνθεί στον αρμόδιο Υπουργό με υπομνήματά μας εκθέτοντας τους λόγους για τους οποίους η απάλειψη της εξαίρεσης στην μετάταξη πρέπει να αρθεί για τους υπαλλήλους της Εξωτερικής Φρουράς που έχουν ανώτερα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα από τον Κλάδο ΔΕ Προσωπικού Εξωτερικής Φρούρησης. Ο λόγος είναι ότι από αυτήν την ρύθμιση δύνανται να προκύψει μεγάλο όφελος για το δημόσιο καθώς οι υπάλληλοι με τα ανώτερα προσόντα θα μπορέσουν να αξιοποιηθούν σε θέσεις υψηλότερων απαιτήσεων, εξειδίκευσης και ευθύνης που έχει ανάγκη ο δημόσιος τομέας. Συγκεκριμένα υπάρχουν εξωτερικοί φρουροί με πτυχία, μεταπτυχιακές σπουδές και διδακτορικά, εξειδικεύσεις σε κρίσιμα αντικείμενα και δεξιότητες, που θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν σε θέσεις μεγαλύτερης προσφοράς.
Καταλήγοντας προτείνουμε να αναφερθεί ρητά στο συγκεκριμένο άρθρο ότι «από τις ρυθμίσεις για την μεταφορά και μετάταξη του 4093/2013 υποπαράγραφο Ζ.1.α) δεν εξαιρείται το προσωπικό της Υπηρεσίας Εξωτερικής Φρούρησης των Καταστημάτων Κράτησης». Ακόμα καλλίτερα θα προτείναμε να εισαχθούν οι παρακάτω τροπολογίες για την οριστική και μόνιμη διευθέτηση των αδικιών που προκύπτουν για τους εξωτερικούς φρουρούς που έχουν ανώτερα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα.
Για το πλήρες κείμενο του υπομνήματος με την αιτιολογική έκθεση και των προτάσεων τροπολογίας βλέπε στο http://apostolis-makris.blogspot.gr/
Απόστολος Μακρής
Με την συμμετοχή μου στη διαβούλευση θέλω να επισημάνω ένα κακώς κείμενο και να προτείνω ρυθμίσεις για την διόρθωσή του. Πρόκειται για την μέχρι στιγμής εξαίρεση των υπαλλήλων της Υπηρεσίας Εξωτερικής Φρούρησης Καταστημάτων Κράτησης από τις διατάξεις για την κινητικότητα των δημοσίων υπαλλήλων με τη διαδικασία της μεταφοράς ή μετάταξης όπως ορίζει ο νόμος 4093/13 ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ Ζ. Ρυθμίσεις Θεμάτων Αρμοδιότητας ΥΠΟΥΡΓΕΙOY ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗΣ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ και συγκεκριμένα από την ΥΠΟΠΑΡΑΓΡΑΦΟ Ζ.1α). ΜΕΤΑΤΑΞΗ–ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ. Η απαγόρευση αυτή αναφέρεται σε πρόσφατη απάντηση αιτήματος ενδιαφερομένου υπαλλήλου προς το Υπουργείο Δικαιοσύνης με αριθμό Πρωτοκόλλου από το τμήμα Γ1 «17167 18/2/13». Συγκεκριμένα αναφέρονται τα εξής: «Απαντώντας στην από 12-2-2013 αίτησή σας και αναφορικά με όσα διαλαμβάνονται σε αυτήν σας γνωρίζουμε ότι - Οι διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 49 του ν. 2721/1999 (ΦΕΚ 112/Α), προβλέπουν μόνο κλάδο ΔΕ Προσωπικού Εξωτερικής Φρούρησης - Από τις διατάξεις της παρ. 10 του άρθρου 49 του ν.2721 (ΦΕΚ 112/Α), όπως ισχύει μετά τη συμπλήρωσή του με την παρ. 3 του άρθρου 1 του ν.3388/2005 (Α΄225) προβλέπεται ότι «…Δεν επιτρέπεται μετάταξη υπαλλήλου προς και από τον κλάδο ΔΕ Προσωπικού Εξωτερικής Φρούρησης».» Και παραπέμπει για πληροφορίες στον νόμο 4093/13. Συνεπώς, πιστεύουμε πως υπάρχει δυσαρμονία μεταξύ του γράμματος και του πνεύματος του νόμου 4093/13 για τις μετατάξεις στον δημόσιο τομέα γιατί εξαιρείται αυτή η υπηρεσία. Τόσο εγώ όσο και ένας όμιλος υπαλλήλων έχουμε πολλές φορές απευθυνθεί στον αρμόδιο Υπουργό με υπομνήματά μας εκθέτοντας τους λόγους για τους οποίους η απάλειψη της εξαίρεσης στην μετάταξη πρέπει να αρθεί για τους υπαλλήλους της Εξωτερικής Φρουράς που έχουν ανώτερα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα από τον Κλάδο ΔΕ Προσωπικού Εξωτερικής Φρούρησης. Ο λόγος είναι ότι από αυτήν την ρύθμιση δύνανται να προκύψει μεγάλο όφελος για το δημόσιο καθώς οι υπάλληλοι με τα ανώτερα προσόντα θα μπορέσουν να αξιοποιηθούν σε θέσεις υψηλότερων απαιτήσεων, εξειδίκευσης και ευθύνης που έχει ανάγκη ο δημόσιος τομέας. Συγκεκριμένα υπάρχουν εξωτερικοί φρουροί με πτυχία, μεταπτυχιακές σπουδές και διδακτορικά, εξειδικεύσεις σε κρίσιμα αντικείμενα και δεξιότητες, που θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν σε θέσεις μεγαλύτερης προσφοράς. Καταλήγοντας προτείνουμε να αναφερθεί ρητά στο συγκεκριμένο άρθρο ότι «από τις ρυθμίσεις για την μεταφορά και μετάταξη του 4093/2013 υποπαράγραφο Ζ.1.α) δεν εξαιρείται το προσωπικό της Υπηρεσίας Εξωτερικής Φρούρησης των Καταστημάτων Κράτησης». Ακόμα καλλίτερα θα προτείναμε να εισαχθούν οι παρακάτω τροπολογίες για την οριστική και μόνιμη διευθέτηση των αδικιών που προκύπτουν για τους εξωτερικούς φρουρούς που έχουν ανώτερα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα. Για το πλήρες κείμενο του υπομνήματος με την αιτιολογική έκθεση και των προτάσεων τροπολογίας βλέπε στο http://apostolis-makris.blogspot.gr/ Απόστολος Μακρής