Καλό θα είναι να μην ξεχνάει κανείς ότι η Εθνική Σχολή Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης είναι "αδιαβάθμητη" στο εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας μας.
Εξ ού και ο τίτλος που απονέμει σε καμία χώρα της Ε.Ε., των ΗΠΑ, της Αυστραλίας, της Ασίας κλπ. δεν λογίζεται ως μεταπτυχιακός ή ως διδακτορικός.
Προς επίρρωσιν των προαναφερομένων, θα πρέπει να αναφερθεί ότι κανείς απόφοιτος της ΕΣΔΔΑ δεν μπορεί να σταδιοδρομήσει στα Τριτοβάθμια Ιδρύματα οποιασδήποτε χώρας -ούτε της Ελλάδας- (π.χ. για μεταπτυχιακές, διδακτορικές ή μεταδιδακτορικές σπουδές) χρησιμοποιώντας ως μοναδικό του προσόν τον τίτλο αποφοίτησής του από την Σχολή.
Γι' αυτόν ακριβώς το λόγο άλλωστε, χρειάζεται παράλληλα να προσκομίσει και τον τίτλο σπουδών του σε οποιδήποτε διαβαθμισμένο εκπαιδευτικό ίδρυμα, τον οποίον απέκτησε πριν ή ακόμη και μετά τη εισαγωγή του στην ΕΣΔΔΑ.
Συνεπώς, θεωρώ φρόνιμο να μην τοποθετούμε τον τίτλο της ΕΣΔΔΑ, υπερβολικά πάνω από την πραγματική "εσωτερική του αξία" (υπερεκτίμηση), δεδομένου μάλιστα ότι υπάρχει μεγάλο ενδεχόμενο να αντιμετωπίσουμε στο μέλλον το ζήτημα με ενστάσεις και προσφυγές, που προφανώς θα επιφέρουν καθυστερήσεις στις κρίσεις και τοποθετήσεις και κατ' επέκτασιν και στο έργο της δημόσιας διοίκησης!
Πολύ αβάντα έχει δοθεί ήδη με τα έξι έτη στη βαθμολογική εξέλιξη (και όχι μόνον)!
Άλλωστε, είναι αυτονόητο, ότι στις ευνομούμενες πολιτείες, οι τίτλοι σπουδών καθώς και τα αντικειμενικά προσόντα με τα οποία συνδέονται οι κάτοχοί τους, δεν μπορούν να αναβαθμίζονται τεχνητά (δηλ. όχι με νόμους, υπουργικές αποφάσεις και Προεδρικά διατάγματα, αλλά ούτε κάν με το ίδιο το Σύνταγμα της χώρας).
Η περίπτωση παραπέμπει σε "κλέπτοντας οπώρας".
Καλό θα είναι να μην ξεχνάει κανείς ότι η Εθνική Σχολή Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης είναι "αδιαβάθμητη" στο εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας μας. Εξ ού και ο τίτλος που απονέμει σε καμία χώρα της Ε.Ε., των ΗΠΑ, της Αυστραλίας, της Ασίας κλπ. δεν λογίζεται ως μεταπτυχιακός ή ως διδακτορικός. Προς επίρρωσιν των προαναφερομένων, θα πρέπει να αναφερθεί ότι κανείς απόφοιτος της ΕΣΔΔΑ δεν μπορεί να σταδιοδρομήσει στα Τριτοβάθμια Ιδρύματα οποιασδήποτε χώρας -ούτε της Ελλάδας- (π.χ. για μεταπτυχιακές, διδακτορικές ή μεταδιδακτορικές σπουδές) χρησιμοποιώντας ως μοναδικό του προσόν τον τίτλο αποφοίτησής του από την Σχολή. Γι' αυτόν ακριβώς το λόγο άλλωστε, χρειάζεται παράλληλα να προσκομίσει και τον τίτλο σπουδών του σε οποιδήποτε διαβαθμισμένο εκπαιδευτικό ίδρυμα, τον οποίον απέκτησε πριν ή ακόμη και μετά τη εισαγωγή του στην ΕΣΔΔΑ. Συνεπώς, θεωρώ φρόνιμο να μην τοποθετούμε τον τίτλο της ΕΣΔΔΑ, υπερβολικά πάνω από την πραγματική "εσωτερική του αξία" (υπερεκτίμηση), δεδομένου μάλιστα ότι υπάρχει μεγάλο ενδεχόμενο να αντιμετωπίσουμε στο μέλλον το ζήτημα με ενστάσεις και προσφυγές, που προφανώς θα επιφέρουν καθυστερήσεις στις κρίσεις και τοποθετήσεις και κατ' επέκτασιν και στο έργο της δημόσιας διοίκησης! Πολύ αβάντα έχει δοθεί ήδη με τα έξι έτη στη βαθμολογική εξέλιξη (και όχι μόνον)! Άλλωστε, είναι αυτονόητο, ότι στις ευνομούμενες πολιτείες, οι τίτλοι σπουδών καθώς και τα αντικειμενικά προσόντα με τα οποία συνδέονται οι κάτοχοί τους, δεν μπορούν να αναβαθμίζονται τεχνητά (δηλ. όχι με νόμους, υπουργικές αποφάσεις και Προεδρικά διατάγματα, αλλά ούτε κάν με το ίδιο το Σύνταγμα της χώρας). Η περίπτωση παραπέμπει σε "κλέπτοντας οπώρας".