ΣΤΟΧΟΘΕΣΙΑ ΚΑΙ ΣΥΜΒΟΛΑΙΑ
Δε ξέρω γιατί , αλλά μια πρώτη ανάγνωση σχετικά με τα συμβόλαια στοχοθεσίας και αποδοτικότητας των προϊσταμένων και υπαλλήλων , μου έφερε στο νου το λεγόμενο "ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΩΝ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ" στην πρώην Σοβιετική Ένωση . Αφού οι στόχοι (Πλάνο) διατυπώνονται απο "κάτω" προς τα "πάνω" , ποιος Γενικός Διευθυντής ή Διευθυντής δεν θα θέλει να πετύχει τους στόχους του . Άρα έχουν κάθε λόγο , τόσο οι διευθυντές όσο και το υπ' αυτούς προσωπικό να θέσουν χαμηλούς στόχους ώστε να τους υπερκαλύψουν κι έτσι να φαίνεται "επιτυχία" , σε βάρος του επιπέδου της αποδοτικότητας της υπηρεσίας .
Έπειτα γεννάται κι άλλο πρόβλημα . Κυρίως σε ΟΤΑ. Σε ποια υπηρεσία θα δουλέψει και με ποιο αντικείμενο ποιος , δεν το επιλέγει ο διευθυντής αλλά ο Δήμαρχος(πολιτικός προϊστάμενος) . Έτσι ο διευθυντής είναι ανίσχυρος να επιλέξει τους συνεργάτες του και να τους βάλει σε ένα ορισμένο πόστο . Πως θα αξιολογηθεί ο άνθρωπος αυτός ; ...αναγκαστικά θα πρέπει να έχει πολύ χαμηλούς στόχους , αν το προσωπικό που θα διαθέτει είναι ανεπαρκές . Άσε που κινδυνεύει να εκτεθεί συνεχώς !...
ΠΡΟΙΣΤΑΜΕΝΟΙ ΑΠΟ ΑΛΛΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ
Στην παρ.6 του άρθρου 2 νομίζω , διάβαζα οτι μπορεί κάποιος να κριθεί σαν προϊστάμενος και να τοποθετεί σε άλλη υπηρεσία απο αυτή που εργάζεται . Για να γίνει ένα στέλεχος σε μια υπηρεσία , ειδικά σε ΟΤΑ , κατά την 28χρονη εμπειρία μου , απαιτείται χρόνος περίπου 10 έτη . Ας έρθει τώρα διευθυντής σε ΟΤΑ ένας που εργαζόνταν σε εφορία και να μιλήσουμε μετά για αποδοτικότητα ....
ΚΡΙΣΕΙΣ ΠΡΟΙΣΤΑΜΕΝΩΝ
Κάποια απο τα κριτήρια κρίσης προϊσταμένων είναι και η προηγούμενη διεθυντική εμπειρία . Ρωτώ . Περιλαμβάνονται και όσοι ΔΕΝ ΚΡΙΘΗΚΑΝ ΠΟΤΕ σαν προϊστάμενοι απο ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ , γιατί στην Τοπική Αυτοδιοίκηση υπάρχουν πολλοί προϊστάμενοι 5-7 χρόνια χωρίς ποτέ ο φάκελος τους να πήγε για αξιόγηση απο υπηρεσιακό συμβούλιο με διάφορα προσχήματα . Είναι δηλαδή ΔΟΤΟΙ ! ...Μήπως η παρανομία αυτή των διοικήσεων των ΟΤΑ με τον παρόντα νόμο "παίρνει άφεση αμαρτιών" σε βάρος ικανών στελεχών αλλά μη αρεστών στους Δημάρχους ; ...Έχω την γνώμη οτι όσοι υπήρξαν προϊστάμενοι χωρίς να κριθούν ποτέ απο υπηρεσιακό συμβούλιο , ο χρόνος αυτός , δεν πρέπει να προσμερτάται ως διευθυντική εμπειρία - προϋπηρεσία , αλλιώς νομιμοποιείται το ρουσφέτι .
ΠΕΙΘΑΡΧΙΚΑ ΚΑΙ ΚΡΙΣΕΙΣ ΠΡΟΊΣΤΑΜΕΝΩΝ
Πάλι οι Έλληνες κατάφεραν να περάσουν στην "απέναντι όχθη" κυνηγώντας "μάγισες" . Ας πούμε οτι για ένα ικανό στέλεχος που έχει τα προσόντα να κριθεί διευθυντής ή τμηματάρχης εκκρεμεί πειθαρχική διαδικασία για πχ. απείθια ...Το άτομο αυτό δεν θα μπορεί να κριθεί σαν προϊστάμενος πριν τελεσιδικήσει και αποδειχθεί η παράβαση , ακόμα κι αν αρνιόταν να εκτελέσει παράνομη εντολή . Πως να το κάνουμε στην Τοπική Αυτοδιοίκηση είναι καθημερινό φαινόμενο !...
ΤΕΛΙΚΑ η κυβέρνηση κατάφερε προσπαθώντας να απολύσει δημόσιους υπαλλήλους , να αποξηλώσει απο την δημόσια διοίκηση ο,τι απέμεινε απο ηθκό και τίμιο αντιγραφειοκρατικό στοιχείο . Κοντά στα ξερά έκαψε και τα χλωρά !...Τρομάζεις να βρεις δημόσιο λειτουργό να βάλει μια υπογραφή , φοβούμενος μήπως μπλέξει...χώρια που το διευθυντικό επίδομα έγινε πια μια καλή έξτρα αμοιβή και οι ενδουπηρεσιακές "σφαγές" καλά κρατούν !!! Ο ένας καρφώνει τον άλλον να του πάρει την θέση για 400,00 € που είναι ποσό σημαντικό ...έρχεται και ο κύριος Πρωθυπουργός , με την πολλαπλά διαφημιζόμενη κατάργηση της μονιμότητας και μετατρέπει τον δημόσιο λειτουργό σε φοβισμένο ανθρωπάκι , εκεί που θα έπρεπε να είναι ο αρωγός του πολίτη . Ο Δημόσιος υπάλληλος φοβάται ...και για αυτοπροσπασία αυξάνει την γραφειοκρατία ...Αυτό θέλαμε ; ! ...
Κάποιος ας διαβάσει για το έργο του μεγάλου Καποδίστρια ...
ΣΤΟΧΟΘΕΣΙΑ ΚΑΙ ΣΥΜΒΟΛΑΙΑ Δε ξέρω γιατί , αλλά μια πρώτη ανάγνωση σχετικά με τα συμβόλαια στοχοθεσίας και αποδοτικότητας των προϊσταμένων και υπαλλήλων , μου έφερε στο νου το λεγόμενο "ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΩΝ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ" στην πρώην Σοβιετική Ένωση . Αφού οι στόχοι (Πλάνο) διατυπώνονται απο "κάτω" προς τα "πάνω" , ποιος Γενικός Διευθυντής ή Διευθυντής δεν θα θέλει να πετύχει τους στόχους του . Άρα έχουν κάθε λόγο , τόσο οι διευθυντές όσο και το υπ' αυτούς προσωπικό να θέσουν χαμηλούς στόχους ώστε να τους υπερκαλύψουν κι έτσι να φαίνεται "επιτυχία" , σε βάρος του επιπέδου της αποδοτικότητας της υπηρεσίας . Έπειτα γεννάται κι άλλο πρόβλημα . Κυρίως σε ΟΤΑ. Σε ποια υπηρεσία θα δουλέψει και με ποιο αντικείμενο ποιος , δεν το επιλέγει ο διευθυντής αλλά ο Δήμαρχος(πολιτικός προϊστάμενος) . Έτσι ο διευθυντής είναι ανίσχυρος να επιλέξει τους συνεργάτες του και να τους βάλει σε ένα ορισμένο πόστο . Πως θα αξιολογηθεί ο άνθρωπος αυτός ; ...αναγκαστικά θα πρέπει να έχει πολύ χαμηλούς στόχους , αν το προσωπικό που θα διαθέτει είναι ανεπαρκές . Άσε που κινδυνεύει να εκτεθεί συνεχώς !... ΠΡΟΙΣΤΑΜΕΝΟΙ ΑΠΟ ΑΛΛΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ Στην παρ.6 του άρθρου 2 νομίζω , διάβαζα οτι μπορεί κάποιος να κριθεί σαν προϊστάμενος και να τοποθετεί σε άλλη υπηρεσία απο αυτή που εργάζεται . Για να γίνει ένα στέλεχος σε μια υπηρεσία , ειδικά σε ΟΤΑ , κατά την 28χρονη εμπειρία μου , απαιτείται χρόνος περίπου 10 έτη . Ας έρθει τώρα διευθυντής σε ΟΤΑ ένας που εργαζόνταν σε εφορία και να μιλήσουμε μετά για αποδοτικότητα .... ΚΡΙΣΕΙΣ ΠΡΟΙΣΤΑΜΕΝΩΝ Κάποια απο τα κριτήρια κρίσης προϊσταμένων είναι και η προηγούμενη διεθυντική εμπειρία . Ρωτώ . Περιλαμβάνονται και όσοι ΔΕΝ ΚΡΙΘΗΚΑΝ ΠΟΤΕ σαν προϊστάμενοι απο ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ , γιατί στην Τοπική Αυτοδιοίκηση υπάρχουν πολλοί προϊστάμενοι 5-7 χρόνια χωρίς ποτέ ο φάκελος τους να πήγε για αξιόγηση απο υπηρεσιακό συμβούλιο με διάφορα προσχήματα . Είναι δηλαδή ΔΟΤΟΙ ! ...Μήπως η παρανομία αυτή των διοικήσεων των ΟΤΑ με τον παρόντα νόμο "παίρνει άφεση αμαρτιών" σε βάρος ικανών στελεχών αλλά μη αρεστών στους Δημάρχους ; ...Έχω την γνώμη οτι όσοι υπήρξαν προϊστάμενοι χωρίς να κριθούν ποτέ απο υπηρεσιακό συμβούλιο , ο χρόνος αυτός , δεν πρέπει να προσμερτάται ως διευθυντική εμπειρία - προϋπηρεσία , αλλιώς νομιμοποιείται το ρουσφέτι . ΠΕΙΘΑΡΧΙΚΑ ΚΑΙ ΚΡΙΣΕΙΣ ΠΡΟΊΣΤΑΜΕΝΩΝ Πάλι οι Έλληνες κατάφεραν να περάσουν στην "απέναντι όχθη" κυνηγώντας "μάγισες" . Ας πούμε οτι για ένα ικανό στέλεχος που έχει τα προσόντα να κριθεί διευθυντής ή τμηματάρχης εκκρεμεί πειθαρχική διαδικασία για πχ. απείθια ...Το άτομο αυτό δεν θα μπορεί να κριθεί σαν προϊστάμενος πριν τελεσιδικήσει και αποδειχθεί η παράβαση , ακόμα κι αν αρνιόταν να εκτελέσει παράνομη εντολή . Πως να το κάνουμε στην Τοπική Αυτοδιοίκηση είναι καθημερινό φαινόμενο !... ΤΕΛΙΚΑ η κυβέρνηση κατάφερε προσπαθώντας να απολύσει δημόσιους υπαλλήλους , να αποξηλώσει απο την δημόσια διοίκηση ο,τι απέμεινε απο ηθκό και τίμιο αντιγραφειοκρατικό στοιχείο . Κοντά στα ξερά έκαψε και τα χλωρά !...Τρομάζεις να βρεις δημόσιο λειτουργό να βάλει μια υπογραφή , φοβούμενος μήπως μπλέξει...χώρια που το διευθυντικό επίδομα έγινε πια μια καλή έξτρα αμοιβή και οι ενδουπηρεσιακές "σφαγές" καλά κρατούν !!! Ο ένας καρφώνει τον άλλον να του πάρει την θέση για 400,00 € που είναι ποσό σημαντικό ...έρχεται και ο κύριος Πρωθυπουργός , με την πολλαπλά διαφημιζόμενη κατάργηση της μονιμότητας και μετατρέπει τον δημόσιο λειτουργό σε φοβισμένο ανθρωπάκι , εκεί που θα έπρεπε να είναι ο αρωγός του πολίτη . Ο Δημόσιος υπάλληλος φοβάται ...και για αυτοπροσπασία αυξάνει την γραφειοκρατία ...Αυτό θέλαμε ; ! ... Κάποιος ας διαβάσει για το έργο του μεγάλου Καποδίστρια ...