Με το παρόν νομοσχέδιο σκιαγραφείται ένα ατελές σύστημα διασφάλισης ποιότητος νομοθετικού έργου. Δυστυχώς, το χαώδες νομικό σύστημα της χώρας δεν επιτρέπει αισιοδοξία ως προς το αποτέλεσμα καθώς:
1. η πολυνομία δεν μαζεύεται με κωδικοποιήσεις νόμων
2. το χάος επιτείνεται από τις ερμηνευτικές εγκυκλίους και τη νομολογία των Δικαστικών Αρχών
3. Επιτροπές και άλλα δυσκίνητα όργανα ουδέποτε λειτούργησαν.
Αντί να χάνετε χρόνο με αυτό το νομοθέτημα που (λόγω αοριστίας της ορολογίας του) θα χρειαστεί 100 ερμηνευτικές εγκυκλίους για να εφαρμοστεί (εαν εφαρμοστεί ποτέ), είναι προτιμώτερο να δημιουργήσετε τους ακόλουθους κύκλους νομοθετικής ποιότητος (ανασυγκροτώντας παράλληλα την εκτελεστική διοίκηση με βάση αυτούς):
Α. ΚΟΙΝΩΝΙΑ: κύκλοι α) ΠΑΙΔΕΙΑ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ και β) ΥΓΕΙΑ-ΠΡΟΝΟΙΑ-ΑΣΦΑΛΙΣΗ
Β. ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ: κύκλοι α) ΔΗΜΟΣΙΟΝΟΜΙΚΑ-ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΑ, β) ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ-ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΣ και γ) ΧΩΡΟΤΑΞΙΑ-ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ-ΥΠΟΔΟΜΕΣ
Γ. ΑΣΦΑΛΕΙΑ: κύκλοι α) ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ και β) ΚΥΣΕΑ
Δ. ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ: κύκλοι α) ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ, β) ΝΣΚ και γ) ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Αν σε κάθε έναν από τους κύκλους αυτούς θέσετε το πρωταρχικό ερώτημα ΠΟΙΟΤΗΤΟΣ ΔΙΟΙΚΗΣΕΩΣ "τί περιμένει ο ΠΟΛΙΤΗΣ από την Διοίκηση;" και ακολουθήσετε τις απαιτούμενες ροές που διασφαλίζουν με τον οικονομικότερο (από πλευράς χρόνου και πόρων) και ποιοτικό ταυτοχρόνως τρόπο την απόλαυση από τον ΠΟΛΙΤΗ των υπηρεσιών του ΚΡΑΤΟΥΣ θα έχετε έναν πολύ καλύτερο οδηγό καλής νομοθέτησης για όλα τα θέματα υπό την προϋπόθεση διαπαιδαγώγησης όλων των εμπλεκομένων σε λογική ΠΟΙΟΤΗΤΟΣ ΔΙΟΙΚΗΣΕΩΣ: ΟΛΟΙ οι εμπλεκόμενοι (μηδέ της Βουλής και των Ελεγκτικών Αρχών εξαιρουμένων) πρέπει να μάθουν να βλέπουν στην αρχή και το τέλος κάθε διεργασίας-διαδικασίας στην Δημόσια Διοίκηση τον τελικό αποδέκτη, ήτοι τον ΠΟΛΙΤΗ και να λειτουργούν με γνώμονα το ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΥΜΦΕΡΟΝ!
Στην διάθεσή σας για περαιτέρω διευκρινήσεις
Δρ Γεώργιος Γιαννιτσιώτης
Πολιτικός Επιστήμων - Διεθνολόγος
Επιθεωρητής Συστημάτων Διοίκησης Ποιότητος
ΥΓ Η ανασυγκρότηση της εκτελεστικής διοίκησης με βάση τους ανωτέρω κύκλους ποιότητος επισύρει τον περιορισμό των μελών του Υπουργικού Συμβουλίου σε 7-12 το πολύ!
Με το παρόν νομοσχέδιο σκιαγραφείται ένα ατελές σύστημα διασφάλισης ποιότητος νομοθετικού έργου. Δυστυχώς, το χαώδες νομικό σύστημα της χώρας δεν επιτρέπει αισιοδοξία ως προς το αποτέλεσμα καθώς: 1. η πολυνομία δεν μαζεύεται με κωδικοποιήσεις νόμων 2. το χάος επιτείνεται από τις ερμηνευτικές εγκυκλίους και τη νομολογία των Δικαστικών Αρχών 3. Επιτροπές και άλλα δυσκίνητα όργανα ουδέποτε λειτούργησαν. Αντί να χάνετε χρόνο με αυτό το νομοθέτημα που (λόγω αοριστίας της ορολογίας του) θα χρειαστεί 100 ερμηνευτικές εγκυκλίους για να εφαρμοστεί (εαν εφαρμοστεί ποτέ), είναι προτιμώτερο να δημιουργήσετε τους ακόλουθους κύκλους νομοθετικής ποιότητος (ανασυγκροτώντας παράλληλα την εκτελεστική διοίκηση με βάση αυτούς): Α. ΚΟΙΝΩΝΙΑ: κύκλοι α) ΠΑΙΔΕΙΑ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ και β) ΥΓΕΙΑ-ΠΡΟΝΟΙΑ-ΑΣΦΑΛΙΣΗ Β. ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ: κύκλοι α) ΔΗΜΟΣΙΟΝΟΜΙΚΑ-ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΑ, β) ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ-ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΣ και γ) ΧΩΡΟΤΑΞΙΑ-ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ-ΥΠΟΔΟΜΕΣ Γ. ΑΣΦΑΛΕΙΑ: κύκλοι α) ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ και β) ΚΥΣΕΑ Δ. ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ: κύκλοι α) ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ, β) ΝΣΚ και γ) ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ Αν σε κάθε έναν από τους κύκλους αυτούς θέσετε το πρωταρχικό ερώτημα ΠΟΙΟΤΗΤΟΣ ΔΙΟΙΚΗΣΕΩΣ "τί περιμένει ο ΠΟΛΙΤΗΣ από την Διοίκηση;" και ακολουθήσετε τις απαιτούμενες ροές που διασφαλίζουν με τον οικονομικότερο (από πλευράς χρόνου και πόρων) και ποιοτικό ταυτοχρόνως τρόπο την απόλαυση από τον ΠΟΛΙΤΗ των υπηρεσιών του ΚΡΑΤΟΥΣ θα έχετε έναν πολύ καλύτερο οδηγό καλής νομοθέτησης για όλα τα θέματα υπό την προϋπόθεση διαπαιδαγώγησης όλων των εμπλεκομένων σε λογική ΠΟΙΟΤΗΤΟΣ ΔΙΟΙΚΗΣΕΩΣ: ΟΛΟΙ οι εμπλεκόμενοι (μηδέ της Βουλής και των Ελεγκτικών Αρχών εξαιρουμένων) πρέπει να μάθουν να βλέπουν στην αρχή και το τέλος κάθε διεργασίας-διαδικασίας στην Δημόσια Διοίκηση τον τελικό αποδέκτη, ήτοι τον ΠΟΛΙΤΗ και να λειτουργούν με γνώμονα το ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΥΜΦΕΡΟΝ! Στην διάθεσή σας για περαιτέρω διευκρινήσεις Δρ Γεώργιος Γιαννιτσιώτης Πολιτικός Επιστήμων - Διεθνολόγος Επιθεωρητής Συστημάτων Διοίκησης Ποιότητος ΥΓ Η ανασυγκρότηση της εκτελεστικής διοίκησης με βάση τους ανωτέρω κύκλους ποιότητος επισύρει τον περιορισμό των μελών του Υπουργικού Συμβουλίου σε 7-12 το πολύ!