Η επιστημονικότητα που αναφέρεται ως εισαγωγή για το σχέδιο Νόμου είναι προβληματική. Ποια "σχολή" χρησιμοποιείτε; Ποια είναι η γενική αποστολή, η γενική οριοθέτηση και κατοχύρωση του Δημόσιου τομέα στη σημερινή εποχή στην Ελλάδα μας;
Αντί των παραπάνω διακρίνουμε ετεροβαρείς διατάξεις που υποβαθμίζουν την εμπειρία, αναδεικνύουν ως θέμα τη Διοίκηση του ΕΚΔΔΑ και κάνει τις θέσεις προσωπικού ευέλικτες, σύμφωνα με απόφαση Υπουργού.
Οι προτάσεις μου:
1) Θεσμοθέτηση ενός Νόμου για τη Δημόσια Διοίκηση της Χώρας συμπεριλαμβανομένου θεμάτων για τους ΟΤΑ και όλα τα Νομικά Πρόσωπα που εμπλέκεται το Κράτος. Παύουν να βρίσκονται σε σύγχυση η έννοια του Στενού του Ευρύτερου των ΟΤΑ και των Ν.Π.Δ. και ιδιωτικού Τομέα.
- Διατύπωση Αποστολής της Δημόσιας Διοίκησης.
- Απαρίθμηση Αρμοδιοτήτων που υπηρετούνται από τη Δημόσια Διοίκηση.
- Διαχωρισμός Αρμοδιοτήτων ανά Υπουργείο, υπηρεσία, ΟΤΑ Α' ή Β' βαθμού, Νομικά Πρόσωπα καθ' ύλην ή κατά περιοχή.
2) Καθορισμός θεμάτων εύρους στα Υπουργεία, ΟΤΑ, Ν.Π. Για παράδειγμα:
- Να θεσμοθετηθεί αριθμός κατοίκων και ΟΤΑ. Να δοθεί η δυνατότητα σε 1000 κατοίκους να αυτοδιοικούνται.
- Να υπάρχει συγκεκριμένος αριθμός οργανικών θέσεων με περιγραφή θέσεων εργασίας σε κάθε υπηρεσία.
- Να φαίνεται καθαρά πότε κάθε Υπουργείο ή Υπηρεσία έχει θέση Γενικού Διευθυντή, Διευθυντή, Τμηματάρχη κλπ.
3) Να οριστεί η διαδικασία της στοχοθεσίας που θα έχει έντονο το στοιχείο της διαβούλευσης από κάτω προς τα πάνω και της προσαρμογής στους γενικούς στόχους της Κυβέρνησης ανά έτος.
4) Να οριστεί η αξιολόγηση βάση στόχων ανά υπηρεσία και θέση ευθύνης.
5) Να υπάρξει εκσυγχρονισμός του καθηκοντολογίου που θα ορίζονται τα δικαιώματα, οι ευθύνες και οι πειθαρχικές διαδικασίες του υπαλλήλου
Μόνο έτσι δημιουργείται μία νέα Δημόσια Διοίκηση.
Η επιστημονικότητα που αναφέρεται ως εισαγωγή για το σχέδιο Νόμου είναι προβληματική. Ποια "σχολή" χρησιμοποιείτε; Ποια είναι η γενική αποστολή, η γενική οριοθέτηση και κατοχύρωση του Δημόσιου τομέα στη σημερινή εποχή στην Ελλάδα μας; Αντί των παραπάνω διακρίνουμε ετεροβαρείς διατάξεις που υποβαθμίζουν την εμπειρία, αναδεικνύουν ως θέμα τη Διοίκηση του ΕΚΔΔΑ και κάνει τις θέσεις προσωπικού ευέλικτες, σύμφωνα με απόφαση Υπουργού. Οι προτάσεις μου: 1) Θεσμοθέτηση ενός Νόμου για τη Δημόσια Διοίκηση της Χώρας συμπεριλαμβανομένου θεμάτων για τους ΟΤΑ και όλα τα Νομικά Πρόσωπα που εμπλέκεται το Κράτος. Παύουν να βρίσκονται σε σύγχυση η έννοια του Στενού του Ευρύτερου των ΟΤΑ και των Ν.Π.Δ. και ιδιωτικού Τομέα. - Διατύπωση Αποστολής της Δημόσιας Διοίκησης. - Απαρίθμηση Αρμοδιοτήτων που υπηρετούνται από τη Δημόσια Διοίκηση. - Διαχωρισμός Αρμοδιοτήτων ανά Υπουργείο, υπηρεσία, ΟΤΑ Α' ή Β' βαθμού, Νομικά Πρόσωπα καθ' ύλην ή κατά περιοχή. 2) Καθορισμός θεμάτων εύρους στα Υπουργεία, ΟΤΑ, Ν.Π. Για παράδειγμα: - Να θεσμοθετηθεί αριθμός κατοίκων και ΟΤΑ. Να δοθεί η δυνατότητα σε 1000 κατοίκους να αυτοδιοικούνται. - Να υπάρχει συγκεκριμένος αριθμός οργανικών θέσεων με περιγραφή θέσεων εργασίας σε κάθε υπηρεσία. - Να φαίνεται καθαρά πότε κάθε Υπουργείο ή Υπηρεσία έχει θέση Γενικού Διευθυντή, Διευθυντή, Τμηματάρχη κλπ. 3) Να οριστεί η διαδικασία της στοχοθεσίας που θα έχει έντονο το στοιχείο της διαβούλευσης από κάτω προς τα πάνω και της προσαρμογής στους γενικούς στόχους της Κυβέρνησης ανά έτος. 4) Να οριστεί η αξιολόγηση βάση στόχων ανά υπηρεσία και θέση ευθύνης. 5) Να υπάρξει εκσυγχρονισμός του καθηκοντολογίου που θα ορίζονται τα δικαιώματα, οι ευθύνες και οι πειθαρχικές διαδικασίες του υπαλλήλου Μόνο έτσι δημιουργείται μία νέα Δημόσια Διοίκηση.