Σε σχέση με τους προϊσταμένους των οργανικών μονάδων, θεωρώ ότι το σχέδιο νόμου είναι άτολμο και πολύ πίσω από τις ανάγκες της σημερινής εποχής για μια σύγχρονη, παραγωγική και αποτελεσματική δημόσια διοίκηση. Μερικές προτάσεις:
1. Άμεση απομάκρυνση από θέσεις ευθύνης, ανθρώπων που έχουν τοποθετηθεί εδώ και δεκαετίες σε αυτές με μόνο προσόν την προσκόλληση τους σε συγκεκριμένες κομματικές - συνδικαλιστικές ομάδες. Με ποιο τρόπο; Μέσω μιας "έξυπνης" πριμοδότησης , που θα προωθήσει στις θέσεις αυτές νέους, άφθαρτους με πλούσια προσόντα (διδακτορικά, μεταπτυχιακά, απόφοιτοι ΕΣΔΔ, ξένες γλώσσες, επιμορφώσεις), εμπειρία στο τομέα τους και όρεξη για δουλειά και καινοτομίες.
2. Από τη βάση δεδομένων που προέκυψε από την απογραφή των δημοσίων υπαλλήλων είναι πολύ εύκολο να αλιευθούν οι υποψήφιοι. Υπάρχουν εκεί όλα τα απαιτούμενα στοιχεία. Με συγκεκριμένες "λέξεις κλειδιά" είναι δυνατό να παραχθούν λίστες υποψηφίων. Στη συνέχεια περαιτέρω φιλτράρισμα τους μέσω εκθέσεων αξιολόγησης , εμπειρίας, αξιοκρατικής συνέντευξης κλπ. Τέλος, τοποθέτηση τους στις θέσεις ευθύνης που διατίθενται ανά Υπουργείο ή άλλους φορείς.
3. Διασφάλιση ότι η αξιοκρατική διαδικασία επιλογής προϊσταμένων θα είναι άμεση και όχι μετά από μεταβατικές διαδικασίες που θα διαρκέσουν χρόνια. Όχι και πάλι οι ίδιοι άνθρωποι "μεταβατικά" να παραμείνουν στις θέσεις τους.
4. Τέλος, κανείς δε θα παραμένει στη θέση ευθύνης που θα κατέχει για περισσότερο από 5 έτη (όπως γίνεται και στις υπηρεσίες της ΕΕ). Υποχρεωτική μετακίνηση του σε άλλη θέση μετά την παρέλευση της πενταετίας. Ουδείς αναντικατάστατος. Να σταματήσει το φαινόμενο των αμετακίνητων προϊσταμένων σε συγκεκριμένες θέσεις για δεκαετίες (με όσα συνεπάγονται)
Σε σχέση με τους προϊσταμένους των οργανικών μονάδων, θεωρώ ότι το σχέδιο νόμου είναι άτολμο και πολύ πίσω από τις ανάγκες της σημερινής εποχής για μια σύγχρονη, παραγωγική και αποτελεσματική δημόσια διοίκηση. Μερικές προτάσεις: 1. Άμεση απομάκρυνση από θέσεις ευθύνης, ανθρώπων που έχουν τοποθετηθεί εδώ και δεκαετίες σε αυτές με μόνο προσόν την προσκόλληση τους σε συγκεκριμένες κομματικές - συνδικαλιστικές ομάδες. Με ποιο τρόπο; Μέσω μιας "έξυπνης" πριμοδότησης , που θα προωθήσει στις θέσεις αυτές νέους, άφθαρτους με πλούσια προσόντα (διδακτορικά, μεταπτυχιακά, απόφοιτοι ΕΣΔΔ, ξένες γλώσσες, επιμορφώσεις), εμπειρία στο τομέα τους και όρεξη για δουλειά και καινοτομίες. 2. Από τη βάση δεδομένων που προέκυψε από την απογραφή των δημοσίων υπαλλήλων είναι πολύ εύκολο να αλιευθούν οι υποψήφιοι. Υπάρχουν εκεί όλα τα απαιτούμενα στοιχεία. Με συγκεκριμένες "λέξεις κλειδιά" είναι δυνατό να παραχθούν λίστες υποψηφίων. Στη συνέχεια περαιτέρω φιλτράρισμα τους μέσω εκθέσεων αξιολόγησης , εμπειρίας, αξιοκρατικής συνέντευξης κλπ. Τέλος, τοποθέτηση τους στις θέσεις ευθύνης που διατίθενται ανά Υπουργείο ή άλλους φορείς. 3. Διασφάλιση ότι η αξιοκρατική διαδικασία επιλογής προϊσταμένων θα είναι άμεση και όχι μετά από μεταβατικές διαδικασίες που θα διαρκέσουν χρόνια. Όχι και πάλι οι ίδιοι άνθρωποι "μεταβατικά" να παραμείνουν στις θέσεις τους. 4. Τέλος, κανείς δε θα παραμένει στη θέση ευθύνης που θα κατέχει για περισσότερο από 5 έτη (όπως γίνεται και στις υπηρεσίες της ΕΕ). Υποχρεωτική μετακίνηση του σε άλλη θέση μετά την παρέλευση της πενταετίας. Ουδείς αναντικατάστατος. Να σταματήσει το φαινόμενο των αμετακίνητων προϊσταμένων σε συγκεκριμένες θέσεις για δεκαετίες (με όσα συνεπάγονται)