Διαβάζοντας το εισαγωγικό σημείωμα του σχεδίου νόμου «Οργάνωση Δημόσιας Διοίκησης και άλλες διατάξεις», σχημάτισα την εντύπωση , ότι επί τέλους με αυτό θα επιχειρηθεί βαθιά τομή στην δημόσια διοίκηση.
Ειδικότερα το εισαγωγικό σημείωμα του παραπάνω σχεδίου νόμου αναφέρει τα παρακάτω , που μου δημιούργησαν αυτή την εντύπωση:
1. Η ορθολογική οργάνωση των δημοσίων υπηρεσιών θα διασφαλίσει την λειτουργική επάρκεια και την ικανότητα της Διοίκησης να ανταποκριθεί στην κύρια αποστολή της, που είναι η παροχή των καλύτερων δυνατών υπηρεσιών στον πολίτη.
2. Η αναδιοργάνωση της Διοίκησης υπακούει σε μια διαφορετική σε σχέση με το παρελθόν μεθοδολογία.Τα νέα οργανωτικά σχήματα που θα προκύψουν θα είναι σε θέση να εγγυηθούν τη βέλτιστη λειτουργία της Διοίκησης και την απαλλαγή της από ανορθολογικές, δύσκαμπτες και απρόσφορες δομές.
3. Το νέο σχέδιο νόμου δίνει έμφαση στο γενικό περιεχόμενο, τη σύνταξη και την έγκριση των νέων οργανισμών των δημοσίων υπηρεσιών. Με τις σχετικές διατάξεις δίνονται οι κατευθυντήριες επιταγές για το περιεχόμενο των νέων οργανισμών.
Προχωρώντας όμως στην ανάγνωση του σχεδίου νόμου ανά άρθρο, δεν είδα να εξειδικεύεται τίποτα από τα παραπάνω, παρά μόνο ν’ αναμασώνται παλαιότερες διατάξεις ή να γίνονται τροποποιήσεις υφισταμένων νόμων, χωρίς καμία απολύτως ουσία.
Έτσι:
Α- Στο Άρθρο 01 «Περιεχόμενο, έγκριση και τροποποίηση Οργανισμών[1]», δεν αναφέρει τίποτα το διαφορετικό, απ’ ότι σε γενικές γραμμές ισχύει μέχρι σήμερα. Οι Οργανισμοί με το νέο θεσμικό πλαίσιο θα γίνουν με την ίδια διαδικασία, που στο παρελθόν μας οδήγησε στην εξυπηρέτηση των ημέτερων, χωρίς να εγγυώνται την βέλτιστη λειτουργία της Δημόσιας Διοίκησης. Η έγκριση τους θα γίνει με μία κοινή υπουργική απόφαση, ενώ για την σύνταξη τους δεν αναφέρεται τίποτα το νέο. Ο αρμόδιος Υπουργός θα συγκροτήσει, όπως γίνεται μέχρι τώρα, μία Ομάδα εργασίας (άραγε άμισθη;), που θ’ αποτελείται από υπηρεσιακούς παράγοντες. Αυτοί με την σειρά τους ,θα κοιτάξουν με τους Οργανισμούς ... «να βλογήσουν τα γένια τους». Θα δημιουργήσουν Γενικές Διευθύνσεις και Διευθύνσεις «φωτογραφικές» για ημετέρους, τις οποίες θα φορτώσουν με εικονικές αρμοδιότητες, για να καταδείξουν ότι αυτές είναι πλήρεις αντικειμένου.
Β- Τα υπόλοιπα άρθρα του σχεδίου νόμου τροποποιούν , συμπληρώνουν ή καταργούν υφιστάμενες διατάξεις νόμων, χωρίς καμία ουσία. Το πρόβλημα δεν είναι π.χ. αν ο Γενικός Διευθυντής για να επιλεγεί πρέπει να έχει 12 ή 15 ή 20 χρόνια προϋπηρεσία σαν Διευθυντής, αλλά τι μορφή θα έχει η νέα Γενική Διεύθυνση.
Δηλαδή κάθε άλλο παρά με την οργάνωση της Δημόσιας Διοίκησης ασχολείται το παρόν σχέδιο νόμου.
Πρόκειται για ένα σχέδιο νόμου κυριολεκτικά ψευδεπίγραφο!!!
Περισσότερη ανάλυση του παραπάνω σχεδίου νόμου γίνεται στο blog μου (http://anastasiospanag.blogspot.gr/2013/05/blog-post.html)
Διαβάζοντας το εισαγωγικό σημείωμα του σχεδίου νόμου «Οργάνωση Δημόσιας Διοίκησης και άλλες διατάξεις», σχημάτισα την εντύπωση , ότι επί τέλους με αυτό θα επιχειρηθεί βαθιά τομή στην δημόσια διοίκηση. Ειδικότερα το εισαγωγικό σημείωμα του παραπάνω σχεδίου νόμου αναφέρει τα παρακάτω , που μου δημιούργησαν αυτή την εντύπωση: 1. Η ορθολογική οργάνωση των δημοσίων υπηρεσιών θα διασφαλίσει την λειτουργική επάρκεια και την ικανότητα της Διοίκησης να ανταποκριθεί στην κύρια αποστολή της, που είναι η παροχή των καλύτερων δυνατών υπηρεσιών στον πολίτη. 2. Η αναδιοργάνωση της Διοίκησης υπακούει σε μια διαφορετική σε σχέση με το παρελθόν μεθοδολογία.Τα νέα οργανωτικά σχήματα που θα προκύψουν θα είναι σε θέση να εγγυηθούν τη βέλτιστη λειτουργία της Διοίκησης και την απαλλαγή της από ανορθολογικές, δύσκαμπτες και απρόσφορες δομές. 3. Το νέο σχέδιο νόμου δίνει έμφαση στο γενικό περιεχόμενο, τη σύνταξη και την έγκριση των νέων οργανισμών των δημοσίων υπηρεσιών. Με τις σχετικές διατάξεις δίνονται οι κατευθυντήριες επιταγές για το περιεχόμενο των νέων οργανισμών. Προχωρώντας όμως στην ανάγνωση του σχεδίου νόμου ανά άρθρο, δεν είδα να εξειδικεύεται τίποτα από τα παραπάνω, παρά μόνο ν’ αναμασώνται παλαιότερες διατάξεις ή να γίνονται τροποποιήσεις υφισταμένων νόμων, χωρίς καμία απολύτως ουσία. Έτσι: Α- Στο Άρθρο 01 «Περιεχόμενο, έγκριση και τροποποίηση Οργανισμών[1]», δεν αναφέρει τίποτα το διαφορετικό, απ’ ότι σε γενικές γραμμές ισχύει μέχρι σήμερα. Οι Οργανισμοί με το νέο θεσμικό πλαίσιο θα γίνουν με την ίδια διαδικασία, που στο παρελθόν μας οδήγησε στην εξυπηρέτηση των ημέτερων, χωρίς να εγγυώνται την βέλτιστη λειτουργία της Δημόσιας Διοίκησης. Η έγκριση τους θα γίνει με μία κοινή υπουργική απόφαση, ενώ για την σύνταξη τους δεν αναφέρεται τίποτα το νέο. Ο αρμόδιος Υπουργός θα συγκροτήσει, όπως γίνεται μέχρι τώρα, μία Ομάδα εργασίας (άραγε άμισθη;), που θ’ αποτελείται από υπηρεσιακούς παράγοντες. Αυτοί με την σειρά τους ,θα κοιτάξουν με τους Οργανισμούς ... «να βλογήσουν τα γένια τους». Θα δημιουργήσουν Γενικές Διευθύνσεις και Διευθύνσεις «φωτογραφικές» για ημετέρους, τις οποίες θα φορτώσουν με εικονικές αρμοδιότητες, για να καταδείξουν ότι αυτές είναι πλήρεις αντικειμένου. Β- Τα υπόλοιπα άρθρα του σχεδίου νόμου τροποποιούν , συμπληρώνουν ή καταργούν υφιστάμενες διατάξεις νόμων, χωρίς καμία ουσία. Το πρόβλημα δεν είναι π.χ. αν ο Γενικός Διευθυντής για να επιλεγεί πρέπει να έχει 12 ή 15 ή 20 χρόνια προϋπηρεσία σαν Διευθυντής, αλλά τι μορφή θα έχει η νέα Γενική Διεύθυνση. Δηλαδή κάθε άλλο παρά με την οργάνωση της Δημόσιας Διοίκησης ασχολείται το παρόν σχέδιο νόμου. Πρόκειται για ένα σχέδιο νόμου κυριολεκτικά ψευδεπίγραφο!!! Περισσότερη ανάλυση του παραπάνω σχεδίου νόμου γίνεται στο blog μου (http://anastasiospanag.blogspot.gr/2013/05/blog-post.html)