Ενιαίοι οργανισμοί για ομάδες νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου δεν είναι δυνατόν να καταρτιστούν γιατί επί της ουσίας καταργείται η αυτοτέλειά τους. Μπορούν να προταθούν πρότυπα οργανογραμμάτων (οργανισμών) ή ελάχιστες προϋποθέσεις/προδιαγραφές ύπαρξης οργανικών μονάδων, όπως έγινε με τον Καλλικράτη. Αυτοτελή Τμήματα στο πλαίσιο ενός οργανισμού δεν νοούνται (όλες οι μονάδες πρέπει να υπάγονται και να ελέγχονται από κάπου).
Με προεδρικό διάταγμα να εγκρίνονται, τροποποιούνται, αντικαθίστανται οργανισμοί, τη στιγμή που το πολίτευμα είναι κοινοβουλευτική (όχι προεδρική) δημοκρατία και μάλιστα με πρόταση Υπουργών (Διοικ. Μεταρ.-Οικονομικών) μη εκλεγμένων; Και με βάση ποια κριτήρια θα αξιολογούνται οι οργανισμοί; Η αξιολόγηση δεν έχει λειτουργήσει ποτέ στην Ελλάδα όπως θα έπρεπε (αμερόληπτα κι αντικειμενικά), αν κρίνουμε από τις καταργήσεις/συγχωνεύσεις που προτάθηκαν και υλοποιήθηκαν στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση (πραγματοποιήθηκαν με βάση τοπικά, συντεχνιακά κ.ά. συμφέροντα).
Ενιαίοι οργανισμοί για ομάδες νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου δεν είναι δυνατόν να καταρτιστούν γιατί επί της ουσίας καταργείται η αυτοτέλειά τους. Μπορούν να προταθούν πρότυπα οργανογραμμάτων (οργανισμών) ή ελάχιστες προϋποθέσεις/προδιαγραφές ύπαρξης οργανικών μονάδων, όπως έγινε με τον Καλλικράτη. Αυτοτελή Τμήματα στο πλαίσιο ενός οργανισμού δεν νοούνται (όλες οι μονάδες πρέπει να υπάγονται και να ελέγχονται από κάπου). Με προεδρικό διάταγμα να εγκρίνονται, τροποποιούνται, αντικαθίστανται οργανισμοί, τη στιγμή που το πολίτευμα είναι κοινοβουλευτική (όχι προεδρική) δημοκρατία και μάλιστα με πρόταση Υπουργών (Διοικ. Μεταρ.-Οικονομικών) μη εκλεγμένων; Και με βάση ποια κριτήρια θα αξιολογούνται οι οργανισμοί; Η αξιολόγηση δεν έχει λειτουργήσει ποτέ στην Ελλάδα όπως θα έπρεπε (αμερόληπτα κι αντικειμενικά), αν κρίνουμε από τις καταργήσεις/συγχωνεύσεις που προτάθηκαν και υλοποιήθηκαν στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση (πραγματοποιήθηκαν με βάση τοπικά, συντεχνιακά κ.ά. συμφέροντα).