• Να εστιάσει το Άρθρο 04 στους ΟΤΑ και να εξηγηθούν ρητά οι προϋποθέσεις διατήρησης/ κατάργησης ΝΠΔΔ των ΟΤΑ. Μια απλή καταγραφή αυτών των Νομικών Προσώπων – εκείνα τα οποία έχουν διατηρηθεί - θα καταδείξει την κατασπατάληση οικονομικών & ανθρώπινων πόρων. Ενώ υπάρχουν οι οδηγίες της ΕΕΤΑΑ (2011)για σύσταση οργανογραμμάτων και οργανισμών εσωτερικής υπηρεσίας Νομικών Προσώπων των Δήμων, υπάρχουν ακόμη ΝΠΔΔ που αν και τροποποίησαν/ αναμόρφωσαν τους Ο.Ε.Υ. δεν εκπληρώνουν τις βασικές προϋποθέσεις λειτουργίας τους. Αφού υπάρχει η εγκύκλιος: υπ’ αριθ. ΔΟΑ/Φ.14/1/οικ.21732/31.10.2011 Εγκύκλιος του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, που δεν επιτρέπει να προωθούνται για υπογραφή στα αρμόδια όργανα οι νέοι οργανισμοί των φορέων (ΝΠΔΔ, ΟΤΑ) προτού προσαρμοστούν στις διατάξεις του άρθρου 33 του νόμου Ν.4024/2011 ΠΕΡΙ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ, γιατί εγκρίθηκαν Ο.Ε.Υ. κάποιων ΝΠΔΔ που δεν τηρούν τα παραπάνω;
• Τα ΝΠΔΔ των Δήμων που δεν συμφωνούν με αυτές τις προϋποθέσεις να καταργηθούν χωρίς άλλες καθυστερήσεις και να μην επιτρέπεται καμιά εξαίρεση λόγω «πολιτικών» παρεμβάσεων. Ήδη στους Δήμους έχουν δημιουργηθεί τεράστια προβλήματα από έλλειψη προσωπικού που μπορεί να πληρωθεί από τους υπαλλήλους των Νομικών προσώπων που θα καταργηθούν. Χωρίς άμεσες και αποτελεσματικές δράσεις δεν θα επέλθει καμιά βελτίωση στο Δημόσιο και ευρύτερο δημόσιο τομέα.
• Να προβλέπεται εξωτερική και εσωτερική αξιολόγηση των δομών & υπηρεσιών των ΟΤΑ, αλλά και των ΝΠΔΔ τους, όπως γίνεται για τα ΑΕΙ.
• Να απαιτείται επιμόρφωση σύγχρονης διοικητικής αντίληψης ή/και άλλων επιμορφώσεων στις νέες τεχνολογίες & ξένες γλώσσες, προκειμένου να προάγονται σε θέσεις ευθύνης πραγματικά άξια στελέχη όχι μόνο των Δήμων αλλά και των νομικών προσώπων τους.
• Να μην εξισώνονται οι εργαζόμενοι Δ.Ε. με ΤΕ και ΠΕ. Δεν επιτρέπεται να διοικείται μια Υπηρεσία ή ΝΠΔΔ Δήμου από υπαλλήλους χαμηλού εκπαιδευτικού επιπέδου «εν απουσία άλλου…». Χρειάζονται μόνο εκείνα τα στελέχη που είναι εφοδιασμένα με σύγχρονες γνώσεις και δεξιότητες, με καινοτόμες ιδέες και πνεύμα πρωτοβουλίας - στοιχεία που τα καθιστούν ικανά να ανταποκρίνονται στις προκλήσεις που αναφύονται στο διαρκώς μεταβαλλόμενο διοικητικό περιβάλλον. Εάν δεν υπάρχουν ανάλογα στελέχη να θεσπιστεί ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ για ανάπτυξη σύγχρονης διοικητικής αντίληψης & γνώσης νέων τεχνολογιών.
• Να συγχωνευθούν σε μια Υπηρεσία του Δήμου ή σε ένα Οργανισμό, δύο ΝΠΔΔ στα οποία παρουσιάζεται αλληλοεπικάλυψη αρμοδιοτήτων και δράσεων, χωρίς εξαιρέσεις. Η παρούσα κατάσταση δεν επιτρέπει πλέον παρέκκλιση (λόγω πολιτικής παρέμβασης, εξυπηρέτησης «πελατειακών» σχέσεων κ.α.) από κάποιες γενικές αρχές διασφάλισης της ποιότητας των υπηρεσιών και αξιοποίησης ικανών & υψηλού μορφωτικού επιπέδου στελεχών.
• Να εστιάσει το Άρθρο 04 στους ΟΤΑ και να εξηγηθούν ρητά οι προϋποθέσεις διατήρησης/ κατάργησης ΝΠΔΔ των ΟΤΑ. Μια απλή καταγραφή αυτών των Νομικών Προσώπων – εκείνα τα οποία έχουν διατηρηθεί - θα καταδείξει την κατασπατάληση οικονομικών & ανθρώπινων πόρων. Ενώ υπάρχουν οι οδηγίες της ΕΕΤΑΑ (2011)για σύσταση οργανογραμμάτων και οργανισμών εσωτερικής υπηρεσίας Νομικών Προσώπων των Δήμων, υπάρχουν ακόμη ΝΠΔΔ που αν και τροποποίησαν/ αναμόρφωσαν τους Ο.Ε.Υ. δεν εκπληρώνουν τις βασικές προϋποθέσεις λειτουργίας τους. Αφού υπάρχει η εγκύκλιος: υπ’ αριθ. ΔΟΑ/Φ.14/1/οικ.21732/31.10.2011 Εγκύκλιος του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, που δεν επιτρέπει να προωθούνται για υπογραφή στα αρμόδια όργανα οι νέοι οργανισμοί των φορέων (ΝΠΔΔ, ΟΤΑ) προτού προσαρμοστούν στις διατάξεις του άρθρου 33 του νόμου Ν.4024/2011 ΠΕΡΙ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ, γιατί εγκρίθηκαν Ο.Ε.Υ. κάποιων ΝΠΔΔ που δεν τηρούν τα παραπάνω; • Τα ΝΠΔΔ των Δήμων που δεν συμφωνούν με αυτές τις προϋποθέσεις να καταργηθούν χωρίς άλλες καθυστερήσεις και να μην επιτρέπεται καμιά εξαίρεση λόγω «πολιτικών» παρεμβάσεων. Ήδη στους Δήμους έχουν δημιουργηθεί τεράστια προβλήματα από έλλειψη προσωπικού που μπορεί να πληρωθεί από τους υπαλλήλους των Νομικών προσώπων που θα καταργηθούν. Χωρίς άμεσες και αποτελεσματικές δράσεις δεν θα επέλθει καμιά βελτίωση στο Δημόσιο και ευρύτερο δημόσιο τομέα. • Να προβλέπεται εξωτερική και εσωτερική αξιολόγηση των δομών & υπηρεσιών των ΟΤΑ, αλλά και των ΝΠΔΔ τους, όπως γίνεται για τα ΑΕΙ. • Να απαιτείται επιμόρφωση σύγχρονης διοικητικής αντίληψης ή/και άλλων επιμορφώσεων στις νέες τεχνολογίες & ξένες γλώσσες, προκειμένου να προάγονται σε θέσεις ευθύνης πραγματικά άξια στελέχη όχι μόνο των Δήμων αλλά και των νομικών προσώπων τους. • Να μην εξισώνονται οι εργαζόμενοι Δ.Ε. με ΤΕ και ΠΕ. Δεν επιτρέπεται να διοικείται μια Υπηρεσία ή ΝΠΔΔ Δήμου από υπαλλήλους χαμηλού εκπαιδευτικού επιπέδου «εν απουσία άλλου…». Χρειάζονται μόνο εκείνα τα στελέχη που είναι εφοδιασμένα με σύγχρονες γνώσεις και δεξιότητες, με καινοτόμες ιδέες και πνεύμα πρωτοβουλίας - στοιχεία που τα καθιστούν ικανά να ανταποκρίνονται στις προκλήσεις που αναφύονται στο διαρκώς μεταβαλλόμενο διοικητικό περιβάλλον. Εάν δεν υπάρχουν ανάλογα στελέχη να θεσπιστεί ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ για ανάπτυξη σύγχρονης διοικητικής αντίληψης & γνώσης νέων τεχνολογιών. • Να συγχωνευθούν σε μια Υπηρεσία του Δήμου ή σε ένα Οργανισμό, δύο ΝΠΔΔ στα οποία παρουσιάζεται αλληλοεπικάλυψη αρμοδιοτήτων και δράσεων, χωρίς εξαιρέσεις. Η παρούσα κατάσταση δεν επιτρέπει πλέον παρέκκλιση (λόγω πολιτικής παρέμβασης, εξυπηρέτησης «πελατειακών» σχέσεων κ.α.) από κάποιες γενικές αρχές διασφάλισης της ποιότητας των υπηρεσιών και αξιοποίησης ικανών & υψηλού μορφωτικού επιπέδου στελεχών.