Ειδικά, επί του άρθρου 02, §7.α (4) χρειάζεται να διευκρινιστεί επακριβώς ποια θα είναι «τα νόμιμα τυπικά προσόντα για την επιλογή σε θέση προϊσταμένου αντίστοιχου επιπέδου», διότι σε εσωτερικό κανονισμό ΝΠΔΔ ενός ΟΤΑ της Ανατολικής Αττικής προάγονται, ακόμη και τώρα, σε θέσεις ευθύνης υπάλληλοι, για παράδειγμα, ΤΕ χωρίς συνάφεια προς το αντικείμενο της θέσης τους «λόγω απουσίας άλλων με εκπαίδευση ΠΕ ή συναφούς εκπαίδευσης».
Άρθρο 02, § 7.β αναφέρεται «εφόσον υπάρχουν σχετικά στοιχεία αξιολόγησης του υπαλλήλου». Καταρχήν, θα πρέπει να οριστεί υποχρεωτική εξωτερική & εσωτερική αξιολόγηση. Στην περίπτωση, ωστόσο, των ΟΤΑ χρειάζεται να εξαιρεθεί η συμμετοχή αιρετών ή/και υπηρεσιακών συμβουλίων από τις κρίσεις διότι η πραγματικότητα αποδεικνύει καθημερινά την επίδραση των «πελατειακών σχέσεων» σε ανάλογες ενέργειες. Επιπλέον, μετά από πρόσφατη ενημέρωση από την υπηρεσία μας, θα διατεθούν σύντομα κάποια ερωτηματολόγια στους δημοσίους υπαλλήλους (να θεωρήσουμε ότι αφορούν και σε υπαλλήλους ΟΤΑ και ΝΠΔΔ;) για να περιγράψουν τη φύση και το σκοπό της εργασίας τους. Ενώ το ερωτηματολόγιο βρίθει άσκοπων και περιπεπλεγμένων ερωτημάτων δεν συμπεριλαμβάνεται το απολύτως αναγκαίο ερώτημα εξαρχής, δηλαδή: «Ποιο είναι το εκπαιδευτικό σας επίπεδο και πώς αξιοποιείται από την Υπηρεσία στην οποία εργάζεστε;»
Συμπληρωματικά, θα ωφελούσε να ερωτηθεί ο υπάλληλος: «Πώς πιστεύετε ότι μπορούν να αξιοποιηθούν οι γνώσεις και δεξιότητές σας, από την Υπηρεσία σας, και ποιες θα έπρεπε να είναι οι αρμοδιότητές σας σύμφωνα με το αντικείμενο σπουδών και εξειδίκευσης (εάν διαθέτετε) για την αναβάθμιση της Υπηρεσίας σας και βελτίωση της δικής σας απόδοσης;».
Ειδικά, επί του άρθρου 02, §7.α (4) χρειάζεται να διευκρινιστεί επακριβώς ποια θα είναι «τα νόμιμα τυπικά προσόντα για την επιλογή σε θέση προϊσταμένου αντίστοιχου επιπέδου», διότι σε εσωτερικό κανονισμό ΝΠΔΔ ενός ΟΤΑ της Ανατολικής Αττικής προάγονται, ακόμη και τώρα, σε θέσεις ευθύνης υπάλληλοι, για παράδειγμα, ΤΕ χωρίς συνάφεια προς το αντικείμενο της θέσης τους «λόγω απουσίας άλλων με εκπαίδευση ΠΕ ή συναφούς εκπαίδευσης». Άρθρο 02, § 7.β αναφέρεται «εφόσον υπάρχουν σχετικά στοιχεία αξιολόγησης του υπαλλήλου». Καταρχήν, θα πρέπει να οριστεί υποχρεωτική εξωτερική & εσωτερική αξιολόγηση. Στην περίπτωση, ωστόσο, των ΟΤΑ χρειάζεται να εξαιρεθεί η συμμετοχή αιρετών ή/και υπηρεσιακών συμβουλίων από τις κρίσεις διότι η πραγματικότητα αποδεικνύει καθημερινά την επίδραση των «πελατειακών σχέσεων» σε ανάλογες ενέργειες. Επιπλέον, μετά από πρόσφατη ενημέρωση από την υπηρεσία μας, θα διατεθούν σύντομα κάποια ερωτηματολόγια στους δημοσίους υπαλλήλους (να θεωρήσουμε ότι αφορούν και σε υπαλλήλους ΟΤΑ και ΝΠΔΔ;) για να περιγράψουν τη φύση και το σκοπό της εργασίας τους. Ενώ το ερωτηματολόγιο βρίθει άσκοπων και περιπεπλεγμένων ερωτημάτων δεν συμπεριλαμβάνεται το απολύτως αναγκαίο ερώτημα εξαρχής, δηλαδή: «Ποιο είναι το εκπαιδευτικό σας επίπεδο και πώς αξιοποιείται από την Υπηρεσία στην οποία εργάζεστε;» Συμπληρωματικά, θα ωφελούσε να ερωτηθεί ο υπάλληλος: «Πώς πιστεύετε ότι μπορούν να αξιοποιηθούν οι γνώσεις και δεξιότητές σας, από την Υπηρεσία σας, και ποιες θα έπρεπε να είναι οι αρμοδιότητές σας σύμφωνα με το αντικείμενο σπουδών και εξειδίκευσης (εάν διαθέτετε) για την αναβάθμιση της Υπηρεσίας σας και βελτίωση της δικής σας απόδοσης;».