ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Ι: Κανόνες και Πρότυπα που αφορούν στο Οργανωτικό Σχήμα Διαχείρισης, τους Ρόλους και τις Αρμοδιότητες.
Θα πρέπει να καταστεί σαφές αν μιλάμε για ηλεκτρονικές υπηρεσίες ή portals. Ως γενικό σχόλιο, εκτιμούμε ότι εστίαση θα πρέπει να δωθεί στις παρεχόμενες υπηρεσίες (EINAI) και όχι στους ΔΔΤ (ΦΑΙΝΕΣΘΑΙ).
Σε αυτή την κατεύθυνηση θα ήταν ουσιαστική όσο και εντυπωσιακά καινοτομα για το Κρατικό Μηχανισμό η θεσμοθέτηση του Ιδιοκτήτη Υπηρεσίας (Service Owner).
Ο συγκεκριμένος ρόλος αποκτά ιδιαίτερη βαρύτητα σε περιπτώσεις που η υπηρεσία προς τον τελικό πελάτη εξαρτάται/υποστηρίζεται από διαφορετικούς κρατικούς φορείς.
Σε περίπτωση που αυτό δεν κρίνεται είτε σκόπιμο είτε εφικτό, εκτιμούμε ότι οι ρόλοι του:
α. Επιτελικού Υπευθύνου
β. Τεχνικού Υπευθύνου
... θα πρέπει να στελεχωθούν σε επίπεδο κεντρικού μηχανισμού, ιδανικά από τον φορέα που είναι υπεύθυνος για την συνολική διακυβέρνηση των υπηρεσιών.
Σε αντίθετη περίπτωση είναι πολύ πιθανό να δημιουργηθούν silo υπηρεσιών με αδυναμία εγγύησης ποιότητας υπηρεσίας από άκρο σε άκρο (Emd to End Service Quality).
Ανεξαρτήτως με το τελικό σχήμα, είναι ΚΡΙΣΙΜΗΣ σημασίας οι όποιες αρμοδιότητες και υπευθυνότητες να συνδυαστούν με:
1. Τα αντίστοιχα δικαιώματα εγκρίσεων/αποφάσεων
2. Την σχετική εκπαίδευση-κατάρτιση.
3. Τα απαραίτητα εργαλεία-τεχνολογίες
4. Τα σχετικά κινήτρα
3. Αντίστοιχα πλαίσια παρακολούθησης - αξιολόγησης επίδοσεων
Ειδικά για το τελαυταίο θα προτείναμε την υιοθέτηση/προσαρμογή της Balanced Scorecard (http://en.wikipedia.org/wiki/Balanced_scorecard)
Με εκτίμηση
Α-Ν Γκιώνης
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Ι: Κανόνες και Πρότυπα που αφορούν στο Οργανωτικό Σχήμα Διαχείρισης, τους Ρόλους και τις Αρμοδιότητες. Θα πρέπει να καταστεί σαφές αν μιλάμε για ηλεκτρονικές υπηρεσίες ή portals. Ως γενικό σχόλιο, εκτιμούμε ότι εστίαση θα πρέπει να δωθεί στις παρεχόμενες υπηρεσίες (EINAI) και όχι στους ΔΔΤ (ΦΑΙΝΕΣΘΑΙ). Σε αυτή την κατεύθυνηση θα ήταν ουσιαστική όσο και εντυπωσιακά καινοτομα για το Κρατικό Μηχανισμό η θεσμοθέτηση του Ιδιοκτήτη Υπηρεσίας (Service Owner). Ο συγκεκριμένος ρόλος αποκτά ιδιαίτερη βαρύτητα σε περιπτώσεις που η υπηρεσία προς τον τελικό πελάτη εξαρτάται/υποστηρίζεται από διαφορετικούς κρατικούς φορείς. Σε περίπτωση που αυτό δεν κρίνεται είτε σκόπιμο είτε εφικτό, εκτιμούμε ότι οι ρόλοι του: α. Επιτελικού Υπευθύνου β. Τεχνικού Υπευθύνου ... θα πρέπει να στελεχωθούν σε επίπεδο κεντρικού μηχανισμού, ιδανικά από τον φορέα που είναι υπεύθυνος για την συνολική διακυβέρνηση των υπηρεσιών. Σε αντίθετη περίπτωση είναι πολύ πιθανό να δημιουργηθούν silo υπηρεσιών με αδυναμία εγγύησης ποιότητας υπηρεσίας από άκρο σε άκρο (Emd to End Service Quality). Ανεξαρτήτως με το τελικό σχήμα, είναι ΚΡΙΣΙΜΗΣ σημασίας οι όποιες αρμοδιότητες και υπευθυνότητες να συνδυαστούν με: 1. Τα αντίστοιχα δικαιώματα εγκρίσεων/αποφάσεων 2. Την σχετική εκπαίδευση-κατάρτιση. 3. Τα απαραίτητα εργαλεία-τεχνολογίες 4. Τα σχετικά κινήτρα 3. Αντίστοιχα πλαίσια παρακολούθησης - αξιολόγησης επίδοσεων Ειδικά για το τελαυταίο θα προτείναμε την υιοθέτηση/προσαρμογή της Balanced Scorecard (http://en.wikipedia.org/wiki/Balanced_scorecard) Με εκτίμηση Α-Ν Γκιώνης