Σύμφωνα με το άρθρο 101Α Σ προβλέπεται ότι τα μέλη των ανεξάρτητων αρχών πρέπει να έχουν τα ανάλογα με τις αρμοδιότητες των αρχών προσόντα και επιλέγονται με απόφαση της διάσκεψης των Προέδρων της Βουλής κατά την διαδικασία που ορίζει ο κανονισμός της Βουλής (ΚΕΒ ‘αρθρο 14 παρ. δ’). Η λειτουργική ανεξαρτησία συνίσταται στον αποκλεισμό του ιεραρχικού ελέγχου (προληπτικού ή κατασταλτικού, νομιμότητας ή σκοπιμότητας, κατωτ. αρ. 248 και 249) από τα κυβερνητικά όργανα και γενικότερα τον αποκλεισμό οποιουδήποτε ελέγχου από όργανα, της εκτελεστικής εξουσίας σχετικού με την ουσία του έργου το οποίο περιλαμβάνεται στην αρμοδιότητα τους. Υπόκεινται όμως σε κοινοβουλευτικό έλεγχο, σύμφωνα με τον Κανονισμό της Βουλής (ΚΕΒ άρθρο 14 περιπτ. ε’ και άρθρο 138Α).
Πιστεύω ότι θα αυξηθεί η ανεξαρτησία και η λειτουργική αποτελεσματικότητα της Νέας Αρχής, αν την δυνατότητα παύσης του ΓΕΔΔ και του Αναπληρωτή του την έχει πολυμελές όργανο και όχι πρόσωπο που ανήκει στην εκτελεστική λειτουργία του κράτους. Η Βουλή των Ελλήνων και ειδικότερα η Διάσκεψη των Προέδρων ή η Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής θα μπορούσε να συμμετάσχει στην διαδικασία λήψης απόφασης για την παύση του ΓΕΔΔ και του αναπληρωτή του. Μόνο μέσω της διαφάνειας του διαδικασιών που είναι εφικτό να γίνει από την Βουλή μπορεί να κατοχυρωθεί η ανεξαρτησία της νέας Αρχής στην Ελληνική Έννομη Τάξη.
Σύμφωνα με το άρθρο 101Α Σ προβλέπεται ότι τα μέλη των ανεξάρτητων αρχών πρέπει να έχουν τα ανάλογα με τις αρμοδιότητες των αρχών προσόντα και επιλέγονται με απόφαση της διάσκεψης των Προέδρων της Βουλής κατά την διαδικασία που ορίζει ο κανονισμός της Βουλής (ΚΕΒ ‘αρθρο 14 παρ. δ’). Η λειτουργική ανεξαρτησία συνίσταται στον αποκλεισμό του ιεραρχικού ελέγχου (προληπτικού ή κατασταλτικού, νομιμότητας ή σκοπιμότητας, κατωτ. αρ. 248 και 249) από τα κυβερνητικά όργανα και γενικότερα τον αποκλεισμό οποιουδήποτε ελέγχου από όργανα, της εκτελεστικής εξουσίας σχετικού με την ουσία του έργου το οποίο περιλαμβάνεται στην αρμοδιότητα τους. Υπόκεινται όμως σε κοινοβουλευτικό έλεγχο, σύμφωνα με τον Κανονισμό της Βουλής (ΚΕΒ άρθρο 14 περιπτ. ε’ και άρθρο 138Α). Πιστεύω ότι θα αυξηθεί η ανεξαρτησία και η λειτουργική αποτελεσματικότητα της Νέας Αρχής, αν την δυνατότητα παύσης του ΓΕΔΔ και του Αναπληρωτή του την έχει πολυμελές όργανο και όχι πρόσωπο που ανήκει στην εκτελεστική λειτουργία του κράτους. Η Βουλή των Ελλήνων και ειδικότερα η Διάσκεψη των Προέδρων ή η Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής θα μπορούσε να συμμετάσχει στην διαδικασία λήψης απόφασης για την παύση του ΓΕΔΔ και του αναπληρωτή του. Μόνο μέσω της διαφάνειας του διαδικασιών που είναι εφικτό να γίνει από την Βουλή μπορεί να κατοχυρωθεί η ανεξαρτησία της νέας Αρχής στην Ελληνική Έννομη Τάξη.