Αγαπητές Κυρίες & Αγαπητοί Κύριοι Συντάκτες,
θεωρώντας ότι η μεθοδικότητα και τα ποικίλα εργαλεία τεχνογνωσίας που κομίζουν στο ελληνικό δημόσιο σήμερα οι φοιτητές, οποιασδήποτε βαθμίδας και ειδικότητας, είναι πιο αναγκαία όσο ποτέ - και δεδομένου ότι ως εργαζόμενοι στο δημόσιο τομέα φέρουν μία σημαντική εμπειρία στους τόπους παραγωγής της γνώσης για την ελληνική κοινωνία σήμερα,
επιτρέψτε μου δυο επισημάνσεις αναφορικά με το πνεύμα και την εφαρμογή που δεν συνάδουν με τη σημερινή πραγματικότητα των σπουδών:
θα ήθελα σας παρακαλώ να λάβετε υπόψη σας ότι η έννοια "εξέταση" έχει μία ποικιλία εφαρμογών τόσο σε προπτυχιακό όσο και μεταπτυχιακό επίπεδο που κινείται και έξω από τις εξεταστικές περιόδους. Σε πολλά μαθήματα σύμφωνα με το πρόγραμμα σπουδών του κάθε Πανεπιστημίου ζητούνται από τους φοιτητές ως "εξέταση" επαναλαμβανόμενες εργασίες μέσα στο εξάμηνο ή και εργασίες εξαμήνου (συνήθως 2 ανά εξάμηνο). Επίσης στους μεταπτυχιακούς φοιτητές ανήκουν και οι διδακτορικοί. Η σημείωση αυτή έχει "ξεφύγει" και δυστυχώς δεν είναι αυτονόητη για το διοικητικό όσο και το πολιτικό προσωπικό που εφαρμόζει τη νομοθεσία. Επίσης για τους διδακτορικούς φοιτητές η έννοια "εξέταση" είναι μία κατάσταση που δεν περιορίζεται σε μία ή δύο μέρες μέσα στην εξεταστική. Οι διδακτορικοί φοιτητές - υποψήφιοι διδάκτορες εκπονούν έρευνα, και υποχρεούνται να παρουσιάζουν συχνά πυκνά την πορεία των εργασιών τους τόσο στους συνεργαζόμενους καθηγητές όσο και έξω από τα όρια της πόλης που ζουν και του Πανεπιστημίου που φοιτούν. Οι σπουδές των φοιτητών έχουν πολλαπλά οφέλη σαφώς και οικονομικά για τη Πολιτεία, τους πολίτες και τους συναδέλφους τους...δυστυχώς αυτό δεν φαίνεται πουθενά μέχρι σήμερα στις αντίστοιχες νομοθεσίες...να μια τομή που μπορείτε να κάνετε.
Αγαπητές Κυρίες & Αγαπητοί Κύριοι Συντάκτες, θεωρώντας ότι η μεθοδικότητα και τα ποικίλα εργαλεία τεχνογνωσίας που κομίζουν στο ελληνικό δημόσιο σήμερα οι φοιτητές, οποιασδήποτε βαθμίδας και ειδικότητας, είναι πιο αναγκαία όσο ποτέ - και δεδομένου ότι ως εργαζόμενοι στο δημόσιο τομέα φέρουν μία σημαντική εμπειρία στους τόπους παραγωγής της γνώσης για την ελληνική κοινωνία σήμερα, επιτρέψτε μου δυο επισημάνσεις αναφορικά με το πνεύμα και την εφαρμογή που δεν συνάδουν με τη σημερινή πραγματικότητα των σπουδών: θα ήθελα σας παρακαλώ να λάβετε υπόψη σας ότι η έννοια "εξέταση" έχει μία ποικιλία εφαρμογών τόσο σε προπτυχιακό όσο και μεταπτυχιακό επίπεδο που κινείται και έξω από τις εξεταστικές περιόδους. Σε πολλά μαθήματα σύμφωνα με το πρόγραμμα σπουδών του κάθε Πανεπιστημίου ζητούνται από τους φοιτητές ως "εξέταση" επαναλαμβανόμενες εργασίες μέσα στο εξάμηνο ή και εργασίες εξαμήνου (συνήθως 2 ανά εξάμηνο). Επίσης στους μεταπτυχιακούς φοιτητές ανήκουν και οι διδακτορικοί. Η σημείωση αυτή έχει "ξεφύγει" και δυστυχώς δεν είναι αυτονόητη για το διοικητικό όσο και το πολιτικό προσωπικό που εφαρμόζει τη νομοθεσία. Επίσης για τους διδακτορικούς φοιτητές η έννοια "εξέταση" είναι μία κατάσταση που δεν περιορίζεται σε μία ή δύο μέρες μέσα στην εξεταστική. Οι διδακτορικοί φοιτητές - υποψήφιοι διδάκτορες εκπονούν έρευνα, και υποχρεούνται να παρουσιάζουν συχνά πυκνά την πορεία των εργασιών τους τόσο στους συνεργαζόμενους καθηγητές όσο και έξω από τα όρια της πόλης που ζουν και του Πανεπιστημίου που φοιτούν. Οι σπουδές των φοιτητών έχουν πολλαπλά οφέλη σαφώς και οικονομικά για τη Πολιτεία, τους πολίτες και τους συναδέλφους τους...δυστυχώς αυτό δεν φαίνεται πουθενά μέχρι σήμερα στις αντίστοιχες νομοθεσίες...να μια τομή που μπορείτε να κάνετε.