Η άδεια εξετάσεων χορηγείται για να έχουν οι δημόσιοι υπάλληλοι που είναι και φοιτητές τη δυνατότητα να ανταποκρίνονται στις απολύτως βασικές εκπαιδευτικές τους υποχρεώσεις. Η μείωση των ημερών αδείας από 20 σε 10 ετησίως, δηλαδή σε μόνο 3,3 ημέρες (!!!) ανά εξεταστική περίοδο ουσιαστικά καθιστά απαγορευτική την ολοκλήρωση των σπουδών τους. Τα υπουργεία έχουν δυνατότητα να αναβαθμίζονται εκπαιδευτικά οι υπάλληλοί τους, χωρίς να επιβαρύνονται οι προϋπολογισμοί τους. Οι υπάλληλοι που είναι προπτυχιακοί φοιτητές εργάζονται κανονικά (σε αντιδιαστολή με τους μεταπτυχιακούς /διδακτορικούς φοιτητές που λαμβάνουν άδεια μετ'αποδοχών από 1 έως 5 (!!) έτη) και η μόνη διευκόλυνση που τους παρείχε η υπηρεσία τους μέχρι σήμερα ήταν η άδεια 6,6 ημερών ανά εξεταστική περίοδο.
Η δε πρόβλεψη για παύση της διευκόλυνσης 2 εξάμηνα μετά το πέρας της προβλεπόμενης διάρκειας σπουδών είναι επίσης εκτός πραγματικότητας: ο μέσος χρόνος κτήσης πτυχίου από τους "πλήρους" και "αποκλειστικής απασχόλησης" φοιτητές είναι 1,6 έτη (δηλ. περίπου 3 εξάμηνα) μετά την ακαδημαϊκά προβλεπόμενη διάρκεια σπουδών. Είναι ακατανόητο πώς το ΥΔΜΗΔ απαιτεί από εργαζόμενους πλήρους απασχόλησης (που τις περισσότερες φορές έχουν και οικογενειακές υποχρεώσεις) να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους πριν από τους φοιτητές που δεν έχουν καμία άλλη υποχρέωση!
Η προτεινόμενη ρύθμιση καθιστά εξαιρετικά δυσχερή την εκπαιδευτική αναβάθμιση του προσωπικού του δημοσίου και θα λειτουργήσει αποτρεπτικά για όσους ενδιαφέρονται. Πρόκειται για μία lose -lose κατάσταση, όπου χαμένοι θα είναι τόσο το δημόσιο, όσο και οι υπάλληλοι που σπουδάζουν ή σκόπευαν να σπουδάσουν.
Η άδεια εξετάσεων χορηγείται για να έχουν οι δημόσιοι υπάλληλοι που είναι και φοιτητές τη δυνατότητα να ανταποκρίνονται στις απολύτως βασικές εκπαιδευτικές τους υποχρεώσεις. Η μείωση των ημερών αδείας από 20 σε 10 ετησίως, δηλαδή σε μόνο 3,3 ημέρες (!!!) ανά εξεταστική περίοδο ουσιαστικά καθιστά απαγορευτική την ολοκλήρωση των σπουδών τους. Τα υπουργεία έχουν δυνατότητα να αναβαθμίζονται εκπαιδευτικά οι υπάλληλοί τους, χωρίς να επιβαρύνονται οι προϋπολογισμοί τους. Οι υπάλληλοι που είναι προπτυχιακοί φοιτητές εργάζονται κανονικά (σε αντιδιαστολή με τους μεταπτυχιακούς /διδακτορικούς φοιτητές που λαμβάνουν άδεια μετ'αποδοχών από 1 έως 5 (!!) έτη) και η μόνη διευκόλυνση που τους παρείχε η υπηρεσία τους μέχρι σήμερα ήταν η άδεια 6,6 ημερών ανά εξεταστική περίοδο. Η δε πρόβλεψη για παύση της διευκόλυνσης 2 εξάμηνα μετά το πέρας της προβλεπόμενης διάρκειας σπουδών είναι επίσης εκτός πραγματικότητας: ο μέσος χρόνος κτήσης πτυχίου από τους "πλήρους" και "αποκλειστικής απασχόλησης" φοιτητές είναι 1,6 έτη (δηλ. περίπου 3 εξάμηνα) μετά την ακαδημαϊκά προβλεπόμενη διάρκεια σπουδών. Είναι ακατανόητο πώς το ΥΔΜΗΔ απαιτεί από εργαζόμενους πλήρους απασχόλησης (που τις περισσότερες φορές έχουν και οικογενειακές υποχρεώσεις) να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους πριν από τους φοιτητές που δεν έχουν καμία άλλη υποχρέωση! Η προτεινόμενη ρύθμιση καθιστά εξαιρετικά δυσχερή την εκπαιδευτική αναβάθμιση του προσωπικού του δημοσίου και θα λειτουργήσει αποτρεπτικά για όσους ενδιαφέρονται. Πρόκειται για μία lose -lose κατάσταση, όπου χαμένοι θα είναι τόσο το δημόσιο, όσο και οι υπάλληλοι που σπουδάζουν ή σκόπευαν να σπουδάσουν.