Σύμφωνα με εγκύκλιο του ΥΠΑΙΘ που αφορά στις εκπαιδευτικές άδειες των εκπαιδευτικών για το 2013-2014 (αρ. πρ. 102837/Δ1/25-07-2013) γίνεται καταχρηστική επίκληση στο εδάφιο 3 του άρθρου 58 του Ν.3528/2007, γιατί ναι μεν ο νομοθέτης μιλούσε για υποχρεωτική χορήγηση εκπαιδευτικής άδειας σε υποτρόφους του ΙΚΥ, αλλά σαφώς και δεν απέκλειε τη χορήγηση άδειας υπηρεσιακής εκπαίδευσης στους υπόλοιπους αιτούντες δημοσίους υπαλλήλους-εκπαιδευτικούς.
Εξάλλου ως γνωστόν τα τελευταία χρόνια το ΙΚΥ δεν προκηρύσσει υποτροφίες για εκπόνηση διδακτορικής διατριβής στο εσωτερικό για εκείνους που θα ήθελαν να κριθούν ως υποψήφιοι. Έτσι, όσοι ενδεχομένως δημόσιοι υπάλληλοι και δη εκπαιδευτικοί θα ήθελαν να συνεχίσουν τις μεταπτυχιακές σπουδές τους σε διδακτορικό επίπεδο στην Ελλάδα, ούτως ή άλλως ήδη αποκλείονταν από τη λήψη εκπαιδευτικής άδειας, γεγονός που αντίκειται στη συνταγματική αρχή της ισότιμης μεταχείρισης των πολιτών.
Η τελευταία διάταξη που φαίνεται να αφορά μόνο τους υποτρόφους του ΙΚΥ (θα διευκρινιστεί σε ποιους αφορά;) απλώς συντηρεί την υπάρχουσα αδικία και καθιστά δυσχερέστερη την εκπόνηση από δημοσίους υπαλλήλους μεταπτυχιακών σπουδών α΄ ή β΄ κύκλου στην Ελλάδα. Εξάλλου έρχεται ως συνέχεια του Ν. 4093/2012 που καταργεί την προσαύξηση στις αποδοχές εκείνων των υπαλλήλων που θα επέλεγαν για τις μεταπτυχιακές τους σπουδές ΑΕΙ ή ΑΤΕΙ της Ελλάδας, δυσκολεύοντας την εκπόνηση μεταπτυχιακών σπουδών από όσους υπαλλήλους ακολουθούν σπουδές μακριά από τον τόπο της υπηρεσίας τους.
Ερωτάται λοιπόν ο συντάκτης του νομοσχεδίου: ποιους τελικά αφορά η ρύθμιση για χορήγηση άδειας έως 3 ημερών εβδομαδιαίως; μόνο τους υποτρόφους του ΙΚΥ; μπορεί τελικά ένας δημόσιος υπάλληλος- εκπαιδευτικός να ασκήσει σήμερα το δικαίωμα του στην ουσιαστική μετεκπαίδευση-επιμόρφωση προς το συμφέρον της υπηρεσίας όπου εργάζεται; ή μήπως όλα αυτά γίνονται για να παραμένει επιστημονικά, επαγγελματικά και μισθολογικά καθηλωμένος σε χαμηλό επίπεδο;
Σύμφωνα με εγκύκλιο του ΥΠΑΙΘ που αφορά στις εκπαιδευτικές άδειες των εκπαιδευτικών για το 2013-2014 (αρ. πρ. 102837/Δ1/25-07-2013) γίνεται καταχρηστική επίκληση στο εδάφιο 3 του άρθρου 58 του Ν.3528/2007, γιατί ναι μεν ο νομοθέτης μιλούσε για υποχρεωτική χορήγηση εκπαιδευτικής άδειας σε υποτρόφους του ΙΚΥ, αλλά σαφώς και δεν απέκλειε τη χορήγηση άδειας υπηρεσιακής εκπαίδευσης στους υπόλοιπους αιτούντες δημοσίους υπαλλήλους-εκπαιδευτικούς. Εξάλλου ως γνωστόν τα τελευταία χρόνια το ΙΚΥ δεν προκηρύσσει υποτροφίες για εκπόνηση διδακτορικής διατριβής στο εσωτερικό για εκείνους που θα ήθελαν να κριθούν ως υποψήφιοι. Έτσι, όσοι ενδεχομένως δημόσιοι υπάλληλοι και δη εκπαιδευτικοί θα ήθελαν να συνεχίσουν τις μεταπτυχιακές σπουδές τους σε διδακτορικό επίπεδο στην Ελλάδα, ούτως ή άλλως ήδη αποκλείονταν από τη λήψη εκπαιδευτικής άδειας, γεγονός που αντίκειται στη συνταγματική αρχή της ισότιμης μεταχείρισης των πολιτών. Η τελευταία διάταξη που φαίνεται να αφορά μόνο τους υποτρόφους του ΙΚΥ (θα διευκρινιστεί σε ποιους αφορά;) απλώς συντηρεί την υπάρχουσα αδικία και καθιστά δυσχερέστερη την εκπόνηση από δημοσίους υπαλλήλους μεταπτυχιακών σπουδών α΄ ή β΄ κύκλου στην Ελλάδα. Εξάλλου έρχεται ως συνέχεια του Ν. 4093/2012 που καταργεί την προσαύξηση στις αποδοχές εκείνων των υπαλλήλων που θα επέλεγαν για τις μεταπτυχιακές τους σπουδές ΑΕΙ ή ΑΤΕΙ της Ελλάδας, δυσκολεύοντας την εκπόνηση μεταπτυχιακών σπουδών από όσους υπαλλήλους ακολουθούν σπουδές μακριά από τον τόπο της υπηρεσίας τους. Ερωτάται λοιπόν ο συντάκτης του νομοσχεδίου: ποιους τελικά αφορά η ρύθμιση για χορήγηση άδειας έως 3 ημερών εβδομαδιαίως; μόνο τους υποτρόφους του ΙΚΥ; μπορεί τελικά ένας δημόσιος υπάλληλος- εκπαιδευτικός να ασκήσει σήμερα το δικαίωμα του στην ουσιαστική μετεκπαίδευση-επιμόρφωση προς το συμφέρον της υπηρεσίας όπου εργάζεται; ή μήπως όλα αυτά γίνονται για να παραμένει επιστημονικά, επαγγελματικά και μισθολογικά καθηλωμένος σε χαμηλό επίπεδο;