Πιστεύω ότι το Δημόσιο θα πρέπει να στηριχθεί σε 1). μια μικρή ευέλικτή κεντρική δομή και 2). αποκεντρωμένες υπηρεσίες (τύπου ΚΕΠ) που θα έχουν άμεση επαφή με τους πολίτες και θα καλύπτουν τα περισσότερα αν όχι όλα τα θέματα για τα οποία οι πολίτες έρχονται σε επαφή με το Δημόσιο. Η κεντρική δομή θα πρέπει να στελεχώνεται από υπαλλήλους υψηλών προσόντων ανά περίπτωση και αρμοδιότητα, οι οποίοι, μέσα στα πλαίσια ενός μικρού και ευέλικτου σχήματος, το οποίο θα επιτρέπει άμεση επαφή με την ηγεσία του κάθε Υπουργείου, να μπορούν να επιτελούν απρόσκοπτα τις αρμοδιότητες τους χωρίς καθυστερήσεις και δυσλειτουργίες. Ως εκ τούτου, είναι σημαντικό η πολιτική ηγεσία των Υπουργείων να χρησιμοποιεί και να βασίζεται σε αυτούς τους υπαλλήλους χωρίς να υπάρχει ανάγκη για ύπαρξη παράλληλων δομών (πχ. πολυέξοδων και πολυάριθμών μετακλητών συμβούλων εκτός δημόσιας διοίκησης). Προκειμένου να επιτυγχάνεται ο συντονισμός των υπηρεσιών με την πολιτική ηγεσία, είναι σκόπιμο οι δομές και η υπάρχουσα ιεραρχία να είναι οι εντελώς απαραίτητες ανά περίπτωση. Η ύπαρξη πολλών μικρών τμημάτων (2-3 υπαλλήλων), διευθύνσεων και ειδικών υπηρεσιών χωρίς συγκεκριμένο αντικείμενο, με επικαλυπτόμενες αρμοδιότητες και χωρίς καταγραφή συγκεκριμένων οργανικών θέσεων δεν βοηθάει στο συντονισμό των υπηρεσιών. Επίσης, οι υπάλληλοι της κεντρικής δομής θα πρέπει υποχρεωτικά να είναι καταξιωμένοι υπάλληλοι υψηλών προσόντων που έχουν ενταχθεί στο Δημόσιο κατόπιν εξετάσεων (πχ. ΑΣΕΠ) ή μέσω της Σχολής Δημόσιας Διοίκησης. Επίσης, προκειμένου να εξασφαλίζεται η συνέχεια στη δημόσια διοίκηση (η οποία με κάθε αλλαγή πολιτικής ηγεσίας διασπάται), θα πρέπει οι υπάλληλοι της κεντρικής δομής να είναι μόνιμοι υπάλληλοι οι οποίοι όμως να υπόκεινται σε διαρκή αξιολόγηση του έργου τους. Παράλληλα και οι προϊστάμενοι και στελέχη των αποκεντρωμένων υπηρεσιών εξυπηρέτησης των πολιτών θα πρέπει και αυτοί να είναι υπάλληλοι προερχόμενοι από την κεντρική διοίκηση προκειμένου να εξασφαλίζεται η εύρυθμη λειτουργία τους και ο συντονισμός με την κεντρική δομή.
Πιστεύω ότι το Δημόσιο θα πρέπει να στηριχθεί σε 1). μια μικρή ευέλικτή κεντρική δομή και 2). αποκεντρωμένες υπηρεσίες (τύπου ΚΕΠ) που θα έχουν άμεση επαφή με τους πολίτες και θα καλύπτουν τα περισσότερα αν όχι όλα τα θέματα για τα οποία οι πολίτες έρχονται σε επαφή με το Δημόσιο. Η κεντρική δομή θα πρέπει να στελεχώνεται από υπαλλήλους υψηλών προσόντων ανά περίπτωση και αρμοδιότητα, οι οποίοι, μέσα στα πλαίσια ενός μικρού και ευέλικτου σχήματος, το οποίο θα επιτρέπει άμεση επαφή με την ηγεσία του κάθε Υπουργείου, να μπορούν να επιτελούν απρόσκοπτα τις αρμοδιότητες τους χωρίς καθυστερήσεις και δυσλειτουργίες. Ως εκ τούτου, είναι σημαντικό η πολιτική ηγεσία των Υπουργείων να χρησιμοποιεί και να βασίζεται σε αυτούς τους υπαλλήλους χωρίς να υπάρχει ανάγκη για ύπαρξη παράλληλων δομών (πχ. πολυέξοδων και πολυάριθμών μετακλητών συμβούλων εκτός δημόσιας διοίκησης). Προκειμένου να επιτυγχάνεται ο συντονισμός των υπηρεσιών με την πολιτική ηγεσία, είναι σκόπιμο οι δομές και η υπάρχουσα ιεραρχία να είναι οι εντελώς απαραίτητες ανά περίπτωση. Η ύπαρξη πολλών μικρών τμημάτων (2-3 υπαλλήλων), διευθύνσεων και ειδικών υπηρεσιών χωρίς συγκεκριμένο αντικείμενο, με επικαλυπτόμενες αρμοδιότητες και χωρίς καταγραφή συγκεκριμένων οργανικών θέσεων δεν βοηθάει στο συντονισμό των υπηρεσιών. Επίσης, οι υπάλληλοι της κεντρικής δομής θα πρέπει υποχρεωτικά να είναι καταξιωμένοι υπάλληλοι υψηλών προσόντων που έχουν ενταχθεί στο Δημόσιο κατόπιν εξετάσεων (πχ. ΑΣΕΠ) ή μέσω της Σχολής Δημόσιας Διοίκησης. Επίσης, προκειμένου να εξασφαλίζεται η συνέχεια στη δημόσια διοίκηση (η οποία με κάθε αλλαγή πολιτικής ηγεσίας διασπάται), θα πρέπει οι υπάλληλοι της κεντρικής δομής να είναι μόνιμοι υπάλληλοι οι οποίοι όμως να υπόκεινται σε διαρκή αξιολόγηση του έργου τους. Παράλληλα και οι προϊστάμενοι και στελέχη των αποκεντρωμένων υπηρεσιών εξυπηρέτησης των πολιτών θα πρέπει και αυτοί να είναι υπάλληλοι προερχόμενοι από την κεντρική διοίκηση προκειμένου να εξασφαλίζεται η εύρυθμη λειτουργία τους και ο συντονισμός με την κεντρική δομή.