Στην προσθήκη στην παρ. 4 του αρ. 58 είναι ασαφές το εάν η φράση ‘…είναι δυνατή η χορήγηση…’ αφορά στην παροχή της επιπλέον δυνατότητας χορήγησης τμηματικής άδειας (πέραν της χορήγησης συνεχούς άδειας) ή εάν αυτή είναι η αποκλειστική δυνατότητα μέχρι την 31.12.2014.
Εφόσον ισχύει το δεύτερο, είναι προφανές ότι αίρεται εν πολλοίς η σκοπιμότητα του άρθρου 58, δεδομένου ότι ένα μεγάλο ποσοστό προγραμμάτων μεταπτυχιακών σπουδών, καθώς και το σύνολο σχεδόν των διδακτορικών διατριβών απαιτούν πλήρη απασχόληση είτε για την υποχρεωτική παρακολούθηση μαθημάτων, είτε για την εκπόνηση της έρευνας, καθιστώντας ουσιαστικά ανέφικτη την πραγματοποίηση των σπουδών στην πλειονότητα των περιπτώσεων, αν η άδεια είναι τμηματική.
Το ‘ποσοτικό κέρδος σε εργατοώρες’ που θα επιτευχθεί για την δημόσιο με αυτή την διευθέτηση, θα έχει ως συνακόλουθο τόσο τη μειωμένη ποιότητα στην εκπαίδευση του υπαλλήλου (αν μπορέσει τελικά να ολοκληρωθεί), όσο και τη μειωμένη ποιότητα εργασίας στην υπηρεσία του, λαμβάνοντας υπόψη ότι η πλειοψηφία των υπαλλήλων ΠΕ και ΤΕ δεν ασκούν απλά διεκπεραιωτικά καθήκοντα, αλλά είναι επιφορτισμένοι με σύνθετες αρμοδιότητες και καλούνται να αντιμετωπίσουν θέματα που απαιτούν συνεχή επαφή και όχι ‘τμηματική’ παρουσία στην υπηρεσία.
Εάν το ζητούμενο είναι ο μικρότερος χρόνος παραμονής εκτός υπηρεσίας και ταυτόχρονα η ουσιαστική εκπαιδευτική αναβάθμιση των υπαλλήλων, θα μπορούσαν να θεσπιστούν (π.χ. με Υ.Α.) αυστηρότερα κριτήρια παρακολούθησης και ελέγχου της πορείας των σπουδών, και άρση της άδειας εφόσον τα κριτήρια αυτά δεν πληρούνται.
Στην προσθήκη στην παρ. 4 του αρ. 58 είναι ασαφές το εάν η φράση ‘…είναι δυνατή η χορήγηση…’ αφορά στην παροχή της επιπλέον δυνατότητας χορήγησης τμηματικής άδειας (πέραν της χορήγησης συνεχούς άδειας) ή εάν αυτή είναι η αποκλειστική δυνατότητα μέχρι την 31.12.2014. Εφόσον ισχύει το δεύτερο, είναι προφανές ότι αίρεται εν πολλοίς η σκοπιμότητα του άρθρου 58, δεδομένου ότι ένα μεγάλο ποσοστό προγραμμάτων μεταπτυχιακών σπουδών, καθώς και το σύνολο σχεδόν των διδακτορικών διατριβών απαιτούν πλήρη απασχόληση είτε για την υποχρεωτική παρακολούθηση μαθημάτων, είτε για την εκπόνηση της έρευνας, καθιστώντας ουσιαστικά ανέφικτη την πραγματοποίηση των σπουδών στην πλειονότητα των περιπτώσεων, αν η άδεια είναι τμηματική. Το ‘ποσοτικό κέρδος σε εργατοώρες’ που θα επιτευχθεί για την δημόσιο με αυτή την διευθέτηση, θα έχει ως συνακόλουθο τόσο τη μειωμένη ποιότητα στην εκπαίδευση του υπαλλήλου (αν μπορέσει τελικά να ολοκληρωθεί), όσο και τη μειωμένη ποιότητα εργασίας στην υπηρεσία του, λαμβάνοντας υπόψη ότι η πλειοψηφία των υπαλλήλων ΠΕ και ΤΕ δεν ασκούν απλά διεκπεραιωτικά καθήκοντα, αλλά είναι επιφορτισμένοι με σύνθετες αρμοδιότητες και καλούνται να αντιμετωπίσουν θέματα που απαιτούν συνεχή επαφή και όχι ‘τμηματική’ παρουσία στην υπηρεσία. Εάν το ζητούμενο είναι ο μικρότερος χρόνος παραμονής εκτός υπηρεσίας και ταυτόχρονα η ουσιαστική εκπαιδευτική αναβάθμιση των υπαλλήλων, θα μπορούσαν να θεσπιστούν (π.χ. με Υ.Α.) αυστηρότερα κριτήρια παρακολούθησης και ελέγχου της πορείας των σπουδών, και άρση της άδειας εφόσον τα κριτήρια αυτά δεν πληρούνται.