ΕΠΙΤΕΛΙΚΟΣ ΡΟΛΟΣ ΕΝΤΟΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΩΝ: Ο σχεδιασμός ξεχωριστών επιτελικών υπηρεσιών εντός μιας υπηρεσίας δημιουργεί ερωτηματικά σχετικά με το ρόλο των Γενικών Διευθυντών. Οι ΓΕΝΙΚΟΙ ΔΙΕΥΘΥΝΤΕΣ είναι αυτοί που σίγουρα ασκούν και πρέπει να ασκούν επιτελικά καθήκοντα. Το θέμα, λοιπόν, που τίθεται είναι ποιοι θα συντονίζουν το έργο των Γενικών Διευθυντών. Σίγουρα, δε θα μπορεί να έχουν προϊστάμενο έναν άλλο Γενικό Διευθυντή, δηλαδή έναν ομοιόβαθμό τους. Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ θα πρέπει να είναι επιφορτισμένος με το συντονιστικό επιτελικό έργο. Προτείνεται, μάλιστα, ο Γενικός Γραμματέας να είναι ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΣ και η Γενική Γραμματεία να λειτουργεί ως μια διοικητική και όχι "πολιτική" υπηρεσία.
ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΣ- ΑΡΙΘΜΟΣ ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ: Είναι υπεβολικά μεγάλος ο αριθμός των υποκείμενων μονάδων που προτείνεται (τουλάχιστον 7). Αντίθετα θα πρέπει να είναι ΤΟ ΜΕΓΙΣΤΟ 7 (επτά) μονάδες π.χ. Διευθύνσεις υπό μια γενική Διεύθυνση ή Τμήματα υπό μια Διεύθυνση, για λόγους καλύτερου συντονισμού.
ΚΕΝΤΡΟ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ: Μεταξύ άλλων, θα πρέπει να προβλεφθούν και μηχανισμοί εποπτείας και ελέγχου των Υπουργών, ως πρόσωπα, και όχι μόνο των υπηρεσιών τους. Για παράδειγμα, αν μια καθυστέρηση οφείλεται αποκλειστικά σε καθυστέρηση υπογραφής από έναν Υπουργό, Θα πρέπει κάποιος αρμόδιος, λογικά από το Γραφείο Πρωθυπουργού, να υποχρεώσει τον Υπουργό στην άσκηση των καθηκόντων του και να ασκήσει ρήτρες.
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΕΠΙΤΕΛΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ: Από όλα τα "σώματα" υπαλλήλων υπάρχουν άξια άτομα. Εκείνο που χρειάζεται είναι μια αξιοκρατική διαδικασία επιλογής τους.
ΕΠΙΤΕΛΙΚΟΣ ΡΟΛΟΣ ΕΝΤΟΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΩΝ: Ο σχεδιασμός ξεχωριστών επιτελικών υπηρεσιών εντός μιας υπηρεσίας δημιουργεί ερωτηματικά σχετικά με το ρόλο των Γενικών Διευθυντών. Οι ΓΕΝΙΚΟΙ ΔΙΕΥΘΥΝΤΕΣ είναι αυτοί που σίγουρα ασκούν και πρέπει να ασκούν επιτελικά καθήκοντα. Το θέμα, λοιπόν, που τίθεται είναι ποιοι θα συντονίζουν το έργο των Γενικών Διευθυντών. Σίγουρα, δε θα μπορεί να έχουν προϊστάμενο έναν άλλο Γενικό Διευθυντή, δηλαδή έναν ομοιόβαθμό τους. Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ θα πρέπει να είναι επιφορτισμένος με το συντονιστικό επιτελικό έργο. Προτείνεται, μάλιστα, ο Γενικός Γραμματέας να είναι ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΣ και η Γενική Γραμματεία να λειτουργεί ως μια διοικητική και όχι "πολιτική" υπηρεσία. ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΣ- ΑΡΙΘΜΟΣ ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ: Είναι υπεβολικά μεγάλος ο αριθμός των υποκείμενων μονάδων που προτείνεται (τουλάχιστον 7). Αντίθετα θα πρέπει να είναι ΤΟ ΜΕΓΙΣΤΟ 7 (επτά) μονάδες π.χ. Διευθύνσεις υπό μια γενική Διεύθυνση ή Τμήματα υπό μια Διεύθυνση, για λόγους καλύτερου συντονισμού. ΚΕΝΤΡΟ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ: Μεταξύ άλλων, θα πρέπει να προβλεφθούν και μηχανισμοί εποπτείας και ελέγχου των Υπουργών, ως πρόσωπα, και όχι μόνο των υπηρεσιών τους. Για παράδειγμα, αν μια καθυστέρηση οφείλεται αποκλειστικά σε καθυστέρηση υπογραφής από έναν Υπουργό, Θα πρέπει κάποιος αρμόδιος, λογικά από το Γραφείο Πρωθυπουργού, να υποχρεώσει τον Υπουργό στην άσκηση των καθηκόντων του και να ασκήσει ρήτρες. ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΕΠΙΤΕΛΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ: Από όλα τα "σώματα" υπαλλήλων υπάρχουν άξια άτομα. Εκείνο που χρειάζεται είναι μια αξιοκρατική διαδικασία επιλογής τους.