Πολύ σωστή ρύθμιση
Συγχαρητήρια καταρχήν για το νομοσχέδιο και για το συγκεκριμένο άρθρο το οποίο από ότι φαίνεται είναι ίσως και το πρώτο νομοσχέδιο το οποίο μειώνει ουσιαστικά τη γραφειοκρατία και πραγματικά κάνει μια αρχή σε αυτό που λέγεται μείωση των διοικητικών βαρών.
Από ότι φαίνεται ο Υπουργός κάνει δουλειά και παίρνει αποφάσεις, κάτι που δεν γινόταν στο παρελθόν.
Είναι σε γενικές γραμμές ένα νομοσχέδιο ‘’τομή’’ και σε κάποια συγκεκριμένα θέματα όπως η κατάργηση της επικύρωσης των αντιγράφων, είναι πραγματική ‘’επανάσταση’’ και μια πραγματική μεταρρύθμιση που στοχεύει στη βελτίωση της ζωής του πολίτη.
Ίσως θέλεις βελτιώσεις και περισσότερο ανθρωποκεντρική προσέγγιση ειδικά τώρα που οι συνθήκες για τους υπαλλήλους είναι δυσχερείς και πιεστικές, αλλά αυτό είναι κάτι που σίγουρα μπορεί να προβλεφτεί και να γίνουν βελτιώσεις.
Συγκεκριμένα για το άρθρο 35 «Αποσπάσεις ή μεταθέσεις σε παραμεθόριο περιοχή ή προβληματική περιοχή» :
είναι μια από τις πλέον σωστές και αναγκαίες ρυθμίσεις σχετικά με την υπηρεσιακή κατάσταση των υπαλλήλων.
Έπρεπε να γίνει για πολλούς και διάφορος λόγους ξεκινώντας από το ότι την περίοδο αυτή που γίνονται τόσες μετακινήσεις υπαλλήλων έπρεπε να υπάρξει πρόβλεψη και για αυτούς που ήταν «κολλημένοι» στην υπηρεσία τοποθέτησής τους ( και όχι στη θέση μετάταξης όπως λάθος αναφέρουν κάποιοι) έτσι ώστε να μετακινηθούν εάν χρειαστεί σε άλλη υπηρεσία ή να αποσπαστούν σε άλλη υπηρεσία ή να μετατεθούν σε άλλη υπηρεσία ( διότι και αυτοί ίσως κάποια στιγμή βγουν στη διαθεσιμότητα, και θα πρέπει να μπορούν να μετακινηθούν)
Επίσης είναι πολύ σωστό αφού καταργούνται υπηρεσίες και ολόκληρες υπηρεσιακές μονάδες κάποιοι να μπορούν να μετατεθούν ή να αποσπαστούν ή να μετακινηθούν.
Επίσης είναι πολύ σωστό ως γενική έννοια η μετακίνηση ή απόσπαση ή μετάθεση τουλάχιστον στην ίδια παραμεθόριο ή προβληματική περιοχή, αλλά θα έπρεπε ίσως να προβλεφθεί το γεγονός ότι έχουν πλέον καταργηθεί οι Νομοί και τώρα υπάρχουν οι Περιφερειακές ενότητες. Ίσως θα πρέπει το δικαίωμα μετακίνησης, απόσπασης ή μετάθεσης να μπορεί να γίνει πλέον όχι μόνο στην περιοχή της ίδιας παραμεθορίου ( διότι έχει καταργηθεί ο η Νομαρχία και η παλιά οριοθέτηση) αλλά να μπορεί να αποσπαστεί, μετακινηθεί, μετατεθεί στα όρια της νέας Περιφερειακής Ενότητας. Αυτό θα ήταν και το πιο σωστό και νομικά δίκαιο.
Επίσης θα ήθελα να σημειώσω το γεγονός ότι η αύξηση από τα 5 χρόνια της υποχρεωτικής παραμονής στην υπηρεσία παραμεθορίου ( μόνον φυσικά για αυτούς που απλά μετατάχθηκαν ή μετατέθηκαν ), όπως άλλωστε ήταν παλαιότερα, σε 10 χρόνια με το νόμο 3051/2002 ήταν άδικη και δυσανάλογη με τα πραγματικά δεδομένα. Η πλέον σωστή και δίκαιη ρύθμιση θα ήταν στο συγκεκριμένο νομοθέτημα που κατατίθεται να τροποποιηθεί και το χρονικό όριο της υποχρεωτικής παραμονής μετά από μετάταξη ή μετάθεση σε παραμεθόριο περιοχή και να γίνει από 10 χρόνια σε 5 χρόνια όπως ήταν παλαιότερα, κάτι που είναι δίκαιο αλλά και σωστό για την σταδιοδρομία ενός υπαλλήλου.
Επίσης στην παραπάνω πρόταση θα πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι αρκετά από τα λεγόμενα ειδικά ευεργετήματα έχουν πλέον καταργηθεί (όπως η αφορολόγητη αγορά κατοικίας ή ανέγερσης κατοικίας) αλλά και το πιο σημαντικό είναι το γεγονός ότι πολλές υπηρεσίες έχουν ήδη καταργηθεί με νόμο ( κατάργηση δημόσιας υπηρεσίας) και άρα η υπηρεσία τοποθέτησης δεν υπάρχει πλέον.
Θα έπρεπε σε αυτές τις περιπτώσεις ( όταν δηλαδή καταργείται ολόκληρη η υπηρεσία στην οποία τοποθετήθηκε κάποιος υπάλληλος μετά από μετάταξη σε παραμεθόριο περιοχή, για την οποία και είχε κάνει αίτηση) να αίρεται αυτόματα και η προηγούμενη υποχρέωσή του. Παρατηρείται το φαινόμενο ένας υπάλληλος να έχει καταργηθεί η υπηρεσία του, να έχει μετακινηθεί με άλλο νόμο υποχρεωτικά σε άλλη υπηρεσία και μάλιστα σε άλλη πόλη και να παραμένει η υποχρέωσή του για τα 10 χρόνια.
Σε γενικές γραμμές όμως είναι ένα σημαντικό βήμα η ρύθμιση του άρθρου αυτού θετικότατο, προς τη δικαιοσύνη τη νομιμότητα αλλά και την υπαλληλική σταδιοδρομία και θα πρέπει να γίνει δεκτό με ικανοποίηση.
Πολύ σωστή ρύθμιση Συγχαρητήρια καταρχήν για το νομοσχέδιο και για το συγκεκριμένο άρθρο το οποίο από ότι φαίνεται είναι ίσως και το πρώτο νομοσχέδιο το οποίο μειώνει ουσιαστικά τη γραφειοκρατία και πραγματικά κάνει μια αρχή σε αυτό που λέγεται μείωση των διοικητικών βαρών. Από ότι φαίνεται ο Υπουργός κάνει δουλειά και παίρνει αποφάσεις, κάτι που δεν γινόταν στο παρελθόν. Είναι σε γενικές γραμμές ένα νομοσχέδιο ‘’τομή’’ και σε κάποια συγκεκριμένα θέματα όπως η κατάργηση της επικύρωσης των αντιγράφων, είναι πραγματική ‘’επανάσταση’’ και μια πραγματική μεταρρύθμιση που στοχεύει στη βελτίωση της ζωής του πολίτη. Ίσως θέλεις βελτιώσεις και περισσότερο ανθρωποκεντρική προσέγγιση ειδικά τώρα που οι συνθήκες για τους υπαλλήλους είναι δυσχερείς και πιεστικές, αλλά αυτό είναι κάτι που σίγουρα μπορεί να προβλεφτεί και να γίνουν βελτιώσεις. Συγκεκριμένα για το άρθρο 35 «Αποσπάσεις ή μεταθέσεις σε παραμεθόριο περιοχή ή προβληματική περιοχή» : είναι μια από τις πλέον σωστές και αναγκαίες ρυθμίσεις σχετικά με την υπηρεσιακή κατάσταση των υπαλλήλων. Έπρεπε να γίνει για πολλούς και διάφορος λόγους ξεκινώντας από το ότι την περίοδο αυτή που γίνονται τόσες μετακινήσεις υπαλλήλων έπρεπε να υπάρξει πρόβλεψη και για αυτούς που ήταν «κολλημένοι» στην υπηρεσία τοποθέτησής τους ( και όχι στη θέση μετάταξης όπως λάθος αναφέρουν κάποιοι) έτσι ώστε να μετακινηθούν εάν χρειαστεί σε άλλη υπηρεσία ή να αποσπαστούν σε άλλη υπηρεσία ή να μετατεθούν σε άλλη υπηρεσία ( διότι και αυτοί ίσως κάποια στιγμή βγουν στη διαθεσιμότητα, και θα πρέπει να μπορούν να μετακινηθούν) Επίσης είναι πολύ σωστό αφού καταργούνται υπηρεσίες και ολόκληρες υπηρεσιακές μονάδες κάποιοι να μπορούν να μετατεθούν ή να αποσπαστούν ή να μετακινηθούν. Επίσης είναι πολύ σωστό ως γενική έννοια η μετακίνηση ή απόσπαση ή μετάθεση τουλάχιστον στην ίδια παραμεθόριο ή προβληματική περιοχή, αλλά θα έπρεπε ίσως να προβλεφθεί το γεγονός ότι έχουν πλέον καταργηθεί οι Νομοί και τώρα υπάρχουν οι Περιφερειακές ενότητες. Ίσως θα πρέπει το δικαίωμα μετακίνησης, απόσπασης ή μετάθεσης να μπορεί να γίνει πλέον όχι μόνο στην περιοχή της ίδιας παραμεθορίου ( διότι έχει καταργηθεί ο η Νομαρχία και η παλιά οριοθέτηση) αλλά να μπορεί να αποσπαστεί, μετακινηθεί, μετατεθεί στα όρια της νέας Περιφερειακής Ενότητας. Αυτό θα ήταν και το πιο σωστό και νομικά δίκαιο. Επίσης θα ήθελα να σημειώσω το γεγονός ότι η αύξηση από τα 5 χρόνια της υποχρεωτικής παραμονής στην υπηρεσία παραμεθορίου ( μόνον φυσικά για αυτούς που απλά μετατάχθηκαν ή μετατέθηκαν ), όπως άλλωστε ήταν παλαιότερα, σε 10 χρόνια με το νόμο 3051/2002 ήταν άδικη και δυσανάλογη με τα πραγματικά δεδομένα. Η πλέον σωστή και δίκαιη ρύθμιση θα ήταν στο συγκεκριμένο νομοθέτημα που κατατίθεται να τροποποιηθεί και το χρονικό όριο της υποχρεωτικής παραμονής μετά από μετάταξη ή μετάθεση σε παραμεθόριο περιοχή και να γίνει από 10 χρόνια σε 5 χρόνια όπως ήταν παλαιότερα, κάτι που είναι δίκαιο αλλά και σωστό για την σταδιοδρομία ενός υπαλλήλου. Επίσης στην παραπάνω πρόταση θα πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι αρκετά από τα λεγόμενα ειδικά ευεργετήματα έχουν πλέον καταργηθεί (όπως η αφορολόγητη αγορά κατοικίας ή ανέγερσης κατοικίας) αλλά και το πιο σημαντικό είναι το γεγονός ότι πολλές υπηρεσίες έχουν ήδη καταργηθεί με νόμο ( κατάργηση δημόσιας υπηρεσίας) και άρα η υπηρεσία τοποθέτησης δεν υπάρχει πλέον. Θα έπρεπε σε αυτές τις περιπτώσεις ( όταν δηλαδή καταργείται ολόκληρη η υπηρεσία στην οποία τοποθετήθηκε κάποιος υπάλληλος μετά από μετάταξη σε παραμεθόριο περιοχή, για την οποία και είχε κάνει αίτηση) να αίρεται αυτόματα και η προηγούμενη υποχρέωσή του. Παρατηρείται το φαινόμενο ένας υπάλληλος να έχει καταργηθεί η υπηρεσία του, να έχει μετακινηθεί με άλλο νόμο υποχρεωτικά σε άλλη υπηρεσία και μάλιστα σε άλλη πόλη και να παραμένει η υποχρέωσή του για τα 10 χρόνια. Σε γενικές γραμμές όμως είναι ένα σημαντικό βήμα η ρύθμιση του άρθρου αυτού θετικότατο, προς τη δικαιοσύνη τη νομιμότητα αλλά και την υπαλληλική σταδιοδρομία και θα πρέπει να γίνει δεκτό με ικανοποίηση.