ΣΧΟΛΙΑ ΣΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ
Πραγματικά πρόκειται για ένα «καινοτόμο» σύστημα αξιολόγησης με τα εξής χαρακτηριστικά:
1) Γίνεται η υπόθεση ότι το 25% των δημοσίων υπαλλήλων που υπηρετούν σήμερα είναι άριστοι και ότι το 15% είναι «μετεξεταστέοι»
2) Γίνεται η υπόθεση ότι το 70% των σημερινών προϊσταμένων και διευθυντών είναι άριστοι
3) Ο Γενικός Διευθυντής θα αποφασίζει για τον επιμερισμό των αρίστων, μετρίων και κακών υπαλλήλων στις διευθύνσεις και στα τμήματα, δηλαδή ένας προϊστάμενος τμήματος δυνητικά μπορεί να μην έχει τη δυνατότητα να αξιολογήσει τους υφισταμένους με άριστα γιατί το τμήμα του δεν χωρούσε στον επιμερισμό. Θα μπορούσε να γίνει αναφορά και στις λεγόμενες «κλίκες» των υπουργείων μεταξύ προϊσταμένων, διευθυντών κυρίως των κεντρικών υπηρεσιών και τις συνέπειες στον επιμερισμό, αλλά μάλλον δεν ισχύουν κάτι τέτοια…
4) Οι αξιολογήσεις του 30% των προϊσταμένων που δεν είναι άριστοι (ίσως μέτριοι, ίσως κακοί) έχουν την ίδια αξία με τις αξιολογήσεις των αρίστων προϊσταμένων.
5) Είναι σίγουρο ότι το 15% των υπαλλήλων που θα προσλαμβάνονται από εδώ και πέρα θα είναι κακοί (σκεφτείτε επομένως τις ευθύνες αυτών που τους προσλαμβάνουν !). Εκτός αν οι καινούριοι υπάλληλοι θα είναι άριστοι, οπότε το ποσοστό των σημερινών υπαλλήλων που είναι άριστοι ή κακοί διαφοροποιείται δραματικά και θα πρέπει κατά συνέπεια να αλλάξει ο νόμος.
6) Υπάρχει η δυνατότητα άσκησης ένστασης για τους υπαλλήλους που αξιολογηθούν με βαθμό 6 και κάτω (οι κακοί). Οι «μέτριοι» υπάλληλοι δεν έχουν δυνατότητα άσκησης ένστασης.
7) Ο υπάλληλος που έχει πετύχει τους στόχους του στα πλαίσια της «Διοίκησης Μέσω Στόχων» (αποτελεί νόμο του κράτους!!!) και θεωρητικά είναι άριστος μπορεί να αξιολογηθεί ως μέτριος ή κακός
8) Μερικά πρακτικά ζητήματα του νόμου:
- Απόφαση σε κάθε υπουργείο, αποκεντρωμένη διοίκηση, περιφέρεια, αυτοτελή δημόσια υπηρεσία και σε κάθε ΝΠΔΔ για τη συγκρότηση της Επιτροπής – δηλαδή μερικές εκατοντάδες αποφάσεις
- Τρεις Προϊστάμενοι Διεύθυνσης θα είναι μέλη των επιτροπών (σημ. οι 2 σίγουρα θα είναι άριστοι (70%), ο τρίτος μέτριος ή κακός)
- Οι αιτήσεις-ενστάσεις των υπαλλήλων διαβιβάζονται στη Διεύθυνση Προσωπικού του κάθε φορέα.
- Οι αιτήσεις ενστάσεις διαβιβάζονται από τη Δνση Προσωπικού στον αξιολογητή, ο οποίος απαντά εγγράφως στην ένσταση
- Ο φάκελος διαβιβάζεται στην Επιτροπή Αξιολόγησης, η οποία μπορεί να ζητήσει πρόσθετες διευκρινήσεις κοκ.
- Άπειρος αριθμός προσφυγών στο ΣτΕ
Συμπέρασμα: οι εργατοώρες που κερδίζονται από την κατάργηση των επικυρώσεων θα σπαταλώνται στη διαδικασία της παραπάνω αξιολόγησης.
ΣΧΟΛΙΑ ΣΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ Πραγματικά πρόκειται για ένα «καινοτόμο» σύστημα αξιολόγησης με τα εξής χαρακτηριστικά: 1) Γίνεται η υπόθεση ότι το 25% των δημοσίων υπαλλήλων που υπηρετούν σήμερα είναι άριστοι και ότι το 15% είναι «μετεξεταστέοι» 2) Γίνεται η υπόθεση ότι το 70% των σημερινών προϊσταμένων και διευθυντών είναι άριστοι 3) Ο Γενικός Διευθυντής θα αποφασίζει για τον επιμερισμό των αρίστων, μετρίων και κακών υπαλλήλων στις διευθύνσεις και στα τμήματα, δηλαδή ένας προϊστάμενος τμήματος δυνητικά μπορεί να μην έχει τη δυνατότητα να αξιολογήσει τους υφισταμένους με άριστα γιατί το τμήμα του δεν χωρούσε στον επιμερισμό. Θα μπορούσε να γίνει αναφορά και στις λεγόμενες «κλίκες» των υπουργείων μεταξύ προϊσταμένων, διευθυντών κυρίως των κεντρικών υπηρεσιών και τις συνέπειες στον επιμερισμό, αλλά μάλλον δεν ισχύουν κάτι τέτοια… 4) Οι αξιολογήσεις του 30% των προϊσταμένων που δεν είναι άριστοι (ίσως μέτριοι, ίσως κακοί) έχουν την ίδια αξία με τις αξιολογήσεις των αρίστων προϊσταμένων. 5) Είναι σίγουρο ότι το 15% των υπαλλήλων που θα προσλαμβάνονται από εδώ και πέρα θα είναι κακοί (σκεφτείτε επομένως τις ευθύνες αυτών που τους προσλαμβάνουν !). Εκτός αν οι καινούριοι υπάλληλοι θα είναι άριστοι, οπότε το ποσοστό των σημερινών υπαλλήλων που είναι άριστοι ή κακοί διαφοροποιείται δραματικά και θα πρέπει κατά συνέπεια να αλλάξει ο νόμος. 6) Υπάρχει η δυνατότητα άσκησης ένστασης για τους υπαλλήλους που αξιολογηθούν με βαθμό 6 και κάτω (οι κακοί). Οι «μέτριοι» υπάλληλοι δεν έχουν δυνατότητα άσκησης ένστασης. 7) Ο υπάλληλος που έχει πετύχει τους στόχους του στα πλαίσια της «Διοίκησης Μέσω Στόχων» (αποτελεί νόμο του κράτους!!!) και θεωρητικά είναι άριστος μπορεί να αξιολογηθεί ως μέτριος ή κακός 8) Μερικά πρακτικά ζητήματα του νόμου: - Απόφαση σε κάθε υπουργείο, αποκεντρωμένη διοίκηση, περιφέρεια, αυτοτελή δημόσια υπηρεσία και σε κάθε ΝΠΔΔ για τη συγκρότηση της Επιτροπής – δηλαδή μερικές εκατοντάδες αποφάσεις - Τρεις Προϊστάμενοι Διεύθυνσης θα είναι μέλη των επιτροπών (σημ. οι 2 σίγουρα θα είναι άριστοι (70%), ο τρίτος μέτριος ή κακός) - Οι αιτήσεις-ενστάσεις των υπαλλήλων διαβιβάζονται στη Διεύθυνση Προσωπικού του κάθε φορέα. - Οι αιτήσεις ενστάσεις διαβιβάζονται από τη Δνση Προσωπικού στον αξιολογητή, ο οποίος απαντά εγγράφως στην ένσταση - Ο φάκελος διαβιβάζεται στην Επιτροπή Αξιολόγησης, η οποία μπορεί να ζητήσει πρόσθετες διευκρινήσεις κοκ. - Άπειρος αριθμός προσφυγών στο ΣτΕ Συμπέρασμα: οι εργατοώρες που κερδίζονται από την κατάργηση των επικυρώσεων θα σπαταλώνται στη διαδικασία της παραπάνω αξιολόγησης.