Η ισοπεδωτική "λογική" του ισχύοντος πλαισίου αντί να εξορθολογιστεί αντικαθίσταται από μία διαφορετική ισοπεδωτική "λογική". Από εκεί που όλοι ήταν "άριστοι", ξαφνικά πρέπει να διαχωριστούν βάσει συγκεκριμένου άκαμπτου κανόνα.
Οι προτάσεις μου είναι:
1. Ελεύθερη αξιολόγηση από τους προϊστάμενους όπως τώρα, αλλά οι βαθμοί του υπαλλήλου θα συνοδεύονται από τους αντίστοιχους μέσους όρους του τμήματος που ανήκει, έχουν προκύψει δηλαδή από τους ίδιους αξιολογητές. Βαθμός 9 με μέσο όρο τμήματος 8 είναι προφανώς καλύτερος από 10 με μέσο όρο 10. Αλλιώς έρχονται μετά και συγκρίνουν σε απόλυτο μέγεθος βαθμούς που έχουν προκύψει από διαφορετικής αυστηρότητας αξιολογητές... μήλα-πορτοκάλια-κεράσια στην ίδια ζυγαριά... όχι ρε παιδιά...
2. Αξιολόγηση των προϊσταμένων (αλήθεια, το ότι κατέχουν τώρα θέση ευθύνης νομιμοποιεί την όποια διαδικασία επιλογής τους και τους κάνει κατά 70% άριστους, ενώ όσο ήταν υπάλληλοι ήταν κατά 25%;) τόσο από εξωτερικές επιτροπές όσο και από τους ίδιους τους υπαλλήλους.
3. Με περιοδικές γραπτές εξετάσεις δε συμφωνώ πλήρως, εκτός και αν εξαιρούνται άτομα που έχουν μπει μέσω γενικών κατηγοριών ΑΣΕΠ (έχουν δηλαδή σχετικά πτυχία και προϋπηρεσία) ή μέσω εξετάσεων ΑΣΕΠ. Δεν μπορεί να μπαίνει στο ίδιο καζάνι ο βολεμένος με αυτόν που πέτυχε σε γραπτά.
Η ισοπεδωτική "λογική" του ισχύοντος πλαισίου αντί να εξορθολογιστεί αντικαθίσταται από μία διαφορετική ισοπεδωτική "λογική". Από εκεί που όλοι ήταν "άριστοι", ξαφνικά πρέπει να διαχωριστούν βάσει συγκεκριμένου άκαμπτου κανόνα. Οι προτάσεις μου είναι: 1. Ελεύθερη αξιολόγηση από τους προϊστάμενους όπως τώρα, αλλά οι βαθμοί του υπαλλήλου θα συνοδεύονται από τους αντίστοιχους μέσους όρους του τμήματος που ανήκει, έχουν προκύψει δηλαδή από τους ίδιους αξιολογητές. Βαθμός 9 με μέσο όρο τμήματος 8 είναι προφανώς καλύτερος από 10 με μέσο όρο 10. Αλλιώς έρχονται μετά και συγκρίνουν σε απόλυτο μέγεθος βαθμούς που έχουν προκύψει από διαφορετικής αυστηρότητας αξιολογητές... μήλα-πορτοκάλια-κεράσια στην ίδια ζυγαριά... όχι ρε παιδιά... 2. Αξιολόγηση των προϊσταμένων (αλήθεια, το ότι κατέχουν τώρα θέση ευθύνης νομιμοποιεί την όποια διαδικασία επιλογής τους και τους κάνει κατά 70% άριστους, ενώ όσο ήταν υπάλληλοι ήταν κατά 25%;) τόσο από εξωτερικές επιτροπές όσο και από τους ίδιους τους υπαλλήλους. 3. Με περιοδικές γραπτές εξετάσεις δε συμφωνώ πλήρως, εκτός και αν εξαιρούνται άτομα που έχουν μπει μέσω γενικών κατηγοριών ΑΣΕΠ (έχουν δηλαδή σχετικά πτυχία και προϋπηρεσία) ή μέσω εξετάσεων ΑΣΕΠ. Δεν μπορεί να μπαίνει στο ίδιο καζάνι ο βολεμένος με αυτόν που πέτυχε σε γραπτά.