Όντως το σύστημα των υποχρεωτικών ποσοστών έχει εγκαταληφθεί ήδη από μεγάλες (και καλά οργανωμένες) πολυεθνικές ως αντιπαραγωγικό. Όμως το πρόβλημα με την Δημόσια Διοίκηση είναι βαθύτερο και θα φανεί πλήρως με την δημοσίευση των νέων οργανογραμμάτων (ή οργανισμών όπως περιέργως αποκαλούνται) των Υπουργείων.
Από τα σχέδια οργανογραμμάτων που έχουν κυκλοφορήσει, απουσιάζει πλήρως η διοίκηση της ποιότητας και η διασφάλισή της, δηλαδή το τμήμα ή διεύθυνση QA (Quality Assurance) δίπλα στον Υπουργό. Αποστολή τους είναι η διατύπωση των κύριων διαδικασιών διοίκησης, επικοινωνίας, αρχειοθέτησης και λειτουργίας των οργανωτικών μονάδων (υπηρεσίες), δηλαδή η τυποποίηση των ενεργειών και εντύπων που προβλέπονται, η διασφάλιση σωστής λειτουργίας των διαδικασιών αξιολόγησης, κάτι που εμπεριέχει την υποχρεωτική και μετρήσιμη στοχοθεσία, την υποβολή τακτικών εκθέσεων (λ.χ. ανά τρίμηνο ή εξάμηνο) της υλοποίησης των στόχων από το προσωπικό κάθε διεύθυνσης, την συλλογή και επεξεργασία των φύλλων αξιολόγησης, την διαχείριση λήψης μέτρων βελτίωσης όσων υπαλλήλων υστερούν (λ.χ. επιπλέον εκπαίδευση) και τέλος διαρκή ενημέρωση των περιγραφών θέσεως του προσωπικού ανάλογα με τις εκάστοτε αρμοδιότητες που ορίζονται και αποτύπωση των αλλαγών του οργανογράμματος (είτε δομικές, είτε προσώπων), όποτε αυτές συμβαίνουν. Κι όλα αυτά με την διαρκή πολιτική δέσμευση του προϊστάμενου Υπουργού.
Είναι δυστυχώς προφανές οτι οι συντάκτες ή δεν έχουν εργαστεί ή δεν εργάστηκαν επί μακρόν σε σοβαρά οργανωμένες οντότητες, αφού καμμία αξιολόγηση δεν μπορεί να σταθεί χωρίς μία αντίστοιχη διοικητική δομή. Πρόκειται για μια ακόμη προχειροδουλειά η οποία είναι εκτός κάθε αποδεκτού διεθνώς διοικητικού προτύπου και πιθανότατα αντισυνταγματική.
Όντως το σύστημα των υποχρεωτικών ποσοστών έχει εγκαταληφθεί ήδη από μεγάλες (και καλά οργανωμένες) πολυεθνικές ως αντιπαραγωγικό. Όμως το πρόβλημα με την Δημόσια Διοίκηση είναι βαθύτερο και θα φανεί πλήρως με την δημοσίευση των νέων οργανογραμμάτων (ή οργανισμών όπως περιέργως αποκαλούνται) των Υπουργείων. Από τα σχέδια οργανογραμμάτων που έχουν κυκλοφορήσει, απουσιάζει πλήρως η διοίκηση της ποιότητας και η διασφάλισή της, δηλαδή το τμήμα ή διεύθυνση QA (Quality Assurance) δίπλα στον Υπουργό. Αποστολή τους είναι η διατύπωση των κύριων διαδικασιών διοίκησης, επικοινωνίας, αρχειοθέτησης και λειτουργίας των οργανωτικών μονάδων (υπηρεσίες), δηλαδή η τυποποίηση των ενεργειών και εντύπων που προβλέπονται, η διασφάλιση σωστής λειτουργίας των διαδικασιών αξιολόγησης, κάτι που εμπεριέχει την υποχρεωτική και μετρήσιμη στοχοθεσία, την υποβολή τακτικών εκθέσεων (λ.χ. ανά τρίμηνο ή εξάμηνο) της υλοποίησης των στόχων από το προσωπικό κάθε διεύθυνσης, την συλλογή και επεξεργασία των φύλλων αξιολόγησης, την διαχείριση λήψης μέτρων βελτίωσης όσων υπαλλήλων υστερούν (λ.χ. επιπλέον εκπαίδευση) και τέλος διαρκή ενημέρωση των περιγραφών θέσεως του προσωπικού ανάλογα με τις εκάστοτε αρμοδιότητες που ορίζονται και αποτύπωση των αλλαγών του οργανογράμματος (είτε δομικές, είτε προσώπων), όποτε αυτές συμβαίνουν. Κι όλα αυτά με την διαρκή πολιτική δέσμευση του προϊστάμενου Υπουργού. Είναι δυστυχώς προφανές οτι οι συντάκτες ή δεν έχουν εργαστεί ή δεν εργάστηκαν επί μακρόν σε σοβαρά οργανωμένες οντότητες, αφού καμμία αξιολόγηση δεν μπορεί να σταθεί χωρίς μία αντίστοιχη διοικητική δομή. Πρόκειται για μια ακόμη προχειροδουλειά η οποία είναι εκτός κάθε αποδεκτού διεθνώς διοικητικού προτύπου και πιθανότατα αντισυνταγματική.