Η Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση αποτελεί πλέον μονόδρομο για τη δημόσια διοίκηση και ο μοναδικός θεσμός που μπορεί να στηριχτεί δεν είναι άλλος από τα ΚΕΠ όπου η πλήρη μηχανοργάνωση του και η εμπειρία του προσωπικού αποτελεί εγγύηση για την επιτυχία της.
Διοικητική Δομή
Αρχικά θα πρέπει να τονιστεί η αποτυχία της Τοπικής Αυτοδιοίκησης να προσφέρει στο θεσμό και αντίστοιχα να τον εκμεταλλευτεί ώστε να προσφέρει ποιοτικές υπηρεσίες .Μέχρι σήμερα μόνο τροχοπέδη έχει αποτελέσει για το θεσμό εκμεταλλεύονταν και αποσπώντας τους εργαζόμενους από την αποστολή τους και αναθέτοντας τους αλλότρια καθήκοντα όπως πχ η μέτρηση και έκδοση λογαριασμών ύδρευσης!
Ειδικά από τη στιγμή που το υπουργείο είναι αυτό που χρηματοδοτεί, αναθέτει διαδικασίες και επιβλέπει την ορθή λειτουργία του θεσμού χωρίς να μπορεί όμως να παρέμβει ή ακόμα να επιβάλει κυρώσεις σε Αιρετούς,δημοτικούς υπάλληλους τοποθετημένους Δ/ντες και προϊστάμενους του θεσμού που παρεμβαίνουν στην ορθή λειτουργία του, αποτελεί πλέον μονόδρομο η λύση της υπαγωγής του θεσμού απευθείας στο Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης ως αποκεντρωμένη υπηρεσία του υπό την αναβαθμισμένη ΔΟΛΚΕΠ όπου θα δίνεται και η δυνατότητα στελέχωσης της από τον κλάδο ΔΥΠ.
Εναλλακτικά προτείνεται η οργάνωση τους στα πρότυπα των Εκπαιδευτικών και των σχολικών μονάδων
Οργάνωση
Α)Το προσωπικό του θεσμού αυτή τη στιγμή είναι τέλεια καταρτισμένο με αποτέλεσμα να μπορεί να στελεχώσει επαρκώς πέρα των ΚΕΠ και οποιαδήποτε άλλη Δημόσια υπηρεσία .Επιπρόσθετα υπάρχει ένα σημαντικός αριθμός εργαζομένων με αντίστοιχη εμπειρία που σήμερα είτε απασχολείται με συμβάσεις έργου είτε έχουν οδηγηθεί στην ανεργία ενώ έχουν δαπανηθεί για την εκπαίδευση τους τεράστια χρηματικά ποσά .Ενσωματώνοντας αυτούς στο υπάρχον δυναμικό ο θεσμός
θα μπορούσε υπό προϋποθέσεις να αποτελέσει την αποκλειστική θυρίδα συναλλαγών των πολιτών με το σύνολο της Δημόσιας Διοίκησης.
Οι προϋποθέσεις που ανέφερα παραπάνω αφορούν:
● την ένταξη του Εθνικού Δημοτολογίου
● Την μηχανοργάνωση υπηρεσιών όπως οι Εισαγγελίες (Ποινικά Μητρώα) ,Πρωτοδικείων,Στρατολογίας,Ασφαλιστικών Ταμείων,Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων ακόμα και ΔΟΥ ώστε να υπάρχει η δυνατότητα για τα ΚΕΠ της online έκδοσης των πιστοποιητικών τους
● την κατάργηση των διαφόρων ειδών παραβόλων και την δημιουργία Ενιαίου Παραβόλου όπου μπορεί να προμηθευτεί κανείς από οποιαδήποτε τράπεζα ,ΑΤΜ ακόμα και με χρέωση πιστωτικής κάρτας
● Την πίστη εφαρμογή του νόμου περί “υποχρεωτικής Αυτεπάγγελτης Αναζήτησης” από το σύνολο της Δημόσιας Διοίκησης ή εναλλακτικά με τρόπο που θα αναλύσω παρακάτω να υπάρχει η δυνατότητα εάν ο πολίτης επιθυμεί την έκδοση του από το ΚΕΠ.
● την ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΉ απλοποίηση διαδικασιών με κατάργηση σειράς δικαιολογητικών
● Την υποχρεωτική ηλεκτρονική διακίνηση των εγγράφων ακόμα και αν χρειαστεί να τοποθετηθούν συνάδελφοι κλάδου ΔΥΠ σε σημαντικές υπηρεσίες για τη διευκόλυνση της διακίνησης ως εξειδικευμένους γνώστες της Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης
Β)Την υποχρεωτική τοποθέτηση για τουλάχιστον 2-3 έτη αμέσως μετά την αποφοίτηση τους των απόφοιτων της Σχολής Δημόσιας Διοίκησης σε θέσεις αντίστοιχων προσόντων στα ΚΕΠ.
Γ)Εχει παρατηρηθεί η καταχρηστική ζήτηση εκ μέρους των πολιτών άλλα και των άλλων δημοσίων υπηρεσιών της θεώρησης φωτοαντίγραφων αλλά και γνησίου υπογραφής με αποτέλεσμα τη μετατροπή των ΚΕΠ σε “επικυρωτηρια” και την απασχόληση σημαντικού αριθμού εργαζομενων για αυτές μόνο τις 2 διαδικασίες ενώ θα μπορούσαν να απασχοληθούν στην ουσιαστική εξυπηρέτηση του πολίτη Προτείνεται η κατάργηση της θεώρησης γνησίου υπογραφής παρα μόνο σε περιπτώσεις χρηματικών συναλλαγών και αντικατάσταση τους με την βεβαίωση 2 μαρτύρων στα πρότυπα άλλων ευρωπαϊκών χωρών Αντίστοιχα και για τη θεώρηση ακριβούς φωτοαντιγράφων.
Δ)Ο θεσμός των ΚΕΠ λόγω του γεγονότος ότι συναλλάσσεται σχεδόν με το σύνολο της Δημόσιας Διοίκησης οφείλει να παίξει και ουσιαστικά το ρόλο του “Παρατηρητηρίου της Δημόσιας Διοίκησης” και όταν εντοπίζεται οποιασδήποτε μορφής δυσλειτουργία ή παρατυπία ακόμα και παρανομία να απευθύνεται άμεσα πχ στον Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης η σε κάποιον άλλο μηχανισμό του Υπουργείου.
Πόροι
-Πλέον ο θεσμός των ΚΕΠ με την αξιοπιστία του και το εύρος των σημείων συναλλαγής πολιτών με τη Δημ. Διοίκηση αποτελεί μονόδρομο για τα αλλά υπουργεία ώστε να προωθήσουν τα “προϊόντα” τους. Από την ένταξη τους στο θεσμό των ΚΕΠ είναι σίγουρο οτι ο κάθε φορέας εξοικονομεί σημαντικά ποσά που αφορούν ενδεχόμενη πρόσληψη εποχιακού προσωπικού ,επιπρόσθετες αμοιβές προσωπικού ,υπερωριακή απασχόληση τους ακόμα και σε αναλώσιμα οπως χαρτικά και μελάνια .Από τα παραπάνω ποσά εάν υπάρξει μια εισφορά της τάξης του 10-15% αυτού του κόστους και αποδοθεί στο Υπουργείο από κάθε φορέα ξεχωριστά λύνεται άμεσα οποιοδήποτε κόστος λειτουργίας του θεσμού.
-Οικονομική επιβάρυνση των πολιτών που ζητούν πιστοποιητικά που εμπίπτουν στη αυτεπάγγελτη αναζήτηση με σκοπό να αποτελέσει ένα επιπλέον κίνητρο για τους πολίτες να επιβάλουν και οι ίδιοι την εφαρμογή της διάταξης συνδέοντας το με οτι ανέφερα παραπάνω
-Σε συνδυασμό με το Γ θεωρείται σκόπιμη η οικονομική επιβάρυνση των πολιτών που ζητούν την επικύρωση πάνω από συγκεκριμένο αριθμό εγγράφων.
-Μετακίνηση των ΚΕΠ σε Δημόσια Δημοτικά κτήρια ως προς την εξοικονόμηση ενοικίων
Ειδικά σε ΚΕΠ επαρχίας τα πρώην Δημαρχεία αποτελούν μια πρώτης τάξης επιλογή
Τέλος προτείνεται η διενέργεια έρευνας εάν οι πολίτες θα προτιμούσαν να καταβάλουν ένα ελάχιστο ποσό για κάθε πιστοποιητικό που ζητούν από ΚΕΠ (της τάξης του 0.20-0.50€) από το να απευθυνθούν στην αρχική υπηρεσία έκδοσης του και για το διάστημα του μεταβατικού σταδίου μέχρι τα ΚΕΠ να αποτελέσουν το μοναδικό σημείο πρόσβασης σε υπηρεσίες της Δημόσιας Διοίκησης .
Η Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση αποτελεί πλέον μονόδρομο για τη δημόσια διοίκηση και ο μοναδικός θεσμός που μπορεί να στηριχτεί δεν είναι άλλος από τα ΚΕΠ όπου η πλήρη μηχανοργάνωση του και η εμπειρία του προσωπικού αποτελεί εγγύηση για την επιτυχία της. Διοικητική Δομή Αρχικά θα πρέπει να τονιστεί η αποτυχία της Τοπικής Αυτοδιοίκησης να προσφέρει στο θεσμό και αντίστοιχα να τον εκμεταλλευτεί ώστε να προσφέρει ποιοτικές υπηρεσίες .Μέχρι σήμερα μόνο τροχοπέδη έχει αποτελέσει για το θεσμό εκμεταλλεύονταν και αποσπώντας τους εργαζόμενους από την αποστολή τους και αναθέτοντας τους αλλότρια καθήκοντα όπως πχ η μέτρηση και έκδοση λογαριασμών ύδρευσης! Ειδικά από τη στιγμή που το υπουργείο είναι αυτό που χρηματοδοτεί, αναθέτει διαδικασίες και επιβλέπει την ορθή λειτουργία του θεσμού χωρίς να μπορεί όμως να παρέμβει ή ακόμα να επιβάλει κυρώσεις σε Αιρετούς,δημοτικούς υπάλληλους τοποθετημένους Δ/ντες και προϊστάμενους του θεσμού που παρεμβαίνουν στην ορθή λειτουργία του, αποτελεί πλέον μονόδρομο η λύση της υπαγωγής του θεσμού απευθείας στο Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης ως αποκεντρωμένη υπηρεσία του υπό την αναβαθμισμένη ΔΟΛΚΕΠ όπου θα δίνεται και η δυνατότητα στελέχωσης της από τον κλάδο ΔΥΠ. Εναλλακτικά προτείνεται η οργάνωση τους στα πρότυπα των Εκπαιδευτικών και των σχολικών μονάδων Οργάνωση Α)Το προσωπικό του θεσμού αυτή τη στιγμή είναι τέλεια καταρτισμένο με αποτέλεσμα να μπορεί να στελεχώσει επαρκώς πέρα των ΚΕΠ και οποιαδήποτε άλλη Δημόσια υπηρεσία .Επιπρόσθετα υπάρχει ένα σημαντικός αριθμός εργαζομένων με αντίστοιχη εμπειρία που σήμερα είτε απασχολείται με συμβάσεις έργου είτε έχουν οδηγηθεί στην ανεργία ενώ έχουν δαπανηθεί για την εκπαίδευση τους τεράστια χρηματικά ποσά .Ενσωματώνοντας αυτούς στο υπάρχον δυναμικό ο θεσμός θα μπορούσε υπό προϋποθέσεις να αποτελέσει την αποκλειστική θυρίδα συναλλαγών των πολιτών με το σύνολο της Δημόσιας Διοίκησης. Οι προϋποθέσεις που ανέφερα παραπάνω αφορούν: ● την ένταξη του Εθνικού Δημοτολογίου ● Την μηχανοργάνωση υπηρεσιών όπως οι Εισαγγελίες (Ποινικά Μητρώα) ,Πρωτοδικείων,Στρατολογίας,Ασφαλιστικών Ταμείων,Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων ακόμα και ΔΟΥ ώστε να υπάρχει η δυνατότητα για τα ΚΕΠ της online έκδοσης των πιστοποιητικών τους ● την κατάργηση των διαφόρων ειδών παραβόλων και την δημιουργία Ενιαίου Παραβόλου όπου μπορεί να προμηθευτεί κανείς από οποιαδήποτε τράπεζα ,ΑΤΜ ακόμα και με χρέωση πιστωτικής κάρτας ● Την πίστη εφαρμογή του νόμου περί “υποχρεωτικής Αυτεπάγγελτης Αναζήτησης” από το σύνολο της Δημόσιας Διοίκησης ή εναλλακτικά με τρόπο που θα αναλύσω παρακάτω να υπάρχει η δυνατότητα εάν ο πολίτης επιθυμεί την έκδοση του από το ΚΕΠ. ● την ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΉ απλοποίηση διαδικασιών με κατάργηση σειράς δικαιολογητικών ● Την υποχρεωτική ηλεκτρονική διακίνηση των εγγράφων ακόμα και αν χρειαστεί να τοποθετηθούν συνάδελφοι κλάδου ΔΥΠ σε σημαντικές υπηρεσίες για τη διευκόλυνση της διακίνησης ως εξειδικευμένους γνώστες της Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης Β)Την υποχρεωτική τοποθέτηση για τουλάχιστον 2-3 έτη αμέσως μετά την αποφοίτηση τους των απόφοιτων της Σχολής Δημόσιας Διοίκησης σε θέσεις αντίστοιχων προσόντων στα ΚΕΠ. Γ)Εχει παρατηρηθεί η καταχρηστική ζήτηση εκ μέρους των πολιτών άλλα και των άλλων δημοσίων υπηρεσιών της θεώρησης φωτοαντίγραφων αλλά και γνησίου υπογραφής με αποτέλεσμα τη μετατροπή των ΚΕΠ σε “επικυρωτηρια” και την απασχόληση σημαντικού αριθμού εργαζομενων για αυτές μόνο τις 2 διαδικασίες ενώ θα μπορούσαν να απασχοληθούν στην ουσιαστική εξυπηρέτηση του πολίτη Προτείνεται η κατάργηση της θεώρησης γνησίου υπογραφής παρα μόνο σε περιπτώσεις χρηματικών συναλλαγών και αντικατάσταση τους με την βεβαίωση 2 μαρτύρων στα πρότυπα άλλων ευρωπαϊκών χωρών Αντίστοιχα και για τη θεώρηση ακριβούς φωτοαντιγράφων. Δ)Ο θεσμός των ΚΕΠ λόγω του γεγονότος ότι συναλλάσσεται σχεδόν με το σύνολο της Δημόσιας Διοίκησης οφείλει να παίξει και ουσιαστικά το ρόλο του “Παρατηρητηρίου της Δημόσιας Διοίκησης” και όταν εντοπίζεται οποιασδήποτε μορφής δυσλειτουργία ή παρατυπία ακόμα και παρανομία να απευθύνεται άμεσα πχ στον Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης η σε κάποιον άλλο μηχανισμό του Υπουργείου. Πόροι -Πλέον ο θεσμός των ΚΕΠ με την αξιοπιστία του και το εύρος των σημείων συναλλαγής πολιτών με τη Δημ. Διοίκηση αποτελεί μονόδρομο για τα αλλά υπουργεία ώστε να προωθήσουν τα “προϊόντα” τους. Από την ένταξη τους στο θεσμό των ΚΕΠ είναι σίγουρο οτι ο κάθε φορέας εξοικονομεί σημαντικά ποσά που αφορούν ενδεχόμενη πρόσληψη εποχιακού προσωπικού ,επιπρόσθετες αμοιβές προσωπικού ,υπερωριακή απασχόληση τους ακόμα και σε αναλώσιμα οπως χαρτικά και μελάνια .Από τα παραπάνω ποσά εάν υπάρξει μια εισφορά της τάξης του 10-15% αυτού του κόστους και αποδοθεί στο Υπουργείο από κάθε φορέα ξεχωριστά λύνεται άμεσα οποιοδήποτε κόστος λειτουργίας του θεσμού. -Οικονομική επιβάρυνση των πολιτών που ζητούν πιστοποιητικά που εμπίπτουν στη αυτεπάγγελτη αναζήτηση με σκοπό να αποτελέσει ένα επιπλέον κίνητρο για τους πολίτες να επιβάλουν και οι ίδιοι την εφαρμογή της διάταξης συνδέοντας το με οτι ανέφερα παραπάνω -Σε συνδυασμό με το Γ θεωρείται σκόπιμη η οικονομική επιβάρυνση των πολιτών που ζητούν την επικύρωση πάνω από συγκεκριμένο αριθμό εγγράφων. -Μετακίνηση των ΚΕΠ σε Δημόσια Δημοτικά κτήρια ως προς την εξοικονόμηση ενοικίων Ειδικά σε ΚΕΠ επαρχίας τα πρώην Δημαρχεία αποτελούν μια πρώτης τάξης επιλογή Τέλος προτείνεται η διενέργεια έρευνας εάν οι πολίτες θα προτιμούσαν να καταβάλουν ένα ελάχιστο ποσό για κάθε πιστοποιητικό που ζητούν από ΚΕΠ (της τάξης του 0.20-0.50€) από το να απευθυνθούν στην αρχική υπηρεσία έκδοσης του και για το διάστημα του μεταβατικού σταδίου μέχρι τα ΚΕΠ να αποτελέσουν το μοναδικό σημείο πρόσβασης σε υπηρεσίες της Δημόσιας Διοίκησης .