Προσωπικά θεωρώ το συγκεκριμένο σύστημα αξιολόγησης αντιπαραγωγικό και με τιμωρητικό χαρακτήρα για τους Δημοσίους Υπαλλήλους και εξηγούμαι:
1. Δεν είναι δυνατόν να αποφασίζεται εκ των προτέρων πόσοι υπάλληλοι θα είναι άριστοι, πόσοι μέτριοι και πόσοι ανεπαρκείς και μάλιστα η Γενική Διεύθυνση να κάνει και κατανομή των ποσοστών στις υφιστάμενες μονάδες. Έτσι δεν δίνεται το κίνητρο στους Δ.Υ. να αυξήσουν την παραγωγικότητά τους και μάλιστα αφαιρείται το κίνητρο και από αυτούς που εργάζονται ευσυνείδητα και πολλές φορές υπερβάλλουν εαυτόν και αυτοί μπορεί να είναι περισσότεροι από το 25% που τίθεται ως όριο.
2. Κατανοώ ότι το παλαιό σύστημα αξιολόγησης επέτρεπε στους υπαλλήλους να αξιολογούνται όλοι με άριστα, κάτι που βρίσκεται στο αντίθετο άκρο του προτεινόμενου συστήματος. Το σύστημα αυτό ενείχε αδικίες και δεν επέτρεπε να ξεχωρίσουν οι υπάλληλοι που εργάζονταν κοπιωδώς από τους ανεπαρκείς υπαλλήλους. Ωστόσο, το προτεινόμενο σύστημα δεν λύνει αυτή την αδικία, αφού δεν θεσπίζει ένα σύστημα αντικειμενικής μέτρησης της παραγωγικότητας των υπαλλήλων. Αντ' αυτού προτιμά να τιμωρήσει τους υπαλλήλους που όλα αυτά τα χρόνια έπαιρναν Άριστα επειδή το σύστημα το επέτρεπε και να τους υποχρεώσει να μην πάρουν Άριστα ακόμη κι αν το αξίζουν.
Επειδή όμως από παρατηρήσεις χορτάσαμε, θα κάνω και μια ΠΡΟΤΑΣΗ:
Κατά την άποψή μου, η δικαιοσύνη στην αξιολόγηση των Δ.Υ. δεν θα επέλθει ούτε με εξετάσεις γενικών γνώσεων τύπου Τεστ Δεξιοτήτων, όπως άλλοι παρατηρούν, ούτε με μέτρα τιμωρητικού χαρακτήρα, όπως το προτεινόμενο.
Το δικαιότερο σύστημα, όπως έχει επιδείξει η εμπειρία και η εφαρμογή του στον ιδιωτικό τομέα είναι η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑΣ ΜΕ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΩΣ ΜΕΤΡΗΣΙΜΟΥΣ ΣΤΟΧΟΥΣ. Με λίγα λόγια, ανά έτος πρέπει να τίθενται στόχοι από την κορυφή της ιεραρχίας και σταδιακά να εξειδικεύονται με αντικειμενικώς μετρήσιμα κριτήρια μέχρι τον τελευταίο υπάλληλο της δημόσιας διοίκησης. Το ποσοστό επιτυχίας στους στόχους αυτούς καθορίζει αυτομάτως και την παραγωγικότητα του υπαλλήλου.
Η προετοιμασία για το συγκεκριμένο σύστημα αξιολόγησης έχει γίνει στο Υπουργείο σας και μάλιστα ο κ. Μανιτάκης είχε βγάλει και κάποια σχέδια προεδρικών διαταγμάτων σε δημόσια διαβούλευση. Πιστεύω ότι κακώς εγκαταλείφθηκε αυτή η προσπάθεια.
Προσωπικά θεωρώ το συγκεκριμένο σύστημα αξιολόγησης αντιπαραγωγικό και με τιμωρητικό χαρακτήρα για τους Δημοσίους Υπαλλήλους και εξηγούμαι: 1. Δεν είναι δυνατόν να αποφασίζεται εκ των προτέρων πόσοι υπάλληλοι θα είναι άριστοι, πόσοι μέτριοι και πόσοι ανεπαρκείς και μάλιστα η Γενική Διεύθυνση να κάνει και κατανομή των ποσοστών στις υφιστάμενες μονάδες. Έτσι δεν δίνεται το κίνητρο στους Δ.Υ. να αυξήσουν την παραγωγικότητά τους και μάλιστα αφαιρείται το κίνητρο και από αυτούς που εργάζονται ευσυνείδητα και πολλές φορές υπερβάλλουν εαυτόν και αυτοί μπορεί να είναι περισσότεροι από το 25% που τίθεται ως όριο. 2. Κατανοώ ότι το παλαιό σύστημα αξιολόγησης επέτρεπε στους υπαλλήλους να αξιολογούνται όλοι με άριστα, κάτι που βρίσκεται στο αντίθετο άκρο του προτεινόμενου συστήματος. Το σύστημα αυτό ενείχε αδικίες και δεν επέτρεπε να ξεχωρίσουν οι υπάλληλοι που εργάζονταν κοπιωδώς από τους ανεπαρκείς υπαλλήλους. Ωστόσο, το προτεινόμενο σύστημα δεν λύνει αυτή την αδικία, αφού δεν θεσπίζει ένα σύστημα αντικειμενικής μέτρησης της παραγωγικότητας των υπαλλήλων. Αντ' αυτού προτιμά να τιμωρήσει τους υπαλλήλους που όλα αυτά τα χρόνια έπαιρναν Άριστα επειδή το σύστημα το επέτρεπε και να τους υποχρεώσει να μην πάρουν Άριστα ακόμη κι αν το αξίζουν. Επειδή όμως από παρατηρήσεις χορτάσαμε, θα κάνω και μια ΠΡΟΤΑΣΗ: Κατά την άποψή μου, η δικαιοσύνη στην αξιολόγηση των Δ.Υ. δεν θα επέλθει ούτε με εξετάσεις γενικών γνώσεων τύπου Τεστ Δεξιοτήτων, όπως άλλοι παρατηρούν, ούτε με μέτρα τιμωρητικού χαρακτήρα, όπως το προτεινόμενο. Το δικαιότερο σύστημα, όπως έχει επιδείξει η εμπειρία και η εφαρμογή του στον ιδιωτικό τομέα είναι η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑΣ ΜΕ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΩΣ ΜΕΤΡΗΣΙΜΟΥΣ ΣΤΟΧΟΥΣ. Με λίγα λόγια, ανά έτος πρέπει να τίθενται στόχοι από την κορυφή της ιεραρχίας και σταδιακά να εξειδικεύονται με αντικειμενικώς μετρήσιμα κριτήρια μέχρι τον τελευταίο υπάλληλο της δημόσιας διοίκησης. Το ποσοστό επιτυχίας στους στόχους αυτούς καθορίζει αυτομάτως και την παραγωγικότητα του υπαλλήλου. Η προετοιμασία για το συγκεκριμένο σύστημα αξιολόγησης έχει γίνει στο Υπουργείο σας και μάλιστα ο κ. Μανιτάκης είχε βγάλει και κάποια σχέδια προεδρικών διαταγμάτων σε δημόσια διαβούλευση. Πιστεύω ότι κακώς εγκαταλείφθηκε αυτή η προσπάθεια.