Αρχική Καταργήσεις Συγχωνεύσεις Νομικών Προσώπων και ΥΠηρεσιών και άλλες ΔιατάξειςΆρθρο 08: Κατάργηση του νομικού προσώπου ιδιωτικού δικαίου Εθνικού Ινστιτούτου Εργασίας και Ανθρωπίνου Δυναμικού (Ε.Ι.Ε.Α.Δ.)Σχόλιο του χρήστη Κέντρο Επαγγελματικής Κατάρτισης Consul AE | 20 Ιανουαρίου 2014, 00:10
Σε μία χρονική συγκυρία κατά την οποία τα ποσοστά ανεργίας λαμβάνουν δραματικές διαστάσεις και οι επιχειρήσεις ιδιαίτερα οι μικρές και πολύ μικρές συνεχίζουν να υφίστανται τις αρνητικές συνέπειες της οξείας οικονομικής ύφεσης και κρίσης, αποτελεί αδιανόητο ατόπημα η κατάργηση του Εθνικού Ινστιτούτου Εργασίας και Ανθρώπινου Δυναμικού (ΕΙΕΑΔ),με βάση τη μέχρι σήμερα υπεραξία που έχει δημιουργήσει στη διαχείριση του έργου της Διαρθρωτικής προσαρμογής των μικρών και πολύ μικρών επιχειρήσεων, ως ενδιάμεσος φορέας διαχείρισης, και στο οποίο έργο συμμετέχουν πάνω από 14.000 επιχειρήσεις, 600 τουλάχιστον εργοδοτικοί φορείς και ωφελούνται πάνω από 90.000 μισθωτοί που εργάζονται σε αυτές. Έργο το οποίο υλοποιείται με την απόλυτη σύμπραξη των κοινωνικών εταίρων. Το έργο αυτό σήμερα βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη και σε κρίσιμο στάδιο, δεδομένου ότι οι επιχειρήσεις που συμμετέχουν σε αυτό αναμένουν είτε προκαταβολές, είτε αποπληρωμές για τα έργα που έχουν αναλάβει. Αξίζει να σημειωθεί επιπλέον ότι η πολυπλοκότητα και η ιδιαιτερότητα του έργου, καθώς και το μακροχρόνιο διάστημα προετοιμασίας, που απαιτήθηκε δεν αφήνουν περιθώρια, ούτε για περαιτέρω καθυστερήσεις, ούτε για την απώλεια της εξειδικευμένης τεχνογνωσίας διαχείρισης που έχουν αποκτήσει τα στελέχη του ΕΙΕΑΔ. Αποτελεί πλέον κοινό κτήμα σε όλους τους εμπλεκόμενους στο έργο, ότι τα στελέχη του ΕΙΕΑΔ από την πρώτη στιγμή έδειξαν άψογη συνεργασία και υψηλό επαγγελματισμό όχι μόνο στο πλαίσιο του ωραρίου τους, αλλά και πέραν αυτού, αφού επέδειξαν νοοτροπία εργαζομένων του ιδιωτικού τομέα κάτι που μας εντυπωσίασε θετικά, καθ όλη τη διάρκεια της μέχρι σήμερα υλοποίησης του έργου. Άραγε, ποιος είναι ο λόγος που εξαιρούνται αυτά τα στελέχη από τη δυνατότητα της πολυπόθητης αξιολόγησης, που αποτελεί και το επίμαχο στοιχείο των διαρθρωτικών αλλαγών στην ελληνική δημόσια διοίκηση; Αλλά, επί της ουσίας των μεταρρυθμίσεων πρέπει να επισημανθεί ότι το ΕΙΕΑΔ, αποτελεί εξαιρετικά χρήσιμο εργαλείο ,τόσο για το Υπουργείο Εργασίας, όσο και για τον ΟΑΕΔ που ως γνωστόν έχει επιβαρυνθεί υπέρμετρα το τελευταίο διάστημα, δεδομένου ότι έχει να αντιμετωπίσει το ζήτημα της αναδιάρθρωσης του λειτουργικού του μοντέλου και ταυτόχρονα να υλοποιήσει τα τρέχοντα προγράμματα ενίσχυσης της απασχόλησης. Είναι προφανές, ότι για να ανταπεξέλθει στις νέες του υποχρεώσεις ο ΟΑΕΔ, θα πρέπει άμεσα να ενισχυθεί με εξειδικευμένο ανθρώπινο δυναμικό ,αλλά και με θεσμικά εργαλεία που θα του επιτρέπουν να κινηθεί με την ταχύτητα και την ευελιξία που απαιτούν πλέον οι συνθήκες στη αγορά εργασίας. Προς την κατεύθυνση αυτή, η διατήρηση του ΕΙΕΑΔ, κρίνεται αναγκαία, αφού μπορεί με την τεχνογνωσία που διαθέτει, να αποτελεί και ένα ευέλικτο μηχανισμό υλοποίησης στοχευμένων συγχρηματοδοτούμενων δράσεων -προγραμμάτων σε συνέργεια με τον ΟΑΕΔ, με άμεσα πολλαπλασιαστικά οφέλη για τον ευρύτερο καταμερισμό εργασίας.