1.Το έργο που παράχθηκε τα 30 χρόνια λειτουργίας του ΕΚΔΔΑ, τόσο στην εκπαίδευση των νέων στελεχών, μέσω της Σχολής, όσο και στην επιμόρφωση του συνόλου των δημοσίων υπαλλήλων, μέσω του Ινστιτούτου, οφείλεται στην αυτονομία και ευελιξία λήψης αποφάσεων που προέκυπτε από τη μορφή της διοίκησης με κυρίαρχη τη θέση και τον ρόλο του Γενικού Γραμματέα. Ο Γ.Γ. είναι η κινητήριος δύναμη του Οργανισμού. Το σημείο αναφοράς για την εφαρμογή της πολιτικής της εκπαίδευσης και της επιμόρφωσης των δημοσίων υπαλλήλων που καθορίζει η Πολιτεία, αλλά και το σημείο λήψης πρωτοβουλιών για την ανάπτυξη σχέσεων συνεργασίας με φορείς του εσωτερικού και εξωτερικού. Η κατάργηση της θέσης και η μεταφορά των αρμοδιοτήτων στον Πρόεδρο θα απομακρύνει την κεντρική διοίκηση του ΕΚΔΔΑ από το παραγόμενο έργο με αποτέλεσμα τη λειτουργία μιας διοίκησης "εξ αποστάσεως" χωρίς τη δυνατότητα άσκησης επιτελικού έργου. Για τους παραπάνω λόγους θεωρώ ότι η κατάργηση της συγκεκριμένης θέσης, δεν εξυπηρετεί καθώς ούτε μείωση μείωση κόστους προκαλεί, ούτε θεωρείται ότι βρίσκεται στο πλαίσιο της μείωσης των δομών του Κράτους. Απεναντίας γίνεται αποσπασματικά, καθώς δεν εντάσσεται σε κανένα συνολικό σχέδιο αξιολόγησης του Οργανισμού για την αναβάθμιση του ρόλο του, όπως διακηρύσσεται και θα προκαλέσει για μία ακόμη φορά κλυδωνισμούς στη διοίκηση και καθυστέρηση στο αναμενόμενο παραγόμενο έργο. Δεν μπορεί να γίνει κατανοητό τι σκοπούς εξυπηρετεί η συγκεκριμένη νομοθετική παρέμβαση αυτή τη στιγμή!
2. Ταυτόχρονα με την κατάργηση της θέσης του Γ.Γ., καταργείται και η συμμετοχή του Διευθυντή - Συντονιστή της Μονάδας ΤΕΚ στο Δ.Σ. του ΕΚΔΔΑ. Η μη συμμετοχή υποβαθμίζει το κύρος και το έργο της συγκεκριμένης Μονάδας, μίας Μονάδας απαραίτητης για το έργο του ΕΚΔΔΑ στην συγκεκριμένη μεταρρυθμιστική εποχή του συνόλου του Δημόσιου Τομέα. Η σύσταση της συγκεκριμένης Μονάδας και η συμμετοχή του Συντονιστή της στο Δ.Σ. εξασφαλίζουν την εξωστρέφεια του ΕΚΔΔΑ και την πλήρη επιχειρησιακή του ανάπτυξη, πέραν της εκπαίδευσης, όπως εξ άλλου προβλέπεται από τον ιδρυτικό νόμο. Η μη λειτουργία παρόμοιας Μονάδας μέχρι τώρα, στέρησε από το ΕΚΔΔΑ τη δυνατότητα, όλα αυτά τα χρόνια, να επιτελέσει συμβουλευτικό και πρωταγωνιστικό ρόλο στις εκάστοτε μεταρρυθμιστικές πολιτικές. Το συγκεκριμένο έργο δεν μπορεί να ασκηθεί από τις δύο εκπαιδευτικές Μονάδες, καθώς το έργο της επιμόρφωσης για τις δύο Μονάδες είναι τεράστιο διοικητικά και διαχειριστικά. Δεν είναι κατανοητό να συμμετέχουν στο Δ.Σ. τόσοι εκπρόσωποι φορέων και να μη συμμετέχει ο εκπρόσωπος της συγκεκριμένης Μονάδας. Η σωστή λειτουργία της ΜΟΤΕΚ θα επικυρώσει και θα αναβαθμίσει τον εκπαιδευτικό και ερευνητικό ρόλο του ΕΚΔΔΑ. Το ΕΚΔΔΑ για να μπορέσει να ανταποκριθεί στο σύνολο των συνεχών μεταρρυθμιστικών προσπαθειών της Πολιτείας, σε ένα σκληρά απαιτητικό ευρωπαϊκό περιβάλλον, που απαιτούνται και συνέργειες με άλλους εκπαιδευτικούς φορείς, θα πρέπει να χαρακτηρίζεται, αντιμετωπίζεται και να αξιολογείται ως εκπαιδευτικός και όχι ως διοικητικός φορέας.
1.Το έργο που παράχθηκε τα 30 χρόνια λειτουργίας του ΕΚΔΔΑ, τόσο στην εκπαίδευση των νέων στελεχών, μέσω της Σχολής, όσο και στην επιμόρφωση του συνόλου των δημοσίων υπαλλήλων, μέσω του Ινστιτούτου, οφείλεται στην αυτονομία και ευελιξία λήψης αποφάσεων που προέκυπτε από τη μορφή της διοίκησης με κυρίαρχη τη θέση και τον ρόλο του Γενικού Γραμματέα. Ο Γ.Γ. είναι η κινητήριος δύναμη του Οργανισμού. Το σημείο αναφοράς για την εφαρμογή της πολιτικής της εκπαίδευσης και της επιμόρφωσης των δημοσίων υπαλλήλων που καθορίζει η Πολιτεία, αλλά και το σημείο λήψης πρωτοβουλιών για την ανάπτυξη σχέσεων συνεργασίας με φορείς του εσωτερικού και εξωτερικού. Η κατάργηση της θέσης και η μεταφορά των αρμοδιοτήτων στον Πρόεδρο θα απομακρύνει την κεντρική διοίκηση του ΕΚΔΔΑ από το παραγόμενο έργο με αποτέλεσμα τη λειτουργία μιας διοίκησης "εξ αποστάσεως" χωρίς τη δυνατότητα άσκησης επιτελικού έργου. Για τους παραπάνω λόγους θεωρώ ότι η κατάργηση της συγκεκριμένης θέσης, δεν εξυπηρετεί καθώς ούτε μείωση μείωση κόστους προκαλεί, ούτε θεωρείται ότι βρίσκεται στο πλαίσιο της μείωσης των δομών του Κράτους. Απεναντίας γίνεται αποσπασματικά, καθώς δεν εντάσσεται σε κανένα συνολικό σχέδιο αξιολόγησης του Οργανισμού για την αναβάθμιση του ρόλο του, όπως διακηρύσσεται και θα προκαλέσει για μία ακόμη φορά κλυδωνισμούς στη διοίκηση και καθυστέρηση στο αναμενόμενο παραγόμενο έργο. Δεν μπορεί να γίνει κατανοητό τι σκοπούς εξυπηρετεί η συγκεκριμένη νομοθετική παρέμβαση αυτή τη στιγμή! 2. Ταυτόχρονα με την κατάργηση της θέσης του Γ.Γ., καταργείται και η συμμετοχή του Διευθυντή - Συντονιστή της Μονάδας ΤΕΚ στο Δ.Σ. του ΕΚΔΔΑ. Η μη συμμετοχή υποβαθμίζει το κύρος και το έργο της συγκεκριμένης Μονάδας, μίας Μονάδας απαραίτητης για το έργο του ΕΚΔΔΑ στην συγκεκριμένη μεταρρυθμιστική εποχή του συνόλου του Δημόσιου Τομέα. Η σύσταση της συγκεκριμένης Μονάδας και η συμμετοχή του Συντονιστή της στο Δ.Σ. εξασφαλίζουν την εξωστρέφεια του ΕΚΔΔΑ και την πλήρη επιχειρησιακή του ανάπτυξη, πέραν της εκπαίδευσης, όπως εξ άλλου προβλέπεται από τον ιδρυτικό νόμο. Η μη λειτουργία παρόμοιας Μονάδας μέχρι τώρα, στέρησε από το ΕΚΔΔΑ τη δυνατότητα, όλα αυτά τα χρόνια, να επιτελέσει συμβουλευτικό και πρωταγωνιστικό ρόλο στις εκάστοτε μεταρρυθμιστικές πολιτικές. Το συγκεκριμένο έργο δεν μπορεί να ασκηθεί από τις δύο εκπαιδευτικές Μονάδες, καθώς το έργο της επιμόρφωσης για τις δύο Μονάδες είναι τεράστιο διοικητικά και διαχειριστικά. Δεν είναι κατανοητό να συμμετέχουν στο Δ.Σ. τόσοι εκπρόσωποι φορέων και να μη συμμετέχει ο εκπρόσωπος της συγκεκριμένης Μονάδας. Η σωστή λειτουργία της ΜΟΤΕΚ θα επικυρώσει και θα αναβαθμίσει τον εκπαιδευτικό και ερευνητικό ρόλο του ΕΚΔΔΑ. Το ΕΚΔΔΑ για να μπορέσει να ανταποκριθεί στο σύνολο των συνεχών μεταρρυθμιστικών προσπαθειών της Πολιτείας, σε ένα σκληρά απαιτητικό ευρωπαϊκό περιβάλλον, που απαιτούνται και συνέργειες με άλλους εκπαιδευτικούς φορείς, θα πρέπει να χαρακτηρίζεται, αντιμετωπίζεται και να αξιολογείται ως εκπαιδευτικός και όχι ως διοικητικός φορέας.