Αρχική Καταργήσεις Συγχωνεύσεις Νομικών Προσώπων και ΥΠηρεσιών και άλλες ΔιατάξειςΆρθρο 19: Ανώτατα ποσοστά ανά κλίμακα αξιολόγησηςΣχόλιο του χρήστη Σύλλογος Υπαλλήλων Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου Περιφερειακών Ενοτήτων Δωδεκανήσου (ΣΥΠΝΑΠΕΔ) | 20 Ιανουαρίου 2014, 16:11
Θέμα : Επισημάνσεις και προτάσεις επί του σχεδίου νόμου για την αξιολόγηση των δημοσίων υπαλλήλων. Αξιότιμε κύριε Υπουργέ Ο σύλλογος μας στα πλαίσια της αναδιοργάνωσης και του εκσυγχρονισμού των δημόσιων υπηρεσιών, κατανοεί υποστηρίζει και έχει ζητήσει στο παρελθόν την ανάγκη αλλαγής του υφιστάμενου πλαισίου αξιολόγησης. Εδώ και χρόνια οι υπάλληλοι των Π.Ε. Δωδεκανήσου της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου παρακολούθησαν τα εκπαιδευτικά σεμινάρια που πλήρωσε το Υπουργείο Εσωτερικών σχετικά με το Κοινό Πλαίσιο Αξιολόγησης και αναμένουν την εφαρμογή του. Αντί για αυτό, που εφαρμόζεται σε όλες τις σοβαρές Ευρωπαϊκές χώρες και ιδιαίτερα σε αυτές από τις οποίες παίρνετε τις «ιδέες» σας, προσπαθείτε να θεσπίσετε ένα σύστημα της συγκριτικής αξιολόγησης μέσω του προσδιορισμού ανώτατων ποσοστών υπαλλήλων, που μπορούν να αξιολογηθούν ανά κλίμακα το οποίο στερείται λογικής βάσης καθώς όπως φαίνεται πιστευτέ ότι σίγουρα υπάρχουν κάπου κρυμμένοι «κακοί» υπάλληλοι οι οποίοι προκαλούν όλα τα πρόβλημα στον δημόσιο τομέα και οι οποίοι πρέπει να έρθουν στο φως. Θεωρείτε δεδομένο ότι δεν υπάρχουν υπηρεσίες που λειτουργούν σωστά και επιτυγχάνουν τους στόχους που έχετε θέση. Ή μήπως έχετε ξεχάσει ότι πρέπει να θέτετε σε κάθε υπηρεσία στόχους και να έχετε την δυνατότητα να μετράτε τα αποτελέσματα τους και την επιτυχία αυτών των στόχων; Αυτό, που είναι δική σας ευθύνη γιατί δεν έγινε ποτέ;;; Μήπως για να μπορέσετε τώρα να εφαρμόσετε αυτό το απαράδεκτο οριζόντιο μέτρο με στόχο σας τις απολύσεις του 2014; Και ποιος έχει θέσει αυτόν τον στόχο;; Η εισαγωγή αυτής της πρωτοφανούς «νόρμας» κατηγοριοποιεί τους εργαζόμενους σε τρεις (3) βαθμίδες και συγκεκριμένα σε «καλούς», «μέτριους» και «κακούς». Το παράδοξο είναι ότι εκ προοιμίου κρίνεται, το 75% των υπαλλήλων να είναι μέτριοι ή κακοί υπάλληλοι, δηλαδή : - "Άριστοι". Μόνο το 25% των υπαλλήλων κάθε Γενικής Διεύθυνσης θα μπορεί να συγκεντρώσει τη μέγιστη βαθμολογία. - "Μέτριοι". Ενδιάμεση βαθμολογία που θα μπορεί να λάβει έως και το 60% του προσωπικού. - "Υποψήφιοι για διαθεσιμότητα". Σε αυτή την κατηγορία θα υπαχθεί το 15% του προσωπικού. Έτσι καλλιεργείται ο ανήθικος ανταγωνισμός μεταξύ των υπαλλήλων και καθιστά την εργασιακή διαδικασία αντιπαραγωγική και ταυτόχρονα ανανεώνει με άλλη μορφή τις πελατειακές σχέσεις. Με το επίχρισμα της «αξιοκρατίας» και τις «αξιολόγησης» επιχειρείται μια νέα δεξαμενή με στόχο την προώθηση της πολιτικής των απολύσεων προκειμένου να ικανοποιηθούν οι μνημονιακές δεσμεύσεις και όχι η αναδιοργάνωση της Δημόσιας Διοίκησης. Αξιότιμε κύριε Υπουργέ Σε αντίθεση με τα παραπάνω, εμείς οι εργαζόμενοι προκρίνουμε τα συστήματα που στοχεύουν στην ομαδική εργασία και συνεργασία, με στόχο να καταστήσουν όλους εμάς αλλά και τον καθένα χωριστά, «μέρος της δημιουργίας - προσπάθειας» για τον εκσυγχρονισμό και την αναδιοργάνωση των υπηρεσιών μας. Για το λόγο αυτό σας παραθέτουμε τις εξής επισημάνσεις και προτάσεις : Άρθρο 19: Ανώτατα ποσοστά ανά κλίμακα αξιολόγησης Κατάργηση της ποσόστωσης (δεν ακυρώνεται η ουσιαστική αξιολόγηση και ο ανταγωνισμός) Επιπλέον η κατάργηση της δυνατότητας «…επιμερισμού…» λειτουργεί αποτρεπτικά σε τυχόν αυθαίρετες, αυταρχικές και ιδιοτελείς πολιτικές υπηρεσιακών παραγόντων. Σκεφθείτε την ευκολία με την οποία θα μπορεί να στοχοποιηθεί αναίτια από έναν και μόνο υπάλληλο, μια οργανική μονάδα, προκειμένου να καταργηθεί. Επειδή και οι κρίνοντες πρέπει να κρίνονται, θεωρούμε ότι σε όλους τους εργαζόμενους επιβάλλεται να τους δοθεί η δυνατότητα να αξιολογήσουν τους συναδέλφους προϊστάμενους τους, επηρεάζοντας κατά ένα μέρος την τελική βαθμολογία τους καθώς στο τέλος της διαδικασίας θα έχουν όλοι την ευκαιρία να δούνε πως φαίνονται στα μάτια των συναδέλφων τους. Χρήσιμο θα ήταν να προσμετρηθεί και η αξιολόγηση από το εξωτερικό περιβάλλον όπως προβλέπει το Κοινό Πλαίσιο Αξιολόγησης Η τεχνική αυτή προσδοκά να δώσει πιο ακριβή αποτελέσματα για την αξιολόγηση αφενός των προϊσταμένων και αφετέρου των υπηρεσιών. Δεν είναι κάτι καινοφανές. Παρόμοια αξιολόγηση για παράδειγμα συναντάμε σε όλες τις σοβαρές επιμορφωτικές – εκπαιδευτικές πράξεις, αλλά και σε μεγάλους ιδιωτικούς οργανισμούς. Άρθρο 26: Γνωστοποίηση των εκθέσεων Δεν είναι διοικητικά ορθό να κοινοποιείται στον υπάλληλο η τελευταία σελίδα της έκθεσης. Ο αξιολογούμενος επιβάλλεται να έχει πλήρες φωτοαντίγραφο της έκθεσης ώστε να έχει απόλυτη γνώση του περιεχομένου της αξιολόγησης ανεξαρτήτως καλής ή κακής βαθμολογίας, δίχως να προσφεύγει με έγγραφα αιτήματα για το αυτονόητο. Άρθρο 29: Ειδική Επιτροπή Αξιολόγησης Η μείωση των διορισμένων μελών επιτροπής (από 6μελή σε 3μελή) και η συμμετοχή συγκεκριμένης κατηγορίας υπαλλήλων (μόνο τρεις Γενικοί Διευθυντές) καθώς και η απουσία αιρετού εκπροσώπου των υπαλλήλων δεν διασφαλίζει την αντικειμενικότητα της κρίσης και το αδιάβλητο της διαδικασίας. Στη συνείδηση των εργαζομένων, η ισομερής συμμετοχή αιρετών και διορισμένων συναδέλφων στο συλλογικό όργανο παρέχει τα επαρκή εχέγγυα της αμεροληψίας και της αντικειμενικότητας κατά την κρίση της προσφυγής. Άρθρο 31: Μεταβατικές διατάξεις Είναι γνωστό εδώ και χρόνια ότι αρκετές υπηρεσίες με ευθύνη πολιτικών ή υπηρεσιακών παραγόντων δεν εφαρμόζουν το άρθρο 12 του ΠΔ 318/1992 Ως εκ τούτου δεν είναι δίκαιο να αξιολογηθούμε για το παρελθόν έτος 2013 με διατάξεις που δεν γνωρίζαμε και μάλιστα δεν έχουν ακόμα ψηφισθεί από τη βουλή. Σας ευχαριστούμε. Με εκτίμηση Για το Διοικητικό Συμβούλιο Ο Πρόεδρος Αντώνιος Γκίκας Ο Γενικός Γραμματέας Βασίλειος Γιαννούρης