Στους ορισμούς θα ήθελα να προσθέσω και τα εξής, συμβουλευόμενος τον δικτυακό τόπο e-gif.gov.gr:
2. Ανοικτά πρότυπα. (ε) είναι ελεύθερο από νομικές ή τεχνικές διατυπώσεις που περιορίζουν την χρηστικότητα του από οποιονδήποτε ενδιαφερόμενο.
9. Ιδιαίτερα οι φράσεις ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ, ΔΕΝ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ να ερμηνεύονται ως αυστηρή απαγόρευνη του προτύπου ή του υποχρεωτικού κανόνα.
10. και αφήνουν το ενδεχόμενο παράλειψης αθέτησης ενός προτύπου ή κανόνα. Εάν συντρέχουν τεκμηριωμένοι λόγοι και μόνο σε μεμονωμένες περιπτώσεις. Ωστόσο θα πρέπει να ληφθούν σοβαρά υπόψη και να γίνουν κατανοητές οι συνέπειες από την μη συμμόρφωση στο πλαίο ή τον κανόνα.
11. Ωσόστο, μία υπο μελέτη προδιαγραφή μπορεί σε επόμενη έκδοση του πλαισίου να αποτελεί υποχρεωτική προδιαγραφή, οπότε μία υλοποίηση που δεν υπακούει σήμερα στην προδιαγραφή πρέπει να λαμβάνει υπόψη της ότι μελλοντικά ενδεχομένωνς να πρέπει να συμμορφωθεί ως προς αυτή.
15α. Προσωποποίηση. Επίπεδο 5. Αποσκοπεί στο να διαπιστώσει κατά πόσο οι βασικές υπηρεσίες α) βασίζονται σε νέα μοντέλα ολοκλήρωσης εξωστρεφών & υποστηρικτικών συστημάτων, β)επαναχρησιμοποιούν διαθέσιμα δεδομένα και, γ)ακολουθούν επιθετικά μοντέλα διάθεσης δηλ. διατίθενται από τους φορείς στους αποδέκτες (πολίτες ή επιχειρήσεις), όταν ικανοποιείται κάποιοα κριτήριο χωρίς να απαιτείται να ζητηθούν από τους αποδέκτες τους.
2. Οργανωτική διαλειτουργικότητα: Διασφαλίζεται μέσω νομοθετικών ρυθμίσεων και διατάξεων και μέσω γενικών συμφωνιών μεταύ των εμπλεκόμενων φορέων.
3. Σημασιολογική διαλειτουργικότητα. Η σημασιολογική διαλειτουργικότητα επιτυγχάνεται ορίζονται και υιοθετώντας κοινό λεξιλόγιο και ορολογία σε όλα τα συστήματα και υπηρεσίες.
4. Τεχνική διαλειτουργικότητα. Αντιπροσωπεύει τη διαλειτουργικότητα των υποδομών και του λογισμικού.
Στους ορισμούς θα ήθελα να προσθέσω και τα εξής, συμβουλευόμενος τον δικτυακό τόπο e-gif.gov.gr: 2. Ανοικτά πρότυπα. (ε) είναι ελεύθερο από νομικές ή τεχνικές διατυπώσεις που περιορίζουν την χρηστικότητα του από οποιονδήποτε ενδιαφερόμενο. 9. Ιδιαίτερα οι φράσεις ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ, ΔΕΝ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ να ερμηνεύονται ως αυστηρή απαγόρευνη του προτύπου ή του υποχρεωτικού κανόνα. 10. και αφήνουν το ενδεχόμενο παράλειψης αθέτησης ενός προτύπου ή κανόνα. Εάν συντρέχουν τεκμηριωμένοι λόγοι και μόνο σε μεμονωμένες περιπτώσεις. Ωστόσο θα πρέπει να ληφθούν σοβαρά υπόψη και να γίνουν κατανοητές οι συνέπειες από την μη συμμόρφωση στο πλαίο ή τον κανόνα. 11. Ωσόστο, μία υπο μελέτη προδιαγραφή μπορεί σε επόμενη έκδοση του πλαισίου να αποτελεί υποχρεωτική προδιαγραφή, οπότε μία υλοποίηση που δεν υπακούει σήμερα στην προδιαγραφή πρέπει να λαμβάνει υπόψη της ότι μελλοντικά ενδεχομένωνς να πρέπει να συμμορφωθεί ως προς αυτή. 15α. Προσωποποίηση. Επίπεδο 5. Αποσκοπεί στο να διαπιστώσει κατά πόσο οι βασικές υπηρεσίες α) βασίζονται σε νέα μοντέλα ολοκλήρωσης εξωστρεφών & υποστηρικτικών συστημάτων, β)επαναχρησιμοποιούν διαθέσιμα δεδομένα και, γ)ακολουθούν επιθετικά μοντέλα διάθεσης δηλ. διατίθενται από τους φορείς στους αποδέκτες (πολίτες ή επιχειρήσεις), όταν ικανοποιείται κάποιοα κριτήριο χωρίς να απαιτείται να ζητηθούν από τους αποδέκτες τους. 2. Οργανωτική διαλειτουργικότητα: Διασφαλίζεται μέσω νομοθετικών ρυθμίσεων και διατάξεων και μέσω γενικών συμφωνιών μεταύ των εμπλεκόμενων φορέων. 3. Σημασιολογική διαλειτουργικότητα. Η σημασιολογική διαλειτουργικότητα επιτυγχάνεται ορίζονται και υιοθετώντας κοινό λεξιλόγιο και ορολογία σε όλα τα συστήματα και υπηρεσίες. 4. Τεχνική διαλειτουργικότητα. Αντιπροσωπεύει τη διαλειτουργικότητα των υποδομών και του λογισμικού.