Αρχική Πλαίσιο Παροχής Υπηρεσιών Ηλεκτρονικής ΔιακυβέρνησηςΚανόνες και πρότυπα για τη διαλειτουργικότητα σε οργανωτικό, σημασιολογικό και τεχνολογικό επίπεδο, για την ανταλλαγή δεδομένων μεταξύ πληροφοριακών συστημάτων των φορέων του δημόσιου τομέαΣχόλιο του χρήστη Πάνος Χρηστέας | 23 Ιανουαρίου 2012, 00:51
Με τη σειρά μου, θα ήθελα να προτείνω/τονίσω τη σημασία που έχει η σύνδεση του κάθε εγγράφου (=ψηφιακού περιεχομένου) με τον *παραλήπτη* του. Δηλαδή, αφού ταυτοποιηθεί ο αιτών (πολίτης, πχ.) και ο φορέας έκδοσης (υπηρεσία), να ορίζεται και ο παραλήπτης της πληροφορίας. Ο σκοπός: να αποτραπούν, από την αρχή, φαινόμενα κατάχρησης των πληροφοριών, καθώς και συγκέντρωσής τους σε αναρμόδιους φορείς. Να συνεχίσουμε να σεβόμαστε το δικαίωμα του πολίτη στην εμπιστευτικότητα των δεδομένων που τον αφορούν. Να αποτρέψουμε αδιάκριτη ροή δεδομένων προς υπαλλήλους (του κράτους ή συμβεβλημένων φορέων) που ίσως κάνουν κατάχρηση της θέσης τους. Ο τρόπος: απλά, να αναγράφεται ο δικαιών-παραλήπτης στο ψηφιακό έγγραφο (μία απλή αναφορά), μέσα στο υπογεγραμμένο τμήμα. Δηλαδή, τυχόν αλλοίωση του παραλήπτη να ακυρώνει την ψηφιακή υπογραφή, άρα και την εγκυρότητα του εγγράφου. Όπως μας υπέδειξε φίλος δικηγόρος, αυτό προβλέπεται/ισχύει ήδη και για τα χάρτινα έγγραφα, ότι αποτελεί παραβίαση της νομοθεσίας περί προσωπικών δεδομένων η διακίνηση εγγράφων (με ευαίσθητα δεδομένα) προς τρίτους. Αυτό που τονίζω είναι να μεταφερθεί και στην ηλεκτρονική υλοποίηση η λογική αυτή.