ΑΠΟΨΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΤΑΣΗ ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΟ ΠΑΡΟΝ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΗΜΕΡΗΣΙΑ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗ ΓΙΑ ΕΚΤΟΣ ΕΔΡΑΣ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΕΙΣ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ (ν.2685/99).
Ένα μεγάλο πρόβλημα που δημιουργήθηκε ξαφνικά πριν από μερικά χρόνια χωρίς τελικά ουσιαστικό λόγο, αλλά εξακολουθεί να ισχύει και έχει χωρίσει τους υπαλλήλους ακόμη και αυτούς με τα ίδια προσόντα, σε δύο κατηγορίες, είναι αυτό της ημερήσιας αποζημίωσης για εκτός έδρας μετακινήσεις (ν. 2685/99), που καταβάλλεται για κάλυψη έκτακτων εξόδων, τα οποία προκαλούνται λόγω της μετακίνησης και παραμονής του υπαλλήλου, εκτός έδρας, για εκτέλεση υπηρεσίας.
Έτσι λοιπόν τα έξοδα ενός υπαλλήλου πανεπιστημιακής εκπαίδευσης (ΑΕΙ) γενικά (εκτός μηχανικών) όταν μετακινείται εκτός έδρας, δεν μπορούν να είναι περισσότερα των 29,35 € που μειώνονται στα 9,78 € για αυθημερόν επιστροφές. Για την ίδια μετακίνηση ένας μηχανικός ΑΕΙ θα λάβει ημερήσια αποζημίωση 56,00 € και ένας τεχνολόγος μηχανικός ΤΕΙ θα λάβει 45,00 €, αποζημιώσεις που δεν μειώνονται σε περιπτώσεις αυθημερόν επιστροφών. Ποσά που προσεγγίζουν ή και που ξεπερνούν σε ορισμένες περιπτώσεις ακόμη και την αναγωγή του μισθού σε ημερομίσθιο.
Παρατηρείται λοιπόν το άδικο, παράλογο και παράδοξο φαινόμενο να μετακινούνται δύο ή και περισσότεροι υπάλληλοι, πολλές φορές μαζί για τον ίδιο λόγο, ένας διοικητικός ή οικονομικός ή γεωτεχνικός και ένας μηχανικός και να λαμβάνουν ως ημερήσια αποζημίωση ο μεν μηχανικός 56,00 €, οι δε λοιποί 9,78 €.
Δηλαδή με λίγα λόγια το Υπουργείο έκρινε ότι ο μηχανικός δικαιούται διπλασιασμό των αποδοχών του κατά τη μέρα μετακίνησης, προκειμένου να ανταπεξέλθει στα έξοδα που προκύπτουν και όλοι οι άλλοι υπάλληλοι να έχουν στη διάθεσή τους ένα ελάχιστο ποσό, που δεν καλύπτει ούτε βασικές ανάγκες.
Δυστυχώς η παντοκρατορία κάποιων κλάδων και των υποστηρικτών τους αλλά και η αδυναμία Υπουργείων να τους αντισταθούν οδήγησε με πραξικοπηματικό τρόπο σε ανατροπή των διατάξεων του 2635/99 και τη δημιουργία αυτής της τεράστιας αδικίας, ειδικά επαναλαμβάνω για υπαλλήλους που κινούνται για τον ίδιο λόγο.
Ειδικά στην επαρχία για υπαλλήλους Περιφερειών, Δήμων, Αποκεντρωμένων Διοικήσεων και άλλων φορέων του Δημοσίου, οι μετακινήσεις των οποίων είναι ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ και τις περισσότερες φορές με δικά τους οχήματα, να βλέπουν αυτή την άνιση μεταχείριση, αφού οι ίδιοι δεν μπορούν να καλύψουν ούτε τα έξοδα του αυτοκινήτου τους (τα 0,15 € ανά χιλιόμετρο είναι αστείο ποσό)και παράλληλα συνάδελφοι τους μηχανικοί να έχουν ένα σταθερό "επίδομα" από τις μετακινήσεις αυτές, που σημειώνουμε ότι όλες είναι με αυθημερόν επιστροφή και συνήθως γίνονται και εντός ωραρίου.
Παρακαλώ, στο υπό ψήφιση νομοσχέδιο, μπορείτε να διορθώσετε αυτή την αδικία, με τροπολογία ή προσθήκη με την οποία θα ορισθεί ενιαίο ποσό ημερήσιας αποζημίωσης, για έξοδα κίνησης, όλων των υπαλλήλων.
ΑΠΟΨΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΤΑΣΗ ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΟ ΠΑΡΟΝ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΗΜΕΡΗΣΙΑ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗ ΓΙΑ ΕΚΤΟΣ ΕΔΡΑΣ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΕΙΣ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ (ν.2685/99). Ένα μεγάλο πρόβλημα που δημιουργήθηκε ξαφνικά πριν από μερικά χρόνια χωρίς τελικά ουσιαστικό λόγο, αλλά εξακολουθεί να ισχύει και έχει χωρίσει τους υπαλλήλους ακόμη και αυτούς με τα ίδια προσόντα, σε δύο κατηγορίες, είναι αυτό της ημερήσιας αποζημίωσης για εκτός έδρας μετακινήσεις (ν. 2685/99), που καταβάλλεται για κάλυψη έκτακτων εξόδων, τα οποία προκαλούνται λόγω της μετακίνησης και παραμονής του υπαλλήλου, εκτός έδρας, για εκτέλεση υπηρεσίας. Έτσι λοιπόν τα έξοδα ενός υπαλλήλου πανεπιστημιακής εκπαίδευσης (ΑΕΙ) γενικά (εκτός μηχανικών) όταν μετακινείται εκτός έδρας, δεν μπορούν να είναι περισσότερα των 29,35 € που μειώνονται στα 9,78 € για αυθημερόν επιστροφές. Για την ίδια μετακίνηση ένας μηχανικός ΑΕΙ θα λάβει ημερήσια αποζημίωση 56,00 € και ένας τεχνολόγος μηχανικός ΤΕΙ θα λάβει 45,00 €, αποζημιώσεις που δεν μειώνονται σε περιπτώσεις αυθημερόν επιστροφών. Ποσά που προσεγγίζουν ή και που ξεπερνούν σε ορισμένες περιπτώσεις ακόμη και την αναγωγή του μισθού σε ημερομίσθιο. Παρατηρείται λοιπόν το άδικο, παράλογο και παράδοξο φαινόμενο να μετακινούνται δύο ή και περισσότεροι υπάλληλοι, πολλές φορές μαζί για τον ίδιο λόγο, ένας διοικητικός ή οικονομικός ή γεωτεχνικός και ένας μηχανικός και να λαμβάνουν ως ημερήσια αποζημίωση ο μεν μηχανικός 56,00 €, οι δε λοιποί 9,78 €. Δηλαδή με λίγα λόγια το Υπουργείο έκρινε ότι ο μηχανικός δικαιούται διπλασιασμό των αποδοχών του κατά τη μέρα μετακίνησης, προκειμένου να ανταπεξέλθει στα έξοδα που προκύπτουν και όλοι οι άλλοι υπάλληλοι να έχουν στη διάθεσή τους ένα ελάχιστο ποσό, που δεν καλύπτει ούτε βασικές ανάγκες. Δυστυχώς η παντοκρατορία κάποιων κλάδων και των υποστηρικτών τους αλλά και η αδυναμία Υπουργείων να τους αντισταθούν οδήγησε με πραξικοπηματικό τρόπο σε ανατροπή των διατάξεων του 2635/99 και τη δημιουργία αυτής της τεράστιας αδικίας, ειδικά επαναλαμβάνω για υπαλλήλους που κινούνται για τον ίδιο λόγο. Ειδικά στην επαρχία για υπαλλήλους Περιφερειών, Δήμων, Αποκεντρωμένων Διοικήσεων και άλλων φορέων του Δημοσίου, οι μετακινήσεις των οποίων είναι ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ και τις περισσότερες φορές με δικά τους οχήματα, να βλέπουν αυτή την άνιση μεταχείριση, αφού οι ίδιοι δεν μπορούν να καλύψουν ούτε τα έξοδα του αυτοκινήτου τους (τα 0,15 € ανά χιλιόμετρο είναι αστείο ποσό)και παράλληλα συνάδελφοι τους μηχανικοί να έχουν ένα σταθερό "επίδομα" από τις μετακινήσεις αυτές, που σημειώνουμε ότι όλες είναι με αυθημερόν επιστροφή και συνήθως γίνονται και εντός ωραρίου. Παρακαλώ, στο υπό ψήφιση νομοσχέδιο, μπορείτε να διορθώσετε αυτή την αδικία, με τροπολογία ή προσθήκη με την οποία θα ορισθεί ενιαίο ποσό ημερήσιας αποζημίωσης, για έξοδα κίνησης, όλων των υπαλλήλων.