ΑΔΕΣΜΕΥΤΗ ΕΝΩΤΙΚΗ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ
ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΙΚΑ – ΕΤΑΜ
Η Συμμετοχή μας στην Δημόσια Διαβούλευση σχετικά με την Τροποποίηση των Διατάξεων του Π.Δ. 318/92
Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία, ότι τα δύο κόμματα της σημερινής συγκυβέρνησης γιγαντώθηκαν με την ανάπτυξη ενός ευρύ διχτύου πελατειακών σχέσεων, η οποία είχε ως ένα σημαντικό εργαλείο τις προσλήψεις στο Δημόσιο. Με την έλευση της Τρόικας και το ουσιαστικό πάγωμα των προσλήψεων στο Δημόσιο που επέβαλλε, φάνηκε αρχικά να χάνεται ένα σημαντικό τους «εργαλείο», το οποίο φροντίζει δυστυχώς να επαναφέρει με άλλη μορφή το άρθρο 19 του υπό διαβούλευση νομοσχεδίου! Ναι μεν δεν μπορούν να προσλάβουν (τουλάχιστον όχι μαζικά), αλλά τα «δικά τους παιδιά» δεν θα κινδυνεύσουν με απόλυση, καθόσον το «ανεπαρκές 15%», το οποίο σύμφωνα με τα Μ.Μ.Ε. θα συνδεθεί με την διαθεσιμότητα (http://www.newsit.gr/default.php?pname=Article&art_id=263636&catid=3), δεν θα αποτελείται σίγουρα από αυτούς. Επομένως όλοι αυτοί θα χρωστάνε χάρη και ψήφο στους πολιτικούς τους Σωτήρες!
Η θεσμοθέτηση συγκεκριμένης ποσόστωσης στην διαδικασία αξιολόγησης αποτελεί δέσμευση στην αντικειμενική κρίση της Διοίκησης ενός Οργανισμού, αφού υποχρεούται να «δημιουργήσει» ανεπαρκείς υπαλλήλους. Σε αυτήν την περίπτωση είναι πιθανόν η Διοίκηση να οδηγηθεί σε μη αντικειμενική αξιολόγηση, να δημιουργηθούν πελατειακές σχέσεις και σοβαρή αντιπαλότητα μεταξύ ομάδων υπαλλήλων.
Τα διοικητικά προβλήματα που δημιουργούνται από τις εν λόγω τροποποιήσεις του Π.Δ. 318/92 είναι πάμπολλα και δυσεπίλυτα. Π.χ. πως είναι δυνατόν να μπουν στον ίδιο «κουβά» ένας υπάλληλος υποχρεωτικής εκπαίδευσης με ένα πτυχιούχο; Πώς είναι δυνατόν να συγκριθούν οι ειδικότητες του Οδηγού με αυτή του Ειδικού Επιστημονικού Προσωπικού; Επιπλέον, κάθε στόχος της Διοίκησης δεν θα μπορεί να επιτευχθεί, καθόσον ο καθένας θα κοιτάει απλά να επιβιώσει, δεν θα μεταφέρει τη γνώση του και θα σημάνει το τέλος κάθε ομαδικής προσπάθειας προς την επίτευξη του βέλτιστου αποτελέσματος για τον πολίτη.
Από την άλλη μεριά, η κριτική του Υπουργείου σχετικά με τον υπερπληθωρισμό του άριστα δεν είναι αβάσιμη. Όμως η προτεινόμενη λύση στο παρόν νομοσχέδιο δεν είναι η δέουσα. Η δικιά μας πρόταση έχει ως εξής: εδώ και πολλά χρόνια υπάρχει το νομοθετικό πλαίσιο για μια σύγχρονη και αποδοτική Δημόσια Διοίκηση μέσω στόχων και μέτρησης της αποδοτικότητας (Ν. 3230/04). Παράλληλα, τα περιγράμματα θέσεων στους νέους οργανισμούς του Δημοσίου είναι σχεδόν ολοκληρωμένα. Επομένως στην αρχή κάθε χρόνου, στον κάθε υπάλληλο, αναλόγως της περιγραφής της θέσης του, θα πρέπει να του ανατίθενται σαφής προσδιορισμένοι και μετρήσιμοι ποιοτικοί και ποσοτικοί στόχοι και να αξιολογείται βάση του βαθμού υλοποίησης των τεθέντων στόχων. Ημερομηνία έναρξης της νέας μορφής αξιολόγησης προτείνεται να είναι η 01/01/2015.
Η ΕΚΤΕΛΕΣΤΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ
ΑΔΕΣΜΕΥΤΗ ΕΝΩΤΙΚΗ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΙΚΑ – ΕΤΑΜ Η Συμμετοχή μας στην Δημόσια Διαβούλευση σχετικά με την Τροποποίηση των Διατάξεων του Π.Δ. 318/92 Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία, ότι τα δύο κόμματα της σημερινής συγκυβέρνησης γιγαντώθηκαν με την ανάπτυξη ενός ευρύ διχτύου πελατειακών σχέσεων, η οποία είχε ως ένα σημαντικό εργαλείο τις προσλήψεις στο Δημόσιο. Με την έλευση της Τρόικας και το ουσιαστικό πάγωμα των προσλήψεων στο Δημόσιο που επέβαλλε, φάνηκε αρχικά να χάνεται ένα σημαντικό τους «εργαλείο», το οποίο φροντίζει δυστυχώς να επαναφέρει με άλλη μορφή το άρθρο 19 του υπό διαβούλευση νομοσχεδίου! Ναι μεν δεν μπορούν να προσλάβουν (τουλάχιστον όχι μαζικά), αλλά τα «δικά τους παιδιά» δεν θα κινδυνεύσουν με απόλυση, καθόσον το «ανεπαρκές 15%», το οποίο σύμφωνα με τα Μ.Μ.Ε. θα συνδεθεί με την διαθεσιμότητα (http://www.newsit.gr/default.php?pname=Article&art_id=263636&catid=3), δεν θα αποτελείται σίγουρα από αυτούς. Επομένως όλοι αυτοί θα χρωστάνε χάρη και ψήφο στους πολιτικούς τους Σωτήρες! Η θεσμοθέτηση συγκεκριμένης ποσόστωσης στην διαδικασία αξιολόγησης αποτελεί δέσμευση στην αντικειμενική κρίση της Διοίκησης ενός Οργανισμού, αφού υποχρεούται να «δημιουργήσει» ανεπαρκείς υπαλλήλους. Σε αυτήν την περίπτωση είναι πιθανόν η Διοίκηση να οδηγηθεί σε μη αντικειμενική αξιολόγηση, να δημιουργηθούν πελατειακές σχέσεις και σοβαρή αντιπαλότητα μεταξύ ομάδων υπαλλήλων. Τα διοικητικά προβλήματα που δημιουργούνται από τις εν λόγω τροποποιήσεις του Π.Δ. 318/92 είναι πάμπολλα και δυσεπίλυτα. Π.χ. πως είναι δυνατόν να μπουν στον ίδιο «κουβά» ένας υπάλληλος υποχρεωτικής εκπαίδευσης με ένα πτυχιούχο; Πώς είναι δυνατόν να συγκριθούν οι ειδικότητες του Οδηγού με αυτή του Ειδικού Επιστημονικού Προσωπικού; Επιπλέον, κάθε στόχος της Διοίκησης δεν θα μπορεί να επιτευχθεί, καθόσον ο καθένας θα κοιτάει απλά να επιβιώσει, δεν θα μεταφέρει τη γνώση του και θα σημάνει το τέλος κάθε ομαδικής προσπάθειας προς την επίτευξη του βέλτιστου αποτελέσματος για τον πολίτη. Από την άλλη μεριά, η κριτική του Υπουργείου σχετικά με τον υπερπληθωρισμό του άριστα δεν είναι αβάσιμη. Όμως η προτεινόμενη λύση στο παρόν νομοσχέδιο δεν είναι η δέουσα. Η δικιά μας πρόταση έχει ως εξής: εδώ και πολλά χρόνια υπάρχει το νομοθετικό πλαίσιο για μια σύγχρονη και αποδοτική Δημόσια Διοίκηση μέσω στόχων και μέτρησης της αποδοτικότητας (Ν. 3230/04). Παράλληλα, τα περιγράμματα θέσεων στους νέους οργανισμούς του Δημοσίου είναι σχεδόν ολοκληρωμένα. Επομένως στην αρχή κάθε χρόνου, στον κάθε υπάλληλο, αναλόγως της περιγραφής της θέσης του, θα πρέπει να του ανατίθενται σαφής προσδιορισμένοι και μετρήσιμοι ποιοτικοί και ποσοτικοί στόχοι και να αξιολογείται βάση του βαθμού υλοποίησης των τεθέντων στόχων. Ημερομηνία έναρξης της νέας μορφής αξιολόγησης προτείνεται να είναι η 01/01/2015. Η ΕΚΤΕΛΕΣΤΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ