Μερικές από τις προτάσεις για τη μείωση της γραφειοκρατίας στην Ελληνική δημόσια διοίκηση θα μπορούσαν να είναι οι ακόλουθες:
1. Εκτεταμένη χρήση των νέων τεχνολογιών ιδίως του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (το οποίο για πολλές δημόσιες υπηρεσίες αποτελεί ακόμα άγνωστο όρο, ενώ είναι ο κανόνας σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες) για τη γρηγορότερη εξυπηρέτηση των πολιτών, την αναζήτηση πληροφοριών ενδουπηρεσιακά και όχι από τον πολίτη χάνοντας απίστευτο χρόνο και την έκδοση πιστοποιητικών που θα μπορούσε να γίνει σε διάστημα λίγων λεπτών αντί να παίρνει βδομάδες και μήνες όπως γίνεται σήμερα.
2. Διεύρυνση του ωραρίου των δημόσιων υπηρεσιών. Τουλάχιστον μία μέρα την εβδομάδα θα πρέπει να υπάρχει λειτουργία μέχρι τις 7 ή 8 το βράδυ για την εξυπηρέτηση των πολιτών που δουλεύουν και δεν μπορούν να αφήσουν την εργασία τους τις πρωινές ώρες.
3. Αλλαγή του τρόπου λειτουργίας των δημόσιων υπηρεσιών και των υπαλλήλων με κριτήριο την τήρηση συγκεκριμένων προθεσμιών για την έκδοση απάντησης ή διεκπεραίωσης φακέλων για ζητήματα των πολιτών. Σε πολλές υπηρεσίες δυστυχώς ακόμα ισχύει ο κανόνας παύσης της λειτουργίας στις 14.00 – 15.00 ανεξαρτήτως του πόσου χρόνου τελικά θα χρειαστεί για την ολοκλήρωση των εκρεμμών υποθέσεων. Το τελευταίο θα έπρεπε να είναι το κυριότερο κριτήριο καθορισμού του ωραρίου και της λειτουργίας των δημόσιων υπηρεσιών, με θέσπιση "ρεπό" για αναπλήρωση υπερωριών στις περιπτώσεις όπου κρίνεται απαραίτητο.
4. Αυστηρά κριτήρια για την πλήρωση των κενών θέσεων στις δημόσιες υπηρεσίες ώστε αυτές να στελεχώνονται από προσωπικό με ικανότητες και εξοικείωση στις νέες τεχνολογίες για την καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών.
5. Αναδιοργάνωση των υπηρεσιών με κριτήριο το αντικείμενο λειτουργίας έτσι ώστε να υπάρξουν συγχωνεύσεις και να δημιουργηθούν οικονομίες κλίμακας για χαμηλότερο κόστος λειτουργίας της δημόσιας διοίκησης και ταυτόχρονα ποιοτικότερη και γρηγορότερη εξυπηρέτηση των πολιτών.
Μερικές από τις προτάσεις για τη μείωση της γραφειοκρατίας στην Ελληνική δημόσια διοίκηση θα μπορούσαν να είναι οι ακόλουθες: 1. Εκτεταμένη χρήση των νέων τεχνολογιών ιδίως του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (το οποίο για πολλές δημόσιες υπηρεσίες αποτελεί ακόμα άγνωστο όρο, ενώ είναι ο κανόνας σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες) για τη γρηγορότερη εξυπηρέτηση των πολιτών, την αναζήτηση πληροφοριών ενδουπηρεσιακά και όχι από τον πολίτη χάνοντας απίστευτο χρόνο και την έκδοση πιστοποιητικών που θα μπορούσε να γίνει σε διάστημα λίγων λεπτών αντί να παίρνει βδομάδες και μήνες όπως γίνεται σήμερα. 2. Διεύρυνση του ωραρίου των δημόσιων υπηρεσιών. Τουλάχιστον μία μέρα την εβδομάδα θα πρέπει να υπάρχει λειτουργία μέχρι τις 7 ή 8 το βράδυ για την εξυπηρέτηση των πολιτών που δουλεύουν και δεν μπορούν να αφήσουν την εργασία τους τις πρωινές ώρες. 3. Αλλαγή του τρόπου λειτουργίας των δημόσιων υπηρεσιών και των υπαλλήλων με κριτήριο την τήρηση συγκεκριμένων προθεσμιών για την έκδοση απάντησης ή διεκπεραίωσης φακέλων για ζητήματα των πολιτών. Σε πολλές υπηρεσίες δυστυχώς ακόμα ισχύει ο κανόνας παύσης της λειτουργίας στις 14.00 – 15.00 ανεξαρτήτως του πόσου χρόνου τελικά θα χρειαστεί για την ολοκλήρωση των εκρεμμών υποθέσεων. Το τελευταίο θα έπρεπε να είναι το κυριότερο κριτήριο καθορισμού του ωραρίου και της λειτουργίας των δημόσιων υπηρεσιών, με θέσπιση "ρεπό" για αναπλήρωση υπερωριών στις περιπτώσεις όπου κρίνεται απαραίτητο. 4. Αυστηρά κριτήρια για την πλήρωση των κενών θέσεων στις δημόσιες υπηρεσίες ώστε αυτές να στελεχώνονται από προσωπικό με ικανότητες και εξοικείωση στις νέες τεχνολογίες για την καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών. 5. Αναδιοργάνωση των υπηρεσιών με κριτήριο το αντικείμενο λειτουργίας έτσι ώστε να υπάρξουν συγχωνεύσεις και να δημιουργηθούν οικονομίες κλίμακας για χαμηλότερο κόστος λειτουργίας της δημόσιας διοίκησης και ταυτόχρονα ποιοτικότερη και γρηγορότερη εξυπηρέτηση των πολιτών.