Αρχική Καταργήσεις Συγχωνεύσεις Νομικών Προσώπων και ΥΠηρεσιών και άλλες ΔιατάξειςΆρθρο 08: Κατάργηση του νομικού προσώπου ιδιωτικού δικαίου Εθνικού Ινστιτούτου Εργασίας και Ανθρωπίνου Δυναμικού (Ε.Ι.Ε.Α.Δ.)Σχόλιο του χρήστη ΠΑΪΔΟΥΣΗ ΧΡΥΣΑ | 21 Ιανουαρίου 2014, 14:42
Με το άρθρο 8 καταργείται το Εθνικό Ινστιτούτο Εργασίας και Ανθρώπινου Δυναμικού (ΕΙΕΑΔ) και οι υπάλληλοι του οδηγούνται σε υποχρεωτική αποχώρηση Ο φορέας αυτός κρίνεται σύμφωνα με το σχέδιο νόμου ΜΗ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟΣ και «Με αυτό τον τρόπο αντιμετωπίζεται η κωλυσιεργία σε φορείς που εδώ και καιρό έχουν εκπληρώσει την αποστολή τους, η αδιαφορία μπροστά σε προφανείς επικαλύψεις αρμοδιοτήτων και η σπατάλη δημόσιων πόρων». Επίσης σύμφωνα με το νομοσχέδιο, «η κατάργηση αυτή εντάσσεται στην «αναδιοργάνωση των κρατικών δομών συνολικά και συνιστά στρατηγική προτεραιότητα για την κυβέρνηση», με «στόχο μας την αποτελεσματικότερη και αποδοτικότερη λειτουργία δημοσίων οργανισμών και φορέων, με όσο το δυνατόν μικρότερο δημοσιονομικό κόστος». Και ερωτάμε τον κ. Πρωθυπουργό, τον κ. Υπουργό Διοικητικής Μεταρρύθμισης και τον κ. Υπουργό Εργασίας : 1) Με ποιο σκεπτικό κρίθηκε ότι το ΕΙΕΑΔ έχει εκπληρώσει την αποστολή του, όταν: - στην παρούσα φάση υλοποιεί έργα ΕΣΠΑ για 13.000 Μικρές και Πολύ Μικρές Επιχειρήσεις ύψους 200.000.000 €. ; - έχει την ευθύνη υλοποίησης συστημικών δράσεων για διάγνωση αναγκών στην αγορά εργασίας; - έχει ως καταστατικό στόχο την υλοποίηση ερευνών, μελετών, τη διατύπωση προτάσεων, κειμένων εμπειρογνωμοσύνης για ζητήματα απασχόλησης και ανεργίας, όταν η ανεργία είναι το υπ’αριθμ.1 πρόβλημα της ελληνικής κοινωνίας σήμερα ; - υλοποιεί έρευνες για σημαντικές προτεραιότητες των πολιτικών του Υπουργείου Εργασίας, όπως ο κατώτατος μισθός, ελάχιστο εγγυημένο εισόδημα, νεανική ανεργία, επαγγελματική κατάρτιση και εκπαίδευση; - έχει την αρμοδιότητα υλοποίησης σε συνεργασία με τους κοινωνικούς εταίρους και τις αρμόδιες πολιτικές αρχές «συστήματος πρόβλεψης και σωστής διαχείρισης της αλλαγής και της αναδιάρθρωσης στις ΜΜΕ» στο πλαίσιο της εκπλήρωσης της Αιρεσιμότητας του Θεματικού Στόχου 8.5: «Προσαρμογή των εργαζομένων, των επιχειρήσεων και των επιχειρηματιών στην αλλαγή; - του ανατέθηκε πρόσφατα από το Υπουργείο Εργασίας (Δεκέμβριος 2013), η αξιολόγηση του συνολικού έργου της διαρθρωτικής προσαρμογής και η εξαγωγή συμπερασμάτων για τη βελτίωση του πλαισίου υποστήριξης των ΜΜΕ στον τομέα της συμβουλευτικής και της κατάρτισης; 2) Με ποιο σκεπτικό κρίνεται ότι υπάρχει επικάλυψη αρμοδιοτήτων και σπατάλη δημοσίων πόρων, όταν : - για μελέτες και εμπειρογνωμοσύνες που τώρα έχει την αρμοδιότητα διενέργειας το ΕΙΕΑΔ, θα ανατίθενται στη συνέχεια σε εξωτερικούς μελετητές ; -για την ολοκλήρωση των έργων διαρθρωτικής προσαρμογής θα απαιτηθεί η απασχόληση ανθρώπινου δυναμικού με συμβάσεις έργου ; - το ισοζύγιο κόστους (εργασίας, λειτουργίας ΕΙΕΑΔ) και αποτελέσματος (παραγόμενο έργο) είναι θετικό; Αξιότιμοι κύριοι, Η λογική της πρότασης για την κατάργηση ενός φορέα που συνδυάζει το διαχειριστικό με το ερευνητικό αντικείμενο στις δράσεις του, στον πιο κρίσιμο για την ελληνική κοινωνία τομέα, αυτόν της απασχόλησης και της ανάπτυξης, αντιβαίνει σε κάθε λογική για «αποτελεσματικότερη και αποδοτικότερη λειτουργία δημοσίων οργανισμών και φορέων, με όσο το δυνατόν μικρότερο δημοσιονομικό κόστος». Η εξαφάνιση ευέλικτων μηχανισμών όπως το ΕΙΕΑΔ, έρχεται επιπρόσθετα σε αντίθεση με τη διακηρυγμένη αναδιάταξη των δυνάμεων του ελληνικού κράτους για μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα και λειτουργικότητα, αφού οι δράσεις υπερσυγκεντρώνονται και κυριαρχεί η κρατικίστικη λογική διαχείρισης του δημόσιου τομέα. Η πρόταση για κατάργηση του ΕΙΕΑΔ, δεν τεκμηριώνεται τόσο όσον αφορά τη σκοπιμότητα, το οικονομικό ή λειτουργικό αποτέλεσμα, όσο και τις επιπτώσεις αυτού. Σε μια περίοδο όπου η οικονομική και κοινωνική κρίση στη χώρα μας εντείνεται, τα αρμόδια Υπουργεία, θα πρέπει να προχωρήσουν άμεσα σε συντεταγμένες διαδικασίες για την αναδιάρθρωση, ενίσχυση και διεύρυνση του έργου φορέων όπως το ΕΙΕΑΔ, αντί να προβαίνουν σε καταργήσεις, οι οποίες, όπως στην περίπτωση του ΕΙΕΑΔ, είναι ασυντόνιστες, πρόχειρες, ατελέσφορες, και έχουν πολλαπλασιαστικά αρνητικές επιπτώσεις σε χιλιάδες τελικά πολίτες. Ο βασικός στόχος της πολιτείας σήμερα είναι η αντιμετώπιση της βαθιάς κρίσης και σε αυτό τον εξαιρετικά δύσκολο και αμφίβολο αγώνα θα πρέπει να δημιουργηθεί μια κρίσιμη μάζα φορέων η οποία θα επικεντρωθεί σε τομείς εθνικής προτεραιότητας για την ανάπτυξη και την κοινωνική συνοχή. Στον αγώνα αυτό, δεν υπάρχει η πολυτέλεια να «πετάγεται» στα άχρηστα αξιόμαχο, έμπειρο, με υψηλά τυπικά και ουσιαστικά προσόντα ανθρώπινο δυναμικό, ένα δυναμικό που διασφαλίζει και συμβάλει στην ανταγωνιστικότητα της ελληνικής οικονομίας και στην «παραγωγή» ενός υποσχόμενου αύριο, που τόσο έχουμε ανάγκη. Μην ξεχνάμε, ότι οι χώρες οι οποίες επενδύουν στο ανθρώπινο δυναμικό τους, αντεπεξέρχονται με καλύτερο τρόπο στην οικονομική κρίση. Εν κατακλείδι, επειδή η προτεινόμενη κατάργηση δεν είναι ορθολογική, δεν έχει σαφή κριτήρια, δεν έχει κοινωνικό, οικονομικό και επιστημονικό όφελος (τουναντίον), επειδή δημιουργεί παρά λύνει προβλήματα σε περιόδους έκτακτης ανάγκης ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΠΟΣΥΡΘΕΙ ΑΜΕΣΑ ΤΟ ΑΡΘΡΟ 8, του παρόντος Νομοσχεδίου. Ευχαριστώ