Σε επίπεδο στρατηγικής θα πρέπει να αναφέρεται και να καθορίζονται οι αρχές και το γενικό πλαίσιο ΔΕΙΚΤΩΝ μέτρησης Αποτελεσμάτων, ελέγχου εφαρμογής και αξιολόγησης της. Θα πρέπει να προσδιορισθούν οι βασικές αρχές και κατευθύνσεις ώστε στο Σχέδιο Δράσης να προσεγγισθούν και να προσδιορισθούν με ακρίβεια οι δείκτες μέτρησης.
α) Ποιοι είναι οι ΓΕΝΙΚΟΙ ΔΕΙΚΤΕΣ της διοίκησης; Αυτοί που προσδιορίζονται από την ΕΕ; Υιοθετούμε και άλλους;
Παράδειγμα:
Σχετική Εγκύκλιος του ΥΔιΜΗΔ αναφέρει:
α1. Εφαρμογή Νέων Τεχνολογιών στις επιχειρησιακές δράσεις. Πχ. Τι ποσοστό των διαδικασιών της διοίκησης παρέχονται πλήρως ηλεκτρονικά δηλ. ποιο είναι το online Availability; και ποιο το Οnline Sophistication δηλ. σε ποιο επίπεδο ηλεκτρονικής παροχής είναι; Θεωρώ ότι είναι χρήσιμοι δείκτες για όλη τη διοίκηση, βοηθούν το γενικό egov benchmarking.
α2. Ανταπόκριση σε αιτήματα Πολιτών. Μήπως θα μπορούσαμε να δούμε συμπληρωματικά και την G2G εσωτερική ανταπόκριση;
β) Ποια είναι η σχέση Γενικών Δεικτών με Στρατηγικούς στόχους;
Θα δημιουργηθεί σχέση ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ένα προς ένα ή διαφορετική;
Θα γίνει ένας δείκτης γενικός ανά στρατηγικό στόχο; Αν αποφασίσουμε ότι θα είναι ένα γενικός δείκτης πως θα γίνει η σύνθεση του αν κάποιοι φορείς δεν έχουν καταγράψει αντίστοιχο δείκτη;
γ) Οι Γενικοί Δείκτες θα παράγονται από Ειδικούς; Ποια η σχέση Γενικών με Ειδικούς;
Αν θέλουμε να αναδείξουμε γενικούς δείκτες στη Διοίκηση, τι απαιτήσεις δημιουργούνται για αντίστοιχους ειδικούς σε κάθε φορέα ή παρεχόμενη υπηρεσία;
Αν πχ. Θέλουμε έναν γενικό δείκτη «Χρόνος Ανταπόκρισης στα αιτήματα Πολιτών» πρέπει να δούμε ποια αιτήματα έχουμε σε κάθε φορέα ποιες υπηρεσίες αφορούν, αν έχουν τις ίδιες μονάδες μέτρησης ή άλλες και πως θα δημιουργηθεί ο γενικός δείκτης ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗΣ για τη Διοίκηση που θα παράγεται από τη σύνθεση των επιμέρους Δεικτών.
δ) Χρόνος Μέτρησης των αποτελεσμάτων Στρατηγικής =Χρόνος Μέτρησης ΔΕΙΚΤΩΝ
Ο χρόνος μέτρησης δημιουργεί και άλλες απαιτήσεις για επιπλέον κοινές οδηγίες. Κάθε πότε μετράμε τα αποτελέσματα; πχ.την ανταπόκριση ανά εξάμηνο, ανά έτος ή και ανά περίπτωση
ε) Τρόπος Μέτρησης ΣτόχωνΣτρατηγικής =ΔΕΙΚΤΩΝ
Ο τρόπος μέτρησης καθορίζεται από τον κάθε Φορέα; Από το ΥΔιΜΗΔ;
Ο τρόπος μέτρησης θα πρέπει να είναι σαφής για να μπορεί να γίνει σύνθεση. Προσδιορίζουμε ως τελικό δείκτη ένα ποσοτικό στοιχείο ή ένα ποιοτικό με βάση κάποια μέτρηση ή αξιολόγηση της υπηρεσίας; πχ. Μέσος χρόνος ανταπόκρισης στα αιτήματα ποσοτικά θα δίνει πχ. πέντε ημέρες ή ποιοτικά θα δίνει άμεση ανταπόκριση 50% , καλή 20% κλπ .
Σε επίπεδο στρατηγικής θα πρέπει να αναφέρεται και να καθορίζονται οι αρχές και το γενικό πλαίσιο ΔΕΙΚΤΩΝ μέτρησης Αποτελεσμάτων, ελέγχου εφαρμογής και αξιολόγησης της. Θα πρέπει να προσδιορισθούν οι βασικές αρχές και κατευθύνσεις ώστε στο Σχέδιο Δράσης να προσεγγισθούν και να προσδιορισθούν με ακρίβεια οι δείκτες μέτρησης. α) Ποιοι είναι οι ΓΕΝΙΚΟΙ ΔΕΙΚΤΕΣ της διοίκησης; Αυτοί που προσδιορίζονται από την ΕΕ; Υιοθετούμε και άλλους; Παράδειγμα: Σχετική Εγκύκλιος του ΥΔιΜΗΔ αναφέρει: α1. Εφαρμογή Νέων Τεχνολογιών στις επιχειρησιακές δράσεις. Πχ. Τι ποσοστό των διαδικασιών της διοίκησης παρέχονται πλήρως ηλεκτρονικά δηλ. ποιο είναι το online Availability; και ποιο το Οnline Sophistication δηλ. σε ποιο επίπεδο ηλεκτρονικής παροχής είναι; Θεωρώ ότι είναι χρήσιμοι δείκτες για όλη τη διοίκηση, βοηθούν το γενικό egov benchmarking. α2. Ανταπόκριση σε αιτήματα Πολιτών. Μήπως θα μπορούσαμε να δούμε συμπληρωματικά και την G2G εσωτερική ανταπόκριση; β) Ποια είναι η σχέση Γενικών Δεικτών με Στρατηγικούς στόχους; Θα δημιουργηθεί σχέση ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ένα προς ένα ή διαφορετική; Θα γίνει ένας δείκτης γενικός ανά στρατηγικό στόχο; Αν αποφασίσουμε ότι θα είναι ένα γενικός δείκτης πως θα γίνει η σύνθεση του αν κάποιοι φορείς δεν έχουν καταγράψει αντίστοιχο δείκτη; γ) Οι Γενικοί Δείκτες θα παράγονται από Ειδικούς; Ποια η σχέση Γενικών με Ειδικούς; Αν θέλουμε να αναδείξουμε γενικούς δείκτες στη Διοίκηση, τι απαιτήσεις δημιουργούνται για αντίστοιχους ειδικούς σε κάθε φορέα ή παρεχόμενη υπηρεσία; Αν πχ. Θέλουμε έναν γενικό δείκτη «Χρόνος Ανταπόκρισης στα αιτήματα Πολιτών» πρέπει να δούμε ποια αιτήματα έχουμε σε κάθε φορέα ποιες υπηρεσίες αφορούν, αν έχουν τις ίδιες μονάδες μέτρησης ή άλλες και πως θα δημιουργηθεί ο γενικός δείκτης ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗΣ για τη Διοίκηση που θα παράγεται από τη σύνθεση των επιμέρους Δεικτών. δ) Χρόνος Μέτρησης των αποτελεσμάτων Στρατηγικής =Χρόνος Μέτρησης ΔΕΙΚΤΩΝ Ο χρόνος μέτρησης δημιουργεί και άλλες απαιτήσεις για επιπλέον κοινές οδηγίες. Κάθε πότε μετράμε τα αποτελέσματα; πχ.την ανταπόκριση ανά εξάμηνο, ανά έτος ή και ανά περίπτωση ε) Τρόπος Μέτρησης ΣτόχωνΣτρατηγικής =ΔΕΙΚΤΩΝ Ο τρόπος μέτρησης καθορίζεται από τον κάθε Φορέα; Από το ΥΔιΜΗΔ; Ο τρόπος μέτρησης θα πρέπει να είναι σαφής για να μπορεί να γίνει σύνθεση. Προσδιορίζουμε ως τελικό δείκτη ένα ποσοτικό στοιχείο ή ένα ποιοτικό με βάση κάποια μέτρηση ή αξιολόγηση της υπηρεσίας; πχ. Μέσος χρόνος ανταπόκρισης στα αιτήματα ποσοτικά θα δίνει πχ. πέντε ημέρες ή ποιοτικά θα δίνει άμεση ανταπόκριση 50% , καλή 20% κλπ .