1) Σύμφωνα με το σχέδιο νόμου ως Προϊστάμενοι Τμήματος μπορεί να επιλεγούν υπάλληλοι ΠΕ, ΤΕ ή ΔΕ. Προτείνεται οι υπάλληλοι κατηγορίας ΔΕ (απόφοιτοι Λυκείου) να είναι δυνατόν να επιλέγονται ως Προϊστάμενοι Τμήματος μόνο στην περίπτωση που δεν έχουν υποβάλλει αίτηση υπάλληλοι ΠΕ ή ΤΕ.
2) Σύμφωνα με το σχέδιο νόμου «Υπάλληλος που κατέχει το βασικό τίτλο σπουδών, ο οποίος αποτελεί το τυπικό προσόν του κλάδου προϊσταμένου της προκηρυσσόμενης θέσης, δύναται να συμμετέχει στη διαδικασία επιλογής ανεξαρτήτως του κλάδου στον οποίο ανήκει». Το άρθρο χρειάζεται επαναδιατύπωση, καθώς έτσι όπως είναι γραμμένο φαίνεται ότι π.χ. σε μια θέση Προϊσταμένου Διεύθυνσης Πληροφορικής θα μπορεί να βάλει υποψηφιότητα πτυχιούχος Πανεπιστημίου ή ΤΕΙ οποιασδήποτε άσχετης ειδικότητας. Με τι γνώσεις ένας π.χ. τεχνολόγος τροφίμων θα διοικήσει οργανική μονάδα με εξειδικευμένο αντικείμενο όπως πληροφορική. Το ίδιο ακριβώς ισχύει και για τη δυνατότητα που δίνεται σε αποφοίτους της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης να καταλαμβάνουν θέσεις Προϊσταμένου Τμήματος ανεξαρτήτως κλάδου (ειδικότητας). Αυτό θα μπορούσε να ισχύει και στις 2 περιπτώσεις για Διευθύνσεις ή Τμήματα με γενικές διοικητικές αρμοδιότητες (π.χ. προσωπικού, διοίκησης, λογιστηρίου, προμηθειών κλπ.) και όχι για οργανικές μονάδες με εξειδικευμένο αντικείμενο όπως π.χ. Διευθύνσεις/Τμήματα Πληροφορικής, Τεχνικών Υπηρεσιών κλπ. στα οποία χρειάζεται οι επικεφαλής να κατέχουν αντίστοιχες επιστημονικές γνώσεις (π.χ. πληροφορικοί, μηχανικοί κλπ.).
3) Σε συνέχεια του προηγούμενου, με την παρούσα πρόβλεψη. Πιθανό σενάριο, νοσηλευτές, προσωπικό σε καταστήματα κράτησης και λοιπό προσωπικό θα έχει δυνατότητα να γίνει διοικητικό προσωπικό και θα χαθεί σημαντικό μέρος του.
3) Στο γενικότερο πλαίσιο ενώ λαμβάνονται υπόψη δημοσιεύσεις, έρευνες,ε μελέτες κ.λ.π. παρόλαυτα η αποφοίτηση από την ΕΣΔΔΑ θεωρείται ανώτερη απο την απόκτηση διδακτορικού τίτλου. Προτείνεται όπου αναφέρεται κάτι για απόφοιτους ΕΣΔΔΑ να τροποποιηθεί και ως εξής, απόφοιτοι ΕΣΔΔΑ και κάτοχοι σχετικών τίτλων διδακτορικής διατριβής.
4) Συμφωνώ με την κα ΜΑΡΙΑ ΛΙΑΡΟΥΣΗ ότι δεν μπορεί τα τυπικά προσόντα σπουδών και εμπειρίας να είναι αποκλειστικά on-off κριτήρια για το επιτρεπτό ή μη της συμμετοχής στη διαδικασία επιλογής, αλλά πρέπει κάπως να βαθμολογούνται. Σε διαφορετική περίπτωση αξιολογούνται μόνο στη διαδικασία της συνέντευξης με σχεδόν αποκλειστικά υποκειμενικό τρόπο (η συνέντευξη δομημένη ή μη είναι εκ της κοινής λογικής αποδεκτό ότι σε μεγάλο βαθμό είναι υποκειμενικός τρόπος επιλογής αν και αναγκαίος.
5) Ως προς το ρόλο του ΑΣΕΠ. Το ΑΣΕΠ μπορεί να έχει την έξωθεν καλή μαρτυρία της «αντικειμενικότητας» αλλά δεν φημίζεται για την επιλογή των καταλληλότερων υπαλλήλων. Η διαδικασία του γενικού γραπτού διαγωνισμού στυλ Πανελληνίων, χωρίς να λαμβάνεται υπόψη η ιδιαιτερότητα κάθε θέσης φοβάμαι ότι θα οδηγήσει στην τοποθέτηση αρκετών γραφειοκρατών σε θέσεις ευθύνης.
6) Η απαξίωση των πτυχίων θα οδηγήσει κατά την προσωπική μου άποψη με μαθηματική ακρίβεια σε υποβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών διότι κανείς «χαρισματικός» δεν μπορεί να γίνει «ηγέτης» χωρίς την απαιτούμενη μόρφωση και εργασιακή εμπειρία. Είναι προφανές ότι οι αλλαγές που προσπαθείτε να εφαρμόσετε από άλλες χώρες χρήζουν επεξεργασίας και προσαρμογής στα ελληνικά δεδομένα και δεν πρέπει να θεωρούνται εξ ορισμού επιτυχημένες με μοναδικό επιχείρημα ότι αλλού πέτυχαν.Υπάρχουν ικανοί και άξιοι σε όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι υπάρχει και εξομοίωση αυτών.Το θέμα είναι να καταλήξουμε στα αυτονόητα ότι για κάποιες υπηρεσίες π.χ οικονομικές τα τυπικά προσόντα αποτελούν προϋπόθεση και να βρούμε τους ανθρώπους εκείνους που έχουν μαζί με τα τυπικά προσόντα και την ικανότητα αλλά και την διάθεση να εργαστούν και από αυτή την άποψη κρίνω ότι η συνέντευξη υπό προυποθέσεις μπορεί να φανεί ωφέλιμη.
Επίσης κάποτε θα πρέπει να αποκτήσουμε σταθερότητα γύρω από τι αναζητούμε από τους δημοσίους υπαλλήλους, αφού πρώτα λοιπόν τα πτυχία θεωρήθηκαν πολύτιμα και όχι άδικα κατά τη δική μου άποψη έρχεστε σήμερα να τα απαξιώσετε με επιχειρήματα τα οποία έρχονται σε πλήρη αντίθεση από αυτά τα οποία εσείς οι ίδιοι έχετε στηρίξει πριν λίγο καιρό και νομοθετήσει, αδιαφορώντας για το αν κάποιοι επένδυσαν χρόνο και χρήμα για την περαιτέρω μόρφωση τους με στόχο την διοικητική τους ανέλιξη.
7) Μόνο τα χρόνια δημοσίας υπηρεσίας είναι μεγάλο λάθος από την στιγμή που οι ίδιοι επικαλείστε την ιδιωτική πρωτοβουλία.
Θα σας προτείναν να αλλάξετε το νομοσχέδιο προκειμένου να λαμβάνετε υπόψη και τυχόν Ιδιωτικά προϋπηρεσία που κατείχε ο προς επιλογή δημόσιος υπάλληλος.
8) Θέτετε ως προυπόθεση συμμετοχής στη διαδικασία την προυπηρεσία ως προιστάμενου (ή Διευθυντή) και όχι τα πτυχία.
9) Για ποιο λόγο τότε κρατάει το κράτος ακόμη τα Πανεπιστήμια μιας και δεν σκοπεύει να αξιοποιήσει τους αποφοίτους του σε θέσεις ευθύνης;Δεν θα έπρεπε να δίνεται μια βαθμολογία ξεχωριστή αναλόγως τα πτυχία;
10) Προτείνεται αν μην δίνεται ξεκάθαρο προβάδισμα έστω με τη συμμετοχή στη διαδικασία σε υπαλλήλους που τους ανατέθηκαν καθήκοντα προισταμένων με αδιαφανείς διαδικασίες. Άλλωστε έχουν να γίνουν κρίσεις στο Δημόσιο πολλά χρόνια, οπότε μπορεί να αφερεθεί ο επιπλεόν χρόνος και να μετράει μόνο ο χρόνος που έχει προκύψει μετά από κρίση και όχι ανάθεση
11) θεωρείται την αξιολόγηση ΑΣΕΠ και μόνο βασική ενώ κάποιος που έχει πάρει Πτυχίο, Μεταπτυχιακό, Διδακτορικό, Πτυχία ξένων γλωσσών, κλπ, εξυπακούεται ότι έχει περάσει επιτυχώς από πολλές αξιολογήσεις, όλες όμως αυτές θεωρούνται τώρα μη αντιπροσωπευτικές κι αμφισβητήσιμες και ως μόνη αξιόπιστη θεωρείται εκείνη που θα περάσει από ένα διορισμένο συμβούλιο και μέσα από μια συνέντευξη.
12)Υποτίθεται ότι ο σκοπός είναι η αναδιοργάνωση του Δημοσίου, εδώ όμως βλέπω μια ανακύκλωση των ίδιων στελεχών που κρατούν τώρα τις καρέκλες κι έχουν επιλεγεί με ένα σύστημα του οποίου αμφισβητείται εκ των πραγμάτων η εγκυρότητα(αφού το αλλάζουν). Οι Τμηματάρχες θα γίνουν Διευθυντές, οι Διευθυντές, ΓενικοίΔιευθυντές, κ.ο.κ. Όσοι είναι έξω από το χορό δεν έχουν ελπίδα, αφού απαιτείται προϋπηρεσία σε θέση ευθύνης για τις θέσεις Διευθυντών και Γενικών.
1) Σύμφωνα με το σχέδιο νόμου ως Προϊστάμενοι Τμήματος μπορεί να επιλεγούν υπάλληλοι ΠΕ, ΤΕ ή ΔΕ. Προτείνεται οι υπάλληλοι κατηγορίας ΔΕ (απόφοιτοι Λυκείου) να είναι δυνατόν να επιλέγονται ως Προϊστάμενοι Τμήματος μόνο στην περίπτωση που δεν έχουν υποβάλλει αίτηση υπάλληλοι ΠΕ ή ΤΕ. 2) Σύμφωνα με το σχέδιο νόμου «Υπάλληλος που κατέχει το βασικό τίτλο σπουδών, ο οποίος αποτελεί το τυπικό προσόν του κλάδου προϊσταμένου της προκηρυσσόμενης θέσης, δύναται να συμμετέχει στη διαδικασία επιλογής ανεξαρτήτως του κλάδου στον οποίο ανήκει». Το άρθρο χρειάζεται επαναδιατύπωση, καθώς έτσι όπως είναι γραμμένο φαίνεται ότι π.χ. σε μια θέση Προϊσταμένου Διεύθυνσης Πληροφορικής θα μπορεί να βάλει υποψηφιότητα πτυχιούχος Πανεπιστημίου ή ΤΕΙ οποιασδήποτε άσχετης ειδικότητας. Με τι γνώσεις ένας π.χ. τεχνολόγος τροφίμων θα διοικήσει οργανική μονάδα με εξειδικευμένο αντικείμενο όπως πληροφορική. Το ίδιο ακριβώς ισχύει και για τη δυνατότητα που δίνεται σε αποφοίτους της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης να καταλαμβάνουν θέσεις Προϊσταμένου Τμήματος ανεξαρτήτως κλάδου (ειδικότητας). Αυτό θα μπορούσε να ισχύει και στις 2 περιπτώσεις για Διευθύνσεις ή Τμήματα με γενικές διοικητικές αρμοδιότητες (π.χ. προσωπικού, διοίκησης, λογιστηρίου, προμηθειών κλπ.) και όχι για οργανικές μονάδες με εξειδικευμένο αντικείμενο όπως π.χ. Διευθύνσεις/Τμήματα Πληροφορικής, Τεχνικών Υπηρεσιών κλπ. στα οποία χρειάζεται οι επικεφαλής να κατέχουν αντίστοιχες επιστημονικές γνώσεις (π.χ. πληροφορικοί, μηχανικοί κλπ.). 3) Σε συνέχεια του προηγούμενου, με την παρούσα πρόβλεψη. Πιθανό σενάριο, νοσηλευτές, προσωπικό σε καταστήματα κράτησης και λοιπό προσωπικό θα έχει δυνατότητα να γίνει διοικητικό προσωπικό και θα χαθεί σημαντικό μέρος του. 3) Στο γενικότερο πλαίσιο ενώ λαμβάνονται υπόψη δημοσιεύσεις, έρευνες,ε μελέτες κ.λ.π. παρόλαυτα η αποφοίτηση από την ΕΣΔΔΑ θεωρείται ανώτερη απο την απόκτηση διδακτορικού τίτλου. Προτείνεται όπου αναφέρεται κάτι για απόφοιτους ΕΣΔΔΑ να τροποποιηθεί και ως εξής, απόφοιτοι ΕΣΔΔΑ και κάτοχοι σχετικών τίτλων διδακτορικής διατριβής. 4) Συμφωνώ με την κα ΜΑΡΙΑ ΛΙΑΡΟΥΣΗ ότι δεν μπορεί τα τυπικά προσόντα σπουδών και εμπειρίας να είναι αποκλειστικά on-off κριτήρια για το επιτρεπτό ή μη της συμμετοχής στη διαδικασία επιλογής, αλλά πρέπει κάπως να βαθμολογούνται. Σε διαφορετική περίπτωση αξιολογούνται μόνο στη διαδικασία της συνέντευξης με σχεδόν αποκλειστικά υποκειμενικό τρόπο (η συνέντευξη δομημένη ή μη είναι εκ της κοινής λογικής αποδεκτό ότι σε μεγάλο βαθμό είναι υποκειμενικός τρόπος επιλογής αν και αναγκαίος. 5) Ως προς το ρόλο του ΑΣΕΠ. Το ΑΣΕΠ μπορεί να έχει την έξωθεν καλή μαρτυρία της «αντικειμενικότητας» αλλά δεν φημίζεται για την επιλογή των καταλληλότερων υπαλλήλων. Η διαδικασία του γενικού γραπτού διαγωνισμού στυλ Πανελληνίων, χωρίς να λαμβάνεται υπόψη η ιδιαιτερότητα κάθε θέσης φοβάμαι ότι θα οδηγήσει στην τοποθέτηση αρκετών γραφειοκρατών σε θέσεις ευθύνης. 6) Η απαξίωση των πτυχίων θα οδηγήσει κατά την προσωπική μου άποψη με μαθηματική ακρίβεια σε υποβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών διότι κανείς «χαρισματικός» δεν μπορεί να γίνει «ηγέτης» χωρίς την απαιτούμενη μόρφωση και εργασιακή εμπειρία. Είναι προφανές ότι οι αλλαγές που προσπαθείτε να εφαρμόσετε από άλλες χώρες χρήζουν επεξεργασίας και προσαρμογής στα ελληνικά δεδομένα και δεν πρέπει να θεωρούνται εξ ορισμού επιτυχημένες με μοναδικό επιχείρημα ότι αλλού πέτυχαν.Υπάρχουν ικανοί και άξιοι σε όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι υπάρχει και εξομοίωση αυτών.Το θέμα είναι να καταλήξουμε στα αυτονόητα ότι για κάποιες υπηρεσίες π.χ οικονομικές τα τυπικά προσόντα αποτελούν προϋπόθεση και να βρούμε τους ανθρώπους εκείνους που έχουν μαζί με τα τυπικά προσόντα και την ικανότητα αλλά και την διάθεση να εργαστούν και από αυτή την άποψη κρίνω ότι η συνέντευξη υπό προυποθέσεις μπορεί να φανεί ωφέλιμη. Επίσης κάποτε θα πρέπει να αποκτήσουμε σταθερότητα γύρω από τι αναζητούμε από τους δημοσίους υπαλλήλους, αφού πρώτα λοιπόν τα πτυχία θεωρήθηκαν πολύτιμα και όχι άδικα κατά τη δική μου άποψη έρχεστε σήμερα να τα απαξιώσετε με επιχειρήματα τα οποία έρχονται σε πλήρη αντίθεση από αυτά τα οποία εσείς οι ίδιοι έχετε στηρίξει πριν λίγο καιρό και νομοθετήσει, αδιαφορώντας για το αν κάποιοι επένδυσαν χρόνο και χρήμα για την περαιτέρω μόρφωση τους με στόχο την διοικητική τους ανέλιξη. 7) Μόνο τα χρόνια δημοσίας υπηρεσίας είναι μεγάλο λάθος από την στιγμή που οι ίδιοι επικαλείστε την ιδιωτική πρωτοβουλία. Θα σας προτείναν να αλλάξετε το νομοσχέδιο προκειμένου να λαμβάνετε υπόψη και τυχόν Ιδιωτικά προϋπηρεσία που κατείχε ο προς επιλογή δημόσιος υπάλληλος. 8) Θέτετε ως προυπόθεση συμμετοχής στη διαδικασία την προυπηρεσία ως προιστάμενου (ή Διευθυντή) και όχι τα πτυχία. 9) Για ποιο λόγο τότε κρατάει το κράτος ακόμη τα Πανεπιστήμια μιας και δεν σκοπεύει να αξιοποιήσει τους αποφοίτους του σε θέσεις ευθύνης;Δεν θα έπρεπε να δίνεται μια βαθμολογία ξεχωριστή αναλόγως τα πτυχία; 10) Προτείνεται αν μην δίνεται ξεκάθαρο προβάδισμα έστω με τη συμμετοχή στη διαδικασία σε υπαλλήλους που τους ανατέθηκαν καθήκοντα προισταμένων με αδιαφανείς διαδικασίες. Άλλωστε έχουν να γίνουν κρίσεις στο Δημόσιο πολλά χρόνια, οπότε μπορεί να αφερεθεί ο επιπλεόν χρόνος και να μετράει μόνο ο χρόνος που έχει προκύψει μετά από κρίση και όχι ανάθεση 11) θεωρείται την αξιολόγηση ΑΣΕΠ και μόνο βασική ενώ κάποιος που έχει πάρει Πτυχίο, Μεταπτυχιακό, Διδακτορικό, Πτυχία ξένων γλωσσών, κλπ, εξυπακούεται ότι έχει περάσει επιτυχώς από πολλές αξιολογήσεις, όλες όμως αυτές θεωρούνται τώρα μη αντιπροσωπευτικές κι αμφισβητήσιμες και ως μόνη αξιόπιστη θεωρείται εκείνη που θα περάσει από ένα διορισμένο συμβούλιο και μέσα από μια συνέντευξη. 12)Υποτίθεται ότι ο σκοπός είναι η αναδιοργάνωση του Δημοσίου, εδώ όμως βλέπω μια ανακύκλωση των ίδιων στελεχών που κρατούν τώρα τις καρέκλες κι έχουν επιλεγεί με ένα σύστημα του οποίου αμφισβητείται εκ των πραγμάτων η εγκυρότητα(αφού το αλλάζουν). Οι Τμηματάρχες θα γίνουν Διευθυντές, οι Διευθυντές, ΓενικοίΔιευθυντές, κ.ο.κ. Όσοι είναι έξω από το χορό δεν έχουν ελπίδα, αφού απαιτείται προϋπηρεσία σε θέση ευθύνης για τις θέσεις Διευθυντών και Γενικών.