Είναι ουσιαστικό να εξετάζεται αν οι τίτλοι σπουδών έχουν σχέση/συνάφεια με την υπο προκήρυξη θέση. Για παράδειγμα ένας απόφοιτος Αγγλικής φιλολογίας δεν μπορεί να πάρει μέρος σε μια διαδικασία επιλόγής Γενικού Δ/ντή αρμόδιου για υποδομές, τεχνικά ή ζητήματα Πληροφορικής. Το ίδιο και ανάποδα ένας μηχανικός, πληροφορικός,χημικός,περιβαλλοντολόγος να κριθεί ως γενικός ή δ/ντής σε θέση που έχει ως αποκλειστική αρμοδιότητα τη διοικητική ή οικονομική δ/νση. Τέτοια φαινόμενα μπορεί να προκύψουν στα Πανεπιστήμια που πολλοί υπάλληλοι ΙΔΑΧ ή και μόνιμοι έχουν μονιμοποιηθεί χωρίς ΑΣΕΠ μόνο και μόνο γιατί εργάζονταν σε προγράμματα. Μετά με τα διατάγματα της Β.Παπανδρέου και του Π. Παυλόπουλου βρήκαν δουλειά και μετά διεκδίκησαν και θέσεις ευθύνης χωρίς καμία ιδιαίτερη κατάρτιση ή εμπειρία.
Διαπιστώνω δε οτι αυτό τηρείται στο Κεντρικό Συμβούλιο συνέντευξης προισταμένων όπου ορίζονται καθ' υλην αρμόδιοι εμπειρογνόμωνες. Το ίδιο θα πρέπει να γίνεται και στις υπο κρίση θέσεις.
Υπάρχει προσωπικό που είχε ανάθεση έργου ως Δ/ντή αλλά δεν είχε ορισθεί απο ΥΣ. Μπορεί κάποιος με τέτοια επίσημη ανάθεση να θεωρηθεί οτι πληροί τις προϋποθέσεις βάσει θητείας όπως ορίζει ο νόμος;Μας καλύπτει σε αυτό το άρθρο 4 παρ.2.του παρόντος?
Μέχρι σήμερα στο δημόσιο τόσο στην αξιολόγηση του προσωπικού όσο και στον στρατηγικό σχεδιασμό κάθε υπηρεσίας δεν υπήρχε εγγράφως τουλάχιστον στοχοθεσία. Επομένως πώς θα επιβεβαιωθεί η όποια επίτευξη στόχων για τους κρινόμενου? Θα πρέπει να βρεθεί τρόπος ώστε να υπάρχουν αποδεικτικά στοιχεία. Επίσης, οι στόχοι δεν είναι πάντα αυτοί που το Υπουργείο ζητά ως αποτελέσματα αλλά και οι δείκτες πρωτοβουλίας και ποιότητας που ο κάθε υπάλληλος κρίνει οτι πρέπει να βάλει σε θέματα αρμοδιότητάς του.
Μέχρι στιγμής οι Προιστάμενοι κρίνονται πολλές φορές με πολιτικά, συγγενικά ή προσωπικά κριτήρια. Πώς θα καταφέρει το νέο σύστημα αξιλόγησης να διελευκάνει τέτοιες ευεργετημένες περιπτώσεις;Κάποιοι 'γεννήθηκαν' διευθυντές απο την ώρα που μπήκαν στο δημόσιο γιατί κάποιοι ανώτεροί τους τους έδωσαν αυτή τη δυνατότητα ως κουμπάροι ή κολλητοί? Πως θα αναγνωρίσετε τέτοιες περιπτώσεις απο τους άλλους που σταδιακά εξελίχθηκαν? Είναι δε αυτόητο οτι οι άνθρωποι αυτοί είχαν πολύ πειρισσότερη πρόσβαση σε νομοθεσία απ' ότι οι 'άλλοι' που τους απέκλειαν απο γνώση και πληροφορίες!
Είναι ουσιαστικό να εξετάζεται αν οι τίτλοι σπουδών έχουν σχέση/συνάφεια με την υπο προκήρυξη θέση. Για παράδειγμα ένας απόφοιτος Αγγλικής φιλολογίας δεν μπορεί να πάρει μέρος σε μια διαδικασία επιλόγής Γενικού Δ/ντή αρμόδιου για υποδομές, τεχνικά ή ζητήματα Πληροφορικής. Το ίδιο και ανάποδα ένας μηχανικός, πληροφορικός,χημικός,περιβαλλοντολόγος να κριθεί ως γενικός ή δ/ντής σε θέση που έχει ως αποκλειστική αρμοδιότητα τη διοικητική ή οικονομική δ/νση. Τέτοια φαινόμενα μπορεί να προκύψουν στα Πανεπιστήμια που πολλοί υπάλληλοι ΙΔΑΧ ή και μόνιμοι έχουν μονιμοποιηθεί χωρίς ΑΣΕΠ μόνο και μόνο γιατί εργάζονταν σε προγράμματα. Μετά με τα διατάγματα της Β.Παπανδρέου και του Π. Παυλόπουλου βρήκαν δουλειά και μετά διεκδίκησαν και θέσεις ευθύνης χωρίς καμία ιδιαίτερη κατάρτιση ή εμπειρία. Διαπιστώνω δε οτι αυτό τηρείται στο Κεντρικό Συμβούλιο συνέντευξης προισταμένων όπου ορίζονται καθ' υλην αρμόδιοι εμπειρογνόμωνες. Το ίδιο θα πρέπει να γίνεται και στις υπο κρίση θέσεις. Υπάρχει προσωπικό που είχε ανάθεση έργου ως Δ/ντή αλλά δεν είχε ορισθεί απο ΥΣ. Μπορεί κάποιος με τέτοια επίσημη ανάθεση να θεωρηθεί οτι πληροί τις προϋποθέσεις βάσει θητείας όπως ορίζει ο νόμος;Μας καλύπτει σε αυτό το άρθρο 4 παρ.2.του παρόντος? Μέχρι σήμερα στο δημόσιο τόσο στην αξιολόγηση του προσωπικού όσο και στον στρατηγικό σχεδιασμό κάθε υπηρεσίας δεν υπήρχε εγγράφως τουλάχιστον στοχοθεσία. Επομένως πώς θα επιβεβαιωθεί η όποια επίτευξη στόχων για τους κρινόμενου? Θα πρέπει να βρεθεί τρόπος ώστε να υπάρχουν αποδεικτικά στοιχεία. Επίσης, οι στόχοι δεν είναι πάντα αυτοί που το Υπουργείο ζητά ως αποτελέσματα αλλά και οι δείκτες πρωτοβουλίας και ποιότητας που ο κάθε υπάλληλος κρίνει οτι πρέπει να βάλει σε θέματα αρμοδιότητάς του. Μέχρι στιγμής οι Προιστάμενοι κρίνονται πολλές φορές με πολιτικά, συγγενικά ή προσωπικά κριτήρια. Πώς θα καταφέρει το νέο σύστημα αξιλόγησης να διελευκάνει τέτοιες ευεργετημένες περιπτώσεις;Κάποιοι 'γεννήθηκαν' διευθυντές απο την ώρα που μπήκαν στο δημόσιο γιατί κάποιοι ανώτεροί τους τους έδωσαν αυτή τη δυνατότητα ως κουμπάροι ή κολλητοί? Πως θα αναγνωρίσετε τέτοιες περιπτώσεις απο τους άλλους που σταδιακά εξελίχθηκαν? Είναι δε αυτόητο οτι οι άνθρωποι αυτοί είχαν πολύ πειρισσότερη πρόσβαση σε νομοθεσία απ' ότι οι 'άλλοι' που τους απέκλειαν απο γνώση και πληροφορίες!